بازیگری در صحنه زندگی به روایت نیما جاویدی

همه چیز درباره سریال آکتور

نوید محمدزاده، احمد مهران فر، هانیه توسلی و هستی مهدوی ستاره‌های این سریال هستند

سریال آکتور نخستین تجربه سریال‌سازی نیما جاویدی است که به پشتوانه ساخت فیلم‌های «ملبورن» و «سرخ‌پوست» کارگردانی صاحب‌سبک به حساب می‌آید. در این مطلب سعی داریم تمامی اطلاعات مهم مربوط به این سریال را جمع‌آوری کنیم.

درباره سریال آکتور

بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی

خلاصه داستان سریال آکتور

داستان سریال آکتور درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آن‌ها می‌شود زندگی‌شان دستخوش ماجراهایی پیچیده می‌شود. این چند جوان در هیاهوی جامعه و مشکلات مختلفی که با آن درگیر هستند، ناچارند درگیر اتفاقاتی شوند…

این سریال با داستان خاص، پس از پخش با حضور در جشنواره‌ها و جایزه‌های مختلف جهانی و قاره‌ای، مورد توجه قرار گرفت و توانست پرجایزه‌ترین سریال ایرانی در جهان -تا کنون- باشد.

دانلود سریال آکتور

بازیگران و عوامل آکتور

بازیگران اصلی سریال آکتور از این قرار است: نوید محمدزاده، احمد مهرانفر، هستی مهدوی‌فر، هومن برق‌نورد، سها نیاستی، گلاره عباسی، با هنرمندی هانیه توسلی، مهراوه شریفی‌نیا و با حضور فریده سپاه منصور.

نویسنده و کارگردان: نیما جاویدی/ تهیه‌کننده: مجید مطلبی/ مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی/ مجری طرح: مهدی بدرلو/ برنامه‌ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: علی مردانه/ طراح صحنه: محسن نصراللهی/ تدوین: عماد خدابخش/ طراح گریم: بابک اسکندری/ موسیقی: رامین کوشا/ مدیر تولید: آرش صالحی/ طراح لباس: الهام معین/ مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده/ طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی/ جلوه‌های ویژه: بیتا اخلاقی/ طراح گرافیک: مهدی جوادی‌نسب/ عکاس: محمد بدرلو

دانلود موسیقی متن سریال آکتور

نوید محمدزاده بعد از بازی در سریال قورباغه دومین تجربه بازی در سریال را پشت سر می‌گذارد. احمد مهرانفر هم ۶ فصل در سریال پایتخت درخشید و انبوهی تجربه در سریال نمایش خانگی دارد، زوج او در این مجموعه شبکه نمایش خانگی است و نقش‌های اصلی سریال نیما جاویدی را به عهده دارند. اما سابقه نیما جاویدی اندک ولی درخشان است؛ نخستین فیلمش با نام ملبورن یک داستان اجتماعی است که با حضور پیمان معادی و نگار جواهریان ساخته شد. دومین ساخته جاویدی اما یکی از پرمخاطب‌ترین آثار اجتماعی-تاریخی سینمای ایران است؛ سرخ‌پوست یکی از پراقبال‌ترین فیلم‌های ایران در دهه ۹۰ است. مجید مطلبی که سابقه همکاری مشترک با جاویدی را در تهیه و تولید فیلم موفق سرخ‌پوست داشته است، این‌بار هم در مقام تهیه‌کننده سریال آکتور را تهیه‌ کرده است.

 

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال آکتور

این سریال از آذر ۱۴۰۰ تولید خود را آغاز کرد. ابتدا شنیده شد که قرار است در پاییز ۱۴۰۱ پخش آن آغاز شود، ولی شرایط اجتماعی پیچیده پاییز و کند شدن روند تولید، باعث شد تا آکتور از ۶ بهمن ۱۴۰۱ روی پلتفرم قرار بگیرد. این سریال هر پنجشنبه ۸ صبح در فیلیمو پخش شد و در ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ و در ۲۰ قسمت به پایان رسید. (این سریال اختصاصی نیست).

عکس و ویدیو از پشت صحنه سریال آکتور

انتشار نسخه ویژه نابینایان سریال «آکتور» با صدای محسن بهرامی

سوینا (سینمای نابینایان) با همکاری فیلیمو، نسخه ویژه نابینایان سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی را با صدای محسن بهرامی منتشر می‌کند. با همکاری این گروه و فیلیمو، اولین قسمت نسخه ویژه نابینایان سریال «آکتور» روز پنجشنبه یازدهم اسفند ماه، در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. پژمان تیمورتاش متن روایت نسخه نابینایان این سریال را نوشته و بر ضبط آن نیز نظارت کرده است.

سوینا پیش از این با همکاری فیلیمو نسخه توضیح‌دار سریال‌های دل، هم‌گناه، می‌خواهم زنده بمانم، زخم کاری و یاغی را منتشر کرده است. همچنین نسخه ویژه نابینایان سریال «جیران» نیز این روزها در حال انتشار است. مخاطبان می‌توانند نسخه ویژه نابینایان سریال «آکتور» را پنجشنبه‌ها ساعت ۸ از فیلیمو بشنوند.

اولین عکس از سریال آکتور نوید جاویدی

چرا سریال Actor را باید تماشا کنیم؟

دوباره فیلیمو با یک سریال جذاب با نام آکتور مهمان خانه‌های مخاطبان شده است. آکتور از آن دست آثاری است که به دلایل مختلف می‌تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند؛

  • اولین تجربه کارگردانی جاویدی در نمایش خانگی یک سریال پر بازیگر است که با قصه‌ای جذاب می‌تواند مخاطب را تا انتها با خود همراه کند. کارنامه نیما جاویدی نشان داده که او با فیلمنامه‌های چفت‌وبست‌دار شروع به کار می‌کند. پس این کار هم باید یکی از حساب‌شده‌ترین آثار نمایش خانگی باشد.
  • جاویدی در سریال آکتور به سراغ یک روایت تقطیع شده رفته است و قرار است در هر قسمت غافلگیری‌های متفاوتی برای مخاطب داشته باشد که می‌توان با رمزگشایی از معماهای هر قسمت هیجان را به هفته‌های بعد موکول کرد.
  • تعدد و تنوع سکانس‌ها در این سریال نشان می‌دهد با اثر قابل توجهی از نظر هنری و تصویری مواجه هستیم؛ قاب‌بندی دوربین، نوع نور و رنگی که در تصاویر دیده می‌شود، حساب‌شده و دقیق است. دقتی که در طراحی صحنه و لباس و اکسسوری انجام گرفته نشان می‌دهد که با اثر قابل اعتنایی طرفیم؛ این، یعنی احترام به چشم و سلیقه مخاطب.

 

تیزر رسمی و پوستر اصلی سریال نیما جاویدی

پوستر اصلی سریال آکتور

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

176 نظر
  1. حمیدرضا می‌نویسد

    سریال بسیار قشنگی بود امیدوارم فصل دومش ساخته بشه

  2. بهار می‌نویسد

    باسلام
    ایده فیلمنامه و بازیگران جذاب بود..کاش فصل دوم رو هم بسازند..

  3. Soltan می‌نویسد

    فعلان تا الان خوب نیس تا فصل دوم منتشر بشه

  4. Soltan می‌نویسد

    فعلان تا الان زیاد خوب نیس تا فصل دوم منتشر بشه

  5. پریناز می‌نویسد

    چرا فصل دوم رو نساختن همه جای دنیا این بی احترامی به حقوق بیننده هست سریال به این خوبی 😔

  6. عرفان می‌نویسد

    سلام
    چرا خبر حضور سریال آکتور در جشنواره دریای سرخ عربستان رو اینجا منتشر نکردید.
    اینجور تبلیغات برای تولیداتون خیلی میتونه موثر باشه مخصوصا اگه بحث یه موفقیت بین المللی باشه.

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      ایشالا جایزه که برد، چشم. اولین سایت منتشرکننده میشیم.

  7. Actor می‌نویسد

    میگم این نیما جاویدیم همیشه تو فیلماش نشون میده نوید محمدزاده می‌ره تو اتاق تنهایی خوشحالی می‌کنه‌.هم تو آکتور هم تو سرخپوست

  8. فربد می‌نویسد

    درود
    بسیار زیبا و شایسته بود. امیدوارم هرچه زودتر سری های بعدی هم ساخته و پخش بشه چراکه جای ایده پردازی گسترده ای توی این سریال وجود داره. به باور من سریال بسیار خوش ساختیه و جا داره به همه دست اندرکاران این سریال دستمریزاد بگیم. شکوفا باشید.

  9. حسین می‌نویسد

    با سلام،خسته نباشید میگم خدمت دست اندرکاران تولید این سریال،از نظر من فوق العاده بود و بی صبرانه منتظر اکران فصل دوم هستم.

  10. علی می‌نویسد

    سلام
    سریال قشنگی بود من که خوشم اومد.
    همه بازیگرا درجه یک بودن.
    منتظر فصل دوم هستم.

  11. مهسا می‌نویسد

    سلام فیلیمو ایا فیلم های پشت صحنه آکتور پخش میشه ؟؟و کی پخش میشع؟؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      تا الان که حرفی درباره‌اش نشده.

  12. محسن می‌نویسد

    بسیار ضعیف بودواقعا فصل یک تموم شد ؟؟؟ به غیربازیگراش هیچ چیز نداره هیچ

  13. مهدی می‌نویسد

    این سریال رو تا آخرین قسمت فصل اولش دیدم. بازیگرای خوبی داره و دلیل اینکه ببینمش هم همین بود اما راستش فیلمنامه و کارگردانی بسیار ضعیفه و به نظر من فصل دوم هیچوقت نمیاد اگه هم بخواد بیاد باید خیلی حرفه ایی تر کارگردانی بشه وگرنه مثل فصل اولش خیلی مورد انتقاد قرار میگیره

  14. عباس می‌نویسد

    اخه این فیلم ک به هیچ جا نرسیده هنوز وسط داستان یعنی میخایین فصل ۲ نسازید؟

  15. ..... می‌نویسد

    فیلیمو کاش نمایش اکتور رو از سریال جدا کنید یه تیکه جدید بسازید

  16. سامان می‌نویسد

    بی صبرانه منتظر فصل دوم آکتور هستم

  17. سامان می‌نویسد

    آیا آکتور فصل دوم دارد؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      تا این لحظه درباره فصل دوم، صحبتی نشده.

fosil