برای اولین بار یک سریال ایرانی جایزه جهانی گرفت

جایزه بزرگ جشنواره سریزمانیا برای سریال آکتور

+ حرف‌های نیما جاویدی در حاشیه جشنواره Series Mania فرانسه

همه چیز درباره سریال آکتور

سریال آکتور جایزه بزرگ بخش بین‌الملل جشنواره سریزمانیا Series Mania را از آن خود کرد. این برای نخستین بار است که یک سریال ایرانی تولید شده در بخش خصوصی در یک جشنواره معتبر جهانی، پذیرفته و در بخش اصلی و رقابتی جایزه اصلی را کسب می‌کند.

اختتامیه جشنواره فرانسوی سریزمانیا دقایقی پیش در شهر لیل فرانسه با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد. طبق اعلام سایت جشنواره، سریال آکتور جایزه بزرگ جشنواره در بخش رقابتی بین‌الملل را کسب کرد. در این بخش، ۴ جایزه بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ جشنواره اهدا می‌شود.

آکتور به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی در کنار سریال‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و… که محصولات شبکه‌های بزرگ اپل‌تی‌وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند به رقابت پرداخت. جشنواره سریزمانیا یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی در حوزه سریال‌سازی در جهان است که حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این دوره جشنواره ثبت‌نام کرده بودند و تنها ۸ سریال در بخش بین‌الملل مورد داوری قرار گرفتند.

برای نخستین بار یک سریال ایرانی جایزه جهانی گرفت

حرف های نیما جاویدی در حاشیه جشنواره سریز مانیا

نیما جاویدی کارگردان سریال آکتور که همراه مجید مطلبی تهیه‌کننده این مجموعه در بخش رقابتی جشنواره سریزمانیا در فرانسه حضور دارند، درباره این سریال مصاحبه‌ای با ورایتی انجام داده که اینجا بخش‌های منتخبش را به نقل از ایرنا می‌خوانید:

  • امکان دارد داستان آکتور کمی اغراق‌آمیزتر از دیگر داستان‌ها باشد اما در حقیقت، همه روی این سیاره نقش بازی می‌کنند.
  • ما دستکم از نظر سریال‌سازی در ورطه تکرار افتاده‌ایم. بنابراین فکر می‌کنم آکتور طعم جدیدی به مخاطبان برای این که چیزی تازه و منحصربه‌فرد به آن‌ها عرضه کند، ارائه می‌دهد.
  • از دیدگاه نویسندگان داستان‌های تخیلی، کارآگاه خصوصی می‌تواند به عنوان یک راهنما عمل کند، راهنمایی بی‌واسطه که آزادانه در موقعیت‌های اجتماعی در حرکت است. شکسپیر می‌گوید تمام دنیا صحنه نمایشی است که مردان و زنان، بازیگران آنند و بسته به موقعیت‌هایشان و آنچه می‌خواهند به آن برسند، نقش‌های متفاوتی را عهده‌دار می‌شوند.
  • من هم فکر می‌کردم قرار دادن بازیگران در نقش‌های کارآگاه خصوصی برای غلبه بر موانع، حل مشکلات و نجات خود و دیگران از مشکلات با استفاده از توانایی‌های بازیگری‌شان، جذاب است. برخلاف شرلوک هلمز که از هوش خود بهره می‌گیرد یا ابرقهرمانانی که با قدرت باورنکردنی‌شان مردم را نجات می‌دهند، علی و مرتضی مشکلات را از سر راه برمی‌دارند و با هنرنمایی که دارند ماجراجویی و برای رهایی خود و دیگران از مشکلات اقدام می‌کنند.
  • هر چه پیش می‌رویم بیشتر متوجه خواهیم شد که تمامی شخصیت‌ها در حال ایفای نقش هستند و از نگاه من، این کاملا از حقیقت برگرفته شده است. اگر چه امکان دارد داستان کمی اغراق‌آمیزتر از دیگر داستان‌ها باشد اما در حقیقت، همه روی این سیاره نقش بازی می‌کنند.
نیما جاویدی در اختتامیه جشنواره جهانی سریال ها سریز مانیا
نیما جاویدی در اختتامیه جشنواره جهانی سریال ها همراه با تندیس جایزه بزرگ سریزمانیا

پوستر جهانی سریال آکتور برای جشنواره سریزمانیا

پوستر جهانی سریال آکتورپوستر سریال آکتور برای جشنواره جهانی سریزمانیا

| خبر قدیمی | بهمن ۱۴۰۱

رقابت سریال آکتور در جشنواره سریال ها

آکتور به معتبرترین جشنواره سریال اروپا راه یافت

به گزارش روابط عمومی سریال، حضور سریال آکتور -که به تازگی پخش آن در شبکه نمایش خانگی آغاز شده- در بخش رقابت بین الملل جشنواره سریزمانیا فرانسه، قطعی شد. حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کردند که تنها ۸ سریال برای رقابت در بخش بین الملل پذیرفته شده است.

«آکتور» در کنار سریال‌هایی چون ” POWER, MILKY WAY ,FORTRESS, DE GRACE ” از کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و… که محصولات شبکه‌های بزرگ اپل تی وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند به رقابت می‌پردازد. این برای نخستین بار است که یک سریال ایرانی در یک جشنواره معتبر جهانی، پذیرفته و در بخش اصلی و رقابتی مورد داوری قرار می‌گیرد.

آکتور در جشنواره سریز مانیا

سریزمانیا یکی از بزرگترین جشنواره‌های بین‌المللی «سریال» در جهان است که سالانه در شهر لیل فرانسه برگزار می‌شود. امسال نیز این جشنواره که بزرگترین رویداد اختصاص یافته به مجموعه‌های تلویزیونی در اروپا لقب دارد، ۱۷ تا ۲۴ مارس (روزهای پایانی اسفند و ابتدای فروردین) با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف و مهمانان ویژه و منتخبی از سینماگران و چهره‌های مشهور سریال‌های مطرح جهان برگزار می‌شود. رئیس هیئت داوران این فستیوال «لیزا جو» Lisa Joy خالق سریال وست ورلد است که از HBO پخش شده است.

سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی، درباره زندگی پرفراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که با قبول یک پیشنهاد ویژه، زندگی‌شان دستخوش ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود. در این سریال که پنجشنبه‌ها از پلتفرم‌ فیلیمو پخش می‌شود، نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر، هانیه توسلی، هومن برق‌نورد، هستی مهدوی، گلاره عباسی و مهراوه شریفی‌نیا نقش‌آفرینی می‌کنند.

تماشای آنلاین سریال آکتور

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 نظر
  1. صالحی می‌نویسد

    فیلیمو آلما قراره چه اتفاقی براش بیوفته؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      تا فردا صبر کنید!

  2. عرفان می‌نویسد

    واقعا👌👌👌👌👌

  3. عرفان می‌نویسد

    سلام
    نتیجه جشنواره چی شد؟

  4. ژیلامحمدشاهی می‌نویسد

    شروع خوب و پرداخت خوبی داره تااین لحظه، امیدوارم تاانتهای کار هم خوب پیش بره. آرزوی موفقیت برای کل تیم

  5. عرفان می‌نویسد

    واقعا معرکه‌ست
    فیلیمو روز به روز در حال پیشرفت.
    البتهباید بنویسید بعد از جیران چون جیران تو جشنواره سئول حضور داشت.

fosil