سریال ملودرام - جنایی جدید در فیلیمو

معرفی و اطلاعات سریال قطب شمال

فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی، نازنین بیاتی و... ستاره‌های این سریال هستند

سریال قطب شمال مجموعه اختصاصی فیلیمو است که به عنوان اولین تجربه کارگردانی امین محمودی یکتا پخش می‌شود. در این مطلب به معرفی این سریال پرداختیم و اطلاعات مربوط به آن را بررسی کردیم. به مرور این صفحه تکمیل می‌شود.

فهرست بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی

خلاصه داستان سریال قطب شمال

داستان سریال قطب شمال را می‌توان اینطور تعریف کرد؛ همایون و ارغوان در آستانه ازدواج، قربانی خیانتی هولناک می‌شوند. همایون پشت دیوارهای زندان برای انتقام از سامان لحظه‌شماری می کند که مرگ از راه می‌رسد. آرشام یکتا متولد می‌شود. دختری به نام صحرا کنارش قرار می‌گیرد تا مسیر انتقام از خائن‌ها برای آرشام هموار شود.

این سریال برای سنین زیر ۱۵ سال مناسب نیست و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم محدودیت سنی را رعایت کنند.

 

تاریخ پخش و تعداد قسمت های قطب شمال

همانطور که در تبلیغات و معرفی این سریال آمده و مطلع شده‌اید قسمت اول سریال قطب شمال جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش می‌شود و در واقع جایگزین سریال گناه فرشته خواهد شد تا مخاطبان همچنان روزهای جمعه با یک سریال فیلیمویی تعطیلات آخر هفته را بگذرانند. این سریال حدود ۱۲ قسمت است ولی تغییر در تعداد قسمت‌های آن دور از ذهن نیست.

دانلود و تماشای آنلاین سریال قطب شمال

بازیگران و عوامل سریال قطب شمال

فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی، نازنین بیاتی، فرزاد حسنی، عباس جمشیدی فر، شهرام قائدی، نگار فروزنده، شهروز دل افکار، روح الله زمانی، فرهاد آئیش، امیر دژاکام، بهادر زمانی، مرتضی آقا حسینی، مه‌لقا می‌نوش، فرهنگ زرگرباشی، ماکان آریاپارسا، مهران میری، حاتم مشمولی، مسعود میرطاهری، احمد لشینی، نیما شکیبایی، آتوسا کلانتری بازیگران سریال قطب شمال هستند.

عوامل اصلی سریال قطب شمال نیز عبارتند از: کارگردان: امین محمودی یکتا، تهیه کننده: اکبر تحویلیان، سرمایه‌گذار: ماکان آریاپارسا، نویسندگان: حامد افضلی، امین محمودی یکتا، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، تدوین: ژینوس پدرام، طراح صحنه: سعید حسنلو، موسیقی: بامداد افشار، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، مدیر تولید: مجتبی برهانی‌زاده، مدیر صدابرداری: محمود کاشانی، طراح لباس: مرجان گلزار، طراح گریم: مونا جعفری، ساخت تیتراژ و جلوه‌های بصری: امیر ولی‌خانی، مدیر برنامه‌ریزی: کتایون درخشان، منشی صحنه: مائده رفیعی و عکاس: کیمیا پوراحمد.

 

چند نکته درباره سریال

  • امیرحسین فتحی بعد از حضور در سریال جیران و بازی در نقش سیاوش بار دیگر در یک اثر نمایش خانگی حضور پیدا کرده است.
  • فرزاد فرزین که در دهه اخیر تمرکز بیشتری روی بازیگری گذاشته است برای اولین بار در نقش اصلی یک سریال حضور دارد.
  • امین محمودی پیش از اینکه این سریال را کارگردانی کند تجربه نویسندگی سریال‌هایی همچون ملکه گدایان و عقرب عاشق را داشته و علاقمند به قصه‌ها و فضاهایی سورئال است.
  • اکبر تحویلیان از تهیه‌کنندگان با سابقه تلویزیون و سینما است که تهیه‌کنندگی سریال‌هایی همچون شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و سری سریال‌های از سرنوشت را بر عهده داشته است.

سریال قطب شمال

قطب شمال، اقتباس از رمان کنت مونت کریستو

رمان کنت مونت کریستو اثر جاودانه الکساندر دوما نویسنده فرانسوی، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین داستان‌های کلاسیک جهان است. این رمان که در سال ۱۸۴۴ تا ۱۸۴۵ نوشته و منتشر شد، داستانی حماسی از انتقام، بخشش و رستگاری را روایت می‌کند که خواننده را به سفری پرفراز و نشیب در اعماق تاریکی و روشنایی روح انسان می‌برد.

بد نیست بدانید رمان کنت مونت کریستو Le Comte de Monte-Cristo در ابتدا به صورت پاورقی منتشر می‌شد و خوانندگان را شیفته خود کرد و دوما اندکی پس از انتشار رمان، آن را برای صحنه تئاتر نیز اقتباس کرد. نسخه‌های سینمایی و مینی‌سریال‌های تلویزیونی متعددی هم از این داستان ماجراجویانه ساخته شده؛ از جمله تحسین‌شده‌ترین آن‌ها می‌توان به مینی‌سریال بریتانیایی در سال ۱۹۶۴، مینی‌سریال فرانسوی آن در سال ۱۹۹۸ با بازی ژرار دوپاردیو و فیلم صامت به همین نام در سال ۱۹۲۲ با بازی جان گیلبرت در نقش اصلی اشاره کرد. آخرین اقتباس هم برمی‌گردد به نسخه آمریکایی مونت کریستو که در سال ۲۰۰۲ با بازی جیم کریول در نقش دانتس ساخته شده است.

سریال قطب شمال هم اقتباسی ایرانی از این رمان جذاب و پرچالش است. هرچند نمی‌توان آن را اقتباسی دقیق دانست ولی بد نیست موضوع و داستان این رمان را به بهانه تماشای قطب شمال، مرور کنیم.

خلاصه داستان رمان کنت مونت کریستو

ادموند دانتس، یک ملوان جوان است که به خاطر خیانت ۴ نفر از آشنایانش، به ناحق و به جرم خیانت به کشور زندانی می‌شود. او سال‌ها را در زندان می‌گذراند و در نهایت موفق به فرار می‌شود. دانتس که در اثر این تجربه تلخ متحول شده، هویتی جدید برای خود برمی‌گزیند و بقیه عمرش را صرف نقشه کشیدن و اجرای انتقام از کسانی می‌کند که زندگی او را تباه کرده‌اند…

درباره الکساندر دوما؛ ابرمرد رمان فرانسه

الکساندر دوما (۱۸۰۲-۱۸۷۰) یکی از پرکارترین و محبوب‌ترین نویسندگان فرانسوی قرن نوزدهم بود. هرچند هرگز به قله مسلم رمان‌نویسی دست نیافت، اما شهرت فراوانی به عنوان نمایشنامه‌نویس و سپس رمان‌نویس تاریخی کسب کرد و لقب «سلطان پاریس» را به دست آورد. آثاری چون سه تفنگدار (۱۸۴۴، اجرا در ۱۸۴۵)، بیست سال بعد (۱۸۴۵)، کنت مونت کریستو (۱۸۴۴-۱۸۴۵)، ده سال بعد؛ ویکنت دوبراژلون (۱۸۴۸-۱۸۵۰) و لاله‌ سیاه (۱۸۵۰) از شاهکارهای او به شمار می‌روند. نوشته‌های او -که بیش از ۳۰۰ عنوان است- با صراحت، ماجراهای زندگی پرفراز و نشیب انسانی را روایت می‌کند و همچنین نگاهی منحصر به فرد دارد به دنیای ادبیات فرانسه در دوران رومانتیسم. دوما پدرِ نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس دیگر، الکساندر دومای پسر است!

پدرِ دومای پدر، «توماس-الکساندر دوی دِ لاپِیلِتری» است که در ابتدا سربازی ساده بود، در ۱۷۸۶ نام خانوادگی دوما را برگزید و بعدها به درجه ژنرالی در ارتش ناپلئون رسید. با این حال، خانواده پس از مرگ ژنرال دوما در ۱۸۰۶ دچار مشکلات مالی شد و الکساندر جوان برای کسب درآمد به پاریس رفت تا وکالت پیشه کند. او موفق شد در دربار دوک اورلئان (پادشاه بعدی با لقب لویی-فیلیپ) مشغول به کار شود، اما در نهایت بخت خود را در عرصه تئاتر آزمود. در این مسیر با بازیگر فرانسوا-ژوزف تالما و شاعران جوانی که رهبری جنبش رومانتیسیسم را بر عهده داشتند، آشنا شد.

الکساندر دوما پدر، بدون شک یکی از تاثیرگذارترین و پرمخاطب‌ترین نویسندگان تاریخ است. آثار او به زبان‌های متعددی ترجمه شده، بارها به صورت فیلم، سریال، اپرا و تئاتر اقتباس شده و همچنان میلیون‌ها خواننده را در سراسر جهان مجذوب خود می‌کنند. دوما با داستان‌های مهیج، شخصیت‌های به‌یادماندنی و نثری جذاب، خوانندگان را به سفری پرفراز و نشیب در اعماق تاریخ، عشق، ماجراجویی و انتقام می‌برد. او استاد داستان‌سرایی بود و تاثیری ماندگار بر دنیای ادبیات و فرهنگ عامه گذاشت. آثار او همچنان الهام‌بخش نسل‌های جدید نویسندگان و هنرمندان است و بدون شک نام او در تاریخ ادبیات جهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین داستان‌سرایان تمام ادوار ثبت خواهد شد.

 

پوستر و تیزر سریال قطب شمال

پوستر اصلی سریال قطب شمال
پوستر اصلی سریال قطب شمال – طرح از استودیو فیلیمو، محمد تقی‌پور

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

67 نظر
  1. محسن رضایی گلکی می‌نویسد

    همایون بعداز آزادی در لباس یکتا، تصمیم می‌گیرد که دیگه اون انسان شریف سابق نباشه و بگونه ای میخواد اون گرگ ضعیفه نباشه…

  2. محمد یاسین خالقی می‌نویسد

    قسمت اول واقعا قشنگو خوب بود و امیدوارم تو آینده هم خوب باشه.
    مرسی از فیلیمو

  3. . می‌نویسد

    به نظرم ارغوان حافظش رو از دست میده و با سامان ازدواج میکنه و همایون هم به طریقی از زندان بیرون میاد و تبدیل میشه به آرشام یکتا . اولین سکانس سریال حالت نمادی داشت . دو صندلی سیاه و سفید که روی یکی همایون نشسته با لباس تماما سفید که با شناختی که قسمت یک بهمون داد انسان بسیار شریف و درستکاری هست و آرشام با لباس تماما مشکی که باید ببینیم چه ویژگی هایی در شخصیتش خواهیم دید .

fosil