اطلاعات و معرفی فیلم شوماه

بازگشت فاطمه معتمدآریا به سینما با یک فیلم دفاع مقدسی

فیلم شوماه اولین ساخته مژگان بیات یکی از آثار بخش رزرو جشنواره فیلم فجر است که در صورت فراهم شدن شرایط امکان نمایش آن در جشنواره وجود دارد. در این مطلب نگاهی به متن و حواشی و اطلاعات این فیلم می‌اندازیم.

اطلاعات و حاشیه‌های جشنواره چهل و دوم فیلم فجر

خلاصه داستان فیلم شوماه

فیلم شوماه به نویسندگی حمیدرضا علیقلیان و بر اساس طرحی از مژگان بیات یک ملودرام عاشقانه در بستر جنگ است. متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری درباره این فیلم منتشر نشده است.

 

بازیگران و عوامل فیلم شوماه

فاطمه معتمدآریا، پژمان بازغی، روزبه حصاری، آریا توسلی، اشکان دلاوری، بهادر اورعی، کاوه ابراهیم، مسعود کشاورز، احمدرضا خانی، مجتبی کریمی، سعید اعتمادی، پرویز زیدی، محمد عطایی‌زاده، مارال عبداللهی و رضا نوری، گروه بازیگران فیلم سینمایی شوماه را تشکیل می‌دهند.

کیانوش عیاری به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه حضور دارد. مژگان بیات هم کارگردان فیلم است که علاوه بر بازی در چند پروژه سینمایی، کارگردانی چندین فیلم کوتاه و همچنین ساخت فیلم «فرزند زمین» را نیز در کارنامه خود دارد که با حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق به کسب جوایز متعددی شد.

دیگر عوامل «شوماه» عبارتند از؛

مجری طرح: حمیدرضا علیقلیان، مدیر فیلمبرداری: ایمان تحسین‌زاده، صدابردار: فرخ فدایی، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، طراح گریم: سودابه خسروی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا علیپور، مدیر تولید: علی مهرآسا، عکاس: حسن شجاعی، منشی صحنه: شرف‌نساء نیرومند، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: علی تصدیقی.

پژمان بازغی و فاطمه معتمدآریا در فیلم شوماه

چند نکته درباره فیلم

  • فاطمه معتمد‌آریا پس از چند سال در یک اثر سینمایی حضور پیدا کرد تا کم کاری این بازیگر مطرح و درخشان سینمای ایران پایان پیدا کند.
  • کیانوش عیاری که حضورش در سینمای ایران با ساخت آثار اجتماعی عجین شده به عنوان مشاور کارگردان در کنار مژگان بیات ایستاده است.
  • شوماه قرار بود سال گذشته در جشنواره فجر حاضر شود که به دلیل طولانی شدن مراحل فنی به جشنواره چهل و دوم رسید.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole