این سری انیمیشن سرگرم‌کننده و خانوادگی را در فیلیمو ببینید

همه آنچه می‌خواهید درباره سریال سونیک پرایم بدانید

انیمیشن سریالی Sonic Prime با فصل سوم به پایان خواهد رسید

سریال انیمیشن سونیک پرایم بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی «سونیک خارپشت» Sonic the Hedgehog توسط چهار کمپانی سِگای آمریکا، نتفلیکس انیمیشن، وایلدبِرِین استودیوز و مَن آو اکشن تهیه شده است و ششمین سریال انیمیشن تلویزیونی است که بر اساس این فرنچایز تولید شده است. فصل اول در قالب ۸ قسمت از پانزدهم دسامبر ۲۰۲۲ در نتفلیکس عرضه شد و فصل دوم هم در ۸ قسمت، از سیزدهم ژوییه ۲۰۲۳ (۲۲ تیر ۱۴۰۲) عرضه شده است. طبق اعلام کمپانی «وایلدبرین استودیوز» دست‌کم ۲۴ قسمت تا امروز تولید شده است که طبق اعلام اولیه، نیز همین تعداد خواهد بود و به احتمال قوی، فصل ۸ قسمتی سوم، پایان‌بخش ماجراها و داستان «سونیک پرایم» خواهد بود.

لیست بهترین انیمیشن های دنیا

خلاصه داستان انیمیشن سونیک پرایم

ماجرای سریال انیمیشن سونیک پرایم Sonic Prime از این قرار است که او طی مبارزه با دکتر اگمن ناگهان کار عجیبی می‌کند. سونیک در این مبارزه ناگهان یک تکه سنگ مهم را درهم می‌شکند که شکسته شدنش باعث به‌هم خوردن جهان می‌شود. پس از این اتفاق زمان در هم می‌ریزد و سونیک و دوستانش در جهان‌های موازی غوطه‌ور می‌شوند. به این ترتیب است که او ناچار می‌شود با کمک نسخه‌های جایگزین دوستانش و شدو به مبارزه‌ای جدید بپردازد تا همه چیز را سرجای خودش برگرداند.

 

فهرست عوامل و بازیگران سریال سونیک پرایم

کارگردانان: کایرن سنگهِرا، اریک ویس و… نویسندگان: کریگ مارتین (مشاور هنری)، مارکوس راینهارت، اریک ویس و… تدوینگران: راب اسمیت، مت اینانِن و مدیسن واراس، آهنگسازان: استفان اندروز و مایک شیلدز، صداپیشگان: دِوِن کریستین مَک (سونیک خارپشت)، کازومی اِوِنز (رِبِل روژ)، شانِن چان-کِنت (اِیمی رُز)، برایان دِراموند (دکتر اِگمَن)، اشلی بال (مایلز پراور ملقب به تِیلز) و…

تماشای سریال سونیک پرایم در فیلیمو

ماجرای تولید انیمیشن سونیک پرایم

کار روی سریال «سونیک پرایم» ابتدا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ افشا شد، در قالب توییتی که خیلی زود پاک شد! سپس در ماه فوریه ۲۰۲۱ به صورت رسمی اطلاع‌رسانی شد که این سریال در قالب ۲۴ قسمت تولید خواهد شد. کالین اوشونِسی که با صداپیشگی شخصیت مایلز پرووِر ملقب به تِیلز از سال ۲۰۱۴ شناخته می‌شود، به توییتی پاسخ داد و گفت در این سریال نتفلیکس دوباره این نقش را نخواهد گفت چون محتوایی کانادایی به شمار می‌رود و طبق قوانین اتحادیه باید بخش اعظمی از صداپیشه‌ها در برنامه‌های تلویزیون کانادا اهل این کشور باشند. در ماه مه ۲۰۲۲ هم اعلام شد که دِوِن مَک صداپیشه شخصیت اصلی سریال خواهد بود.

یکی از نویسندگان «سونیک پرایم» با نام دانکن رولو اظهار کرد که سریال در «جهان این بازی ویدیویی که گروه سونیک خلق کرده» روی خواهد داد و با «دنیای داستانی سگا همپوشانی نخواهد داشت». یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی به نام لوگن مک‌فیرسن هم گفت که سریال مثل کتاب قوانینی از خط زمانی این بازی‌ها خواهد بود.

در ماه ژوئن ۲۰۲۱ هم طرح‌های مرتبط با هنر مفهومی (Concept Art) سریال، در میان مجموعه کارهای هنرمندی به صورت آنلاین دیده شدند که البته پس از مدتی از دسترس خارج شدند.

لیست کامل بهترین انیمیشن های سریالی جهان

آیا می‌دانید؟

  • رمز عبور آزمایشگاه تِیلز عدد ۱۹۹۲ است؛ همان سالی که مایلز پرووِر ملقب به تیلز برای اولین بار در مجموعه بازی‌های ویدیویی «سونیک خارپشت» و در قسمت دوم مجموعه ظاهر شد.
  • تیلز در یکی از واقعیت‌های موازی این سریال، صاحب هفت دُم مکانیکی دیگر هم می‌شود تا با دو دم طبیعی خودش، روی هم به روباهی نُه دم بدل شود. این عدد اتفاقی نیست و روباه نه دم از اساطیر آسیا می‌آید. روباه هر صد سال که زندگی می‌کند صاحب یک دم می‌شود تا نُه دم؛ و این قاعده کلی هست که هرچه بر عمر موجودی افزوده شود صاحب خرد بیش‌تری می‌شود. پس نه دم «تیلز» (که معادل فارسی این لقب او هم دم‌ها است) دال فیزیکی دانش و نبوغ او است.

جوایز سریال سونیک پرایم

این سریال انیمیشن در جوایز لیو (Leo Awards) 2023 در پنج رشته بهترین برنامه یا سریال انیمیشن، بهترین کارگردانی انیمیشن، بهترین صدا در یک برنامه یا سریال انیمیشن، بهترین موسیقی اریژینال انیمیشن و بهترین طراحی هنری یک سریال یا برنامه انیمیشن نامزد شده بود که در نهایت دست خالی ماند و جایزه‌ای را نصیب سازندگانش نکرد.

سریال سونیک پرایم

نقد و بررسی سریال سونیک پرایم

آی‌جی‌اِن موویز | امتیاز ۸ از ۱۰

کِنِت سیوِرد جونیور  | «سونیک پرایم» سریالی بامزه و سراسر سرگرم‌کننده و خانوادگی است؛ سریالی که از نظر لحن بین «ماجراهای سونیک خارپشت» (۱۹۹۲) و «سونیک خارپشت» (۱۹۹۳) قرار می‌گیرد و نگاهی هیجان‌انگیز به گذشته دارد؛ در حالی که ایده‌های جدیدی را هم رو می‌کند.

رِدی اِستِدی کات | امتیاز ۳.۵ از ۵

رومی نورتن | داستان پر از انرژی است و استفاده گسترده از رنگ‌های روشن و درخشان باعث شده است که از ابتدا تا انتها، زنده و پرشور باشد. مورد خاصی که درباره سریال دوست داشتم، پرداخت شخصیت سونیک است؛ به عنوان مثال، قرار گرفتن سونیک در جهان‌های متفاوت، او را مجبور می‌کند تا نگاهی به کارهای خودش بیندازد که در وهله اول او را در چنین شرایط بدی گرفتار کرده‌اند؛ و به ما این درس را می‌دهد که مسئولیت‌پذیر و پاسخ‌گو باشیم. با وجود این، جای نگرانی هم نیست چون سریال همچنان شاد و سرگرم‌کننده است و بیش از حد جدی از کار درنیامده است.

شخصیت‌ها و محیط‌های جدید حسابی باطراوت هستند؛ و البته که به‌شکلی منحصربه‌فرد و با در نظر گرفتن فرنچایز و تطابق با آن – به بهترین شکل ممکن – طراحی شده‌اند. صداپیشه‌های سریال هم فوق‌العاده عمل کرده‌اند و اشتیاق و لهجه‌های خاص‌شان در خدمت نمایش احساسات شخصیت‌ها قرار گرفته است؛ و تماشاگران را سرگرم نگه می‌دارد.

ماماز گیکی | امتیاز ۳ از ۵

تِسا اسمیت | یک تجربه سینمایی افسارگسیخته با ضرباهنگی سریع که نسخه‌های جدیدی از شخصیت‌های محبوب طرفداران را به آن‌ها عرضه می‌کند. کیفیت پویانمایی هم فوق‌العاده است و برای کسانی که عاشق این فرنچایز هستند، هزاران ارجاع و ادای دین به پیشینه این مجموعه را شامل می‌شود! داستانی که سریال روایت می‌کند به شکلی غافلگیرکننده، احساسی است. البته که اکشنی که در هر جهان و سرزمین‌هایش روی می‌دهد، ضرباهنگ سریعی دارد و بسیار سرگرم‌کننده است اما همیشه عنصری هست که احساسات مخاطب را به چالش بکشد. «سونیک پرایم» سریالی است که تمام طرفداران سونیک خارپشت از آن لذت خواهند برد، فارغ از این‌که چه سن‌وسالی دارند.

کولایدر | امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

چِیس هاچینسِن | سریال هرگز چه از نظر روایی و چه از منظر بصری انتظار را برآورده نمی‌کند. با وجود این، شاید برای برخی تماشاگران جوان و طرفدارانی که ساده‌تر به تماشای داستان‌های این شیطان سریع آبی‌رنگ می‌نشینند، جذابیت‌هایی داشته باشد. به هر حال، «سونیک پرایم» جزو اقتباس‌های رده بالا از این بازی ویدیویی محبوب قرار نمی‌گیرد.

دیسایدِر | امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

بریتِنی وینسِنت | تا جایی که به محصول‌های سونیک مربوط می‌شود، «سونیک پرایم» ماجرایی یکنواخت و حتی بی‌مزه است که اگر قیدش را بزنید و جدیدترین بازی ویدیویی این مجموعه یعنی «مرزهای سونیک» (Sonic Frontiers) را بازی کنید به خودتان لطف کرده‌اید. قسمت ابتدایی که قرارست همه چیز را پایه‌گذاری بکند و مثلا شروعی جذاب برای سریال باشد، ۴۵ دقیقه محصول تصویری درجه دو و بنجل است که شاید در قالب یک بازی ویدیویی خوب جواب بدهد اما در قالب سریال تلویزیونی درست برگردان نشده است و ساختاری درهم‌وبرهم، دیالوگ‌هایی برآشفته‌کننده و داستانی ساده و خسته‌کننده دارد.

 

امتیازهای تماشاگران و منتقدان به انیمیشن سونیک پرایم

پس از مرور امتیاز کاربران سایت «آی‌ام‌دی‌بی» و امتیازهای منتقدان و تماشاگران سایت جمع‌آوری آرای منتقدان «راتن تومیتوز» (که تا هشتم مرداد ۱۴۰۲ به دست آمده‌اند) می‌توانید بخشی از نظرهای چند منتقد را هم مطالعه کنید؛ گفتنی است نتفلیکس بیستم دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که «سونیک پرایم» در رتبه پنجم از فهرست ده‌تای برتر تلویزیون انگلیسی‌زبانش قرار گرفته است و بین دوازدهم تا هجدهم دسامبر، ۲۷ میلیون و هفتصد هزار ساعت تماشا شده است.

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ۷.۳ از ۱۰ ۱ هزار و ۹۰۰ کاربر
۲ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۶.۳ از ۱۰ بر اساس ۵ نقد
۳ راتن تومیتوز تماشاگران ۴.۳ از ۵ بر اساس بیش از ۱۰۰ رای

 

تیزر و پوستر سریال سونیک پرایم

پوستر سریال سونیک پرایم 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 نظر
  1. Sonadow می‌نویسد

    سریال سونیک پرایم واقــــــــــــــــــــــــعا سریال زیبا و جالب و بی نزیری است و بهترین سریالی که من دیدم ممنونم از سازنده فقط ای کاش فصل ۴ هم بیاد❤💙🖤🙏🏻

  2. هستی رو میانی می‌نویسد

    از نظر من این فیلم که این قدر همه دوستش دارن چرا فصل هاش رو ادامه نمی دهید چون اگه ادامه دهید هم سعی کنید که خیلی جذاب باشه هم خیلی اکشن کنید من خودم خیلی این فیلم رو دوست دارم اگه کسی این رو می بینه لطفا جواب بدید 💜

  3. هستی رو میانی می‌نویسد

    از نظر من این فیلم که این قدر همه دوستش دارن چرا فصل هاش رو ادامه نمی دهید چون اگه ادامه دهید هم سعی کنید که خیلی جذاب باشه هم خیلی اکشن کنید من خودم عاشق این فیلم هستم اگه کسی این رو می بینه لطفا جواب بدید 💜

  4. Bita می‌نویسد

    سریال Sonic prime جذاب ترین و باحال ترین سریال دنیا است من عـــــــــاشــــــــــــق این سریال هستم و حقایقی که درمورد تیلز گفته شده واقعاً جالب بود تشکر از سازنده فقط ای کاش فصل ۴ هم داشت💎🦔💙

filimo the north pole