در اکران نوروزی 1403 یک کمدی سر حال و حرفه‌ای ببینید

اطلاعات کامل و نقد فیلم تمساح خونی

اولین فیلم جواد عزتی با بازی سعید آقاخانی، عباس جمشیدی فر و الناز حبیبی

جواد عزتی یکی از چهره‌های مطرح جشنواره ۴۲ بود که با ساخت اولین فیلم خود به جرگه کارگردان‌ها پیوست. تمساح خونی می‌تواند یکی از آثار مهم و پرفروش سال ۱۴۰۳ باشد که هم بر محبوبیت ستاره‌اش و هم بر ساختار درست فیلمش سوار شود. در این مطلب نگاهی کامل و دقیق به این فیلم می‌اندازیم.

خلاصه داستان فیلم تمساح خونی

در خلاصه داستان فیلم کمدی تمساح خونی یک جمله از سوی عوامل فیلم منتشر شده است: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی‌! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست‌ دادن نداره… ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»

فهرست بهترین فیلم های کمدی و خنده دار ایرانی

بازیگران و عوامل فیلم تمساح خونی

جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی بازیگران این فیلم هستند و البته با حضور افتخاری: پژمان جمشیدی، کامبیز دیرباز، مهدی حسینی‌نیا، مهران غفوریان، هومن حاجی‌عبداللهی و…

جواد عزتی اولین تجربه کارگردانی‌اش را پشت سر می‌گذارد و کامران حجازی مدیر تولید سریال زخم کاری که تهیه‌کنندگی آثاری چون مرد بازنده و کت چرمی را در کارنامه دارد در چهارمین همکاری مشترک با عزتی تهیه‌کننده فیلمش هم شده است. فیلمی به سرمایه‌گذاری خود حجازی، مجتبی شاهزیدی، شهر فرنگ و پارس فیلم‌نت تولید شده است.

اما دیگر عوامل فیلم عبارتند از؛ نویسنده: پدرام افشار، فیلمبرداری: سامان لطفیان، تدوین: عماد خدابخش، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، طراح لباس: آرتا ماهان، صدابرداری: امیر عاشق‌حسینی، گریم: امیر فراین، جلوه‌های ویژه بصری: امین پهلوان‌زاده، برنامه‌ریز: محمدرضا کشمیری، طراح بدلکاری: امیر بدری و عکاس: مجید طالبی و ریحانه زنگنه.

جایزه و افتخارات فیلم تمساح خونی

Fajrجواد عزتی | سیمرغ بلورین بهترین کارگردان نگاه نو (فیلم اول) | چهل و دومین جشنواره فیلم فجر – ۱۴۰۲

 

نقد و بررسی فوری فیلم تمساح خونی

نکته: این نقد و نوشته‌ها، نظر کوتاه ولی دست‌اولِ منتقدان و نویسندگان سینمایی است؛ شاید بعدها همه چیز تغییر کند! در ضمن، انتشار آن‌ها -لزوما- به معنای تایید فیلیموشات نیست.

سیدمهرزاد موسوی

سید مهرزاد موسویخانم‌ها آقایان، پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ را که ارزش تماشا هم دارد معرفی می‌کنم؛ تمساح خونی به کارگردانی و بازی جواد عزتی. بازیگری که بعد از سال‌ها با یک فیلم تماشاگرپسند به سینمای کمدی بازگشته تا گیشه‌ها را بترکاند.

فیلم سرحال جواد عزتی از تیتراژ شروع تا تیتراژ ایده‌دارِ انتهایی سرپا می‌ماند و جز در دقایقی (دقیقه ۴۵ تا ۵۰ و کمی پایانش) از ریتم نمی‌افتد، داستانش را با هیجان و انرژی جلو می‌برد؛ به موقع می‌خنداند، به موقع تنفس می‌دهد و می‌شود دقیقا نوشت که به شعور مخاطب احترام می‌گذارد.

صحنه‌های اکشن متنوع، مدل فیلمبرداری سامان لطفیان و بازی عزتی و جمشیدی‌فر یکدستی خوبی دارد و هیچکدام بر دیگری سبقت نمی‌گیرد و مدیریت این کار و ساخت یک کمدی استاندارد، توسط بازیگری که برای اولین بار پشت دوربین قرار می‌گیرد و طعم کارگردانی را می‌چشد، ارزش دوچندانی دارد.

دنبال بهانه‌گیری‌های دلواپسان با عنوان «پیام فیلم» نباشید. فیلمی که باید سرگرم کند، کارش را به درستی و دقت انجام می‌دهد و هیچ چیز بهتر از این نیست. فیلمی که در جای جای آن و مدل روایتگری و سرخوش بودنش، به فیلم‌های «گای ریچی» شباهت دارد. فقط کاش با همان انرژی اول و هیجان ابتدایی، تمام می‌شد. [کاشِ دیگر اینکه؛ کاش صدای فیلم در سالن پخش آن در جشنواره فجر مناسب بود. صدای بدی که باعث شد بسیاری از دیالوگ‌های فیلم و شاید شوخی‌هایش، شنیده نشود]

نام پیشنهادی برای فیلم: جنتلمن‌ها

سطح فیلم: سودای سیمرغ؛ کاندیدای بازیگری، فیلمنامه، فیلمبرداری، جلوه‌های ویژه و نگاه نو

۳ نکته از فیلم:

  • بازی خوب مجموعه بازیگران
  • فیلمبرداری سامان لطفیان
  • ایده و اجرای تیتراژهای فیلم

سعید آقاخانی در فیلم تمساح خونی جواد عزتی

کمال پورکاوه

کمال پورکاوهاولین ساخته بلند جواد عزتی، یکی از باطراوت‌ترین فیلم‌های ساخته شده چند سال اخیر سینمای ایران است. او که پیش از این با کوله‌باری از تجربه بازیگری در سطح اول سینمای ایران درخشیده بود، حالا با اولین ساخته سینمایی بلند‌اش، سویه دیگری از توانایی‌های سینمایی‌اش را به نمایش گذاشته است.

فیلمساز با اتکا به فضای این روزهای سینمای ایران که آثار کمدی را مهمترین درگاه ارتباط با مخاطب می‌داند، به سراغ گونه کمتر تجربه شده کمدی-اکشن رفته و در این مسیر با تسلطی که از ریتم روایی و جادوی تدوین از خود نشان می‌دهد فیلمی خوش ریتم ساخته که مخاطب را علیرغم همه فراز و فرودهایش تا به انتها با خود همراه می‌کند.

عزتی با کمک یک تیم بدلکاری حرفه‌ای و تسلطی که از تکنیک سینمایی از خود نشان می‌دهد، موفق می‌شود سکانس‌های اکشن قابل قبولی را برای مخاطب به نمایش گذارد که سطح سینمای ایران را در زمینه تعقیب و‌ گریزهای خیابانی ارتقا می‌دهد‌.

زوج جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر، با آن بده بستان‌های جذابی که دارند، یکی از موفق‌ترین زوج‌های کمدی سال‌های اخیر را ( نگاه کنید به سکانس مفرح و پر تحرک کازینو و خلق کمدی‌های موقعیت که ترکیبش با کمدی کلامی لحظات باطراوتی را می‌آفریند) خلق می‌کنند که می‌تواند تا سال‌ها در خاطر سینما دوستان بماند.

۳ نکته از فیلم:

  •  کارگردانی خوب صحنه‌های پرتحرک
  •  زوج خوب جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر
  •  تیم خوب بدلکاری

محمد تقی‌زاده

محمد تقی زادهموفقیتی که جواد عزتی در فیلم اولش به گواه نمایش‌های شلوغ در جشنواره و گذاشتن سانس فوق العاده به وجود آورده، مسیری است که به خوبی انتخاب کرده است. عزتی برخلاف برخی از هم‌‌نسلان خود مقهور و تسلیم تکنیک و تکنولوژی نشده و اصالت سینما را به عنوان تارگت اصلی خود برگزیده است.

در تمساح خونی در درجه اول، عزتی قصه‌گو بوده و همه عوامل اجرایی و فنی را برای داستانگویی خود مامور کرده است. فیلم به مثابه آثار آمریکایی و مدل‌های سینمای اکشن هالیوودی است و سعی کرده از تکنیک‌های سینمایی از موسیقی و فیلمبرداری تا تدوین و طراحی صحنه و لباس به بهترین شکل استفاده کند.

گروه بازیگری فیلم از دیگر امتیازات فیلم است که جملگی نقش‌آفرینی قابل قبولی داشتند. عزتی به سنت سریال‌های تلویزیونی موفق خود با الناز حبیبی و عباس جمشیدی‌فر همکار شده و حضور کاریزماتیک خلج، جذاب و به جا استفاده شده است.

۳ نکته از فیلم:

  • فیلمنامه قصه‌گو و کم اشتباه
  • گروه بازیگری موفق
  • اندازه نگاه داشتن شوخی‌ها

عباس جمشیدی فر در فیلم تمساح خونی

سعیده نیک اختر

سعیده نیک اخترگویا قرار است تجربه بر تئوری بچربد. جواد عزتی در اولین کارگردانی‌اش سربلند شد. بازیگری که در سال‌های اخیر گیشه و پلتفرم‌ها را انگشت به دهان کرده حالا اولین فیلم بزن بکوبش را روی پرده آورده. فیلمی پر از هیجان و لحظه‌های نفسگیر بدون اینکه قصه و حرف مهمی برای گفتن داشته باشد. یک سینمای جذاب و خوش ساخت که بیشتر سرگرم‌کننده است تا آموزنده.

داستان تعقیب و گریز و نبرد بین خیر و شر، داستان تازه‌ای در سینما نیست اما عزتی سراغ تعقیب و گریز بین دو دسته شر و شرتر رفته و با سابقه‌ای که مخاطب از خود شخصیت‌ها در فضای خارج از این فیلم دارد، طبعا طرف هومن و پیمان را می‌گیرد تا یک شبه به آرزوهایشان برسند. البته خوشمزگی های بانمک این دو و دیالوگ های موجز و به اندازه هم به این طرفداری و همراهی اضافه می‌کند. اسم فیلم به مهارت هومن در بازی اشاره دارد.

تمساح خونی یک اصطلاح در بازی پوکر است و به بازنده‌ای اطلاق می‌شود که چیزی برای از دست دادن ندارد. نقطه قوت این فیلم این است که عزتی خودش جلوی دوربین خودش رفته و از خودش به اندازه بازی گرفته نه لودگی می‌کند نه بی مزگی. کنترل از دستش خارج نشده و فیلمسازی جوگیرش نکرده. به واسطه تدوین خوب و درست، پلان‌ها کوتاه است و باعث ریتم تند و هیجان‌آمیز فیلم شده است. موسیقی هم کارکرد اساسی دارد و حس صحنه را درست منتقل می‌کند نه اینکه جاهای خالی را پر کند. تمساح خونی شاید بی محتوا باشد اما شوخ و شنگی‌اش، مردم را به سالن‌های سینما می‌کشاند.

۳ نکته از فیلم:

  • عزتی را همه دوست دارند
  • یه چیزم غیر پوکر یاد می‌داد بد نبود
  • تدوینگر خوب غنیمته

نکته‌ها درباره جواد عزتی؛ کارگردان

  • جواد عزتی در سالی که برخی از بازیگران به سراغ کارگردانی رفتند او هم تصمیم به ساخت فیلم گرفت تا در کنار بهرام افشاری و ستاره اسکندری از جمله بازیگرانی باشند که تجربه کارگردانی را هم به تازگی پشت سر گذاشته‌اند.
  • عزتی با بازی در سریال زخم کاری شمایل جدیدی از خودش نشان داد به طوری که میزان محبوبیت این بازیگر و کارگردان بسیار بالا رفت و تمساح خونی می‌تواند یک پله موفقیت دیگر برای عزتی در صورت توفیق در جشنواره باشد.
  • جواد عزتی با اینکه چند باری نامزد سیمرغ جشنواره شده است اما با وجود درخشش در آثاری مانند شنای پروانه و جان‌دار اما نتوانست سیمرغ را به خانه ببرد و حالا باید دید با اولین تجربه کارگردانی این اتفاق برایش می‌افتد یا نه؟

اطلاعات کامل از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

حرف‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره فجر

جواد عزتی | کارگردان:

  • من می‌خواستم یک فیلم تماشاگرپسند بسازم و در وهله دوم حتما بخش سینما بودن فیلم برایم مهم بود. یعنی وقتی فیلم را می‌بینم، بین پلان‌های این فیلم و پلان‌های یک سریال تفاوت قائل باشم. یادم است روز اول که دور هم‌ جمع شدیم، گفتم من دوست دارم این فیلم را برای این بسازم که در هر بخش آن حتی یک پیشنهاد کوچک برای سینما داشته باشد.
  • اولین بار بود که کامل این فیلم را در سینمای رسانه تماشا کردم و به نظرم قطعا پیشنهادهایی در فیلمبرداری، تدوین، طراحی صحنه و… داشته است.
  • من ذات سینمای ایران را دوست دارم و حیف است که این سینمای باشکوه در سرش بخورد و دائما بگوییم سینمای ایران عقب مانده است.
  • قبل از هر چیزی دوست داشتم سعی کنم مخاطبان با سینما آشتی کنند. من دیدگاه خودم را از کمدی و سینمایی که بلد بودم، جلوی دوربین بردم و قصد مقایسه با کمدی‌های دیگر را نداشتم.
  • «تمساح خونی» یک اصطلاح است و برای انسان‌هایی است که با جیب خالی ریسک‌های بزرگ می‌کنند.
  • فکر می‌کنم فحاشی وجود ندارد ولی اگر فحاشی هم در فیلم بوده است، من عذرخواهی می‌کنم.
  • یک سال قبل از این فیلم، فیلمنامه دیگری را می‌خواستم جلوی دوربین ببرم که کمدی هم نبود. درباره اکران هم حقیقتا هر کسی دوست دارد تا دقیقه نود کارش را بهتر کند. شاید در نسخه اکران مردمی دوباره تدوین کنیم اما خیلی تغییر نمی‌کند.
  • اگر احساس می‌شود که در یک سوم پایانی فیلم افت داشته است، باید دستی بر فیلم بکشیم. واقعیت امر این است که فیلمنامه غیرخطی نوشته شد و وقتی تصمیم بر کلید زدن فیلم‌ گرفتیم، می‌خواستیم که فیلمنامه را خطی بسازیم.
  • سعید آقاخانی سر فیلمبرداری سریال بود و نتوانستند امروز اینجا باشد. فکر می‌کنم‌ اولین باری که سال ۷۹ جلوی دوربین یک سریال رفتم، دوربین سعید آقاخانی بود. یک ارتباطی به این شکل بین من و سعید آقاخانی و عباس جمشیدی فر وجود داشت.
  • دوست عزیزی نصیحتی کرد و گفت که حتما دوستانت را برای فیلم اول خود دور خودت جمع کن و من هم از این اتفاق جواب مثبتی گرفتم.

خرید آنلاین بلیت فیلم در سینما تیکت

الناز حبیبی | بازیگر: برای من چیز عجیبی نبود، زیرا تجربه همکاری با آقای عزتی را داشته‌ام و ایشان ۹۰ درصد حواسشان به پارتنرش است. به همه عوامل این کار خسته نباشید می‌گویم.

عباس جمشیدی‌فر | بازیگر: من تجربه کارکردن با آقای عزتی را در جایگاه کارگردان داشتم. اولین نمایشی که در تئاتر بازی کردم به کارگردانی آقای عزتی بود در سال ۱۳۷۹ که در جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و در آن سال جایزه اول بازیگری فجر را گرفتم. سه کار بازی کردم که کارگران آن جواد عزتی بود. شکر خدا در اولین فیلم سینمایی‌اش هم به من اعتماد کرد و با هم کار کردیم. در روندی که خیلی‌ها به کندی جلو می‌روند و به نظرم بد نیست، گاهی افراد بر مبنای نگاه و سلیقه خودشان اثری را خلق می‌کنند که کندی شریفی است. آقای عزتی چون همیشه شریف فکر می‌کند، براین اساس بسیار معتقدست و اکثر کارهایی که با آقای عزتی داشتم، همین طور بوده و اجازه نمی‌دادند منِ بازیگر، شوخی‌ انجام دهم که خوب نباشد. این نگاه اوست و قابل احترام است.

شبنم قربانی | بازیگر: خوشحالم که در این گروه حضور داشتم. آقای عزتی مانند بازیگری در عرصه کارگردانی هم درخشان بودند و یکی از چالش‌های بزرگ من در این فیلم بازی کردن جلوی آقای جمشیدی‌فر بود.

بهزاد خلج در فیلم تمساح خونی

بهزاد خلج | بازیگر: دغدغه اول من برای بازی کردن در این فیلم مشق کردن برای جواد عزتی بود. در کار طنز بازی کردن، بسیار سخت است اما نگران بازی در این فیلم نبودم زیرا می‌دانستم جواد عزتی کار را هدایت می‌کند و به خودش دل سپردم.

پدرام افشار | نویسنده: حضورم در این پروژه را مدیون اعتماد آقایان عزتی و حجازی هستم. این فیلم کاملا به ژانر وفادار و تلفیقی از اکشن و کمدی است. طبعا بخش عظیمی از کارهای اکشن منوط به اجرا است و آقای عزتی ایده‌هایی داشتند و با هم چک کردیم. صادقانه اینکه صددرصد فیلمنامه با اجرای آقای عزتی ارتقا یافت. فیلمنامه سکانس‌های سختی داشت که انگار کار یک کارگردان فیلم‌ اولی نبود. به نظر من ضرب‌آهنگ فیلم به صورت استاندارد حفظ شده است و در واقع ما به ژانر متعهد بودیم.

مسعود سخاوت‌دوست | آهنگساز: فکر نمی‌کردم در طول پروژه با کارگردانی مواجه هستم که کار اولش است زیرا تکلیفشان با کار مشخص بود. من نیز سعی کردم موسیقی جنبه خنده‌دار کار را تشدید نکند. ما دو رویکرد کمدی شخصیت و موقعیت را در فیلم‌ داشتیم و اکشن بودن روی فیلم سوار بود. در نتیجه موسیقی باید ریتم خوبی می‌داشت‌. متاسفانه موسیقی در سالن با دیلی شنیده می‌شد و خود این مساله که آقای عزتی نمی‌خواستند فیلم را به سمت ابتذال ببرند، در آهنگسازی فیلم موثر بود.

 

عکس ها و پوستر فیلم تمساح خونی

جواد عزتی در فیلم تمساح خونیجواد عزتی و عباس جمشیدی فر در فیلم کمدی تمساح خونی

جواد عزتی در فیلم تمساح خونی

جواد عزتی و عباس جمشیدی فر در فیلم کمدی تمساح خونی

پوستر جدید فیلم تمساح خونی
پوستر دوم فیلم تمساح خونی در زمان اکران سینمایی
پوستر اصلی فیلم تمساح خونی جواد عزتی
پوستر رسمی فیلم تمساح خونی
پوستر اولیه فیلم تمساح خونی جواد عزتی
پوستر فیلم تمساح خونی در جشنواره فجر ۱۴۰۲

عکس های پشت صحنه فیلم تمساح خونی جواد عزتی

جواد عزتی در پشت صحنه فیلم تمساح خونیجواد عزتی در پشت صحنه فیلم تمساح خونی

جواد عزتی در پشت صحنه فیلم تمساح خونی
پشت صحنه فیلم تمساح خونی

جواد عزتی در پشت صحنه فیلم تمساح خونی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

74 نظر
  1. محمد می‌نویسد

    به نظرم اصلا جالب نبود و اصلا داستان فیلم خوب نبود و فقط وقت تلف کردن بود

  2. محمد می‌نویسد

    بسم الله الرحمن الرحیم.
    سلام. نظر منتقدان مقاله را خواندم. از بین نظرات لازم است پاسخی به مهرزاد موسوی بدهم. این فرد در قسمتی از نقد، پیام داشتن در فیلم‌ها را سخن دلواپسان خوانده و سرگرم‌کننده بودن فیلم رو کافی می‌داند. دوگانه پیام یا سرگرمی بحث عمیق و فلسفی می‌طلبد که از حوصله جلسه خارج است، اما در این رابطع مختصری صحبت دارم.
    اولا خدا را شکر می‌کنم که به دلسوزان و دغدغه‌مندان کشور، لقب دلواپس را دادید. این افتخار ماست که دلواپس امور باشیم نه بی‌غیرت، بی‌اعتنا و بی‌مسئولیت. ثانیا پیام داشتن فیلم سخن دلواپسان نیست. ضرورت زندگی دنیاست. دنیایی که برای کار و تلاش و رفع مشکلات طراحی شده، سرگرمی هم می‌تواند و هم باید سر را به شیوه‌ای آموزنده و مفید گرم کند. نقدی به فیلم آقای عزتی ندارم. اما فیلم‌دوستان باید بدونن که انسان با معنا، زندگی با معنا داره. البته تفریح هم داره اما تفریح در راستای کسب و ارتقای معنای زندگیست حالا برای هر کسی در یک مسیر. اما در این که انسان تفنن می‌کند برای کسب آمادگی و قوت یا به قول خودتون کسب حال خوب. خب این حال خوب رو نیاز داریم دیگه! از این که اگر انسان در جا و مسیر خودش باشد حالش ذاتا خوبه بگذریم. خب حالا آیا حیف یا به قول ما اسراف نیست که از ظرفیت سرگرمی و به ویژه هنر برای انتقال جذاب و سرگرم‌کننده یک معنا بگذریم؟! مثل خودرویی که جذاب و سرگرم‌کننده حرکت می‌کند اما فقط برای حرکت و نه مقصد؟! حرف ما یا به قول این منتقد دلواپسان اینه که به طور کلی حرکت برای حرکت کردن افتخار نیست. نکته بیش‌تری نیست. سرتون رو درد آوردم و مطمئن نیستم فیلم آقای عزتی معنا و پیام نداشته باشه. به این دست منتقدان دوگانه‌ساز با ذهنیتی دوگانه باید گفت اصلا هنر و رسانه در علم ارتباطات، به عنوان کانالی برای انتقال پیام از فرستنده به گیرنده تعریف می‌شود. به جای بالا و پایین کردن کانال‌های بی‌محتوا، این منتقد را به کمی مطالعه و خیلی تفکر عمیق دعوت می‌کنم و در آخر عرض می‌کنم به فرموده خدای متعال، عاقبت برای پرهیزکاران (دلواپسان) است. ایام خوش.

  3. Fe می‌نویسد

    بنظرم فیلم محتوای خیلی خوبی نداشت و بعضا مخاطب متوجه داستان نمیشه.اما سکانس های خنده دار در داستان به مقدار کافی هست و البته نکته مهم اینه که مثل فیلم های اقای عطاران،شوخی های زشت و منشوری نداره.

  4. امیرعلی می‌نویسد

    به نظر من فیلم خیلی خوبی بود همیشه هم نباید از خیلی چیز گذشت که فقط مردم بخندن این فیلم محدودیت هایی داشت که به نظرم مناسب بود کارگردانی خوبی هم داشت ولی خیلی وقت بود که جواد عزتی را در سینمای طنز ندیده بودیم تنها مشکلی که داشت در تیزر مردم را به خوبی جذب نمیکند و تیزر بسیار اکشنی داشت و طنز درون اون دیده نمی شد و من به شخصه فقط بخاطر جواد عزتی که دوباره شروع به بازیگری در فیلم طنز کرده بود دیدمش وگرنه تیزر جذابی نداشت من نظرم اینکه فیلم رو ببینید

  5. گیم می‌نویسد

    اینایی که میگن فیلم بده خیلی وقته تو ایران اکشن ندیدن فقط دنبال دوتا چیزن خب فکر کنین ببین سکانس اکشن و چیز های آموزنده مثلاً آقای عزتی تو فیلم بردن و آقای خلج که همیشه میبرد باخت کمدی خیلی کمی داشت ولی قشنگ بود هم هتل هم این هتلم می‌گفت کی بهشت و ول می کنه بره جهنم همه طمع دارن با اجازه فیلیمو عزیز

  6. محمد می‌نویسد

    سلام
    از نظر بنده فیلمی بی محتوا و همراه با شوخی های بی مزه و بعضا همراه با بد اموزی هیچ مورد اموزنده ای من در این فیلم ندیدم و در بعضی اوقات حوصله سر بر هم بود،و پایان فیلم اصلا خوب نبود،
    تعجب میکنم که چه جوری این همه فروش داشته!

  7. پرهام می‌نویسد

    سلام
    این فیلم کی در فیلیمو قرار می گیره ؟؟
    لطفا جواب بدید

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      هر وقت تهیه‌کننده تصمیم بگیره. فیلیمو نقشی در این زمانبندی نداره.

  8. mina می‌نویسد

    به شخصه از ابتدا تا انتهای فیلم در حال خنده بودم (از نیمه دوم فیلم میتوان گفت قهقهه)
    تا به حال یک فیلم ایرانیِ کمدی، که با این کیفیت هم ساخته شده باشد و مبتذل نباشد ندیده بودم
    من با این سبک از کمدی که بیشتر در سینمای خارج از ایران مشاهده می شود ارتباط بسیار خوبی برقرار کردم و حقیقتا لذت بردم

  9. حسنی می‌نویسد

    مسخره ترین فیلمی بود که تا حالا دیده بودم.
    هدف فیلم از ابتدا مشخص بود و خیلی بی مزه تمام شد.
    حیف بازیگران خوبی که در این فیلم در سکانسها ودیالوگهای محدود حضور داشتند.
    ای کاش شعور مخاطب را درنظر می گرفتند

  10. Sf می‌نویسد

    مردم ما عادت کردن به فیلم های آبکی با کارگردانی و فیلمنامه ی ضعیف . البته سلیقه هم میتونه دخیل باشه . اما از نظر من این فیلم از نظر کارگردانی واقعا خوش ساخت بود البته با توجه به کار اول ایشون ، صدرصد کارای بهتری هم دارن . از بازیگرای بسیار خوبی استفاده شده بود و یکی از جذابیت های ماجرا ( چیزی که در سینمای هالیوود خیلی میبینیم ) از بازیگر ها و چهره های شناخته شده هم برای نقش های فرعی استفاده شد و به شخصه خودم با دیدن بازیگر ها خیلی سر ذوق اومدم . فیلمنامه بعضی جاها گنگ میشد و سوالاتی در ذهن مخاطب ایجاد میکرد که در پایان فیلم کلا رفع شد . این که میخواید قهقه بزنید ، باید بگم که فیلم کمدی اکشنه و اگر دنبال قهقه زدن هستید باید سراغ فیام هایی با سطح پایین تری برید . خیلی کم پیش میاد سینمایی های با لول بالا بسیار خنده بگیره . برای همین دنبال طنز آنچنانی نباشید . اما اگه از کمدی اکشن لذت میبرید پیشنهاد خوبیه ( حالا اکشن اونجوریم نیستا یه سطح متوسط )
    در کل این فیلم پیشنهاد میشه چون به نظرم مردم نیاز دارن فیلم خوب ببینن …

  11. Amirali می‌نویسد

    مساح خونی شوخی های منشوری اصللا نداشت
    یه کمدی بسیااار تمیز و خانوادگی
    برا همینه شاید میگن اندازه هتل و فسیل خنده نمیگیره

  12. 卐𝗣𝗔𝗥𝗦𝗔卐 می‌نویسد

    فیلم تمساخ خونی رو دیدم داستان مناسبه و شوخی هاش هم خنده میگیره یکمی تو اکشن بودن فیلم اغراق شده که برای اولین فیلم اوکیه
    پیشنهاد میکنم تمساح خونی رو ببینید
    (اگه با هتل خندیدی یا فسیل یا دینامیت با اینم میخندی)

filimo the north pole