چه ورزشی مثل بوکس توجه کارگردانان بزرگ سینما را به خود جلب کرده است؟

بهترین فیلم ها درباره بوکس

۱۱+۲ فیلم بوکسی برای شما سوا کرده‌ایم که ارزش دیدن دارند

مسابقات ورزشی ظرفیت‌های دراماتیکی بسیار زیادی دارد. بسیاری از رقابت‌های بزرگ تاریخ ورزش به خودی خود و حتی بدون نیاز به اضافه کردن پیازداغ، یک فیلم سینمایی تمام‌عیار هستند. سینما در طول دوران حیاتش زیاد سراغ ورزش رفته و فیلم‌های مشهوری در مورد فوتبال (فرار به سوی پیروزی)، بیسبال (مانی‌بال) یا کشتی (فاکس‌کچر) ساخته شده است. اما بین تمام ورزش‌ها، هیچ ورزشی به اندازه ورزش خشن و پرهیجان بوکس حرفه‌ای توجه کارگردانان بزرگ تاریخ سینما را به خودش جلب نکرده است.

بهترین فیلم های بوکسی و درباره ورزش بوکس بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند

فهرست هیجان‌انگیز بهترین فیلم های ورزشی

فیلم کرید | ۲۰۱۵-۲۰۲۳ | Creed

فیلم کرید یک اثر درام-ورزشی است که بصورت دنباله‌دار در حال تولید است. این فیلم از سال ۲۰۱۵ در حال تولید است و جدیدترین قسمت آن با نام کرید۳ به کارگردانی مایکل جردن تهیه شده است. مایکل بی جردن و سیلوستر استالونه نقش‌های اصلی این فیلم هستند. روایت فیلم کرید از این قرار است که راکی بالبوا به‌عنوان یک قهرمان سابق تصمیم می‌گیرد فرزند رقیب قدیمی خود را آموزش دهد.

دانلود دوبله فیلم کرید

فیلم جنگل‌آباد / قانون جنگل | ۲۰۱۹ | Jungleland

فیلم جنگل آباد داستان دو برادر که یکی به اسم «لاین» استعداد بوکس دارد و آن یکی به نام «استن» فکر می‌کند که شم تجارت دارد. برادری که شم تجارت دارد به یک گروه خلاف‌کار محلی بدهکار می‌شود و تنها راهش برای خلاص شدن از این بدهی، کمک گرفتن از برادرش است. «استن» که حالا بی‌خانمان شده، در جیب‌هایش جز عزمی راسخ چیزی ندارد و به عنوان یک مربی برادرش را تشویق می‌کند تا محدودیت‌ها و موانع را پشت سر بگذارد و به او برای رها شدن از این مخمصه کمک کند. فیلم ممکن است جاهایی کاملا قابل پیش‌بینی به نظر برسد، اما تا انتها گرم و صمیمی باقی می‌ماند.

دانلود و دوبله فیلم جنگل آباد

فیلم نیایش قبل از سپیده‌دم | ۲۰۱۷ | A Prayer Before Dawn

فیلم نیایش قبل از سپیده دم اثری پرشور و قدرنادیده بر اساس یک داستان واقعی. این فیلم بوکسوری کمی نسبت به بقیه فیلم‌ها متفاوت است، چون بیشتر در یک زندان می‌گذرد تا یک رینگ بوکس. آن‌ هم در بدنام‌ترین زندان تایلند. فیلم روایت‌گر داستان زندگی «بیلی مور» بوکسور انگلیسی معتاد و بزهکاری است که به جرم حمل مواد در تایلند به زندانی بسیار ناجور و خشن می‌افتد و پس از یادگیری هنر رزمی «موی‌تای»، تنها راه نجاتش در این زندان، شرکت در مسابقات خشن رزمی است. اگر اعصاب ضعیفی دارید دیدن این فیلم را به شما توصیه نمی‌کنیم.

دانلود دوبله فیلم نیایش قبل از سپیده‌دم

فیلم براش خونریزی کن | ۲۰۱۶ | Bleed for This

«مایلز تلر» که توانایی خود را در ایفای نقش‌های بلندپروازانه در فیلم «ویپلش» ثابت کرده بود، دوسال بعد در نقش یک بوکسور واقعی به نام «وینی پازینزا» در فیلم براش خونریزی کن بازی درخشانی از خود به یادگار گذاشت. پازینزا بوکسوری بود که برای رسیدن به افتخار در درون رینگ بوکس، از هیچ کاری فروگذار نکرده بود.

پازینزا قبل از این‌که پس از برخورد کردن یک ماشین به او فلج شود، یک قهرمان بوکس حرفه‌ای بود. این تصادف هم نتوانست میل او به پیروزی را کمرنگ کند، بنابراین این بوکسور جان‌سخت بعد از این‌که جمجمه‌اش توسط یک بریس فلزی داربست‌مانند ثابت شد، تمرینات سختش را از سر گرفت تا برای مبارزه بعدی‌اش آماده شود!

دانلود دوبله فیلم براش خون‌ریزی کن

فیلم چپ‌دست | ۲۰۱۵ | Southpaw

طرفداران «جیک جیلنهال» را صدا کنید و بگویید برای غمگین شدن آماده باشند! در فیلم چپ دست جیلنهال با بدنی پر از عضله و با عشقی آتشین، نقش بوکسوری نیویورکی به نام «بیلی هوپ» را بازی می‌کند. همسر و دختر او بزرگ‌ترین پشتیبانان عاطفی او در طول زندگی هستند تا این‌که همسرش «مورین» با شلیک یک گلوله به قتل می‌رسد…

بیلی هم معتاد به مواد شده و به جای مراقبت از دخترش، زندگی‌اش را برای پیدا کردن قاتل همسرش رها می‌کند. «آنتوان فوکوا» در کارگردانی این درام دلخراش و هیجان‌انگیز، از ابتدا تا انتهای فیلم سنگ‌تمام گذاشته و اثری خلق کرده که از هر لحاظ تماشایی است.

دانلود دوبله فیلم چپ دست

فیلم مبارز | ۲۰۱۰ | Warrior

فیلم مبارز داستان زندگی دو برادر ناتنی و رابطه پرفرازونشیب‌شان با ورزش بوکس است. در حالی‌که «میکی» (با بازی مارک والبرگ) در تلاش است تا مسیر حرفه‌ای‌اش را احیا کند و به اوج برگردد، برادر و مربی‌اش «دیکی» (با بازی درخشان کریستین بیل) یک ورزشکار سابق است که مغز و جسمش به خاطر اعتیاد شدید به مواد رو به اضمحلال رفته.

«مبارز» بیشتر یک درام خانوادگی دیالوگ‌محور و معطوف به معضلات و دغدغه‌های درونی یک بوکسور قبل از ورود به رینگ است تا یک فیلم مبارزه‌محور و اکشن. توجه به این نکته و تمرکز بر کاراکتر «دیکی» که دارد دست به خودویرانگری می‌زند باعث شده تا «مبارز» مرزهای فیلم‌های تیپیکال بوکسوری را پشت سر بگذارد.

دانلود دوبله فیلم مبارز

فیلم عزیز میلیون دلاری | ۲۰۰۴ |  Million Dollar Baby

یکی از بهترین ساخته‌های کلینت ایستوود و البته بهترین نقش‌آفرینی هیلاری سوانک در نقش «مگی فیتزجرالد» پیش‌خدمتی که حالا به یک بوکسور حرفه‌ای تبدیل شده است. در حالی‌که فیلم‌های بوکسی اغلب نمایان‌گر شکست‌های بوکسورهای جوان و بازگشت پیروزمندانه بوکسورهای مسن است، «عزیز میلیون‌دلاری» راه دیگری را در پیش می‌گیرد.

«مگی» یک بوکسور آماتور است که شور و اشتیاق فراوانی برای حرفه‌ای شدن دارد، اما مهارت و تخصصی در بوکس ندارد. این‌جاست که مربی دمدمی‌مزاجش «فرانکی دان» (با بازی خود ایست‌وود) هدایت این دختر پرشور را برای ورود به دنیای بوکس حرفه‌ای عهده‌دار می‌شود.

فیلم عزیز میلیون دلاری

فیلم بوکسور | ۱۹۹۷ | Boxer

شاید بین فیلم‌های این فهرست کمترین میزان شهرت را داشته باشد، ولی یکی از بهترین ها، جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین‌هاست. فیلم روایتگر داستان زندگی «دنی» یکی از اعضای سابق ارتش جمهوری‌خواه ایرلند است که بعد از ۱۱ سال از زندان آزاد شده و دنبال چسبیدن به یک زندگی آرام و بی‌حاشیه است، اما در پی اتفاقاتی مجبور می‌شود به گذشته خشونت‌آمیز خودش بازگردد. بزرگ‌ترین نقطه قوت فیلم، نقش‌آفرینی دو بازیگر نقش اصلی آن است: «دنیل دی‌لوئیس» و «امیلی واتسون».

فیلم بوکسور

فیلم گاو خشمگین  | ۱۹۸۰ | Raging Bull

عالیجناب مارتین اسکورسیزی پشت دوربین رفته تا یکی از بهترین «دنیرو»های دوران بازیگری‌اش را برای بازی در نقشی برگرفته از زندگی واقعی «جیک لاموتا»، بوکسور عصبی‌مزاج و پرحاشیه آمریکا هدایت کند. رابرت دنیرو در فیلم گاو خشمگین که شاید بهترین فیلم «اسکورسیزی» است، سیر افول ستاره‌ای پرخاشگر، وحشی و زن‌باره را که عاشق الکل است با هنرمندی به تصویر کشیده.

مسابقه‌های داخل فیلم شاید به اندازه مسابقه‌های فیلم‌های «راکی» جذاب نباشد، اما به لحاظ سینمایی و تکنیکی بهترین است و هنر «تلما شون‌میکر» تدوینگر همیشگی آثار استاد به کمک فیلمبرداری درخشان و کارگردانی هوشمندانه «اسکورسیزی» آماده تا صحنه‌های سیاه‌وسفید بدیعی روی پرده نقره‌ای ثبت شود. بازی «رابرت دنیرو» به کنار، «جو پشی» را دریابید که چطور هم‌پای هم‌بازی‌اش در فیلم‌های آینده «اسکورسیزی» (رفقای خوب و کازینو) می‌درخشد و نمی‌گذارد اجرایش تحت‌الشعاع بازی درخشان «دنیرو»، محو شود.

دانلود دوبله فیلم گاو خشمگین

فیلم راکی | ۱۹۷۶ | Rocky

احتمالا مشهورترین فیلم مربوط به بوکس در تمام تاریخ است که در طول ۴۵ سال گذشته، میلیون‌ها نفر از چندین نسل را به بوکس علاقه‌مند کرده است. فیلم راکی در بین فیلم‌های سوپراستارش سیلوستر استالونه یک جواهر گران‌بهاست که مقادیر سالمی از درام، عاشقی و البته بوکس را در خود جا داده.

کاراکتر ساده‌لوح، خوش‌قلب و البته باانگیزه «راکی بالبوا» یکی از بهترین شخصیت‌های ابله تاریخ هالیوود است. فیلم نه تنها یک قهرمان باانگیزه دارد، که در آن سو یکی از بهترین و صاحب‌شخصیت‌ترین بدمن(؟)های تاریخ فیلم‌های بوکسوری را هم شکل داده است: «آپولو کرید»، قهرمان بوکس جهان که برای استمرار شهرت و کسب درآمد، می‌خواهد به یک بوکسور آماتور فرصتی برای اظهار فضل بدهد. مبارزه فصل پایانی فیلم احتمالا بهترین مسابقه بوکسی است که تابه‌حال روی پرده سینما به نمایش درآمده. با پایانی غافل‌گیرکننده و جذاب.

دانلود دوبله فیلم راکی

فیلم قهرمان | ۱۹۴۹ | Champion

در قدیمی‌ترین فیلم این فهرست، کرک داگلاس افسانه‌ای نقش بوکسوری به اسم «میج کلی» را بازی می‌کند که استعداد ذاتی‌اش در رینگ، مسیری موفقیت‌آمیز را برایش رقم می‌زند. این موفقیت‌های پی‌درپی و کسب شهرت و پول زیاد باعث قطع شدن ارتباط «میج» با انسانیت می‌شود و او را به موجودی شهوت‌طلب و پول‌پرست تبدیل می‌کند.

لیست بهترین فیلم های فوتبالی

این فیلم نوآر کلاسیک به مخاطب می‌گوید که حاشیه‌های بیرونی چطور می‌تواند زندگی حرفه‌ای هر ورزشکاری را به تباهی بکشد. در شرایطی که در اکثر فیلم‌های بوکسی مهم، شمایلی قهرمان‌گونه از شخصیت اصلی به تصویر کشیده شده است، قهرمان فیلم «قهرمان» در سمت تاریک این عرصه ایستاده است.

فیلم قهرمان

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 نظر
  1. بوکسور دیوانه می‌نویسد

    چرا بویکا رو نزاشتین؟😉🤔

  2. محمد می‌نویسد

    Hand of stone

  3. محمد می‌نویسد

    فیلم دوران هم واقعا قشنگه و جاش تو این لیست خالیه

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      ممنون از نظرتون. به اطلاع نویسنده می‌رسونیم.

filimo the north pole