یک اکشن ماجراجویانه را بشناسید و ببینید

معرفی و نقد فیلم حمله مخفی

در فیلم کمدی اکشن Hidden Strike جکی چان و جان سینا بازی می‌کنند

فیلم حمله مخفی با بازی جکی چان و جان سینا یک ماجراجویی به سبک فیلم مکس دیوانه ساخته جرج میلر در بیابان‌های بغداد است. دو سرباز سابق نیروهای ویژه، یکی آمریکایی و دیگری از شرق آسیا با یکدیگر متحد می‌شوند تا مانع از بزرگترین سرقت نفتی در تاریخ شوند. اگر علاقه به فیلم‌های کمدی اکشن رازآلود و بازی جکی چان دارید، حمله مخفی انتخاب خوبی است.

فهرست بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما

خلاصه داستان فیلم حمله مخفی

خلاصه داستان فیلم حمله مخفی Hidden Strike اینطوری است؛ در کشور عراق مزدوران به رهبری اوون پَدوک به یک پالایشگاه نفت متعلق به شرکت چینی یونیکورپ در صحرایی حمله کرده‌اند. هدف آن‌ها چیست؟ کارگران پالایشگاه را ترک کنند و سود نفت را برای خود بردارند. فرمانده چینی لو فنگ (اژدها) و گروهش برای محافظت از کارگران مامور می‌شود تا آن‌ها را که سوار اتوبوس‌هایی زرهی راهی بغداد شده‌اند، همراهی کنند. کارگران و کارمندان پالایشگاه را تعطیل می‌کنند، سپس سفر خطرناک خود را به سمت جاده‌ای آغاز می‌کنند که به نام بزرگراه مرگ معروف است تا از آن مسیر به منطقه سبز بروند. کریس ون هورن تفنگدار سابق آمریکا که برای چاهی در روستا به پول نیاز دارد، با اکراه به برادر مزدور خود هنری می‌پیوندد تا به کاروان حمله کند.

در حالی که به کریس گفته‌اند آن‌ها در حال تعقیب مردی هستند که سال‌ها قبل بهشان حمله کرده است. مزدوران طوفان شن عظیمی ایجاد می‌کنند و از آن برای پوشش حمله خود استفاده می‌کنند. پس از اینکه کاروان حمله آن‌ها را دفع می‌کند، فنگ متوجه می‌شود که پنج غیرنظامی را ربوده اند، که شامل پروفسور چانگ می‌شود که کدهای راه اندازی دوباره پالایشگاه نفت را دارد. کریس با هنری و اوون در مورد آدم ربایی برخورد می‌کند، اوون به او می‌گوید که قصد دارد پالایشگاه را دوباره فعال کند و از تجارت نفت سودها را به جیب بزند. پس از اینکه کریس خشمگین آنجا را ترک می‌کند، اوون به دلیل شکست در ماموریت کشتن فنگ به هنری شلیک می‌کند. فنگ کریس را تعقیب می‌کند و با او روبرو می‌شود، اما می‌فهمد که هدف او کمک به بچه‌های دهکده‌اش بوده است. سپس کریس و فنگ با هم متحد می‌شوند و برای مقابله با آدم‌های اوون به پالایشگاه بازمی‌گردند.

تماشای فیلم حمله مخفی در فیلیمو

عوامل و بازیگران فیلم حمله مخفی

کارگردان: اسکات وا، فیلمنامه: آرش عامل، مدیرفیلمبرداری: تونی چونگ، تدوین: اسکات وا، موسیقی: ناتان فرست، محصول ۲۰۲۳، چین و آمریکا، مدت زمان: ۱۰۲ دقیقه

بازیگران: جکی چان (لو فنگ/اژدها)، جان سینا (کریس ون هورن)، پیلو اسبک (اوون پدوک)، ما چانروئی (لوآ می)، آمادئوس سرافینی (هنری ون هورن)، هانی عبدل (کاپیتان عزیر)، لیلا عزالعرب (ثریا)

 

چندنکته و حاشیه درباره فیلم Hidden Strike

  • نام فیلم ابتدا گندکاری بود اما به حمله مخفی تغییر نام داد.
  • آرش عامل تهیه‌کننده و نویسنده ایرانی‌تبار فیلم متولد سال ۱۹۷۶ در ولز، انگلستان است. او سال ۲۰۱۳ از سوی مجله اسکرین دیلی به عنوان یکی از ستاره‌های خوش آتیه انگلستان معرفی شد. عامل در کارنامه خود نویسندگی و تهیه‌کنندگی «گریس از موناکو» با بازی نیکول کیدمن را دارد، او همینطور نویسنده فیلم «یک جنگ خصوصی» به کارگردانی متیو هاینمان است. از پروژه‌های تازه او می‌توان به بازنویسی فیلمنامه «آدم فضایی» اشاره کرد که سال ۱۹۸۴ ساخته شد و قرار است بازسازی شود.
  • تولید حمله مخفی در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید اما اکران فیلم تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر افتاد.
  • حمله مخفی روز بیست و نهم ژوئیه در نتفلیکس پخش شد و با وجودی که چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت اما با استقبال کاربران نتفلیکس توانست در سامانه نتفلیکس به عنوان پربیننده‌ترین فیلم انتخاب شود. حمله مخفی توانست از قانون‌شکنان ساخته تایلر اسپیندل با بازی پیرس برازنان و از فیلم کمدی تایرون را شبیه‌سازی کردند ساخته ژول تیلور پربیننده‌تر شود.
  • پیش تولید فیلم آنقدر طول کشید که سیلوستر استالون که ابتدا قرار بود نقش کریس ون هورن را ایفا کند جای خود را به جان سینا داد و استالون مشغول بازی در کرید ۲ شد. دوران فنی حمله مخفی چند سال طول کشید و اکران فیلم پس از نمایش قسمت سوم کرید رقم خورد.

فیلم حمله مخفی

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم حمله مخفی

امپایر | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

یان فریر | زمانی که کوئنتین تارانتینو اخیراً در مورد تولیدات نتفلیکس گفت که فیلم‌های نتفلیکس «روح زمانه را ندارند»، احتمالاً در مورد حمله مخفی صحبت کرده بود. این تریلر اکشن به کارگردانی اسکات وا (جنون سرعت، بی‌مصرف‌های ۴) جکی چان و جان سینا را کنار هم قرار می‌دهد. حمله مخفی بدون هیچ هیاهوی رسانه‌ای در نتفلیکس پخش شده اما فیلم کاری انجام نمی‌دهد که در خاطره تماشاگر باقی بماند. داستان به این می‌ماند که پسری ۱۴ ساله در اتاق خوابش نوشته باشد. فرمانده لو (چان)، رهبر گروه سایه مأموریتی را برای خروج کارگران از یک پالایشگاه نفت در خاورمیانه که مورد حمله تعدادی اجیرشده قرار گرفته است، برعهده دارد. تنها راه فرار از طریق بزرگراه مرگ است، جایی که کاروان اتوبوس‌ها مورد حمله گروهی از مزدوران قرار می‌گیرد که ظاهراً این سکانس وام دار «مدمکس: جاده خشم» است. عنصر فروش فیلم – بازی امیدوارکننده چان و سینا – بدجوری ناشیانه هدر می‌رود. مدتی طول می‌کشد تا آن‌ها به هم برسند و وقتی در نهایت با هم متحد می‌شوند، فیلم نامه یا آن‌ها را با شوخی‌های بی‌رمق از شورهیجان می‌اندازد یا آن‌ها را از هم جدا می‌کند. انگار که برطبق مفاد قراردادشان باید چان و سینا زمان حضورشان در فیلم را زیرنور آفتاب می‌گذراندند. حمله مخفی مثل همه فیلم‌های جکی چان، در تیتراژ نهایی با صحنه‌های حذف شده یا پشت صحنه به پایان می‌رسد – و همه این صحنه‌های حذف شده و پشت صحنه‌ها بیشتر از زمان فیلم، کمدی‌ها و بده بستان بین بازیگران اصلی را به نمایش می‌گذارد.

مووی نیشن | امتیاز: ۳۸ از ۱۰۰

راجر مور | به نظر می‌رسد فیلم‌هایی با موضوع جنگ بر سر آینده نفت در اولین تابستان گرمایش جهانی در سال ۲۰۲۳ واقعا از مد افتاده است. این روزها جکی چان در فیلم‌هایش از بدلکار به همراه جلوه‌های بصری استفاده می‌کند. برخی از شوخی‌ها، و حرف‌های زننده کمی در فیلم باورپذیر هستند، به خصوص قسمت‌های سرگرم‌کننده فیلم. اما توانایی جکی چان در ایجاد رابطه با همه هم بازی‌هایش، از کریس تاکر (در ساعت شلوغی) تا اوون ویلسون و سینا، کاهش نیافته است. او همچنان نقطه اتکایی برای بازیگران مقابلش در هر قاب از فیلم است. و با وجود تمام کاستی‌های حمله مخفی، چیزی که جکی چان این ستاره بین‌المللی طی سال‌ها در مصاحبه‌هایش با من و دیگران درباره «همکاری» شرق و غرب بر آن تاکید کرده است، در نهایت این بی‌مووی ساخت چین با بودجه کلان بر آن صحه می‌کذارد و فیلم را دست‌کم قابل تحمل می‌سازد.

فیلم حمله مخفی

کولایدر | امتیاز: ۲۵ از ۱۰۰

چیس هاچینسون | داستان (که اهمیت چندانی ندارد!) درباره دو سرباز سابق نیروهای ویژه است که برای یک هدف مشترک باهم متحد شده‌اند. آن‌ها باید در «بزرگراه مرگ» در مسیر بغداد با تبهکارانی که نقشه کشیده‌اند مبارزه کنند. در حالی که کریس ابتدا عضو از گروهی مزدوران است، اما قلبا مرد خوبی است. ما این را می‌دانیم زیرا او در سکانسی با یک بچه بازی می‌کند و به نظر می‌رسد به طور مبهم نگران وضعیت این گوشه از جهان است که در آنجا یک اجیرشده است. وقتی متعاقباً به کریس خیانت می‌شود و خود را با فنگ هم‌پیمان می‌کند، دو نفر لوده باید با دشمنان مختلفی که می‌خواهند آن‌ها را نابود کنند، روبرو شوند. حداقل، این همان چیزی است که ما در نهایت از صمیم قلب به عنوان تماشاگر از فیلم دریافت می‌کنیم. حمله مخفی یک فیلم پر پیچ و خم است که اغلب به نظر می‌رسد می‌خواهد چیزی شبیه فیلم باشکوه مکس دیوانه: جاده خشم ساخته جرج میلر باشد، اما مشخص می‌شود که چیزی بیش از یک تقلید کم اهمیت نیست. فیلم به کارگردانی اسکات وا است که قبلاً اقتباس بی‌حس و حال «جنون سرعت» را ساخته و «بی مصرف‌های ۴» را قرار است بسازد، چیزی که این فیلم را از اثری بی‌نهایت سرگرم‌کننده باز می‌دارد، هم چیدمان پرزحمت سکانس‌ها و هم خسته کننده بودن فیلم است که کم کم آشکار می‌شود.

 

جدول امتیازهای تماشاگران و منتقدان به فیلم حمله مخفی

پس از مرور امتیاز کاربران سایت‌های مرجع «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان، برآیند امتیاز حمله مخفی به شرح زیر است:

نام سایت امتیاز دهندها امتیازمیانگین تعداد آراء
IMDb کاربران ۵.۴ از ۱۰ ۸۹۰۰ کاربر
متاکریتیک منتقدان برتر
راتن تومیتوز عموم منتقدان ۱۷ از ۱۰۰ براساس ۱۲ نقد

 

مصاحبه با جان سینا بازیگر فیلم

جان سینا برای بازی در فیلم به چین سفر کرد اما در روزهای اول چندان تجربه دلپذیری برای او نبود. جکی چان که استاد هنرهای رزمی و بازیگر مقابل اوست باعث شد تا جان سینا بتواند در توانایی هنرهای رزمی پیشرفت کند. سینا یک مربی سخت‌گیر هنرهای رزمی داشت که باعث شد تا او در شرایط روحی بدی قرار بگیرد. سینا درباره تجربه بازی در این فیلم به مجله جی کیو گفت: من به چین رفتم تا حدود سه ماه با مربی تمرین کنم و آن‌ها مرا مانند شکلات تافی لاغر کردند. بلافاصله ۲۰ پوند وزن از دست دادم که برایم بسیار سخت بود. حتی به افسردگی عجیبی هم دچار شدم چون انگار داشتم همه چیزهایی را که سی سال روی آن کار کرده ام، از دست می‌دادم.»

اما رفته رفته شرایط برای جان سینا بهتر شد. با این حال، همه چیز به تدریج شروع به تغییر کرد. سینا روز به روز احساس بهتر و قوی‌تر می‌کرد و ثابت شد که یک تحول بزرگ، زندگی او را دارد تغییر می‌دهد. در حال حاضر، قهرمان سابق جهان می‌تواند به عنوان یک مثال زنده از این جمله‌ای انگیزشی باشد که می‌گوید باید با ترس شروع کنیم، با شک شروع کنیم، اما حداقل شروع کنیم. این همان چیزی است که اهمیت دارد.

سینا در توصیف درسی که در این سفر گرفته، گفت: «من شروع کردم به قدم‌های بلند برداشتن، درد کمتری می‌کشم، انعطاف پذیرتر شدم، و این تجربه از بسیاری جهات زندگی من را تغییر داد و به من آموخت که ارزش حرکت کردن جسمم را بدانم. این تجربه به من کمک کرد تا حد زیادی نسبت به مشکلاتی که زندگی پیش پای آدم می‌گذارد، متعادل باشم.»

 

پوستر حمله مخفی جکی چان

پوستر حمله مخفی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole