نگاهی به قسمت دوازدهم و ماقبل آخر سریال زخم کاری 2

مرگ شیدا؛ لحظه موعود فروپاشی

خطر لو رفتن داستان! پس از تماشای قسمت دوازدهم فصل دوم زخم کاری این مطلب را بخوانید

قسمت دوازدهم سریال زخم کاری ۲ روز جمعه سوم آذر ۱۴۰۲ از فیلیمو پخش شد. در این قسمت از سریال شاهد اتفاق‌های بسیار عجیب و متفاوتی بودیم. از حضور پانته‌آ وارث ریزآبادی‌ها تا مرگ شیدا و ویرانی میثم. با مرور نکات قسمت دوازدهم سریال زخم کاری – بازگشت همراه باشید.

اطلاعات کامل فصل دوم زخم کاری

روند داستانی قسمت دوازدهم زخم کاری ۲

کیمیا ناجی میثم شد

همانطور که در یادداشت قبل هم اشاره کردیم میثم در اوج گرفتاری در ویلای طلوعی و در لحظه فرار از ویلا با صحنه‌ای روبرو می‌شود که یک لحظه امکان تصمیم‌گیری از او سلب می‌شود. فرد ناشناسی به در می‌کوبد و میثم از بیم اینکه پشت در شهریار باشد با یکی از ابزارهای باغبانی آماده مصاف با شهریار می‌شود. اما در قسمت دوازدهم زخم کاری ۲ شاهد بودیم که کیمیا زودتر از شهریار خودش را به ویلای شمال رساند تا میثم را از مرگ نجات دهد. کیمیا تلاش می‌کند تا میثم را به ویلای خودش ببرد تا جانش در امان بماند اما خبری که کیمیا به میثم می‌دهد او را به هم می‌ریزد و او تصمیم می‌گیرد به ویلای خانوادگی خودشان برود.

خودسوزی میثم و سمیرا

میثم بعد از جدا شدن از کیمیا به سمیرا زنگ می‌زند تا به او در ویلای شمال ملحق شود. سمیرا وقتی وارد ویلا می‌شود می‌بیند که میثم تمام خانه را با بنزین آغشته کرده و منتظر آمدن مادرش هست تا خودش و مادرش را از این مصیبت خلاص کند. میثم از اینکه شنید سمیرا می‌خواهد گواهی جنون برایش بگیرد تا از قتل شفاعت رهایی پیدا کند عصبانی است. میثم گمان می‌کند با این حرکت مادرش او از همیشه تنهاتر است و دیگر انگیزه‌ای برای زندگی ندارد. اما سمیرا به او اطمینان می‌دهد که هر کاری کرده برای رهایی فرزندش بوده حتی اگر این کار به گمان میثم اشتباه باشد.

پانته‌آ به دنبال میراث ریزآبادی

پانته‌آ خواهرزاده حاج عمو که در قسمت دهم وارد سریال شد با بازی مهراوه شریفی‌نیا بالاخره وارد روند داستان شد. او که به دنبال جمع و جور کردن میراث دایی‌اش است بزرگترین مانعش برای رسیدن به ثروت ریزآبادی‌ها را طلوعی می‌بیند. پانته‌آ نشان از یک زن قدرتمند دارد. کسی که تکلیفش با خودش معلوم است و نگاه و موضعی بالا به پایین به بقیه افراد داستان دارد. او عاشق پریدن از ارتفاع و پرواز کردن با پاراگلایدر است و روحیه جنگده‌ای دارد. آیا پانته‌ا می‌تواند رقیب طلوعی شود؟ هر چند طلوعی در دیدار نخست سعی کرد با چرب زبانی به پانته‌آ نزدیک شود اما رفتارهای وارث ریزآبادی‌ها نشان از یک کینه و خشم قدیمی دارد که می‌تواند طلوعی را به دردسر بیندازد.

بازی دیدنی الناز ملک در قسمت دوازدهم زخم کاری ۲

الناز ملک در دومین تجربه بازیگری جلوی دوربین در قسمت دوازدهم به اندازه یک بازیگر شش دانگ توانست تمامی سکانس‌ها را از آن خود کند. سیما همسر دوم شفاعت که مادرانه در کنار شیدا و شهریار مانده بود با بازی خوب الناز ملک تبدیل به زنی دلسوز و خشمگین شد که با خودکشی شیدا او نیز نسبت به طلوعی و رفتارهای موذیانه او خروش کرد. بازی دیدنی ملک در سکانس مرگ شیدا آنقدر با احساس و دقیق بود و آنقدر قدرتمند ظاهر شد که هر بیننده‌ای با تماشای این سکانس حالش دگرگون می‌شود. سریال سقوط و سریال زخم کاری ۲ یک ستاره و بازیگر قدرتمند را به سینمای ایران معرفی کرد و حالا از این به بعد از الناز ملک بیشتر خواهیم شنید.

 

خشم شهریار و فروپاشی روحی شیدا

خشم کنترل نشده شهریار و کینه نابه‌جایی که از خواهرش به خاطر علاقه به میثم در دل کاشت بالاخره کار دست خانواده شفاعت داد. شیدا دیگر توان تحمل این میزان از فشار روحی و غم را یکجا نداشت و با خوردن تعداد زیادی قرص دست به خودکشی زد. اگرچه او بعد از خوردن قرص‌های بیشمار پشیمان شد و سیما را به بالینش صدا کرد اما میزان مصرف قرص‌ها آنقدر بالا بود که دیگر شیدا توانایی مبارزه برای زنده ماندن را نداشت و درگذشت. حالا میثم بعد از مائده که در فصل اول به خاطر خودکشی از بین رفت شیدا را مقابل چشمانش پر پر شده می‌بیند. شاید اگر شهریار بی خود و بی جهت عصبانی نمی‌شد و کمی عاقلانه‌تر با مسئله مرگ پدرش برخورد می‌کرد حالا شیدا زنده بود. گاهی یک خشم بی جهت و کنترل نشده می‌تواند کانون یک خانواده را از هم بپاشد و همین موضوع باعث شد تا شیدا که دختری عاشق پیشه و هنرمند بود و در حسرت یک زندگی آرام تلاش می‌کرد فارغ از دنیای ثروت و قدرت به عشق و زندگی دست پیدا کند چهره بر نقاب خاک بکشد.

سهند جاهد در سریال زخم کاری

تقارن هوشمندانه فصل اول و دوم زخم کاری

در قسمت‌ دوازدهم سریال که قسمت یکی مانده به آخر است مهدویان با هوشمندی و با استفاده از عنصر تقارن سکانس‌هایی را شکل داد که شبیه سکانس‌های پایانی فصل اول است. صحنه از دست رفتن شیدا و بازی الناز ملک مخاطب را به یاد بازی جواد عزتی در لحظه شنیدن خبر مرگ دخترش هانیه می‌اندازد و صحنه احیای شیدا بسیار به صحنه احیای مائده شباهت دارد. این هوشمندی از آن جهت دارای اهمیت است که مخاطب برای درک بهتر صحنه‌های سریال و پیدا کردن نخ تسبیح در روند درام نیازمند مشابه سازی برخی از سکانس‌ها است و از این رو می‌توان قسمت دوازدهم را به یکی از بهترین قسمت‌های دو فصل زخم کاری لقب گذاشت.

 

کارگردانی خوب مهدویان در قسمت دوازدهم سریال زخم کاری ۲

قسمت دوازدهم سریال زخم کاری را باید نقطه اوج این سریال دانست. روند گسترش و به نتیجه رسیدن داستان در این قسمت با ریتم سریع و تعلیق به جا و دقیق باعث شد تا هیجان و شگفت‌زدگی در تمامی لحظات همراه مخاطب باشد. مهدویان برای رسیدن به این نقطه اوج یازده قسمت پر فراز و نشیب را در فصل دوم طی کرد و انتقادها و تعریف‌های مختلفی را شنید و به جان خرید تا به این قسمت طلایی برسد. حالا در یک قدمی فینال فصل دوم هیجان به اوج خود در سریال رسیده است و مخاطبی که منتظر ظهور مالک در این سریال است باید مشتاقانه به تماشای قسمت پایانی بنشیند. جایی که احتمالا با صحنه‌های جذاب و دیدنی‌ای روبرو خواهد شد.

تماشای آنلاین سریال زخم کاری در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

50 نظر
  1. ساحل می‌نویسد

    مزخرف ترین فصل دومشه تموم ادماش کشته میشن میمیرن کجاش قشنگه حداقل باید پایان فیلمو قشنگ میشد

  2. فاطمه می‌نویسد

    خیلی جالب بود که مالک با سه ضربه چاقویی که خورده بود بعد از اینکه از روی خاک بلندش میکنند و از بالا ساحل را نشان میدهد هیچ خونی روی ماسه های ساحل ریخته نشده بود حتی یک قطره خون. و حتی بعد از اینکه در خانه دستمالچی بسیار مریض بود اما مالک چاقتر از فصل اول شده بود.
    ماجرای امضای اسنادی که همه اعضای سهامدار مظفری مالک و اخوان که سهام یا مدیریت به میرلوحی میرسید به صورت ناشیانه ای ماسمالی شده و اصلا معلوم نشد که چیشد ماجراش
    کل سریال شان میدهد که چقدر سمیرا باهوش است ولی در تصادف پسرش یک ذره هوش و زیرکی به خرج نمیدهد که حداقل با یک وکیل مشورت کند که چقدر پسرش در معرض اتهام است یا نه اما بجاش کلا مغزش گیرپاژ میکند و با دشمن خودش و پسرش و شوهرش مشورت میکند.
    کل ماجرای فصل دوم قتل مالک بود که حداقل پدر مالک میتونست جلوی خشم بیخود و خطرناک پسرش را بگیرد که منجر به کشته شدن پسرش نشود

  3. F می‌نویسد

    فیلیمو تگای پیجتونو دیدین؟
    دارن کل قسمت آخرو اسپویل میکنن که😐😂

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      حدس و گمان ایرادی نداره

  4. F می‌نویسد

    پوستر قسمت آخر کِی منتشر میشه؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      منتظریم تایید بشه.

  5. سوگند می‌نویسد

    وای که چقدر این الناز ملک خوب بازی می‌کنه به نظر من این دوتا فصل واقعا خوب بود
    ما خیلی انتظار داریم که همه چی بی نقص باشه ولی در اشتباهیم واقعا به نظرم تموم تلاششون و میکنم تا یه سریال خوب ارائه بدن ما هم باید از این سریال لذت ببریم نه اینکه به همه چیش

  6. امیرهمایون می‌نویسد

    آقا این قسمت تنها جزوی از۳قسمت عالی این فصل بود یعنی این فصل تنها ۳ قسمت عالی داشت با قسمت۱۲ میشه ۴ تا

  7. امیرهمایون می‌نویسد

    آقا کدومتون مواققیت از این که فصل۲ به صورت کامل افتضاح بود زخم کاری از عرش به فرش امده

  8. Ali می‌نویسد

    فیلمیو قسمت آخر مالک از سایه میاد بیرون و به صحنه بر میگرده یا نه?

  9. ااااااااا می‌نویسد

    بهترین سکانس قیافه طلوعی بود وقتی اومد بیمارستان عیادت 🙂

  10. سلام می‌نویسد

    من یک نظر دارم به نظرم ادامه قسمت ۱۳ شیدا زنده میشه!
    چون سر همون لحظه قسمت ۱۲ به پایان رسید!
    فرصت برگشت داره!!

  11. حنا می‌نویسد

    فقط خشونته
    این فیلمه واقعا ساختین؟!

  12. Hosein می‌نویسد

    واقعا آیا این جمعه مالک از غیبت ظهور می کند ویا همین فصلی که از روی املت نوشته شده بود تا هملت تبدیل به نیمرو میشه؟ آیا امیر محمد داستان رو لو داد؟

  13. Baran می‌نویسد

    یعنی قسمت آخر انقد خفنه که نمیخواین لو بره؟

  14. مبینا می‌نویسد

    فیلیمو شات چرا میگن شیدا نمرده و زندست و این فقط یک خواب بوده لطفا جواب بده 🥲

  15. ببهههههههه می‌نویسد

    کم مونده شهریار بیاد بگه من پسر شفاعتم…../
    ولی در کل فیلم خوبیه…./

  16. ببهههههههه می‌نویسد

    کم مونده شهریار بیاد بگه من پسر شفاعتم…../

  17. ببهههههههه می‌نویسد

    کم مونده شهریار بیاد بگه من پسر شفاعتم

  18. Faeza می‌نویسد

    فیلیمو قسمت آخر چند دقیقه ست؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      هنوز ندیدیم

  19. الناز می‌نویسد

    از نویسنده و کارگردان محترم زخم‌کاری خواهش میکنم شما که اینهمه شخصیت رو در این سریال کشتین لطفا زودتر این میثم رو هم بکشین یا یکجوری از سریال خارجش کنین یا شخصیتشو تغییر بدین. واقعا این شخصیت تو مخی و رو اعصابه و به سریال ضربه زده. فصل اول سریال یک چیز دیگه بود. چرا مالک وارد نمیشه؟

  20. B.a می‌نویسد

    انگار فصل ۳ داره فیلمبرداری میشه
    ممکنه تا قبل از ۱۴۰۳ پخش بشه؟

  21. F.A می‌نویسد

    چرا قسمت آخر تیزر نداره؟🥲

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      چون لو میره همه چی

  22. محمد یاسین خالقی می‌نویسد

    فیلیمو شات چرا جواب نمیدید؟سریال بازنده کی پخش میشه؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      خب مشخص نیست دیگه… چطوری بگیم؟

  23. محمد یاسین خالقی می‌نویسد

    سلام.فیلیمو شات از سریال بازنده هیچ خبری نیست چرا؟کِی پخش میشه؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      😐

  24. . می‌نویسد

    از فصل یک تا حالا افت خیلیییی شدیدی داشته
    والا ما ناخون گیر میثمو بیشتر تو فیلم دیدیم تا مالک
    بعدشم کجای داستان شبیه هملت بود که خودکشی شیدا باید شبیهش باشه
    واقعا بد بود مثل شهرزاد شد که فقط فصل یک خوب بود زخم کاری هم فقط فصل یکش خوب بود کاش خرابش نمی کردید😞
    کل خلاصه این فصل این بود که من پسر مالکم

  25. علی می‌نویسد

    آقای مهدویان فصل دوم زخم کاری ارزش نداشت بری زیر سوال. فصل اول عالی و بدون نقص بود و به یاد همه ماندنی شد ولی با دیدن فصل دوم داره از ذهنمان پاک میشه و فصل دوم خیلی اشتباهاتی داره و به ویژه در دیالوگ نویسی.ولی کلا داستان زخم کاری رو دوست دارم.

  26. F.A می‌نویسد

    کاش بشه چون واقعا پشت صحنه های جذابی میشه

  27. F.A می‌نویسد

    تیزر این قسمت خیلی دیر منتشر شد
    میشه تیزر قسمت آخرو زودتر از پنجشنبه بدین بیرون؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      قسمت آخر، تیزر نداره.

  28. F.A می‌نویسد

    فیلیمو میشه بعد از پایان این فصل پشت صحنه های فصل ۱و۲ رو هم پخش کنید؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      باید ببینیم تولید شده یا نه! 🙂

  29. F می‌نویسد

    دیگه این فصل مالک رو نشون نمیدن؟

  30. رضا می‌نویسد

    سریال خوبی نیست در فصل اول مائده دختر ناصر ،دختری بی گناه ومعصوم خودکشی کرد وحالا در این فصل شیدا وبی شک چنین سکانسهای تاثیر منفی بر جامعه میگذارد.شاید نویسنده سریال خواسته عنوان کنند که ثمره ونتیجه پول حرام وکثیف چیزی جز این نیست ولی ساختن این گونه سکانس‌ها با عدالت خدا درتضاد است ونتیجه وبرداشت خوبی برای مخاطب نخواهد داشت

  31. طاها می‌نویسد

    فیلیمو فصل سوم تو چه نقطه‌ای اطلاعاتی راجبش هست یا اینکه کی پخش میشه

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      اجازه بدید یه کم مشخص‌تر بشه در این صفحه اطلاع‌رسانی می‌کنیم: همه چیز درباره سریال زخم کاری

  32. آرش می‌نویسد

    اینکه یه پسر یک تنه دو تا دختر عاشق و شیفترو به کام مرگ بکشونه نوبره , تو مرگ شیدا مقصر صد درصد خود شخصیت میثم ، یه آدم لجوج و از خود راضی و بی فکر که خیلی شبیه بچه پولدارا جامعه ما هستش اتفاقا ، یه جا سمیرا میگه چقدر تو احمقی ، بهترین توصیفی که میشد از این کاراکتر کرد

  33. عبدالله می‌نویسد

    اینقدر داستان بدون مسیر وبدون انتها نوشته شده که دربازی تک تک بازیگران مشهود است سریال پر از صحنه های تکراری استیصال میثم تکرار بیش ازحد صحنه های استرس سمیرا واقعا خسته کننده است با احترام به جناب دیرباز انتخاب ایشان درنقش طلوعی نتوانسته جذابیتی در سریال داشته باشد به امید سریال های بهترواحترام به هزینه ای که مخاطب می کند

  34. علی می‌نویسد

    فقط منتظر مالک هستم . که کی میاد بیرون؟

  35. امیر می‌نویسد

    قسمت ۱۲ ام ضعیفترین چیزی بود که یک کارگردان و نویسنده میتونستن برای مخاطبینشون به معرض نماس بزارند
    اینکه فصل ها نسبت بهم استقلال ندارن واقعا جای تاسف داره
    و حضور بازیگران قوی مثل اقای طهمورث و جواد عزتی و…. را بابازیگرانی خام و اماتور پر کزدن

  36. محمد می‌نویسد

    فصل یک اینقدر جالب بود که با مادرم برای بار سوم داریم میبینیم اما این فصل با اینکه قسمت اخرش بدک نبودو بهتر از قسمتای قبل بود قبول داریم که برای یک بار دیدن کافیه

  37. هنوز بوی خون می اد می‌نویسد

    رابطه با میثم=خودکشی

  38. علی می‌نویسد

    انقد منتظر یک اتفاق خوب توی این ۱۱ قسمت قبل بودیمو ندیدیم که دیگه از چشممون افتاد این فصل از سریال.دیگه هرچقدرم هیجانش بالا بره مثل اوایل این فصل نمیتونه جذبمون کنه.زخم کاری بخاطر بازیگران فصل اولش بود که تو خاطره ها موند.حالا که بیشتر اون بازیگرا دیگه نیستن و مالک هم نیس دیگه جذابیتی نداره.فقط منتظر فصل سومیم تا ببینیم مالک تک و تنها میتونه فیلمو جذابتر کنه یا نه

  39. امیرحسین صباغی می‌نویسد

    نظرت چیه توی تیتر اسپویل نکنی ؟ یعنی چی بابا

  40. امید فرهادی می‌نویسد

    کل فصل دوم یه طرف ا
    دو قسمت پایانی یه طرف

  41. Zakhm می‌نویسد

    چرا نوشتین سکانس آخر این قسمت شبیه مرگ دختر مالکه؟
    اتفاقا کپی صحنه مرگ مائده بود

filimo the north pole