کارآگاهان حقیقی این‌ها هستند!

آنچه درباره معمای قتل ۲ می‌دانیم

معمای قتل ۲ ساخته جرمی گارلیک دنباله فیلم کمدی موفق معمای قتل (۲۰۱۹) و محصول نتفلیکس است. جرمی گارلیک به عنوان کارگردان جایگزین کایل نیوچک شد و جیمز وندربیلت به عنوان نویسنده باری دیگر نوشتن فیلمنامه معمای قتل ۲ را برعهده گرفت. اینجا اطلاعات کلی فیلم را می‌خوانید.

خلاصه داستان معمای قتل ۲

نیک و آدری اسپیتز در قسمت دوم فیلم معمای قتل Murder Mystery 2 به کارآگاهان تمام وقت تبدیل شده‌اند. با این حال، هنگامی که کسب و کار آن‌ها کساد می‌شود، با یک پرونده بین‌المللی جدید روبرو می‌شوند که می‌تواند مسیر شغلی آن‌ها را کاملا تغییر دهد. با مشکلاتی که نیک و آدری در راه اندازی کسب و کار جدید خود روبروهستند، آن‌ها از فرصت برای رفتن به جشن عروسی مهاراجه ویکرام (عادل اختر) در یک جزیره خصوصی استفاده می‌کنند. آن‌ها شاهد به قتل رسیدن محافظ ویکرام و دزدیده شدن او می‌شوند. ربایندگان برای آزادی ویکرام پول هنگفتی می‌خواهند. نیک و آدری اسپیتز برای حمل معمای قتل و پرونده ربوده شدن ویکرام آستین بالا می‌زنند.

بهترین فیلم های پلیسی سینما

فهرست عوامل و بازیگران فیلم معمای قتل ۲

کارگردان: جرمی گارلیک، فیلمنامه‌نویس: جیمز وندربیلت، مدیرفیلمبرداری: بوجان بازلی، تدوین: برایان رابینسون و تام کاستین، موسیقی: روپرت گرگسون-ویلیامز

بازیگران: آدام سندلر (نیک اسپیتز)، جنیفر آنیستون (آدری اسپیتز)، مارک استرانگ (کانر میلر)، ملانی لوران (کلودت)، جودی ترنر-اسمیت (کنتس سکو)، عادل اختر (مهاراجه)، جان کانی (کلنل اولنگا)، کوهو وارما (سارا)، دنی بون (کمیسر دلاکروا) و…

جنیفر آنیستون و ادام سندلر در فیلم معمای قتل ۲

واکنش منتقدان به فیلم معمای قتل ۲

فیلم تریت ویکلی | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

مایکل تالبوت-هینز | معمای قتل ۲ واقعاً لذت بخش است، معجونی از ظرافت آگاتا کریستی با تلاش سندلر در طنزی خوش قریحه، آرامشی بسیار تاثیرگذار دارد و همانند حمامی داغ برای عضلات است. ماجرا همان نوع فرار از واقعیت «انتقام نسل X» برای مخاطبان مسن‌تر است که فیلم‌های جان ویک با چنین ایده‌ای خوب کاسبی می‌کند. سندلر شبیه جان ویک، برای ما فانتزی قدرت میانسالی را به نمایش می‌گذارد، فقط به جای استفاده از مشت، حرکات رقص تقلیدی انجام می‌دهد.

ورایتی | ۷۰ از ۱۰۰

اوون گلایبرمن | معمای قتل ۲ همان چیزی است که قبلا آن را فیلم تلویزیونی می‌نامیدیم، و اکنون یک فیلم پخش آنلاین – یک اثر فرموله ساده، با ۲ ستاره است که دقیقا نمی‌خواهند موقعیت زوج هنری کلاسیک کلارک گیبل و کلودت کولبرت را بدست بیاورند. با این حال سندلر و آنیستون با هم خیلی خوب هماهنگ می‌شوند. آن‌ها باعث می‌شوند که شما به کج خلقی‌های نیک و آدری در زندگی مشترک و عشقی که پشت مشاجره‌ها موج می‌زند، باور کنید. اگر چیزی که نورا افرون ابداع کرد زیراکس هوشمندانه‌ای از آثار کمدی رمانتیک بود، معمای قتل ۲ یک زیراکس از زیراکس است، که با بن مایه فیلم‌پلیسی ساخته شده و یک پارودی خنده‌دار فاقد ظرافت از قسمت اول است و به اندازه کافی سرراست ساخته شده که به موفقیت دست می‌یابد.

والچر | ۷۰ از ۱۰۰

بیلگه ایبیری | دلیلی برای سرگرم کننده بودن معمای قتل ۲ وجود نداشت. الگوریتم سایت نتفلیکس این فیلم‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد حتی اگر هرگز آن را نخواسته باشید. شاید راز جذابیت معمای قتل ۲ در همین است. معمای قتل ۲ جایگاه خود را می‌داند. از شما نمی‌خواهد که تا سالن سینما رانندگی کنید یا از پولی که به سختی به دست آورده‌اید دل بکنید. کاملاً یک فیلم نتفلیکس‌ای است و به این ترتیب قرار است آن را در حین شستن ظرف‌ها یا تا کردن لباس‌های شسته شده یا شمارش پول خردهای انباشته‌شده جیب‌تان و یا زمان مرتب کردن لوله‌های کاغذی کوچکی که بانک به شما می‌دهد، تماشایش کنید. اما معمای قتل ۲ وقت شما را پر می‌کند و وقت‌تان را هدر نمی‌دهد. فیلم پر از لذت‌های ساده است.

اطلاعات و معرفی فیلم معمای قتل ۲

راجر ایبرت | ۶۳ از ۱۰۰

برایان تالریکو | کارگردان جرمی گارلیک به نوعی قطار را از مسیر خارج کرده، و دقیقاً در سکانس‌های اکشن عالی نیست – صحنه مبارزه در ماشین ون با سرعت بالا از نظر طراحی بسیار بد است. با این حال، در مورد کارآمدی این سرمایه گذاری، به ویژه در دورانی که در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی پر از سکانس‌های اکشن و انفجار است معمای قتل ۲ حرفی برای گفتن دارد. معمای قتل ۲ هیچ هدف بلندتری از سرگرمی صرف برای ۹۰ دقیقه ندارد و به این هدف به خوبی می‌رسد، ممکن است تا زمانی که قسمت سوم معمای قتل را بسازند، معمای قتل ۲ را بیشتر دوست داشته باشم.

گاردین | ۶۰ از ۱۰۰

بنجامین لی | آدام سندلر و جنیفر آنیستون فیلم معمای قتل ۲ را تقریباً تماشایی ساختند، جذابیت ترکیب شده‌ی ستاره‌گی سینمای آن‌ها آنقدر جذب کننده است که می‌تواند لحظات عادی ما را پر کنند، هر دوی‌شان در سکانس‌های کمدی فیزیکی پر هرج و مرج تاثیرگذار ظاهر می‌شوند و هم بده-بستان گرم و آرامی را حفظ می‌کند. این آرامی ممکن است برای سندلر آن نوع چالش روزهای آخر را که ما اکنون می‌دانیم می‌تواند به خوبی از عهده آن برآید، به همراه نداشته باشد، اما معمای قتل ۲ یک موفقیت آسان برای زوج سندلر و آنیستون و نتفلیکس است، این فیلم مطمئناً دنباله‌ای پرتماشاگر خواهد بود و قسمت‌های بی‌پایان دیگر در پی خواهد داشت. فقط‌ای کاش فیلمنامه کار را برای سندلر و آنیستون و ما کمی سخت‌تر می‌کرد، معمای قتلی که با چشمان بسته حل می‌شد و در جای دیگری تماشاگر با چشمان باز تماشا می‌کند.

جدول امتیازهای تماشاگران و منتقدان به فیلم

پس از مرور امتیاز کاربران سایت‌های مرجع «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان، برآیند امتیاز معمای قتل ۲ به شرح زیر است:

نام  سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
IMDb کاربران ۵.۶ از ۱۰ ۳۵ هزار کاربر
متاکریتیک منتقدان برتر ۴۴ از ۱۰۰ براساس ۲۹ نقد
راتن تومیتوز عموم منتقدان ۴.۹ از ۱۰ براساس ۸۸ نقد

 

حرف‌های کارگردان فیلم معمای قتل ۲

  • من دنباله‌های کمدی خوب زیادی نمی‌شناسم. دنباله‌های کمدی خوب زیادی ندیده‌ام. بنابراین وقتی فرصت ساخت معمای قتل ۲ به من داده شد، واقعا دوست داشتم به عنوان یک فیلم مستقل باشد. بنابراین رویکردم به گونه‌ای بود که برای تماشای معمای قتل ۲ نیازی به دیدن قسمت اول نباشد و من می‌خواستم مطمئن شوم که ما در حال تثبیت کاراکترها هستیم، مشکلات و مسائل آن‌ها را در داستان مشخص می‌کنیم، شاید در معمای قتل ۲ ترکیب ژانری بیشتری داریم.
  • ما در این قسمت اکشن خواهیم داشت، عاشقانه بیشتری خواهیم داشت. اما همچنان لحن قسمت اول و آنچه را توسط کایل نیوچک و جیمز ساخته شده حفظ کردیم. رویکردم به معمای قتل ۲ به این شیوه بود. می‌خواستم این فیلم سکانس‌های اکشن فراوانی داشته باشد.
  • عاشق فیلم‌های اکشن هستم و چون عمدتا در دنیای کمدی فیلم ساخته‌ام، واقعا این فرصت را نداشته‌ام. و وقتی تعداد زیادی صحنه اکشن در فیلمنامه نوشتم، به نوعی امیدوار بودم که مردم آن را دوست داشته باشند که واکنش‌ها مثبت بود.
  • این ایده که بتوان در شهر پاریس و در اپرای پاریس یا طاق پیروزی یا برج ایفل فیلمبرداری کرد و فراهم شدن فرصت فیلمبرداری در آن لوکیشن‌ها باورنکردنی بود. این شهر و مکان‌ها پر از تاریخ است. پاریس شهر عاشقانه‌ها و عشق است.

جودی ترنر در فیلم معمای قتل ۲

چند نکته و حاشیه درباره فیلم

  • معمای قتل ۲ رکورد دومین فیلم کمدی پربازدید در نخستین هفته پخش را با بیش از ۴۲ میلیون بیننده در نت‌فلیکس به نام خود ثبت کرد. فیلم بیش از ۶۴.۴۲ میلیون ساعت در فاصله روزهای ۲۷ مارس تا دوم آوریل پخش شد و در ۹۱ کشور جهان در فهرست ۱۰ فیلم پربیننده نت‌فلیکس قرار گرفت. معمای قتل ۲ از روز دوم تا دهم آوریل پربیننده‌ترین فیلم انگلیسی زبان نتفلیکس بود تا اینکه انیمیشن چوپا توانست به عنوان پربیننده‌ترین محصول نت‌فلیکس جای معمای قتل ۲ را بگیرد.
  • معمای قتل ۲ سومین فیلم مشترک آدام سندلر و جنیفر آنیستون پس از معمای قتل (۲۰۱۹) و فقط باهاش کنار بیا (۲۰۱۱) است.
  • جنیفر آنیستون در «جدایی» (۲۰۰۶، پیتون رید) ایفای نقش کرده که کارگردان معمای قتل ۲، جرمی گارلیک یکی از نویسندگان فیلمنامه بود.
  • ملانی لوران و آدام سندلر در آستانه همکاری در «حرامزده‌های لعنتی» (۲۰۰۹، کوئنتین تارانتینو) بودند چراکه سندلر نخستین انتخاب تارانتینو برای نقش دانی خرس یهودی بود که در نهایت به اریک راث رسید.
  • جنیفر آنیستون برای سکانس‌های ابتدایی فیلم که مربوط به عروسی مهاراجه است، ساری هندی با طراحی مانیش مالهوترا، یکی از مشهورترین طراحان مد و طراح لباس سینمای هند، پوشیده که آنیستون هم‌زمان با پخش فیلم اعلام کرد که انتظار نداشت وزن ساری تا این حد سنگین باشد.
  • جرمی گارلیک زمانی که ۱۵‌ساله بود به عنوان یک تماشاگر در برنامه تلویزیونی «پخش شنبه شب» آدام سندلر را از نزدیک دید. او زمانی که وارد عرصه سینما شد، آدام سندلر را بهتر شناخت چراکه هر ۲ در پارکینگ کمپانی سونی پیکچرز بسکتبال بازی می‌کردند.
  • مدت زمان فیلم بدون حساب تیتراژ ۷۹ دقیقه است.
  • جنیفر آنیستون در آخرین روز فیلمبرداری دچار سانحه شد. آنیستون که حدود سه سال پیش یک آسیب دیدگی از ناحیه کمر داشت، زمانی که همه چیز تحت کنترل بود دوباره در روز آخر فیلمبرداری معمای قتل ۲ به کمرش آسیب زد. معمای قتل ۲ آخرین پروژه‌ای است که آنیستون در آن حضور داشته است.
  • آهنگساز ۲ قسمت معمای قتل روپرت گرگسون-ویلیامز است. در قسمت اول بیست ترانه از خوانندگان مطرح مانند دمی لواتو در فیلم پخش شد. در معمای قتل دو پانزده ترانه که بخشی از آن‌ها ترانه‌های هندی هستند، در سکانس‌ها استفاده می‌شوند.
  • جنیفر آنیستون همراه آدام سندلر تهیه کننده فیلم معمای قتل ۲ بودند. این دو اعتراف کردند که کاملا وابسته به فیلمنامه در دوران فیلمبرداری مقابل دوربین نرفتند بلکه ترکیبی از بداهه‌پردازی و فیلمنامه را سر لوحه کارشان در دوران فیلمبرداری قرار دادند و همه‌چیز بستگی به سکانس داشت.

تماشای آنلاین فیلم معمای قتل ۲ در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole