درباره عروسک چاکی ترسناک‌ترین عروسک تاریخ سینما

مظلوم هولناک خونخوار!

۵ نکته‌ای که احتمالا نمی‌دانستید

این روزها سریال چاکی به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ترسناک جهان تبدیل شده و پخش این سریال مورد استقبال کاربران فیلیمو هم قرار گرفته است. بیایید درباره آن کمی بیشتر بخوانیم و بترسیم!

سروکله عروسک ترسناک چاکی این موجود قاتل، از سال ۱۹۸۸ و با فیلم بازی بچگانه (Child’s Play) شروع شد. استقبال هواداران فیلم‌های ترسناک از فیلم باعث شد تا قسمت دوم آن‌هم با همین نام ساخته شود و بعد از محبوب شدن چاکی، شخصیت ترسناک این فیلم‌ها، فرنچایزی با محوریت این عروسک ساخته شود.

کیفیت فیلم‌های چاکی فیلم به فیلم بدتر شد و خوشبختانه این عروسک بدجنس حالا با سریالی که به نامش تولید شده، کام‌بک موفقی به عرصه تصویر داشته است. به همین مناسبت می‌خواهیم چند حقیقت جالب در مورد این کاراکتر را با شما درمیان بگذاریم و بعد ازتان دعوت کنیم تا در فضایی تاریک، تماشای سریال را از فیلیمو شروع کنید!

نام عروسک چاکی از کجا آمده است؟

اگر چاکی باز باشید می‌دانید که نام کامل این شخصیت چارلز لی ری است، اما احتمالا نمی‌دانید وجه‌تسمیه او چیست. نام او برگرفته از اسامی چارلز منسون قاتل شارون تیت همسر رومن پولانسکی، لی هاروی اسوالد ضارب کندی رئیس‌جمهور مقتول آمریکا و جیمز ارل ری قاتل مارتین لوتر کینگ است! سه قاتلی که شخصیت‌های مهمی را در تاریخ معاصر آمریکا به قتل رسانده‌اند.

ترسناک ترین عروسک تاریخ سینما

چاکی رفیق بقیه قاتل‌های سینمایی معروف تاریخ سینما

فیلم عروس چاکی شاید یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های این مجموعه باشد، اما یکی از هیجان‌انگیزترین ایستر اگ‌ها تاریخ سینمای ترسناک را در خود دارد. (ایستر اگ به نشانه‌ مخفی‌ای می‌گویند که کارگردانان در فیلم‌های خود می‌گذارند تا توسط خوره‌های فیلم کشف شود.)

در سکانسی از فیلم که مخزن مدارک اداره پلیس لاکپورت به نمایش درمی‌آید، در این مخزن می‌توانید وسایل مشهورترین قاتلان سینمایی معاصر را تماشا کنید. از جمله چنگک فردی کروگر قاتل سری فیلم‌های کابوس خیابان الم، اره‌برقی صورت‌چرمی قاتل فیلم‌های کشتار با اره‌برقی در تگزاس، ماسک مایکل مایرز قاتل فیلم‌های هالووین و ماسک هاکی جیسون قاتل فیلم‌های جمعه سیزدهم.

 

در فیلم بازی بچگانه ۲ قرار بود لشکری از چاکی‌ها تولید شود!

در نبرد انتهایی فیلم عروسک چاکی آن‌قدر باد می‌شود تا منفجر شود و تبدیل شود به مشتی نخ و پلاستیک. برنامه اولیه نویسندگان این بود که پس‌مانده‌های چاکی پس از ریخته شدن در یک ظرف پلاستیکی تبدیل به صدها چاکی دیگر شود.

و خب پایان فیلم می‌توانست نوید هیجان‌انگیز تولد یک لشکر پرتعداد از چاکی‌ها را بدهد، هرچند همان یکی هم برای زخمی کردن بشریت کافی بود! اما دخالت‌های مدیران استودیو و محدودیت‌های بودجه باعث شد تا این ایده به همان ظرف پلاستیکی ریخته شود.

فیلم‌های وحشتناک سال ۲۰۲۱

اولین قربانی چاکی مادرش بوده است

متیو جی.کاستلو رمان‌نویس و نویسنده بازی بچگانه ۲ چند صحنه به عنوان جایزه به قصه‌‌ای که بر اساس فیلم نوشته بود اضافه کرده بود که از پیشینه چاکی و حواشی گذشته‌اش حکایت می‌کرد.

یک فصل از کتاب او خواننده را به دوران جوانی چارلز لی ری می‌برد، مدت‌ها قبل از حبس شدن روح او در یک مقبره پلاستیکی. در این فصل متوجه می‌شویم که چارلز یا همان چاکی در کودکی مورد آزار همسالانش در مدرسه قرار می‌گرفته و پدر و مادرش هم پرخاشگر و آزارگر بوده‌اند. حاصل این رفتاری، خفه کردن مادر توسط چاکی به عنوان نخستین قتل از مجموعه قتل‌های بی‌شمار این عروسک شرور بود!

 

عروسک چاکی توسط یک رپر به فرزندخواندگی قبول شد

یک رپر سیاه‌پوست آمریکایی به اسم بوش‌ویک آن‌قدر شیفته سری فیلم‌های چاکی بود که عروسک او را به فرزندخواندگی قبول کرد و ضبط بسیاری از آهنگ‌های مشهورش در استودیو را در حالی که این عروسک کنار یا در آغوشش بود، انجام داد!

بنر فیلم Child’s Play

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 نظر
  1. علیرضا می‌نویسد

    عالی هست چاکی. خواهشن فیلم و ادامه بدید ندارید تموم بشه.
    عالی هست. دمتون گرم فیلم چاکی رو ادامه بدید دمتون گرم

  2. آرنوشا می‌نویسد

    فصل دومش کی میاد؟

  3. آرنوشا می‌نویسد

    فصل دومش رو کی میزارید؟

  4. آرنوشا می‌نویسد

    فصل دوم سریال چاکی رو کی میزارید؟

filimo the north pole