دوباره با «پو»ی دوست‌داشتنی ملاقات می‌کنیم

نقد و بررسی و معرفی انیمیشن پاندای کونگ فو کار ۴

نقد و بررسی کامل فیلم Kung Fu Panda 4 اضافه شد

انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار ۴ با هنرنمایی «پو» دوست داشتنی بازگشته است. این فیلم در سال ۲۰۲۴ پخش شد و ما اینجا سعی می‌کنیم به دلیل اهمیت و محبوبیت این انیمیشن، آخرین خبرها و اطلاعات درباره این فیلم را پوشش می‌دهیم. نقد و بررسی و نظر منتقدان جهانی را هم در ادامه می‌خوانید.

فهرست انیمیشن های برتر جهان را اینجا ببینید

خلاصه داستان انیمیشن پاندای کنگ فو کار ۴

در انیمیشن پاندای کونگ فو کار Kung Fu Panda 4 که به کارگردانی مایک میچل ساخته شده، پو در چین قدیم با همان خصلت‌های سابق و بامزه‌اش این بار با یک آفتاب‌پرست مواجه می‌شود. کسی که توانایی‌های ویژه‌ای در تقلید کار مبارزان و احضار ارواح روبه‌رویش دارد. در کنار این مبارزه، پاندای قصه ما و در واقع رهبر معنوی دره صلح، دنبال جانشینی برای خودش هم می‌گردد؛ یک شوالیه اژدهای جدید…

هشدار اسپویل لو رفتن داستان

پو در دره صلح به پدرخوانده‌اش آقای پینگ و پدر واقعی‌اش لی شان کمک می‌کند تا رستوران جدیدشان را افتتاح کنند. استاد شیفو به پو می‌گوید که باید پیشرفت کند و به رهبری معنوی بدل شود که یعنی پو دیگر نمی‌تواند جنگجوی اژدها باشد و باید جانشینی شایسته را برای خودش پیدا کند. پو که برای یافتن جایگزین مناسب حسابی به دردسر افتاده است هم‌زمان با روباه سارقی به نام ژِن مواجه می‌شود که می‌کوشد سلاح‌های باستانی را از کاخ جِید بدزدد. پو دستِ ژن را می‌خواند و او را روانه زندان می‌کند. در این میان، گروهی از کارگران معدن به پو می‌گویند که دشمن قدیمی‌اش تای لانگ بازگشته و در حال ویرانگری است؛ اما ژن فاش می‌کند که بازگشتِ تای لانگ حقیقت ندارد و ساحره‌ای با نام کملیئن که می‌تواند خودش را به هر حیوانی بدل کند پشت این ماجرا است؛ و هدف بعدی کملیئن، نسخه‌برداری از فنون مختلف کونگ‌فو است.

عوامل و صداپیشگان انیمیشن Kung Fu Panda 4

کارگردان: مایک میچل، فیلمنامه‌نویسان: جاناتان آیبِل، گلن برگر و دارن لِمکی، مدیر فیلمبرداری: جاشوا گانتِر، تدوینگر: کریستوفر نایتس، آهنگسازان: هانس زیمر و استیو مازارو و بازیگران یا همان صداپیشگان این قسمت پاندای کنگ فوکار هم از این قرار است؛

  • جک بلک (پو)
  • آکوافینا (ژن)
  • وایولا دیویس (آفتاب‌پرست)
  • داستین هافمن (استاد شیفو)
  • برایان کرانستون (لی؛ پدر پو)
  • جیمز هنگ (پینگ؛ پدرخوانده پو)
  • ست روگن (استاد مانتیس)

متاسفانه «پنج آتشین» در این قسمت حضور ندارند و فقط در تیتراژ آخر حاضر می‌شوند. پس خبری از صداپیشگی آنجیلنا جولی (ببری) در این قسمت نیست.

 

پخش پاندای کنگ فو کار ۲۰۲۴ با دوبله اختصاصی فیلیمو

انیمیشن Kung Fu Panda 4 در ۲۹ مارس ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) منتشر شد. یونیورسال پیکچرز پخش‌کننده این انیمیشن است. پاندای کونگ‌فوکار جدید که از هشتم مارس (هجدهم اسفند ۱۴۰۲) در سینماهای ایالات متحده اکران شده، بیشتر با نقدهای مثبت مواجه شده (که البته امتیاز میانگین منتقدان به آن، پایین‌تر از قسمت‌های دوم و سوم است) و با فروش جهانی ۳۶۸ میلیون دلار تا اینجا چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ است. در کوتاه‌ترین زمان، نسخه مناسب پخش در نمایش خانگی هم منتشر و دوبله شد.

مدیر دوبله: اشکان صادقی، گویندگان پاندا کنگ فوکار ۴: علی باقرلی، دیانوش آصف وزیری، عاطفه حقیقت، مهبد قناعت پیشه، محسن زرآبادی، مهرداد معمارزاده، مهرداد سوری، اشکان صادقی، مریم خلقتی، سجاد سعدی، محمد طالبی، کیومرث شکیبا، علیرضا سالارکیا، مهدی قنبری، آرمان شادخواه و کمال صلاتکش. امور فنی صدا: حسین ملکی و علیرضا سالارکیا.

می‌توانید این انیمیشن را در فیلیمو کودک -با دوبله اختصاصی- ببینید. کافی است روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود و تماشای آنلاین پاندای کونگ فوکار 4

نقد و بررسی منتقدان درباره انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار ۴

کمدی طعنه‌آمیز + اکشن سرزنده

آسوشیتدپرس | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

مارک کِندی | چهارمین قسمت این فرنچایز پس از وقفه‌ای هشت‌ساله تولید شده و فیلمی سرگرم‌کننده و دلنشین است که به‌خوبی از عهده دست به دست کردن مشعل برآمده در حالی که یک پنجه در گذشته دارد و پنجه دیگرش در آینده دیده می‌شود؛ به عبارت دیگر، توامان یک خداحافظی برازنده و سلامی تازه است. خیلی از فیلمسازان – اِهِم، مارول و دی‌سی – باید یاد بگیرند.

هالیوود ریپورتر | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

فرانک شِک | بیشتر شوخی‌های «پاندای کونگ فو کار ۴» از جایی گرفته شده‌اند یا ادای احترام به شمار می‌روند؛ موضوعی که کاملا به زاویه دید شما بستگی دارد از جمله خرگوش‌های قاتل که «مانتی پایتِن و جام مقدس» را به یاد می‌آورند؛ با وجود این، چیزی از بامزگی و مفرحی این شوخی‌ها کم نمی‌شود.

نیویورک تایمز | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

کلر شِیفِر | یک بار دیگر جک بلک به عنوان صداپیشه شخصیت پو، استاد ساده‌لوح هنرهای رزمی، هنرنمایی کرده است. «پاندای کونگ‌فوکار ۴» کمدی طعنه‌آمیز را با فصل‌های اکشن سرزنده درآمیخته است و به‌علاوه، حاوی پیامی در باب مهربانی، آرامش درونی و خودیابی است.

ایندی‌وایر | امتیاز ۶۷ از ۱۰۰

ویلسن چپمن | این قسمت سرگرم‌کننده است اما ساختش تقریبا غیرضروری به نظر می‌رسد.

انیمیشن پاندای کونگ فو کار Kung Fu Panda 4

امپایر | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

آلی ریچاردز | فیلم از نظر جاه‌طلبی در قیاس با قسمت سوم گامی رو به عقب است. با وجود این، حال‌وهوای دلنشین و سرخوشانه این سری فیلم‌ها همچنان سر جای خودش هست.

گاردین | امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

کَث کلارک | فیلم گردبادی از کمدی بزن‌بکوب (اسلپ‌استیک) است که در مواردی خیلی هم بامزه از کار درآمده، به‌علاوه صحنه‌های مبارزه‌ای پرتکاپو؛ اما فاقد شیرینی و افسونِ اصلی این فرنچایز است.

راجرایبرت‌دات‌کام | امتیاز ۳۸ از ۱۰۰

کریستی لِمایِر | این قسمت فاقد هنرمندی موشکافانه و شوخ‌طبعی گرم قسمت‌های قبلی است. اثری از حس‌وحال معنوی پیشین هم نیست و به جای آن، فصل‌های اکشن جنون‌آمیز قرار گرفته‌اند. در ضمن، فیلم‌های قبلی وسعت نگاهی داشتند که آن‌ها را برای بزرگسالان هم دیدنی می‌کرد و توامان بچه‌ها هم سرگرم می‌شدند اما این یکی، هدف اصلی‌اش جذب تماشاگران کم‌سن‌وسال است آن هم به شیوه‌هایی احمقانه و…

امتیاز سایت های سینمایی به فیلم پاندای کونگ فو کار ۲۰۲۴

تا زمان آماده‌سازی این مطلب

نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
IMDb کاربران ۶.۵ از ۱۰ ۱۸ هزار کاربر
متاکریتیک منتقدان برتر ۵۴ از ۱۰۰ بر اساس ۳۳ نقد
راتن تومیتوز عموم منتقدان ۶.۱ از ۱۰ بر اساس ۱۴۴ نقد

حاشیه های انیمیشن پاندای کنگ فو کار ۲۰۲۴

  • مایک میچلِ کارگردان، درباره طراحی و انیمیشن صحنه‌های مبارزه این قسمت از پیشرفت در زمینه‌های فناوری و طراحی مبارزه‌های کونگ‌فو‌ خبر داد و گفت قسمت چهارم بیش از سه فیلم قبلی تحت تاثیر انیمه‌ها تولید شده است. در این راستا، بدلکارانی از فیلم‌های مارول به گروه تولید ملحق شدند تا انیماتورها را با حرکت‌های جدید و استفاده از آن‌ها در طراحی صحنه‌های مبارزه آشنا کنند.
  • شخصیت کملیئن با مجموع ۸۱۳۰ کنترل، به پیچیده‌ترین شخصیت آثار کمپانی «دریم‌وورکس» بدل شده است.
  • تریلر «پاندای کونگ فو کار ۴» با بیش از ۱۴۲ میلیون بازدید در ۲۴ ساعت اول عرضه‌اش در تمام شبکه‌های اجتماعی، به پربازدیدترین تریلر برای فیلمی انیمیشنی از کمپانی یونیورسال بدل شد.
  • شخصیت پو در این فیلم برای اولین بار در اشاره به خودش از عبارت «پاندای کونگ‌فوکار» استفاده می‌کند.
  • شخصیت منفی تای لانگ در هر ۴ فیلم این مجموعه به طریقی حضور دارد یا نامش مورد اشاره قرار می‌گیرد.
  • وایولا دیویس سومین بازیگر برنده اسکار است که به‌صورت متوالی در فیلم‌های «پاندای کونگ‌فوکار» نقش آدم‌بد را بازی/ صداپیشگی می‌کند؛ پس از گری اولدمن در قسمت دوم و جی. کی. سیمِنز در قسمت سوم.
  • اولین دنباله در این مجموعه که جنیفر یو نِلسِن کارگردانش نیست.
  • این فیلم با بودجه‌ای ۸۵ میلیون دلاری، ارزان‌ترین فیلم مجموعه «پاندای کونگ‌فوکار» است و تنها قسمتی که با بودجه زیر صد میلیون دلار تولید شده است.

انیمیشن پاندای کونگ فوکار Kung Fu Panda 4

تولید پاندای کونگفوکار ۴ از کجا شروع شد؟

سوم دسامبر ۲۰۱۰ بود که جفری کاتزِنبرگ، مدیرعامل وقت «دریم‌وورکس انیمیشن» گفت که احتمال تولید سه دنباله دیگر پس از «پاندای کونگ‌فوکار ۳» وجود دارد. تقریبا ۶ سال بعد، نشریه «کولایدر» از کارگردانان قسمت سوم درباره دنباله بعدی سوال کرد که جنیفر یو نلسن چنین پاسخ داد: «آسیاب به نوبت. می‌خواهیم قسمت سوم یک جواهر تمام‌عیار شود. آن‌وقت باید ببینیم بعدش چه اتفاقی می‌افتد.» الساندرو کارلونی هم گفت: «در خصوص دنباله‌ها نمی‌خواهیم جوری به نظر برسند که انگار پایان باز دارند. می‌خواهیم هر فیلم برای خودش سفری کامل باشد و الان هم احساس می‌کنیم قسمت سوم چنین وضعیتی دارد. بعدش اگر داستان خارق‌العاده‌ای پیدا کردیم، روی ساخت دنباله بعدی تمرکز می‌کنیم.»

سرانجام در ماه اوت ۲۰۲۲ بود که «دریم‌وورکس انیمیشن» تولید قسمت چهارم را تایید کرد. در رویداد «سینماکان» و ماه آوریل ۲۰۲۳ جزییات بیش‌تری منتشر شد، از جمله خلاصه داستانی که جک بلک آن را توصیف کرد. جالب این‌که طبق حرف‌های استفانی استاین، طرح اصلی برای ساخت قسمت چهارم این بود که ترکیبی از فیلم زنده با انیمیشن باشد به سبک «چه کسی برای راجر خرگوشه پاپوش دوخت» (Who Framed Roger Rabbit) و «هرج‌ومرج فضایی» (Space Jam)؛ و شخصیت‌های ژن و کملیئن (که آن زمان کالِکتِر نام داشت) انسان بودند. زمانی هم که قرار شد فیلم به صورت انیمیشن تولید شود همچنان ایده انسان بودن شخصیت‌های به‌خصوصی مطرح بود تا این‌که در نهایت به دست فراموشی سپرده شد.

خبر و اطلاعات انیمیشن پاندای کونگ فو کار ۴

درباره انیمیشن Kung Fu Panda 4

انیمیشن پاندای کونگ فو کار Kung Fu Panda 4 چهارمین قسمت از فرنچایز پاندای به‌حساب می‌آید که از سال ۲۰۰۸ پخش شده است. این انیمیشن که از تولید ۳ فیلم قبلی به فروش ۱.۸ میلیارد دلاری رسیده، دو فیلم اول آن نامزد دریافت جایزه اسکار شده و مجموعه تلویزیونی آن موفق شد در فصل جوایز، ۱۱ جایزه امی دریافت کند. انیمیشن پاندای کنگ فوکار یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های شرکت دریم‌ورکس است که تابحال منتشر شده، این اثر با موفقیت مالی که در همان قسمت اول به‌دست آورد این کمپانی را متقاعد کرد تا وعده تولید ۶ قسمت از انیمیشن را تایید کنند.

این فرنچایز با اسپین‌آف‌های تلویزیونی که ماجراهای پو را با پنج آتشین به نمایش می‌گذاشت کامل‌تر شد و گاهی اوقات تمرکز را کاملا متوجه آنها می‌کرد. در حالی‌که نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌های کوتاه پاندای کونگ فوکار بیشتر روی عمق این قصه کار می‌کردند و ویژگی‌های خلقی تمام کاراکترها را به نمایش می‌گذاشتند، فیلم‌های بلند روی بهبود توانایی‌های پو و داستان خودش تمرکز می‌کردند و باعث می‌شد مخاطب بیشترین شناخت را نسبت به پو به‌دست بیاورد و درگیر او شود.

به این ترتیب پاندای کنگ فو کار بامزه و محبوب تا امروز ۳ فیلم و ۴ سریال و ۵ فیلم کوتاه را برای جهان به‌نمایش گذاشته است. باید منتظر باشیم تا ببینیم قسمت جدید انیمیشن پاندای کنگفوکار چه هیجان و طنزی را برای ما انیمیشن دوستان به ارمغان می‌آورد تا برای مدت‌ها خاطره تماشای آن را در خانه اول ذهن حفظ کنیم.

 

پوستر پاندای کنگ فو کار ۴

پوستر انیمیشن پاندای کونگ فوکار Kung Fu Panda 4پوستر انیمیشن پاندای کونگ فوکار Kung Fu Panda 4پوستر انیمیشن پاندای کونگ فوکار Kung Fu Panda 4پوستر انیمیشن پاندای کونگ فوکار Kung Fu Panda 4

پوستر معرفی شخصیت های جدید Kung Fu Panda 4

پوستر انیمیشن پاندای کونگ فوکار Kung Fu Panda 4پوستر انیمیشن پاندای کونگ فوکار Kung Fu Panda 4پوستر انیمیشن پاندای کونگ فوکار Kung Fu Panda 4

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

24 نظر
  1. عبدالله می‌نویسد

    برام خیلی سوال شده که چرا پنج آتشین توی قسمت۴نیستن ؟؟ اما درکل خیلی جذاب و باحال بود به امید ساخت قسمت۵ برای سال ها ۲۰۲۷یا۲۰۲۸ .

  2. آدرین می‌نویسد

    همه چرت و پرت میگن
    پاندا کنگ فو کار ۴ اومده
    دوبله فارسی شم کردن

  3. sina می‌نویسد

    سلام
    اگر داخل سایت ها یا همون اپارات نگاه کنید مبینید فرستادن و کاملن واقعی و کامل هست
    تاریخی که گفتید تاریخ دوبله شدن فیلم داخل فیلیمو هست؟

  4. Mdi می‌نویسد

    نگو پشمام بگو چ جالب

  5. Omid می‌نویسد

    تاریخ اصلی اکران ۸ مارس هستش فقط یه سوال کی اکران آنلاین می شود

  6. Razieh می‌نویسد

    دوستانی که نمیدونن ،پاندای کونگ‌فو کار ۴ ساخته شده ،۸ مارس اکران تو سینماها هست ،۲۱ رو بعدش منتشر میشه بیرون

  7. Sia می‌نویسد

    پشمام صدا پیشه هارو نگاه کن
    من چرا با صدای اصلی شو نگا نمیکردم

  8. JAHED می‌نویسد

    IPhone

  9. Ata9113 می‌نویسد

    من دار م میمیرم خیلی همین الان این خبر رو دیدم همین الانم مردم ا
    کاشکی سریع تر برسه با دوبله

  10. Ata9113 می‌نویسد

    من دار م میمیرم خیلی همین الان این خبر رو دیدم همین الانم مردم از تاقت کاشکی سریع تر برسه با دوبله

  11. محمد می‌نویسد

    کودتا گر باشه

  12. محمد می‌نویسد

    جاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان بلاخره آمد

  13. Mazarei Esteghlal می‌نویسد

    دوبله ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ می آید

  14. Mazarei Esteghlal می‌نویسد

    دوبله ۲۴ فروردین ۱۴۰۳

  15. وحید می‌نویسد

    سلام ببخشید پاندای کونگ‌فو کار چه ماهی ساخته می‌شود ممنون میشن بگید

  16. Abol می‌نویسد

    مگه ۸ مارس نبود😐؟

  17. عزیز الله مشگین می‌نویسد

    دوبله اش کی میاد؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      حالا بذارید خودش بیاد. دوبله رو سریع می‌رسونیم.

  18. کورش می‌نویسد

    زودتر اکرانش کنید جون خودتون.من تا۱۰ فروردین ۲۰۲۳ از تاقت میمیرم

  19. کورش می‌نویسد

    زودتر اکرانش کنید جون خودتون.من تا۱۰ فروردین ۲۰۲۳ از تاقت داقون میشم

  20. Amir می‌نویسد

    سلام خیلی ممنون برای زحمت های که کشیدین امید وارم که یک روزی زحمت های که برای ما کشیدین رو جبران کنم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      با ما بودید؟ یا با سازندگان پاندا؟

  21. ادمین می‌نویسد

    زمان پخش بزودی این قسمت را برای شما عزیزان ترجمه میکنیم و فردای آن روز به عبارتی ۱۱ فروردین‌ماه دوبله شده به شنا عزیزان تقدیم می کنیم.

  22. سجاد می‌نویسد

    دوبله ی فارسی کی میاد

fosil