معرفی و بررسی انیمه نقاب میوتارو

اندوهم را پنهان می‌کنم، پس شادم!

انیمه نقاب میوتارو A Whisker Away به کارگردانی جونیچی ساتو تولید شده است؛ این انیمه در ژانر ماجراجویی قرار می‌گیرد و از حرفه‌ای‌ترین آثار کارگردانش است. ماری اوکادا نویسنده و مینا کوبوتا تنظیم موسیقی این انیمه را برعهده داشته است.

جونیچی ساتو کارگردان انیمه نقاب میوتارو A Whisker Away اولین کار مهمش را در سال ۱۹۹۲ با عنوان نگهبانان زیبا سِیلر مون Sailor Moon تولید کرد. انیمه نگهبانان زیبا سیلر مون شروعی برای کار حرفه‌ای و شناخته شدن ساتو بود. در این انیمه روبه‌رو شدن خیر و شر به تصویر کشیده می‌شود و در انیمه نقاب میوتارو عواطف و احساسات سرخورده دوران نوجوانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فهرست بهترین انیمه های سینما

خلاصه داستان انیمه نقاب میوتارو

انیمه نقاب میوتارو ماجرای دختری به نام میو ساساکی را روایت می‌کند که درگیر عشقی نوجوانانه است. میو با پدر و نامادری‌اش زندگی می‌کند اما تمرکز قصه روی این قضیه نیست بلکه رفتار میو در مدرسه و در برابر کنتو (پسر موردعلاقه میو) را مورد بررسی قرار می‌دهد. میو درگیر احساسی یک‌طرفه است و هربار که می‌خواهد کنتو را ببیند تبدیل به گربه‌ای سفید رنگ می‌شود. او نقاب گربه را از یک نقاب فروش مرموز می‌خرد و زمانی که آن را روی صورتش قرار می‌دهد ناگهان تبدیل به گربه می‌شود. میو از این اتفاق خوشحال شده و برای دیدار کنتو به سمت خانه آن‌ها می‌رود. کنتو از شمایل گربه‌ای میو خوشش می‌آید و او را شبیه حیوان خانگی موردعلاقه‌اش می‌بیند.

میو که هیچوقت نتوانسته بود توجه کنتو را به خود جلب کند، نقاب گربه را راه‌حلی عالی برای ملاقات کنتو می‌داند و برای استفاده از آن حاضر است هر تاوانی را بپردازد. تصور کنید دختر نوجوانی که جدا از مادرش با نامادری زندگی می‌کند و در زندگی عاطفی و اولین تجربه عشقی‌اش هم ناکام مانده! نقاب میوتارو از طرفی چهره رنج کشیده او را می‌پوشاند و از طرفی شمایل گربه‌ای زیبا و ملوس که بی‌دریغ عشق می‌گیرد را به او هدیه می‌دهد.

در ادامه انیمه نقاب میوتارو اتفاق جالبی میفتد. کنتو، متوجه این مهم می‌شود که میو بوی آفتاب می‌دهد، دقیقا همان بویی که گربه ملوس مورد علاقه‌اش دارد. این وضعیت و آگاهی ناگهانی کنتو برابر می‌شود با وقوع اتفاقی عجیب و اسرارآمیز که هر دوی آن‌‌ها را درگیر می‌کند. در طول این اتفاق آن‌ها وارد دنیای سحرآمیزی می‌شوند که همزمان جان و روح هر دوی‌شان را تهدید می‌کند.

گربه در انیمه نقاب میوتارو

مرور و بررسی انیمه نقاب میوتارو

انیمه نقاب میوتارو ماجرایی بسیار سلیس و روان را روایت می‌کند. تماشای این قصه شاید تزریق شهامت و شجاعت را برای کودکان و نوجوان‌ها به ارمغان نیاورد اما برای آن‌ها تماشایی سرگرم کننده خواهد بود. میوتارو خیلی صادقانه به مخاطبش می‌گوید که گاهی دلش می‌خواهد خودش نباشد، گاهی آن خود دوست‌نداشتنی را می‌خواهد پنهان کند تا مقبول واقع شود. ممکن است همه ما چنین احساسی را تجربه کرده باشیم اما آیا همه ما جرات بازگو کردنش را داشته‌ایم؟

از همین رو می‌شود گفت انیمه نقاب میوتارو ایده‌ای جسورانه برای روایت کردن ترسی رایج است که از به نمایش گذاشتنش ابا داریم! نقاب میوتارو وسیله‌ای برای پنهان کردن آن رویی است که آدم‌ها کمتر دوستش داشته‌اند. کمتر آن را پذیرفته‌اند و زحمت بیشتری برای اعلام حضور و وجودش در جمع را بر گردن دارد. نقاب میوتارو وسیله‌ای است برای پوشاندن آن رویی که برای به نمایش گذاشتنش باید زحمت بیشتری را متحمل شد؛ اما میو این زحمت را نمی‌خواهد. او دلش می‌خواهد بی‌قید و شرط دوست داشته شود و از این بابت بسیار بی‌نصیب است.

انیمه نقاب میوتارو در به تصویر کشیدن مقصودش کاملا موفق به‌نظر می‌رسد. موسیقی، داستان و تصاویر قابل قبول است؛ اما هیچ چیز مخاطب را مشتاق تماشای دوبار این انیمه نمی‌کند. اغلب انیمه‌ها فضاهای ملموسی را در طول داستان به تصویر می‌کشند که مخاطب با تماشای آن احساس تداعی دارد، مثل لحظه خیس شدن زمین هنگام بارش باران، مراحل پخت‌وپز، عبور نور از میان روزنه‌ها و تصاویری اینچنینی که سوای قرار گرفتن مجدد در مسیر قصه، شوق تماشای دوباره منظره‌ها را در دل مخاطب به‌وجود می‌آورد. نقاب میوتارو از این شوق و ایجاد آن در دل مخاطب، غافل مانده است.

امتیازهای سایت های معتبر سینمایی برای A Whisker Away

  • میانگین امتیاز کاربران در سایت IMDB آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۷ از ۱۰
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت راتن تومیتوز: ۹۳ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز: ۷۶ درصد
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت متاکریتیک: ۷۷ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت متاکریتیک: ۷ از ۱۰

 

تماشای آنلاین انیمه نقاب میوتارو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole