اکران آنلاین فیلم زیر نور کم | ترس از گذشته به جای تاریکی

فیلم زیر نور کم از محدودیت زمانی و مکانی برای کنار هم گذاشتن شخصیت‌ها و بیرون کشیدن ترس‌ها و اختلافاتی در میان آن‌ها استفاده می‌کند که ریشه دارد در گذشته و رازهای افشا نشده.

یکی از نکات عجیب درباره سینمای ایران، گم و فراموش شدن فیلم‌ها در طول زمان است. در حال حاضر صدها فیلم داریم که طی بازه‌ای نزدیک به یک دهه پشت سد اکران باقی مانده‌ و فرصتی برای نمایش پیدا نکرده‌اند. برای مثال، محمد پرویزی فیلمسازی است که دو فیلم سمفونی تولد و لابی را ساخته و هیچکدام از آن‌ها هنوز رنگ پرده را ندیده. اما حالا ظاهراً قرار است فیلم سمفونی تولد، که سال ۹۴ ساخته شده بود، با عنوان جدید زیر نور کم روانه اکران آنلاین شود.

با فیلیمو شات همراه باشید تا به بهانه اکران آنلاین فیلم زیر نور کم نگاهی بیاندازیم به این سایکودرام ساخته محمد پرویزی با نقش‌آفرینی صابر ابر و لیلا زارع.


لیلا زارع در نمایی از فیلم زیر نور کم

زیر نور کم یک درام روانشناختی است که به جای خلاصه داستان رسمی، متنی به قلم سازنده فیلم منتشر شده که مرور آن می‌تواند فضا و اتمسفر فیلم را توصیف کند:
«من از آدم‌هایی که از زندگی‌ام رفته‌اند (تا به امروز) خلاصی ندارم. نمی‌توانم آن‌ها را جایی رها کنم، چون به شکل‌های متفاوتی بازمی‌گردند و با لحظه‌های خوبِ زندگی‌ام ترکیب می‌شوند. این درهم‌‌تنیدگی آن‌ها گاهی تکان‌دهنده است. سر‌زده کسی از راه می‌رسد، دور میزی که نباید باشد حاضر می‌شود. شده با آن‌ها ساعت‌ها و یا روزها جایی دیگری بوده‌ام. همین وقت‌هاست که زندگی‌ام زیر و رو می‌شود… به این خاطرِ که جایی که هستم یا باید تاریک تاریک باشه، یا روشن روشن‌… من از ماندن زیر نورِ کم می‌ترسم.»

بر همین اساس باید گفت که احتمالا با درامی سروکار داریم که از محدودیت زمانی و مکانی برای کنار هم گذاشتن شخصیت‌ها و بیرون کشیدن ترس‌ها و اختلافاتی در میان آن‌ها استفاده می‌کند که ریشه دارد در گذشته و رازهای افشا نشده. الگویی که طی سال‌های اخیر به شکل‌های متفاوتی در جریان غالب سینمای اجتماعی ایران به کار گرفته و در تجربیات مختلف گاه به قراردادهای ژانری هم نزدیک شده است.

حال باید دید با توجه به اینکه چند سال از زمان ساخت زیر نور کم گذشته، آیا همچنان ایده و فضای فیلم تروتازگی خودش را حفظ کرده و از سوی دیگر در جلب توجه مخاطب توان مقابله با آثار مشابهی را دارد که بعد از خودش ساخته شده؟ واکنش تماشاگران و منتقدان این موضوع را روشن خواهد کرد.

با آغاز اکران آنلاین زیر نور کم ساخته محمد پرویزی و با نقش‌آفرینی لیلا زارع، صابر ابر، حمیدرضا آذرنگ، بیتا بادران، بهناز جعفری، روح‌الله کمانی، تیرداد کیایی، نیلوفر شهیدی و رابعه مدنی، می‌توانید این فیلم رادر سینمای آنلاین فیلیمو تماشا کنید.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil