مشهورترین بوکسور تاریخ سینما 76 ساله شد

هفت حقیقت جذاب درباره سیلوستر استالونه

ششم جولای سالگرد تولد بازیگر مشهور سینمای رزمی است

کارنامه هنری‌اش آن‌قدر متنوع نیست که بتوان به مناسبت تولدش فهرستی از بهترین فیلم‌هایش تدارک دید. بخش عمده‌ای از کارنامه او در قبضه دو شخصیت «راکی» (۸ فیلم!) و «رمبو» (۵ فیلم) است. با این حال «سیلوستر استالونه» فقط اگر همان ۳ راکی اول را هم می‌ساخت، آن‌قدر شخصیت مهمی بود که به گوشه و کنار زندگی‌اش بپردازیم.
باور این‌که مشهورترین بوکسور سینما و یکی از بهترین ستاره‌های اکشن تاریخ ۷۶ ساله شده، سخت است. اما او همچنان بدنی ستبر و ورزیده دارد و تلاش می‌کند که در هالیوود نقشی ایفا کند. نکته مهم درباره استالونه همین است: باهوش نیست (به یک دلیل بسیار غم‌انگیز) و بازی ظریف و عمیقی ندارد، اما پرتلاش و دوست‌داشتنی است! به مناسبت سالروز تولد استالونه می‌خواهیم به ۷ حقیقت جذاب و کمتر شنیده‌ شده درباره زندگی او اشاره کنیم.

شهرتش را مدیون دکتر زایمانش است!

لب‌های کمی کج، صدای باریتون و ادای کلمات به صورت نامفهوم از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری سیلوستر استالونه است. برای دریافتن علت این ویژگی‌ها باید برگردیم به ششم جولای سال ۱۹۴۶. زمانی که پزشک متخصص زنان مشغول بیرون کشیدن سیلوستر از شکم مادر با استفاده از یک فورسپس (وسیله گیره‌مانندی که با آن جنین را از رحم خارج می‌کنند) بود، زیادی به صورت بچه فشار وارد کرد و باعث از کار افتادن اعصاب صورت و فلج شدن بخش‌هایی از صورت او شد. این موضوع روی اعتماد به نفس او تاثیر زیادی داشت و باعث شد مورد تمسخر واقع شود و با اسم «سیلویا» صدایش کنند.

ضمن این‌که هرجا می‌خواست کار کند، به او می‌گفتند مغزش درست کار نمی‌کند. این فشارها سیلوستر را به ورزش کردن حرفه‌ای و ساختی بدنی ایده‌آل سوق داد و راه موفقیتش را هموار کرد.

سیلور استالونه در فیلم راکی

تحصیلکرده سوییس بود!

علی‌رغم چندین‌ بار اخراج از مدارس مختلف به دلیل سوءرفتار، او نهایتا توانست هنگام زندگی با مادرش در فیلادلفیا دوره متوسطه را به پایان برساند. سیلوستر استالونه برای ادامه تحصیل به کالجی آمریکایی در سوییس رفت. آن‌جا برای گذران عمرش مربی بدن‌سازی شد و در محوطه دانشگاه همبرگر فروخت. در همین کالج بود که به تئاتر و بازیگری علاقه‌مند شد.

استالونه تحصیلات خود را در دانشگاه میامی ادامه داد و سپس با امید ورود به صنعت سرگرمی راهی نیویورک شد. او در حین دادن تست‌های متعدد بازیگری برای نقش‌های مختلف، در یک سالن سینما به عنوان راهنما کار می‌کرد و نظافتچی قفس شیرها در یک باغ وحش هم بود! او سرانجام به دلیل تلاش برای فروش غیرقانونی بلیت به یک مشتری از سالن سینما اخراج شد.

ده حقیقت درباره راکی

مادرش تخصص عجیبی داشت

کودک بود که والدینش از هم جدا شدند. پدرش دست بزن داشت و پسرش را تنبیه‌های افراطی می‌کرد. او میانه‌اش با مادرش خوب بود و او را زنی «نیمه‌فرانسوی/ نیمه‌مریخی» توصیف می‌کرد! مادرش با مطالعات زیاد می‌توانست با روش‌های عجیب و غریبی فال مشتریانش را بگیرد!

سیلوستر استالونه

حضور سیلوستر استالونه در سینمای مستهجن

وضعیت مالی سیلوستر جوان در سال نخست دهه ۷۰ اصلا خوب نبود. از طرفی مدام به دنبال راهی برای ورود به سینما بود و از سویی به خاطر بی‌پولی شب‌ها در یک اتوبوس می‌خوابید. سرانجام وقتی به‌خاطر ظاهر خوبش به او پیشنهاد کردند در فیلمی نسبتا مستهجن ظاهر شود، پیشنهاد را پذیرفت و بابت دو روز کار ۲۰۰ دلار به جیب زد. ۶ سال بعد زمانی که فیلم راکی موفقیتی عظیم کسب کرد، تهیه‌کنندگان راکی برای بازار گرمی این فیلم را خریدند و دوباره تحت نامی دیگر منتشر کردند! نگاتیوهای این فیلم نهایتا در سال ۲۰۱۰ در یک حراجی به قیمت ۴۱۲.۰۰۰ دلار فروخته شد.

سیلوستر استالونه رمان هم نوشته است

سیلوستر جاه‌طلب که با راکی توانسته بود یک‌شبه به ستاره تبدیل شود، بعد از نوشتن چند فیلمنامه تصمیم گرفت حوزه داستان‌نویسی را هم امتحان کند. او رمانی نوشت به نام «کوچه بهشت» که درباره خواهر و برادری بود که در یکی از محله‌های بدنام نیویورک در سیرکی که در آن مسابقات کشتی کچ برگزار می‌شد گرفتار شده بودند. استالونه که بدش نمی‌آمد این قصه تبدیل به فیلمنامه شود سرانجام آن را در سال ۱۹۷۸ به عنوان یک رمان راهی بازار نشر کرد.

آرنولد شوارتنزگر و سیلوستر استالونه

رقابت داغ با آرنولد

آرنولد و استالونه ۲ غول سینمای اکشن دهه ۸۰ و هردو جزء جذابیت‌های سینمایی این دوره بودند. فیلم‌های‌شان مثل بنز می‌فروخت و پوسترهای‌شان در دورافتاده‌ترین کشورهای جهان نیز روی دیوار منازل نوجوانان جا خوش کرده بود. این دو هرچند در سال‌های اخیر حسابی با یکدیگر رفیق و در چند فیلم همبازی شدند، اما در دهه ۸۰ رقابت‌شان آن‌قدر شدید بود که شوارتنزگر چندبار در نبرد برای تصاحب نقش، توانست با زرنگی استالونه را فریب دهد و نقش را بقاپد.

سیلوستر استالونه بعدها در مصاحبه‌ای گفته بود آرنولد همیشه زرنگ بوده است.

چهره‌ها از نمای فیلیموشات

سیلوستر استالونه در تجارت به موفقیت نرسید

بعد از احیای سیلوستر استالونه در سال ۲۰۰۵ با اکران فیلم «راکی بالبوا»، او تصمیم گرفت خط تولید مکمل‌های ورزشی خودش را با فروش یک معجون ویژه اختصاصی هم راه‌اندازی کند و تبدیل شود به یکی از غول‌های عرصه مکمل‌های بدن‌سازی. او حتی در برنامه «لری کینگ» ظاهر شد تا این محصول جادویی را که یک نوع پودینگ بود تبلیغ کند، اما به دلیل اختلاف حقوقی با دانشمندی که مدعی بود کپی‌رایت ساخت این معجوب مال اوست، پروژه را خواباند و در این امر ناکام ماند.

تماشای آنلاین فیلم راکی در فیلیمو

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil