غرق در دنیای تصویر و خیال شوید

فهرست جذاب بهترین های کامیک بوک

اگر در بین این هشت Comic book برتر، اثری جا مانده برایمان بنویسید تا بررسی و اضافه شود

تاریخ انتشار کامیک‌بوک‌ها بس طولانی است. در آمریکا تاریخ انتشار نخستین کامیک بوک‌ها به اول قرن بیستم در رسانه‌های جمعی برمی‌گردد. در دوران جنگ جهانی دوم مضمون کامیک بوک‌ها به جنایت و جنگ معطوف بود. تا اینکه در سال‌های ۱۹۶۰ کامیک بوک‌ها میان دانشجویان در آمریکا محبوبیت پیدا کرد. «ماجراهای تن تن و میلو» یکی از محبوب‌ترین کامیک بوک‌ها در اروپا در قرن بیستم است. در آمریکا مارول و دی سی با ابرقهرمانان‌شان و در ژاپن، مانگا رونقی به کامیک بوک‌ها بخشیدند. در این سال‌ها کامیک بوک‌ها از بازی‌های ویدیویی یا فیلم‌ها و انیمیشن‌ها هم الهام گرفته و منتشر شده‌اند. در ادامه به کامیک بوک‌های مطرح پرداخته‌ایم. هر چند که این فهرست می‌تواند از نگاه یک علاقه‌مند جدی کامیک بوک‌ها طولانی‌تر از این‌ها باشد با نام‌های متفاوت‌تر.

بهترین کامیک بوک یا کمیک بوک ها ترتیب خاصی ندارد و بر اساس نظر نویسنده مرتب شده‌اند

بهترین و دیدنی‌ترین انیمیشن های جهان

آدلی نورمال | Oddly Normal

  • نویسنده و تصویرگر: اتیس فرامپتون
  • انتشارات: ایمیج کامیکس

کتاب‌های مصور آدلی نورمال درباره دختری ۱۰‌ساله با گوش‌های نوک تیز و موهای سبز، به نام آدلی نورمال است، او نیمه جادوگر است و مادرش اهل سرزمین جادویی به نام فیگنیشن و پدرش انسان است. با همه این اوصاف پیدا کردن دوست در مدرسه برای او کار آسانی نیست. در دهمین روز تولدش، او شمع‌های کیک خود را فوت می‌کند و آرزوی فاجعه باری می‌کند. حالا، آدلی باید به فیگنیشن سفر کند تا راز ناپدید شدن والدینش را کشف کند. فرامپتون در جلد اول به موضوعات آشنایی می‌پردازد مانند حس بیگانگی و تلاش برای دوست‌یابی در مکان‌های ناآشنا و محیط‌های سرد. سبک تصویرگری فرامپتون در حال و هوای کارتونیست‌های سال‌های ۱۹۹۰ است.

نویسنده و تصویرگر کتاب‌ها، اتیس فرامپتون با دی. سی کامیکز، لوکاس فیلم نیز همکاری می‌کند. او یکی از انیماتورهای سریالی انیمیشین چگونه باید به پایان می‌رسید است. تاکنون ۱۵ جلد از داستان‌های آدلی نورمال منتشر شده است. نخستین کتاب سپتامبر سال ۲۰۱۴ انتشار یافت و پانزدهمین قسمت را فرامپتون اوت ۲۰۱۶ منتشر کرد. انتشارات ایمج کامیکز ناشر کتاب‌های کامیک آمریکایی است و سومین ناشر رمان‌های گرافیکی و مصور از نظر سهم بازار نشر است.

کتاب آدلی نورمال

آبشارهای جاذبه | Gravity Falls

  • نویسندگان: آلکس هیرش، جفری رو
  • انتشارات: دیزنی

آبشارهای جاذبه سریال انیمیشنی در دو فصل و ۴۰ اپیزود در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ تولید شد. آبشارهای جاذبه محصول کمپانی دیزنی است و آلکس هیرش نویسنده سریال برمبنای خاطرات کودکی و ارتباطش با خواهران دوقلوی خود داستان را نوشت و در تولید به عنوان صداپیشه نیز مشارکت داشت. پس از استقبالی که از این سریال شد، کتاب‌های مصوری بر اساس مضمون آبشارهای جاذبه به چاپ رسید که انتشارات دیزنی آن‌ها را به چاپ رساندند.

دیپر و میبل پاینز، دوقلوهای ۱۲ ساله، برای تعطیلات تابستانی خود از خانه خود در پیمونت، کالیفرنیا، به شهر خیالی گرویتی فالز (آبشارهای جاذبه)، در ایالت اورگان می‌روند تا تابستان را با عموی بزرگ خود، استن پاینز بگذرانند. استن یک منطقه گردشگری به نام سیستمی شک را اداره می‌کند. همه چیز در این شهر کوچک آنطور که به نظر می‌رسد نیست، و با کمک یک مجله مرموز که دیپر در جنگل پیدا می‌کند، شروع به کشف اسرار شهر می‌کنند. آلکس هیرش بیشتر این کتاب‌های مصور را نوشته است. جدیدترین آن‌ها با نام «کتاب بیل» بیست و سوم ژوئن امسال پخش می‌شود و نخستین جلد از این مجموعه کتاب‌های مصور است که مخاطبانش بزرگسالان است.

آبشارهای جاذبه

آخرین بازمانده از ما: رویای آمریکایی | The Last of Us: American Dreams

  • نویسندگان: نیل دراکمن و فیت ارین فیکس
  • انتشارات: دارک هاوس کامیکس

آخرین بازمانده از ما: رویاهای آمریکایی یک کامیک بوک ۴ جلدی براساس بازی ویدیویی آخرین بازمانده از ما: رهاشده است. این بازی ویدیویی محبوب تولید استودیو ناتی داگ است که کمپانی سونی کامپیوتر انترتینمنت در سال ۲۰۱۴ عرضه کرد. این بازی برای کنسول پلی‌استیشن طراحی شده بود.

پس از موفقیت و محبوبیت گیم آخرین بازمانده از ما کتاب مصور چهار جلدی را پدیدآورنده سریال نیل دراکمن با همکاری کارتونیست، فیت ارین هیکس نوشت که سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

مانند بازی داستان کتاب در دنیای آخرالزمانی، کشور آمریکا اتفاق می‌افتد، دنیایی که پر از زامبی‌های آلوده به قارچ است. نیل دراکمن داستان را پیش‌درآمدی بر ماجرای بازی ویدیویی نوشت و به آشنایی الی، با یک بازمانده دیگر رایلی ابل پرداخت. او تمرکز داستان را به دلیل شرایط تولد و نحو بزرگ شدن در دنیای آخرالزمانی روی کاراکتر الی گذاشت. الی سیزده‌ساله در این دنیای خشن، پس از همه گیری بزرگ شده است و بی‌احترامی او به مقامات نظامی که مدرسه شبانه روزی‌اش را اداره می‌کند، دشمنانان جدیدی را برای او می‌سازد و همینطور دوست جدیدی به نام رایلی را. و او به اولین سفر به دنیای بیرون از منطقه قرنطینه دست خواهد زد.

آخرین بازمانده از ما

مگا | Mega

  • نویسنده: سالوادور سانز
  • ناشر: رد فایو کامیکس

جلد اول کتاب‌های مصور مگا که انتشارات رد فاویر کامیکس در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ منتشر کرد، روایتگر داستانی حماسی از نابودی بود، زیرا یک هیولای غول پیکر از خواب طولانی بیدار شده تا آتش و ویرانی بر برزیل ببارد. آیا رویاهای یک دختر بچه می‌تواند جلوی هیولا را قبل از انقراض بشریت بگیرد؟ سالوادور سانز، هنرمند و نویسنده این کتاب‌ها در شهر بوئینس آیریس زندگی می‌کند. او دکترای رشته نقاشی گرفته و در سال ۱۹۹۴ به تاسیس مجله Catzole کمک کرده است. سالوادور برای ساخت فیلم کوتاه انیمیشنی Gorgonas در رویداد سینماکان سن دیه‌گو جایزه گرفت. او سال ۲۰۰۶ کامیک بوک لژیون را نوشت که در آمریکا انتشارات آی‌دی‌دابلیو منتشرش کرد. این کتاب‌های مصور در آرژانتین و اسپانیا با نام ایوریا منتشر شدند.

در مجموع کتاب‌های مصور مگا درباره هیولایی ویرانگری به نام سالاماندر است که از خواب برخاسته و تنها قدرتی که می‌تواند مانع تباهی و ویرانی سالاماندر شود هیولای دیگری به نام مگا است که قعر اقیانوس خواب ابدی است. طراحی هیولاها تداعی‌کننده گودزیلاهای ژاپنی و مجلات مانگای ژاپنی، کایجو، است.

کمیک بوک مگا

مردعنکبوتی | Spiderman

  • نویسنده: استن لی
  • ناشر: مارول کامیکس

ابرقهرمانی به نام مردعنکبوتی، مبارزی با جنایتکاران با توانایی خزندگی روی دیوار، نخستین بار در آگوست ۱۹۶۲ در کامیک بوک شماره پانزده Amazing Fantasy به دنیا معرفی شد. مرد عنکبوتی که توسط تیم نویسندگان استن لی و استیو دیتکو خلق شد، بلافاصله خوانندگان کامیک بوک‌ها را تحت تاثیر قرار داد. مارول به سرعت او را به ستاره خود تبدیل کرد و شخصیت کلاسیک عصر نقره‌ای کامیک بوک‌ها را پدید آمد. مردعنکبوتی برای دهه‌ها در فیلم‌ها، تلویزیون، اسباب بازی‌ها، بازی‌های ویدیویی، پوشاک و رسانه‌های بی‌شمار دیگر به نمایش درآمده است برخی از بهترین هنرمندان تجاری تاریخ از دهه ۱۹۵۰ تا به امروز در مارول کار کرده‌اند. و روایت تاریخچه مارول به اندازه جهان‌های خیالی و ابرقهرمانی که آن‌ها ساخته‌اند جذاب است. استن لی با کمک همکارش استیو شخصیت پیتر پارکر نوجوان آمریکایی، یک یتیم مریض احوال و فقیر را خلق کرد که پس از گزیده شدن توسط یک عنکبوت رادیواکتیو توانایی‌های مافوق بشر پیدا می‎کند. بازخوردهایی که به این کاراکتر در کامیک‌بوک‌ها شد سرانجام انتشارات مارول را به این نتیجه رساند که نخستین کتاب مصور مستقل با شخصیت اصلی مردعنکبوتی را مارس ۱۹۶۳ با نام مردعنکبوتی شگفت‌انگیز چاپ و منتشر کند. و تا به امروز مرد عنکبوتی به شکل‌های مختلف در صحنه تئاتر، انیمیشن، سریال، دنیای سینمایی مارول و… حضورش ادامه پیدا کرده است.

کمیک مردعنکبوتی

سونیک خارپشت | Sonic the Hedgehog

  • نویسندگان: یان فلین، کن پندرز، مایکل گلگر و…
  • ناشر: آرچی کامیکس

سونیک خارپشت بازی ویدیویی ژاپنی شرکت سگا است. اولین بار سال ۱۹۹۱ نخستین بازی سونیک برای کنسول بازی «سگا جنسیس» به بازار عرضه شد. سونیک یک جوجه تیغی آبی انسان‌مانند است که گروهی دوست با نام «مبارزان آزادی» دارد و آن‌ها با دکتری دیوانه و آنتاگونیست به نام ایو روباتنیک یا همان دکتر اگمن به مبارزه می‌پردازند. سونیک خارپشت از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی و محبوب است که پس از موفقیت آن، کمپانی سگا با همکاری انتشارات آرچی کامیکس تصمیم گرفت کامیک بوک‌های آمریکایی سونیک خارپشت را منتشر کند. همزمان یک سریال انیمیشنی با موضوع سونیک در سال ۱۹۹۳ به تولید رسید. نخستین کتاب‌های مصور سونیک دنباله‌دار و چهار جلدی در فوریه تا مارس سال ۱۹۹۳ منتشر شدند. و انتشار کامیک بوک‌های سونیک ادامه پیدا کرد. بیش از ۲۰ سال است که محبوبیت کاراکتر سونیک تداوم داشته و بیش از ۲۴۰ نسخه کمیک بوکی از ماجراهای او به چاپ رسیده است. شخصیت سونیک خارپشت ۷ رکورد گینس هم از خود به جا گذاشته که شامل پرفروش‌ترین بازی ویدیویی برای کنسول بازی سگا و قدیمی‌ترین کمیک بوک در حال انتشار براساس بازی ویدیویی می‌شود. سونیک خارپشت به دنیای سینما هم راه پیدا کرد و فیلم‌هایی براساس بازی ویدیویی او به تولید رسیده. که آخرین آن‌ها سال ۲۰۲۰ منتشر شد و جیم کری صداپیشه دکتر اگمن بود.

کتاب سونیک خارپشت

شرکت هیولاها | Monsters, Inc

  • نویسنده: آلساندرو فراری، هیرومی یامازاکی و هیرومی یامافوجی
  • ناشر: دیسنی کامیکز و بومی استودیوز

شرکت هیولاها، انیمیشن محبوبی که پیکسار برای کمپانی دیزنی در سال ۲۰۰۱ ساخت و برنده اسکار بهترین ترانه شد، از موفق‌ترین تولیدات دیسنی است که قسمت دومش با نام دانشگاه هیولاها سال ۲۰۱۳ به تولید رسید. داستان شرکت هیولاها همانطور که از نامش پیداست درباره هیولاهایی است که انرژی خود را از جیغ ناشی از ترساندن کودکان تامین می‌کنند. جیمز پی سالیوان غول مهربان و گنده‌بکی است که بچه‌ها را می‌ترساند و مایک وازسکی هیولای ریزنقش و یک چشمی است که ‌ور‌دست سالیوان به حساب می‌آید. سالیوان می‌فهمد که بچه‌ها خطری برای هیولاها ندارند و خنده آن‌ها بیشتر انرژی تولید می‌کند. شخصیت اصلی شرکت هیولاها در این سال‌ها محبوبیت فراوانی بدست آورده‌اند تا جایی که انتشارات بوم استودیوز در سال ۲۰۰۹ یک داستان مصور دنباله‌دار چهار قسمتی برمبنای دو شخصیت اصلی انیمیشن یعنی سالیوان و مایک منتشر کرد. داستان پس از ماجرای شرکت هیولاها اتفاق می‌افتاد و به دورانی می‌پرداخت که مایک و سالیوان باید شرکت را با سیاست جدید خنده بچه‌ها برای تولید انرژی مدیریت کنند و با چالش‌های روزمره خود روبرو شوند. در عین حال رندال و واترنوز نقشه‌هایی علیه این دو ریخته‌اند. سال ۲۰۱۸ نیز مانگای شرکت هیولاها به نویسندگی هیرومی یامازاکی و هیرومی یامافوجی توسط انتشارات دیزنی مانگا منتشر شد. آلساندرو فراری نیز در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دو کامیک بوک براساس داستان دانشگاه هیولاها منتشر کرد.

کمیک شرکت هیولاها

زوتوپیا | Zootopia

  • نویسنده: جو کارامانیا و…
  • ناشر: دیزنی کامیکس

کامیک بوک های زوتوپیا در زمره کتاب‌های مصوری قرار می‌گیرند که با الهام از فیلم انیمیشنی منتشر شدند. انیمیشن زوتوپیا محصول کمپانی دیزنی در سال ۲۰۱۶ پخش و پرفروش شد و خیلی زود کاراکترهای این انیمیشن محبوبیت پیدا کرد. قسمت دوم زوتوپیا سال ۲۰۲۵ اکران می‌شود. مجموعه کمیک‌بوک‌های زوتوپیا براساس انیمیشن بلند دیزنی نوشته و منتشر شده‌اند. داستان زوتوپیا درباره شهری از حیوانات است که خرگوشی به نام جودی هاپس با تلاش‌هایش سرانجام به اولین خرگوش شهر تبدیل می‌شود که به نیروی پلیس ملحق شده است. او با نیک روباه تبهکاری خرده‌پا برخورد می‌کند و ماجراهایی برای او پیش می‌آید. محبوبیت کاراکترهای زوتوپیا چنان بالا گرفت که عده‌‌ای از علاقمندان زوتوپیا خودجوش در فضای نت کمیک استریپ منتشر کردند نظیر من زنده خواهم ماند اثر هنرمندی به نام ویلیام بوربا که خیلی زود مورد توجه قرار گرفت. اما کتاب‌های مصور رسمی زوتوپیا به ماجراهای جدید نیک و جودی در کلانشهر زوتوپیا می‌پردازند و مخاطبش کودکان و نوجوانان است.

کتاب زوتوپیا

فهرست بهترین انیمه های ژاپنی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole