نگاهی به شروع فصل دوم سریال نیسان آبی

شکرآبادی‌ها سرحال برگشتند

همه چیز درباره سریال نیسان آبی ۲

نمایش خانگی در سال‌های اخیر با استفاده از فیلمسازان فعال در حوزه‌های مختلف شاهد تنوع ژانری بیشتری نسبت به تلویزیون بوده است. در سال‌های اخیر شاهد بودیم که فیلمسازان نام آشنا با ساخت آثار تاریخی و جنایی و معمایی و ملودرام عاشقانه و کمدی سعی کردند سبد محصولات نمایش خانگی را متنوع‌تر کنند. حالا در روزهایی که پلتفرم‌ها روی آثار جنایی معمایی و عاشقانه تمرکز کردند پخش فصل دوم سریال نیسان آبی به کارگردانی مسعود اطیابی از فیلیمو تنوع در تماشای آثار سرگرم‌کننده را بیشتر کرده است.

نیسان آبی که با فصل اول خود به کارگردانی منوچهر هادی توانسته بود نظر مخاطبان را جلب کند و استقبال از آن بسیار بالا بود حالا در فصل دوم مسعود اطیابی که سازنده کمدی‌های پرفروش سال‌های اخیر در سینما است سکان هدایت فیلم را بر عهده گرفته و ساخت فصل دوم را به پیش می‌برد.

تقارن بامزه فصل اول و فصل دوم در قسمت‌های نخست و دزدیده شدن نیسان آبی یکی از راهکارهای خوب کارگردان برای فهم بهتر مخاطب از داستان است. حالا با جنازه‌ای که در نیسان آبی سابق جمشید در پایان قسمت اول پیدا شده می‌توان به شکل گیری یک درام جنایی خنده دار در ادامه داستان امیدوار بود

در نخستین قسمت از فصل دوم مهم‌ترین نکته‌ای که به ذهن مخاطب می‌رسد تداوم و انسجام قصه است که در ادامه همان شخصیت‌ها با حفظ تمامی کاراکترها و بازیگران فصل اول است. سریال با یک جشن عروسی متفاوت به سبک جنوب شهری و محله شکرآباد آغاز می‌شود. عروسی ممد چاخان مرد عاشق پیشه فصل اول که با یک زن مقتدر و ثروتمند به نام اشرف ازدواج کرده که از قضا چند سالی هم از ممد چاخان بزرگتر است. اینکه کارگردان سعی کرده است فصل دوم را نیز همانند فصل اول با شادی و رقص و آواز آغاز کند نوید یک سریال شاد و مفرح را به مخاطب می‌دهد که قرار است هر هفته با فراغت و سپردن مشکلات به دست فراموشی لحظه‌ای را با آرامش و خنده سپری کند.

حفظ تمام شخصیت‌های اصلی سریال که در فصل اول حضور داشتند و مخاطب با آن‌ها هفته‌ها وقت گذرانده بود از نکات مهم فصل دوم است. مخاطب به خوبی می‌داند در فصل دوم باید باز هم ماجراهای جمشید و رضا و خانواده‌هایشان را دنبال کند. تمرکز بر همان شوخی‌های فصل اول و تداوم کنش‌های شخصیت‌ها که از فصل اول آمده‌اند نشان از هوشمندی نویسندگان سریال است که تلاش نکردند با ابداع قصه‌های جدید مخاطب را سردرگم کنند و این می‌تواند مخاطب پیگیر و علاقمند به سریال را حفظ کند.

شاید بتوان شخصیت محبوب قسمت اول از فصل دوم را کاراکتر اشرف با بازی مه‌لقا باقری بدانیم. شوخی با یک فیلم اینستاگرامی از یک عروس که خودش با صدای بلند می‌گوید: «عروس چقد قشنگه» با همان مدل گریم و قدرت بازی باقری در این نقش یکی از شخصیت‌های بامزه و جذاب فصل دوم را شکل می‌دهد. اشرف یک زن پولدار است که از همسر اولش جدا شده و حالا با ممد چاخان ازدواج کرده است. او صاحب یک مجموعه سوارکاری است که نشان می‌دهد روحیه جنگنده و خشنی دارد و ممد چاخان را به عنوان همسرش تحت سیطره خودش دارد.

بازی بهناز جعفری در نقش پری که در فصل دوم چشم راستش را عمل جراحی کرده و حالا با چشمان باز از رضا خرسند جدا شده است یکی از بامزگی‌های فصل دوم سریال است. سکانس کل کل او با رضا خرسند در آستانه ورود به منزل حسابی مخاطب را می‌خنداند.

در قسمت دوم هم شاهد هستیم که داستان از زبان نیسان آبی جمشید روایت می‌شود. نیسانی که عشق جمشید بود اما به خاطر بدهی‌هایی که جمشید داشت مجبور به فروش آن شد. تقارن بامزه فصل اول و فصل دوم در قسمت‌های نخست و دزدیده شدن نیسان آبی یکی از راهکارهای خوب کارگردان برای فهم بهتر مخاطب از داستان است. حالا با جنازه‌ای که در نیسان آبی سابق جمشید در پایان قسمت اول پیدا شده می‌توان به شکل‌گیری یک درام جنایی خنده دار در ادامه داستان امیدوار بود.

نیسان آبی ۲ در برهوت سریال‌های کمدی در کنار سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره برگ برنده سریال سازی نمایش خانگی است و می‌توان با لذت هر چهارشنبه به تماشای آن نشست.

دانلود و تماشای آنلاین نیسان آبی 2

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

9 نظر
  1. آریایی می‌نویسد

    البته شما باید هم این سریال های آبکی،وارفته،بی نمک رو که به شدت فاقد قصه خوب،محتوای قوی هستش رو ستایش کنید چون براتون سود داره و بیننده های محترم بخاطر این داستان های مزخرف سریال ایرانی باید بسته های گران شماروبخرن

  2. آریایی می‌نویسد

    واقعا متاسفم برای فیلیمو شات با دروغ های شاخدارتون،یخورده وجدان داشتید این سریال مزخرف رو اینجورتعریف نمیکردید،یعنی این سریال فیلمنامه،محتوا،ساختار درست حسابی داشت

  3. jjafarzadeh می‌نویسد

    خود غلط بود آن‌چه می‌پنداشتیم.
    به دیگرسخن، از خودم بدم آمد که چند ساعت از زمان خود را هزینه کردم.
    سالیانی بود که سریال ایرانی ندیده بودم و دوستی، نمی‌دانم با چه شناختی، این سریال را پیش‌نهاد داد. امید که دستش درد نکنه بی‌پاش.

  4. هامون می‌نویسد

    جدا از اینکه هر دو فصل این فیلم ارزش دیدن و وقت گذاشتن نداره ، واسم سواله این متن رو کی نوشته ،،،، تمام ضعف‌های نویسندگان ناشی این اثر رو بعنوان نقطه‌ی قوت مطرح کردید؟؟؟
    هر کسی این متن رو نوشته حکماً داشته قربونِ دست و پای بلوریِ نویسنده‌ها میرفته و از تمجیدهای غیرواقعی چیزی عایدش میشده ….

  5. دانیال می‌نویسد

    خیلییی مزخرف شده فصل دوم افتضاحه… بازیگرای فصل یک خودشونو خراب کردن این فصل رو قبول کردن…

  6. Sadat می‌نویسد

    واقعا پس رفت کرده این فصل دو خیلی افتضاح شده شوخی های بی مزه ای هم داشته تا الان امیدوارم بهتر شه

  7. ناشناس می‌نویسد

    فصل ۲ رو چرا اینجوری ساختن فصل اول طبیعی و واقعی بود که…

  8. علیرضا m می‌نویسد

    فیلیمو ما رو سرکار گذاشته بودی میگفتی راوی بهادر مالکی نیست 😁
    قسمت اول خوب بود خدایی
    ولی این جلف بازیای پری برا رضا سوسن خیلی حرص درار بود

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      :))))))))))) ما هیچوقت نگفتیم نیست. گفتیم ساختار تغییر کرده، برخی برداشت کردند که یعنی راوی عوض شده!