درباره سریال تماشایی آقایان The Gentlemen

معجونی از اکشن و کمدی به سبک ریچی

چهارشنبه‌ها؛ سریال‌بازی

سریال جنتلمن یا آقایان The Gentlemen به طرز خیره‌کننده و غیرقابل باوری خوش‌ساخت و تماشایی است. سریالی که امضای گای ریچی را با دقت پای خود دارد. شاید لازم به توضیح نباشد که گای ریچی دو تا امضای متفاوت دارد؛ فیلم‌های کم‌ارزش و دیدنی‌ها. «آقایان» مطمئنا یکی از بهترین کارهای کارنامه ریچی بریتانیایی است. فیلمی که از دل فیلمی با همین نام آمده است. فیلم The Gentlemen ساخته سال ۲۰۱۹ با استقبال زیادی مواجه شد و حالا سازنده دوباره سراغ همان ایده رفته و آن را در حد یک مینی‌سریال پرورش و توسعه داده است. بازیگر اصلی هم همان تئو جیمز در نقش ادی هورنیمان است. ساخت سریال در سال ۲۰۲۲ شروع شد و بازخوردهای آن این نوید را می‌دهد که گای ریچی برای فصل‌های بعد هم آستین بالا بزند.

بهترین فیلم ها در ستایش دوستی و رفاقت

سریال The Gentlemen به روال آشنای برخی از فیلم‌های گای ریچی، داستان شیادها و گنگ‌های زیرزمینی لندن است. سریالی که البته با فانتزی و شوخ و شنگی بسیار لذتبخشی روایت می‌شود. آنقدر که حتی صحنه‌های قتل و جنایت هم آزارنده نیست و دنیای سریال را تلخ و سیاه نمی‌کند. سریال ماجرایی جنایی-معمایی دارد و در هر اپیزود آن اتفاقاتی می‌افتد که قهرمان یا قهرمانان داستان باید بر آنها غلبه کنند. شخصیت‌های بسیار خشن و جنایتکار سریال در کنار خل و چل‌ها ترکیب لذیذی را ساخته‌اند که بعید است از دیدن آن لذت نبرید. از آن سریال‌هایی که می‌توانید وقت بگذارید و همه اپیزودهایش را بی‌وقفه ببینید –خدا پدر نتفلیکس را بیامرزد که چنین امکانی را برای خوره‌ها فراهم می‌کند!-.

لحن خاص و سبک سریال حتی در اپیزودهایی که کمی کشدارترند، شما را با خود همراه می‌کنند و انرژی و هوشمندی کارگردان در به کار گرفتن شیوه‌های مختلف روایت و استفاده از فضاها و شخصیت‌های متضاد و متنوع، ساعات فرحبخشی برای شما خواهند ساخت. چیزی که در نگاه اول ممکن است باورش سخت باشد، اما گای ریچی سریال خود را سر پا و هیجان‌انگیز ساخته و حالا می‌شود انتظار داشت که نام خودش به عنوان فیلمنامه‌نویس و کارگردان، نام تئو جیمز به عنوان بازیگر سریال به همراه بازیگران مکمل، تدوینگران، طراحان صحنه و آهنگساز مشهور دنیل پمبرتون به عنوان سازنده موسیقی متن سریال را در میان نامزدهای بفتا و گلدن گلوب ببینیم.

سریال نجیب زادگان

در سریال آقایان با چی طرفیم؟

ادی هورنیمان (با بازی تئو جیمز) به عنوان یک اشراف‌زاده انگلیسی به خانه برمی‌گردد تا وارث ثروت و کسب‌و‌کار پدر باشد. اما مایکی که یک نظامی با پرستیژ بوده، ناگهان خود را وسط قاچاقچیان مواد مخدر می‌بیند که برای تصاحب امپراتوری‌های هم در جنگ و جدال‌اند. ادی برای نجات خود و خانواده‌اش و همینطور به دلیل تعهدات که پدرش برایش به جا گذاشته چاره‌ای ندارد تا با کله بپرد داخل این استخر فاسد و البته درآمدزا. خانواده او هم ترکیبی هستند از مادری فرصت‌طلب و البته با گذشته دراماتیک، خواهری که بعدا رازهایش افشا می‌شود و یک برادر مشنگ که نان‌استاپ روی الکل و دراگ است و کاری ندارد جز گند زدن و ایجاد بحران‌های تازه. بحران‌هایی که تئو جیمز باید سر و سامان‌شان بدهد و البته این وسط همکاری او با سوزی گلس (با بازی کایا اسکودلاریو) زوج دلپذیری را می‌سازد که کشش متقابل و جنگ دائمی‌شان از لذتبخش‌ترین المان‌های سریال است.

تماشای رقابت دسته‌های تبهکار بر سر بازار ماریجوانا و کوکایین و توطئه‌هایی که شکل می‌گیرد و خون‌هایی که ریخته می‌شود، جشنواره‌ای درخشان است. شاید به نظرتان برسد که داستان منطق درست و حسابی ندارد و خیلی از حوادث دست برقضا روی می‌دهند؛ اما دنیایی که گای ریچی ساخته آنقدر پذیرفتنی است و جنس‌اش جور است که بی‌منطقی‌ها لطمه زیادی به کار نمی‌زند. در عین حال که خیلی وقت‌ها اگر فکر کردید شخصیتی به سریال آمد و بعد گم شد یا اتفاقی افتاد اما پی‌اش گرفته نشد، باید کمی صبر کنید. در اپیزودهای بعد گره‌ها باز می‌شوند، نقش آدم‌ها معلوم می‌شود و به خوبی و ظرافت از دانه‌هایی که قبلا کاشته شده، برگ‌های توهم‌زای وید برداشت خواهد شد!

چرا باید سریال The Gentlemen را ببینیم؟

اگر می‌خواهید لحظات خوشی را سپری کنید و در عین حال سریالی ببینید که ارزش توصیه کردن به دیگران را هم داشته باشد، «آقایان» یکی از بهترین‌هاست. سریال پر از صحنه‌های نفسگیر و اکشن است و در عین حال لطافت و شوخ‌طبعی ویژه انگلیسی در آن موج می‌زند. دیالوگ‌های درجه یک و فکر شده، بازی‌های قابل قبول از شخصیت‌های اصلی گرفته تا سیاهی‌لشگرها، تماشای موزه‌ای از مزارع ماریجوانا، کولی‌ها، مسابقات هولناک بوکس و… اینها همان دغدغه‌های آشنای گای ریچی هستند و این بار به خوبی در کنار هم چیده شده‌اند تا داستانی سر حال، بامزه و در عین حال سراسر خشونت را حکایت کنند. شخصیت‌های داستان هر کدام ماجرای جذابی دارند؛ از آقای گلس بزرگ که یک تبهکار دانه درشت و زندانی است اما در حبس برای خودش دم و دستگاه و سرگرمی‌های عجیب و جالبی دارد. فردی هورنیمان برادر ادی یک شخصیت اعصاب خردکن شیرین است و جانکارلو اسپوزیتو در نقش استنلی جانستون که از اول سریال معلوم است نقش‌اش فرعی نیست و تا آخر داستان با او کار زیاد خواهیم داشت و اینها را در اواخر سریال شاهدیم. موسیقی سریال در حد اعلی است، استفاده از اماکن مجلل و لوکیشن‌های عجیب و رنگارنگ شما را سر حال می‌آورد و طنز گزنده‌ای که خوراک گای ریچی است مدام می‌تواند شما را سورپرایز کند.

چرا ممکن است سریال آقایان را دوست نداشته باشید؟

منتقدان از دستمایه قرار دادن تجارت مواد مخدر و همینطور استفاده از نکات جنسی در سریال انتقاد کرده‌اند. نقش ادی با وجود بازی یکدست و عالی تئو جیمز از نظر بعضی‌ها تحلیل لازم را ندارد و انگار ادی مدام گیج و منگ است. شخصیت‌های جذاب فرعی هم جای کار بیشتری داشته‌اند که خیلی‌هایشان به حال خود رها شده‌اند. منطق نصفه نیمه سریال هم کسانی را که دنبال سریال‌های معمایی با چفت و بست کامل و داستان دقیق بدون باگ هستند، ممکن است خیلی‌ها را سرخورده کند. برخی هم داستان را قابل پیش‌بینی یا کلیشه‌ای ارزیابی کرده‌اند و گفته‌اند با ایجاد هر چالش تازه‌ای می‌شود حدس زد که موضوع چطور حل خواهد شد –که البته چندان منصفانه نیست-.

نکته قابل تامل این است که با وجود انتقادات و بینندگان ناراضی، امکان تمدید سریال کم نیست. خود گای ریچی از ظرفیت‌هایی که برای بسط و گسترش داستان وجود دارد و تمایلش برای ادامه سریال گفته، پایان سریال هم نیمه باز تمام می‌شود. اگر نتفلیکس از تعداد بینندگان مجموعه رضایت داشته باشد و حاضر شود هزینه فصل‌های بعدی را بدهد، با سریالی دنباله‌دار مواجه خواهیم بود. چنین باد!

The Gentlemen در IMDB امتیاز قابل قبول ۸.۱ را کسب کرده. این سریال در روتن تومیتوز از مخاطبان میانگین نمره ۸۶% و از نقدها امتیاز ۷۴% را گرفته. میانگین امتیاز نویسندگان در متاکریتیکز ۶۷ و امتیاز کاربران ۶.۸ است.

دانلود و تماشای سریال نجیب زادگان

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole