سریال حامد عنقا درباره چیست؟

اطلاعات و معرفی گناه فرشته

شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی و پردیس پورعابدینی ستاره سریال تازه فیلیمو است

سریال «گناه فرشته» که مدت‌‌ها خبر تولیدش در رسانه‌ها مطرح بود از فیلیمو پخش شده است. ما اینجا اطلاعات و خبرهای این سریال حامد عنقا را جمع‌آوری کرده‌ایم. عکس‌ها و تیزر و پوستر اصلی سریال هم در اختیار شماست.

درباره سریال گناه فرشته

فهرست بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی

داستان سریال گناه فرشته

خلاصه داستان رسمی سریال گناه فرشته، این جمله مبهم و پر رمز و راز است: «آتیش چیز بدی نیست، اونچه اضافه اس رو می‌سوزونه، چیزی موندنی باشه می‌مونه!» اما آنچه مشخص است داستان سریال درباره اتهام قتل امیر عشیری به فرشته است، وقتی حامد تهرانی برای دفاع از او وارد داستان پیچیده و پراتفاقی می‌شود که فکرش را نمی‌کرد…

 

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال گناه فرشته

ساعت ۸ صبح یکم دی ماه ۱۴۰۲ اولین قسمت سریال گناه فرشته به‌طور اختصاصی از فیلیمو منتشر شد. این سریال ۱۸ قسمت بود که در ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ به پایان رسید.

بازیگران و عوامل سریال گناه فرشته در فیلیمو

بر اساس آنچه در تیزینگ ابتدایی سریال گناه فرشته شنیده می‌شود و اطلاعاتی که تاکنون توسط روابط عمومی سریال منتشر شده، بازیگران این سریال حامد عنقا این ستاره‌ها هستند؛ شهاب حسینی (در نقش حامد تهرانی)، امیر آقایی (در نقش نوید عشیری)، لادن مستوفی (در نقش مهتاب محتشم)، مهدی سلطانی سروستانی (در نقش مشفق)، دیبا زاهدی، آشا محرابی، فخرالدین صدیق شریف و سیدمهرداد ضیایی و با معرفی نفس بازغی و با حضور بهروز رضوی و پردیس پورعابدینی.

تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: حامد عنقا، فیلمبردار: زنده‌یاد مرتضی پورصمدی، تدوین: میثم مولایی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، مدیر صدابرداری: وحید دوزنده، مدیر تولید: افشین قلی‌پور، مدیر پشتیبانی: سیدعلی اسلامی، موسیقی: ستار اورکی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، سرپرست گروه کارگردانی: احسان سجادی حسینی، مدیربرنامه‌ریزی: مجیدرضا فاضلی، منشی صحنه: علیرضا فرح زادی، طراح جلوه‌های ویژه بصری: امیر ولی‌خانی، سرپرست جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، عکاس: آرش شاه‌محمدی و مجری طرح: رسانه مهر طه.

درباره حامد عنقا کارگردان سریال گناه‌فرشته

حامد عنقا با پیشینه حضور در رسانه‌های سینمایی در مقام سردبیر روزنامه و مجله پا به عرصه فیلمنامه‌نویسی گذاشت و نزدیک به ۲ دهه است در سینما و تلویزیون مشغول فعالیت است. اولین سریال‌های نمایش خانگی با نویسندگی حامد عنقا تولید شد. سریال قلب یخی که در ۳ فصل تولید شد با ایده اولیه حامد عنقا و نگارش فصل اول آن با کارگردانی محمدحسین لطیفی وارد نمایش خانگی شد. در سال‌هایی که هنوز نمایش خانگی صاحب رسانه‌های متحد نبود و عرضه محصولات به صورت DVD صورت می‌گرفت قلب یخی به یکی از سریال‌های محبوب تبدیل شده بود.

بررسی کارنامه حامد عنقا

حامد عنقا در مقام نویسنده همواره سعی کرده است آثاری را به نگارش دربیاورد که نبض اصلی جامعه درون آن جریان داشته باشد. توجه به ماجراها و اتفاق‌های روز و هوشیاری او در بازنمایی رخدادهای روز جامعه از او نویسنده باهوش و فرصت‌شناس ساخته است. ویژگی دیگر در آثار حامد عنقا در مقام تهیه‌کننده و نویسنده توجه او به اصول انسانی و معنویت است. اساسا در تمامی آثاری که او به نگارش در آورده در مقابل سیاهی‌های شخصیت‌های منفی همواره یک الگوی انسانی درست و ایده‌آل برای نشان دادن به مخاطب دارد. موتیف اصلی آثار عنقا شخصیتی به نام حامد تهرانی است. عنقا مانند فیلمساز قدیمی سینمای ایران فریدون جیرانی که در آثارش همواره شخصیت مشرقی یکی از قهرمان‌های قصه است عنقا نیز از حامد تهرانی به عنوان قهرمانی که در متن درام حضور دارد استفاده می‌کند.

حامد عنقا کارگردان سریال گناه فرشته

نگارش سریال‌های پرمخاطبی چون پدر، نردبام آسمان، تنهایی لیلا، انقلاب زیبا و بر سر دو راهی از جمله فعالیت‌های عنقا در تلویزیون بود. حالا این نویسنده مطرح سریال‌های پرمخاطب که آخرین تجربه تولید و نویسندگی‌اش به سریال آقازاده می‌رسد در نخستین تجربه کارگردانی سریال، گناه فرشته را تولید کرده است که می‌تواند سرآغاز خوبی برای سنجش او در مقام کارگردان باشد.

درباره شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی

شهاب حسینی در نمایش خانگی بازیگر گزیده کاری است. او بعد از بازی در سریال شهرزاد چند سالی تمرکز اصلی‌اش را روی سینما گذاشته بود و با بازی در نقش سرگرد مشکات در سریال «پوست شیر» باز هم عیار بازیگری خودش را نشان داد. ویژگی‌های بازیگری حسینی از آن جهت قابل توجه است که در هر نقشی که ظاهر می‌شود کاملا ابعاد و مختصات آن نقش را از آنِ خود می‌کند. درک بالای حسینی از تمامی شخصیت‌هایی که بازی کرده است او را در میان بازیگران یگانه کرده است.

فهرست بهترین فیلم و سریال های شهاب حسینی

توجه به جزئیات و نگاه ناقذ در بازیگری و پیدا کردن رابطه علی و معلولی میان آنچه که بازی می‌کند با آنچه که دریافت کرده است باعث شده کارنامه بازیگری او سرشار از نقش‌های ماندگار شود. از حجت در «جدایی نادر از سیمین» تا احمد در «درباره الی» و قباد در سریال «شهرزاد». حالا شهاب حسینی در سریال گناه فرشته نقش متفاوتی را بازی می‌کند که قطعا می‌تواند مخاطب پیگیر بازی‌های او را غافلگیر کند.

شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی در سریال گناه فرشته
گریم شهاب حسینی در سریال گناه فرشته

درباره مهدی سلطانی در نقش مشفق

مهدی سلطانی در دهه ۹۰ با بازی در نقش‌‌های جدی و با صلابت در ذهن مخاطب ماندگار شده است. بازی او در سریال در مسیر زاینده‌رود از ماندگارترین نقش‌های سلطانی بود. همکاری او با حسن فتحی در سریال‌ شهرزاد از سلطانی بازیگری با ویژگی‌های خاص درست کرد که متانت در گفتار و تاکید بر ادای درست دیالوگ‌ها از ویژگی‌های بازیگری او است. درک درست سلطانی از موقعیت‌هایی که درون آن قرار می‌گیرد و ایجاد شیمی درست میان روابط شخصیت‌های مقابل خودش نقش‌های ماندگاری از او ثبت کرده است. به یاد بیاورید بازی دیدنی او در سریال پدر در نقش یک پدر دلسوز و مهربان را که داغ اولاد دیده و سعی می‌کند برای عروسش پدر خوبی باشد. یا شخصیت منفی او در سریال آقازاده که یک فرد با نفوذ و طماع است که از هر فرصتی برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند. حالا سلطانی در گناه فرشته همکاری مداومی که با حامد عنقا داشته است را ادامه داده و فرصت دیگری برای ثبت بازی متفاوت از خودش را پیش رویش می‌بیند.

گریم مهدی سلطانی در سریال گناه فرشته
گریم مهدی سلطانی در سریال گناه فرشته

درباره امیر آقایی در نقش نوید عشیری

امیر آقایی بازیگری را پله پله تا رسیدن به اوج ادامه داد. شاید از همان اولین حضورهایش در سریال «اولین شب آرامش» می‌شد نشانه‌هایی از بازیگری شش دانگ را سراغ گرفت که رفته رفته بر جلوه‌های حضورش اضافه کرد و حالا در مقام یک بازیگر که عمده نقش‌هایش در قامت یک مرد عصیانگر و یا چالش‌زا جلوه پیدا کرده است. حضور او در سریال «آقازاده» و بازی در نقش یک آقازاده عیاش و سودجو از امیر آقایی بازیگری ساخت که در نقش‌های منفی می‌تواند درخشان ظاهر شود. حالا او در گناه فرشته دومین همکاری‌اش با حامد عنقا را پشت سر می‌گذارد تا باز هم شاهد هنرنمایی او در کنار بازیگری همچون شهاب حسینی باشیم.

بهترین های کارنامه بازیگری امیر آقایی

امیر آقایی در نقش نوید عشیری در سریال گناه فرشته
گریم امیر آقایی در سریال گناه فرشته

درباره پردیس پورعابدینی در نقش فرشته

پردیس پورعابدینی را باید یکی از کشف‌های حامد عنقا در بازیگری دانست. بازیگر جوان و مستعدی که با بازی در سریال آقازاده توانست قابلیت‌های خودش را در ارائه نقش یک دختر با دو وجه شخصیتی متفاوت، به نمایش بگذارد. پورعابدینی بعد از آقازاده برای اینکه بتواند مسیر را بدون هیجان طی کند سعی کرد از فضاهایی که دارد مراقبت کند و مسیر را با دقت و مطالعه بیشتر طی کند. عنقا برای بار دوم به او اعتماد کرد و در فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی بازی درخشانی از او شاهد بودیم که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را در اولین تجربه جدی سینمایی برایش به ارمغان آورد. حالا پورعابدینی در گناه فرشته در نقش «فرشته» حضور دارد. نقش محوری اولین ساخته حامد عنقا در مقام کارگردان که باید منتظر اتفاق‌های جدید در نقش آفرینی جدید او باشیم.

پردیس پورعابدینی در سریال گناه فرشته
گریم پردیس پورعابدینی در سریال گناه فرشته

درباره لادن مستوفی بازیگر گناه فرشته

شاید به یادماندنی‌ترین تصویر از لادن مستوفی در ذهن همه مخاطبان حضور او در سریال دوران سرکشی به کارگردانی کمال تبریزی باشد. تصویر یک مددکار اجتماعی که با دلسوزی بسیار سعی دارد به دخترانی که در خانواده دچار خشونت خانگی شدند و با بی مهری مجبور به ترک خانه شده‌اند کمک کند. شمایل و بازی درگیر کننده لادن مستوفی با چهره‌ای مصمم و نگاه دلسوز در ذهن مخاطب باقی مانده است. حالا لادن مستوفی با بازی در نقش مهتاب محتشم می‌خواهد چهره یک وکیل قدرتمند را به نمایش بگذارد که مهم‌ترین چالش‌های زندگی‌اش را تجربه می‌کند. چالش‌هایی به سختی خودِ زندگی.

لادن مستوفی در نقش مهتاب محتشم در سریال گناه فرشته

حاشیه های سریال گناه‌فرشته حامد عنقا

  • مرتضی پورصمدی فیلمبردار مطرح سینمای ایران در میانه فیلمبرداری این سریال به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت.
  • شهاب حسینی بعد از تجربه بازی در سریال شهرزاد و سریال پوست شیر در سومین حضور خود در نمایش خانگی، در نقش اصلی سریال گناه‌فرشته حضور دارد.
  • حامد عنقا که بیشترین همکاری با کارگردان را با بهرنگ توفیقی و محمدحسین لطیفی در کارنامه دارد، حالا اولین تجربه سریال‌سازی را پشت سر می‌گذارد.
  • در یک رسم قدیمی، زمان طلایی پلتفرم‌ها، جمعه‌هاست. روزی که همه می‌توانند سریال را در کوتاه‌ترین فاصله با زمان انتشار، تماشا کنند. زمان انتشار این سریال هم جمعه ۸ صبح در نظر گرفته شده است.

تیزر و پوستر رسمی سریال گناه فرشته

پوستر اصلی سریال گناه فرشته

رونمایی از لوگوی سریال حامد عنقا

در آستانه پخش سریال «گناه فرشته» به نویسندگی و کارگردانی حامد عنقا، از لوگوی این سریال رونمایی شد؛ این لوگو توسط «مهدی میرباقری» گرافیست و نقاش مدرنیست مطرح کشور که پیش از این لوگو «آقازاده» را نیز طراحی کرده بود، آماده شده است.

نشان نوشته سریال در قالب تایپوگرافی نستعلیق طراحی شده و به سادگی با یک رد خون غلیظ به اتفاقاتی که خواهید دید اشاره دارد. میرباقری طراح گرافیک و مدیر هنری تبلیغات سریال‌های آقازاده، جیران… و مدیر هنری و تبلیغات ۳ دوره جشنواره فیلم فجر، فیلم سلامت، فیلم تصویر دهم و… بوده است.

 

عکس های بازیگران و شخصیت های سریال

شهاب حسینی در سریال گناه فرشته

شهاب حسینی و امیر آقایی در سریال گناه فرشته

مهدی سلطانی در سریال گناه فرشتهنفس بازغی در سریال گناه فرشتهدیبا زاهدی در سریال گناه فرشتهلادن مستوفی و نفس بازغی در سریال گناه فرشتهدیبا زاهدی و مهدی سلطانی در سریال گناه فرشتهمهدی سلطانی در سریال گناه فرشتهدیبا زاهدی، شهاب حسینی و مهدی سلطانی در سریال گناه فرشته

شهاب حسینی و امیر آقایی در سریال گناه فرشته

امیر آقایی و شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
امیر آقایی و شهاب حسینی در سریال گناه فرشته

مهرداد ضیایی در سریال گناه فرشتهآشا محرابی و مهدی سلطانی در سریال گناه فرشتهآشا محرابی و امیر آقایی در سریال گناه فرشتهآشا محرابی در سریال گناه فرشتهفخرالدین صدیق شریف در سریال گناه فرشتهلادن مستوفی و آشا محرابی در سریال گناه فرشتهامیر آقایی و آشا محرابی در سریال گناه فرشتهآشا محرابی در سریال گناه فرشتهمهرداد ضیایی در سریال گناه فرشتهامیر آقایی و آشا محرابی در سریال گناه فرشته

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

377 نظر
  1. مازیار می‌نویسد

    جالبه نظر میدم میگه تکراریه و قبلا این نظر رث دادین! کی من گفتم؛
    سریالی بی روح و بی هیجان که با وجود بازیگران خوب هرچی به قسمت آخر نزدیکتر شد بیشتر مشخص شد سر کار بودیم.

    اگه نشون دادین این پیاممو‌ یکبار دیگه تمام قسمت های این سریال رو میخرم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      نظر شما قبلا منتشر شده بود. گویا عجله داشتید… ربات تایید کامنت‌ها در ساعات خاصی فعال میشه و نباید عجله کرد.
      ولی خب دوباره منتشر کردیم؛ الوعده وفا! 🙂

  2. مازیار می‌نویسد

    سریالی بی روح و بی هیجان که با وجود بازیگران خوب هرچی به قسمت آخر نزدیکتر شد بیشتر مشخص شد سر کار بودیم

  3. EEMY می‌نویسد

    از نظر من بعضی جاهاش غیرعادی بود.مثل رابطه پدر پسری عماد و حامد.یه آدم گنده به این راحتی تموم نمیشه که.. بیخیال

  4. علیرضا می‌نویسد

    یک چیزهایی که برای هر ایرانی حرمت داره مانند خانواده رو به لجن کشید . موضوع بی محتوی و حتی نمیشه آخر فیلم یک نتیجه گرفت .یک سوال دارم اگر جامعه ما اینجوری است چرا جلوی این بزرگ واون بزرگ گرفته نمیشه این عشیره و اون عشیره!!!!

  5. الهه می‌نویسد

    ایکاش کارگردان یه نگاهی به سنگ قبر پروانه مینداخت تولد مهر۱۳۵۵ مرگ شهریور ۱۳۸۸ یعنی ۳۳ سالش بوده مرده بعد بچه حامد همون شب بدنیا اومده یعنی پروانه و حامد چقدر اختلاف سنی دارند

  6. ایلیا می‌نویسد

    اینقدر پایانش گنگ مبهم مزخرف بوده نقد تحلیل قسمتو آخر رو نزدید 😂

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      الان منتشره. دیر شد!

  7. علی می‌نویسد

    کاش به نگاه، وقت و پول مخاطب تون احترام میذاشتین و بابت پخش همچین سریالی عذر خواهی میکردید

  8. مهشید می‌نویسد

    فیلیمو خواهش میکنم تو انتخاب سریال دقت کن هر سریالی که بازیگر خوب داشت دلیل بر خوب بودنش نیست مردم پول میدن اشتراک می‌خرن باید به شعورشان احترام بزاری لااقل این چی بود جای سریال به خورد ما دادی سریال یعنی پوست شیر

  9. A می‌نویسد

    واقعا سریال بسیار سطح پایینی امیدوارم دیگه همچین افتضاحی رو به عنوان محصول فاخر به مردم قالب نکنن

  10. عرفان می‌نویسد

    سلام
    سریال واقعا خیلی پایین تر از حد انتظار بود..
    من میگفتم میره جز بهترین سریال های ایرانی اما واقعا نتونست…
    از شهاب حسینی و امیرآقایی هم بعید بود برای بازی تو این سریال.
    به فصل بعد نیاز نیست واقعا. به زور یه سریال رو ترند نکنید.
    در آخر اینکه فیلیمو حواست به خودت باشه!!!!!!!!!

  11. الهه می‌نویسد

    بی‌معنی‌ترین سریالی تا حالا دیدم واقعا اصلا این چی بود واقعا سوالم اینه این همه بازیگرایه به نام تو این سریال چی با خودشون فکر کردن که این سریال رو بازی کردن

  12. ایلیا می‌نویسد

    سلام عده ای گفتن این سریال فصل دو داره و قسمت آخرش پایانش بازه
    شما تایید میکنی فیلیموشات؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      فعلا نه

  13. امیر می‌نویسد

    از فیلیمو ای که سریال هایی مثل زخم کاری ، میخواهم زنده بمانم ، رهایم کن ، آکتور و … ساخته انتظار همچین چیزی نمی رفت . ما فقط انتظار معذرت خواهی بخاطر پخش گناه فرشته داریم همین . کاش اسم این سریال گناه بیننده بود …

  14. Bella می‌نویسد

    Fogholade bood. Harkiam asheghe filmaye majera jooyi hast motmaen bashe ke az joloye tv nemitone poshe ta inke ta akharesh nabine! Loved it!!!

  15. عرفان می‌نویسد

    سلام
    مگه قرار نبود امروز که شنبه بود صفحه سریال قطب شمال ایجاد بشه؟؟؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      ایجاد شده

  16. s.f می‌نویسد

    چرا قسمت دیدگاهها و درصد مردمی فیلمها برداشته شده؟خواهشا دوباره بذارین

  17. s.f می‌نویسد

    سریال به شدت بدساخت با بازیهای بد و مصنوعی با دیالوگهای نامفهوم و خسته کننده
    حیف بودجه برای ساخت چنین سریالی و حیف وقتی که مردم برای دیدن سریال گذاشتن

fosil