بفرمایید فهرست خاطره‌انگیز بانوی همیشه‌ستاره هالیوود

برترین فیلم های نیکول کیدمن

15 تا از بهترین نقش‌آفرینی های Nicole Kidman

تنها تعداد کمی از بازیگران زن به اندازه نیکول کیدمن انتخاب‌های متنوع و جسورانه‌ای در انتخاب نقش دارند. وقار، جسارت و اشتیاق او آمیزه‌ای شگفت‌انگیز از ویژگی بازیگران هالیوود کلاسیک با درک مدرن را به ارمغان می‌آورد. کیدمن از یک سو ۲۵ سال گذشته را صرف انتخاب‌های بسیار شجاعانه و همکاری‌های جذاب با بهترین فیلمسازان و از سوی دیگر با حضور در فیلم‌های تقریباً فاجعه‌باری (مانند استرالیا، افسونگر) گذرانده است. توانایی‌های او بر پرده سینما همیشه جادویی است و به سختی می‌توان چشم از او برداشت.

فهرست بهترین فیلم های نیکول کیدمن بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند

بهترین فیلم های عاشقانه جهان؛ ۳۹ پیشنهاد

فیلم ریکاردو بودن | ۲۰۲۱ | Being the Ricardos

حتی پس از چندین نامزدی اسکار، کیدمن از سختی‌های نقش نمی‌ترسد. مصداقش تصمیم او برای بازی در نقش لوسیل بال در ریکاردو بودن (آرون سورکین) است. کیدمن فیلم را از آن خود می‌کند و با موفقیت نقش لوسیل بال و رفتارهای او را روی پرده از نو می‌آفریند و در عین حال با ذوق دیالوگ خاص آرون سورکین را می‌گوید. پیش از فیلمبرداری خیلی‌ها به انتخاب کیدمن برای لوسیل بال انتقاد داشتند اما پس از نمایش فیلم منتقدان او سکوت کردند.

تماشای آنلاین فیلم ریکاردو بودن در فیلیمو

فیلم شیر | ۲۰۱۶ |  Lion

در شیر (گارث دیویس) کیدمن در نقش «سو» بسیار حالت مادرانه دارد. سو به همراه همسرش جان (دیوید ونهام)، سارو، پسری هندی (با بازی سانی پاوار در کودکی، دو پاتل در بزرگسالی) را به فرزندی قبول می‌کنند و او را با خود به تاسمانی می‌آورند. زمانی که سارو بزرگ می‌شود، همیشه باور داشته به دلیل ناباروری سو، او را به فرزندی پذیرفته اند، اما سو به سارو توضیح می‌دهد که او را به فرزندی پذیرفت تا به بچه‌هایی مانند سارو که نیازمند بودند کمک کند. کیدمن برای بازی در نقش سو، چهارمین نامزدی اسکار، دهمین نامزدی گلدن گلوب و هفتمین نامزدی خود را برای جایزه انجمن بازیگران سینما به دست آورد.

تماشای آنلاین فیلم شیر در فیلیمو

فیلم استوکر | ۲۰۱۳ | Stoker

استوکر فیلمی معمایی-هیجانی روانشناختی، شبیه افسانه‌های گوتیک و به کارگردانی فیلمساز تحسین شده کره جنوبی پارک چان- ووک و نویسندگی ستاره اصلی «فرار از زندان»، ونت ورث میلر است. نیکول کیدمن در نقش ایوی (اِولین) استوکر، یک مادر بیوه بی‌قرار ظاهر می‌شود. او به تازگی همسرش را در تصادف اتومبیل از دست داده. تا اینکه سروکله برادرشوهرش (متیو گود) پیدا می‌شود. ایوی ناامید است و تحقیر و ناامیدی او به غم و اندوه فیلم می‌افزاید در عین حال او به شدت هوس ارتباط و محبت دارد. دخترش ایندیا (میا واشیکوفسکا) به مردی دل می‌بندد که ایوی نیز به او تمایل دارد اما تلاش می‌کند، فاصله خود را حفظ کند. در نتیجه ایوی بی‌ثبات می‌شود و احساسات خود را به ظریف‌ترین راه‌ها نشان می‌دهد. تونی و ریدلی اسکات تهیه‌کننده استوکر بودند.

تماشای آنلاین فیلم استوکر در فیلیمو

فیلم پسر روزنامه‌فروش | ۲۰۱۲ |  The Paperboy

لی دنیلز، بی‌شک به خاطر ساختن فیلم‌هایی عمدتاً در مورد نژادپرستی و خشونت مشهور است. بنابراین پسر روزنامه‌فروش که براساس کتابی به همین نام نوشته پیت دکستر ساخته شده، همه این ویژگی‌ها را داراست. سبک فیلم‌های دنیلز همیشه خشن است، اما درک او از شخصیت‌های پراز نقطه ضعف، هر فیلمی را به شگفتی تبدیل می‌کند و حقیقت اخلاقی در فیلم‌های او را نمی‌توان در پروژه‌های جریان اصلی هالیوود یافت. کیدمن با اشتیاق و جسارت نقش شارلوت بلس را تصاحب می‌کند و ثابت می‌کند که بازیگر بزرگی است. شارلوت بلس، زنی است که عاشق یک زندانی محکوم به اعدام به نام ولتر (جان کیوزاک) است. او می‌خواهد ولتر را آزاد، بی‌گناهی او را اثبات و با او ازدواج کند.

 

فیلم همینگوی و گلهورن | ۲۰۱۲ |  Hemingway & Gellhorn

فیلم تلویزیونی همینگوی و گلهورن ساخته فیلیپ کافمن به ارتباط عاشقانه ارنست همینگوی (کلایو اوئن) و مارتا گلهورن، روزنامه‌نگار (نیکول کیدمن) می‌پردازد. گلهورن الهام‌بخش همینگوی برای نوشتن کتاب «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» بود. کیدمن از زوایای مختلف به شخصیت نزدیک می‌شود تا ما گلهورن را از همه جوانب ببینیم و درک کنیم. چپگرایی آرمان‌گرایانه، ظرافت یک ستاره سینما، اشتیاق و در نهایت بدبینی گلهورن را او به خوبی به تصویر در می‌آورد.

نیکول کیدمن در فیلم همینگوی و گلهورن

فیلم لانه خرگوش | ۲۰۱۰ |  Rabbit Hole

لانه خرگوش ساخته جان کامرون میچل، درامی مستقل (بر اساس نمایشنامه برنده جایزه پولیتزر) است و به زوجی می‌پردازد که در حال مبارزه با درد یک تراژدی وحشتناک هستند. کیدمن و آرون اکهارت نقش زوجی به نام‌های بکا و هاوی کوربت را بازی می‌کنند که پسر کوچکشان در یک تصادف کشته شده و تماشای غم، استرس و رنجی که آن‌ها تحمل می‌کنند بسیار ناراحت کننده است. بکا و هاوی علاوه بر تحمل درد از دست دادن فرزندشان تلاش می‌کنند زندگی را ادامه بدهند. نیکول کیدمن علاوه بر بازیگری، تهیه‌کننده لانه خرگوش بوده.

تماشای آنلاین فیلم لانه خرگوش در فیلیمو

فیلم کوهستان سرد | ۲۰۰۵ |  Cold Mountain

یک داستان عاشقانه تاریخی با پس‌زمینه جنگ داخلی، گروه بازیگران شگفت‌انگیز و یک رمان پرفروش به عنوان منبع الهام ثابت می‌کند که از پیش مقدر شده بود کوهستان سرد ساخته آنتونی مینگلا به یک فیلم کلاسیک تبدیل شود. فیلمبرداری تماشایی و مناظر کوهستانی فراموش نشدنی است. دغدغه اصلی داستان تراژدی است که نه تنها در جبهه، بلکه در خانه هم اتفاق می‌افتد. آدا مونرو (کیدمن) عاشق یک سرباز خوش‌تیپ (جود لا) می‌شود، اما سرباز مونرو را به دلیل فراخوانده شدن در جنگ ترک می‌کند.

فیلم کوهستان سرد در فیلیمو

فیلم تولد | ۲۰۰۴ |  Birth

تولد ساخته جاناتان گلیزر فیلمی جسور و خارق‌العاده، دارای یکی از منحصربه‌فردترین پیرنگ‌ها است و در ردیف جسارت‌آمیزترین فیلم‌های قرن حاضر قرار می‌گیرد. فیلم پس از اکران مورد استقبال قرار نگرفت، اما در چند سال گذشته شهرت آن افزایش یافته است. نقش اصلی متعلق به نیکول کیدمن است و او بازی بی‌عیب و نقصی را ارائه می‌دهد. شخصیت او، آنا، زنی پیچیده و باهوش است که ۱۰ سال پس از مرگ همسرش، شان، در شرف ازدواج مجدد است. مشکل اصلی زمانی بروز می‌کند که او با یک پسر ۱۰ ‌ساله آشنا می‌شود که مدعی است «شان» در زندگی جدید است. زخم‌های قدیمی دوباره برای آنا سر باز می‌کند و سوالات گوناگونی برایش پیش می‌آید.

تماشای فیلم تولد در فیلیمو

فیلم ساعت‌ها | ۲۰۰۲ |  The Hours

ساعت‌ها ساخته استیون دالدری افسردگی و نارضایتی فزاینده ویرجینیا وولف (نیکول کیدمن) از زندگی‌اش را در دوران نوشتن رمان جدیدش «خانم دالووی» روایت می‌کند و تأثیر رمان را بر زندگی دو زن (یک زن خانه دار باردار در سال ۱۹۵۱ و یک ناشر در سال ۲۰۰۱) نمایش می‌دهد. فیلمنامه از رمان برنده پولیتزر نوشته مایکل کانینگهام الهام گرفته شده است. بازیگران مکمل شامل جولیان مور و مریل استریپ می‌شوند و وقتی نیکول کیدمن به عنوان کاراکتر اصلی بازی فوق العاده ارائه می‌دهد، یک شاهکار ساخته می‌شود که برایش تندیس اسکار بهترین بازیگر زن نقش نخست را هم به ارمغان می‌آورد.

تماشای آنلاین فیلم ساعت ها در فیلیمو

فیلم مولن روژ | ۲۰۰۱ | Moulin Rouge!

در این داستان عاشقانه‎ از لحاظ بصری خیره کننده اما به سبک قدیمی، یک تن‌فروش زیبا به نام ساتین (نیکول کیدمن) با یک شاعر فقیر (یوان مک گرگور) وارد رابطه عاشقانه می‌شود. ساتین کاراکتری پرزرق و برق، رقاص و خواننده، پرشور و معصوم است و بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا مک گرگور عاشق او می‌شود. باز لورمان، کارگردان فیلم به کیدمن این فرصت را می‌دهد که سبک اجرای خود را در طول مولن روژ تغییر دهد و او این کار را به راحتی انجام داد و بین صحنه‌های فانتزی، تلخ، رقص و تراژیک این تغییرات محسوس است. مولن روژ تقریباً نمایش کاملی از انطباق‌پذیری و ظرفیت بازیگری نیکول کیدمن را ارائه می‌دهد.

 

فیلم دیگران | ۲۰۰۱ |  The Others

در ابتدا، کیدمن مطمئن نبود که در این فیلم بازی کند، زیرا داستان مکان‌های تاریک را کاوش می‌کند. او حتی جولین مور را برای نقش گریس استوارت پیشنهاد داد. خوشبختانه، تهیه‌کنندگان و هم کارگردان، آلخاندرو آمنابار کیدمن را متقاعد کردند و کیدمن ۱۰ سال بعد معترف شد که یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌اش در میان تمام فیلم‌های دوران بازیگری‌اش دیگران است. کیدمن در یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود در قالب مادر حامی فرزندانش فرو می‌رود و در حالی که شوهرش در جبهه جنگ است، با دو فرزندش در عمارت خارج از شهر و جن زده زندگی می‌کند.

تماشای آنلاین فیلم دیگران در فیلیمو

فیلم چشمان کاملا بسته | ۱۹۹۹ |  Eyes Wide Shut

هنگامی که استنلی کوبریک بلافاصله پس از پایان تولید فیلم درگذشت، منتقدان و تماشاگران مشتاق تماشای آخرین شاهکار او بودند و همانطور که قبلاً در مورد کوبریک اتفاق افتاده بود، چشمان کاملا بسته منتقدان را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد. بی‌شک، تام کروز و هم نیکول کیدمن در این داستان تلخ از خود بازی‌های شگفت‌انگیز و دلهره آوری ارائه کردند. کیدمن در نقش آلیس هارفورد، سرد و هم جذاب، هم تلخ و هم کمی منحرف است، اما از نظر احساسی در طول داستان بی‌دفاع می‌نماید.

تماشای آنلاین فیلم چشمهای بسته در فیلیمو

فیلم پرتره یک بانو | ۱۹۹۶ |  The Portrait of a Lady

پرتره یک بانو ساخته جین کمپیون مطمئناً یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین فیلم‌های این فهرست است. کیدمن نقش ایزابل آرچر، زنی زیبا اما سرکش را در این اقتباس از کتاب هنری جیمز بازی می‌کند که مقدار زیادی پول به ارث می‌برد و مصمم به تحقق خواسته‌های خود است. تصویر او از یک قهرمان ادبی بزرگ که درگیر آداب و تشریفات قرن نوزدهمی است اساساً بحث برانگیز و جسورانه است.

تماشای آنلاین فیلم تصویر یک بانو در فیلیمو

فیلم به خاطرش مردن | ۱۹۹۵ |  To Die For

تصویر یک زن خانه دار تشنه شهرت که برای تبدیل شدن به یک چهره تلویزیونی دست به هر کاری می‌زد، یکی از نخستین شاهکارهای کیدمن در عرصه بازیگری محسوب می‌شود. او با به نمایش گذاشتن جنبه تاریک شخصیت سوزان در این فیلم کمدی طنز، به شهرت رسید و خود را به عنوان بازیگری واقعی ثابت کرد. با این حال، توانایی او در کمدی همیشه به طور غیرمنطقی دست کم گرفته شده. از آنجایی که کیدمن شدیداً این نقش را می‌خواست، شخصا با کارگردان گاس ون سنت تماس گرفت، سه روز در مسافرخانه‌ای برنامه‌های تلویزیونی مزخرف را دید و در نهایت در دوران فیلم‌برداری با لهجه کامل آمریکایی صحبت کرد.

نیکول کیدمن در فیلم به خاطرش مردن

اگر دوست داشتید، می‌توانید گزیده‌ای از فیلم‌های موجود از بهترین فیلم های نیکل کیدمن را در آرشیو فیلیمو ببینید. روی عکس زیر کلیک کنید:

دانلود و تماشای آنلاین همه فیلم های نیکول کیدمن

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole