فهرست فیلم‌هایی از اکشن تا کمدی اینجاست

بهترین نقش ها و بازی های بن افلک

بن افلک متولد سال ۱۹۷۲ بازیگر، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردانی است که با ایفای نقش‌های مکمل در فیلم‌هایی چون روابط مدرسه (۱۹۹۲)، مات و مبهوت (۱۹۹۳) وارد عرصه بازیگری شد. اما استعداد او در نویسندگی با ویل هانتیگ نابغه او را در هالیوود مورد توجه قرار داد و همراه با مت دیمن توانست برنده اسکار بهترین فیلمنامه شود. اینجا -نه بهترین فیلم‌هایی که کارگردانی کرده!- بلکه بهترین فیلم‌هایی که به عنوان بازیگر در آن حضور داشته را فهرست کرده‌ایم.

فیلم ایر | ۲۰۲۳ |  Air

بن افلک برای ایر توانایی خود در عرصه کارگردانی با استعدادش در ایفای نقش مکمل را درهم می‌آمیزد تا بتواند یکی از بهترین فیلم هایش را در نقش بازیگر بیافریند. او نقش فیل نایت، یکی از موسسان کمپانی نایکی را ایفا می‌کند، نقشی کمیک که به افلک فرصت می‌دهد تا با کاراکتر سانی واکارو (مت دیمن) مشاجره و کل کل کند. ایر ماجرای بستن قرارداد کمپانی نایکی با مایکل جردن، بسکتبالیست است. بن افلک برای نخستین بار دوست و همکار قدیمی‌اش، مت دیمن را در فیلمی کارگردانی می‌کند و یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های مت دیمن در چندسال اخیر را در ایر به نمایش می‌گذارد.

تماشای آنلاین فیلم ایر در فیلیمو

فیلم کافه امید | ۲۰۲۱ |  The Tender Bar

جورج کلونی براساس فیلمنامه‌ای از ویلیام موناهان کافه امید را ساخت. داستان در سال‌های ۱۹۸۰ رخ می‌دهد و برمبنای کتاب خاطرات جی. آر مورینگر نوشته شده است. بن افلک در کمدی اجتماعی کافه امید نقش چارلی مگوایر خوش قلب را ایفا می‌کند که بارتندر است و به خواهرزاده‌اش جی آر نصیحت می‌کند. نقش چارلی از آن دست کاراکترهایی است که به‌ندرت به بن افلک فرصت ایفای آن‌ها داده می‌شود، نقش یک انسان واقعا مهربان بدون انگیزه‌های پنهان یا افکار پلید.

تماشای آنلاین فیلم کافه امید

فیلم راه بازگشت | ۲۰۲۰ |  The Way Back

بن افلک به دلیل اعتیاد به نوشیدنی‌های الکلی و بستری شدن در مراکز بازپروری بارها سوژه مطبوعات بوده است. بنابراین به سهولت می‌تواند نقش یک مربی بسکتبال الکلی را با نگاه به تجربیات شخصی خود ایفا کند. در درام ورزشی راه بازگشت ساخته گاوین اوکانر، افلک در نقش جک کانینگهام مربی بسکتبالی ظاهر می‌شود که با اندوه از دست دادن فرزندش دست به گریبان است. راه بازگشت ششم ماه مارس ۲۰۲۰ در دوران پاندمی اکران شد اما کمپانی برادران وارنر مجبور شد به دلیل شرایط ۲۴ ماه مارس فیلم را در پلتفرم‌ها پخش کند.

تماشای آنلاین فیلم راه بازگشت در فیلیمو

فیلم آخرین دوئل | ۲۰۲۱  |  The Last Duel

نخستین باری که خبر ساخت آخرین دوئل به کارگردانی ریدلی اسکات منتشر شد، توجه به همکاری مشترک مت دیمون و بن افلک در مقام نویسنده سال‌ها پس از نوشتن فیلمنامه ویل هانتینگ نابغه معطوف بود. این دو آخرین دوئل را با همکاری نیکول هولفسنر نوشتند. اما زمانی که فیلم اکران شد، تماشاگران از دیدن بن افلک در نقش یک کنت تبهکار حیرت زده شدند و نقش‌آفرینی او تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت. بن افلک نقش مکمل، کنت پیر دالنسون را در آخرین دوئل ایفا می‌کند، شاید بازی او در چنین نقش مکملی قابل مقایسه با نقشی باشد که در شکسپیر عاشق سال‌ها پیش ایفا کرد. آخرین دوئل براساس کتاب آخرین دوئل: داستانی واقعی از محاکمه توسط مبارزات در فرانسه قرون وسطی نوشته‌ اریک جگر منتشر شده در سال ۲۰۰۴ به تولید رسید.

تماشای آنلاین فیلم آخرین دوئل در فیلیمو

فیلم دختر گمشده | ۲۰۱۴ |  Gone Girl

فیلم دختر گمشده ساخته دیوید فینچر تریلر هیچکاکی برای دوران معاصر است و شاید یکی از هراسناک‌ترین واکاوی‌های زندگی مشترک پس از صحنه‌هایی از ازدواج ساخته اینگمار برگمان باشد. دیوید فینچر برگرفته از کتاب پرفروش و محبوب گلین فلین داستان ایمی دون (رزاماند پایک) را روایت می‌کند، زنی که ناپدید می‌شود و شوهر نه‌چندان وفاداراش نیک (بن افلک) در مظان اتهام قرار می‌گیرد. نیک باید بی‌گناهی خود را پیش از آنکه دیر شود، به اثبات برساند. بن افلک در نقش نیک، مرد ناپخته جذاب که باید مقابل چشم رسانه‌ها رفتار بی‌اشتباه داشته باشد، شگفت‌انگیز ظاهر می‌شود.

تماشای آنلاین فیلم دختر گمشده

فیلم به سوی شگفتی | ۲۰۱۲ |  To the Wonder

شاید هیچ کارگردانی مانند ترنس مالیک خودش را در موقعیت عشق یا نفرت در مقابل تماشاگران قرار نمی‌دهد. به سوی شگفتی یکی از تفرقه‌برانگیزترین فیلم‌های ترنس مالیک است. شاعرانگی و زیبایی بصری فیلم عده‌ای را عمیقا تحت تاثیر قرار داده است. داستان درباره نیل (بن افلک) است که در شهر پاریس با بیوه‌ اوکراینی به نام مارینا (اولگا کوریلنکو) آشنا می‌شود و با هم به اوکلاهما در آمریکا برمی‌گردند. اما داستان عاشقانه آن‌ها پایان تلخی پیدا می‌کند و نیل به دوست دوران کودکی خود جین (ریچل مک آدامز) پناه می‌برد. به سوی شگفتی همانند دیگر ساخته‌های ترنس مالیک به لحاظ بصری خیره کننده است.

بن افلک در فیلم به سوی شگفتی

فیلم آرگو | ۲۰۱۲ | Argo

آرگو نمونه‌ای عالی از فیلم‌های سرگرم‌کننده هالیوودی با مضامین سیاسی است، یک تریلر جاسوسی پر تعلیق، طنز و تراژدی. این فیلم بر اساس داستان واقعی و تلاش‌های مامور سیا تونی مندز (بن افلک) برای فراری دادن ۶ آمریکایی از تهران در دوران بحران گروگانگیری سال ۱۹۷۹ ساخته شد. نقشه تونی آوردن یک تهیه‌کننده هالیوودی (آلن آرکین) و یک چهره‌پرداز (جان گودمن) به عنوان گروه تولید یک فیلم علمی تخیلی به ایران است که ظاهرا قصد فیلمبرداری در تهران را دارند و با این پوشش مندز می‌خواهد ۶ آمریکایی را از ایران خارج کند. برغم تمجید منتقدان، بن افلک در رشته بهترین کارگردانی از سوی رای دهندگان آکادمی مورد توجه قرار نگرفت. اما اسکار بهترین فیلم را آرگو کسب کرد.

 

فیلم شهر | ۲۰۱۰ |  The Town

شهر با بازی و کارگردانی بن افلک تریلری قابل تامل است که می‌خواهد بیش از یک فیلم صرفا سرگرم‌کننده باشد و به ذهن و روان جنایتکاران نفوذ کند تا به چرایی رفتارها و اعمال جنایتکارانه آن‌ها پاسخ بدهد. بن افلک نقش یک سارق حرفه‌ای به نام داگ مکری را در شهر (برمبنای کتاب شاهزاده دزدان نوشته چاک هوگان) ایفا می‌کند که دل به مدیر یک بانک (ربکا هال) می‌بندد، مدیری که در یکی از سرقت‌های آن‌ها توسط یکی از آدم‌های داگ (جرمی رنر) ربوده شده است. یک مامور سازمان فدرال آمریکا (جان هم) دنبال بن افلک است تا مانع کارهای او شود. بن افلک باری دیگر در دومین تجربه فیلمسازی خود، شهر نشان داد که از عهده ساخت فیلمی سرگرم‌کننده و پرمحتوا برمی‌آید.

تماشای آنلاین فیلم شهر در فیلیمو

 

فیلم هالیوودلند | ۲۰۰۶ |  Hollywoodland

بن افلک چندین سال پس از بازی در فیلم‌های اکشن یا کمدی رمانتیک، بازگشت موفقی با هالیوودلند ساخته آلن کولتر به بازیگری داشت. فیلم برداشتی آزاد از مرگ بازیگر تلویزیونی نقش سوپرمن، جورج ریوز (بن افلک) است. جورج ریوز با شلیک گلوله به سرش کشته شد. مرگ او را خودکشی اعلام کردند اما ابهاماتی در پرونده مرگ او وجود داشت. چند سال بعد یک کارآگاه اهل شهر لس‌آنجلس (آدرین برودی) تحقیقاتی روی پرونده را شروع می‌کند. بن افلک در نقش جورج ریوز با نمایش لایه‌های تاریک شخصیت او مسحورکننده جلوه می‌کند.

بن افلک در فیلم هالیوودلند

فیلم تغییر مسیر | ۲۰۰۲ |  Changing Lanes

تغییر مسیر ساخته راجر میچل که با تحسین منتقدان و با بی‌توجهی تماشاگران روبرو شد، فیلمی کوچک و واکاوی شخصیت انسان‌هاست که ارزش دوبار دیدن را دارد. همه چیز از آنجا شروع می‌شود که یک وکیل ثروتمند وال استریت (افلک) که در حال پیشرفت است با یک تاجر الکلی در حال ترک نوشیدنی‌های الکلی و از طبقه متوسط (ساموئل ال. جکسون) تصادف می‌کنند. ساموئل ال جکسون در مسیر رفتن به دادگاه است که این تصادف اتفاق می‌افتد. هنگامی که افلک صحنه تصادف را ترک می‌کند، جکسون برای رسیدن به دادگاه حضانت دیر می‌کند و باعث می‌شود که او حضانت فرزندانش را از دست بدهد. بنابراین او تصمیم می‌گیرد تا دست به یکسری کارها بزند و بازی به راه بیاندازد. تغییر مسیر با روایت داستان این دو شخصیت به تعصبات نژادی و اختلاف طبقاتی عمیق جامعه می‌پردازد.

تماشای آنلاین فیلم تغییر مسیر در فیلیمو

فیلم شکسپیر عاشق | ۱۹۹۸ |  Shakespeare in Love

بن افلک نقش کوتاهی در شکسپیر عاشق ساخته جان مدن و محصول کمپانی میراماکس ایفا کرد. شکسپیر عاشق، برنده چند جایزه اسکار است. فیلم راوی مقطعی از زندگی شکسپیر (جوزف فاینس) در دوران نوشتن نمایشنامه رومئو و ژولیت می‌شود. شکسپیر که پول چندانی در بساط ندارد و نتوانسته در نوشتن نمایشنامه پیشرفتی داشته باشد، ناگهان منبع الهام خود را پیدا می‌کند و دل به دختر تاجری ثروتمند با بازی گوئینت پالترو می‌بندد. بن افلک در این فیلم نقش بازیگری به نام ند آلین را ایفا می‌کند که بازیگری مغرور است و قرار است نقش مرکیوتو را در اجرای صحنه‌ا‌ی رومئو و ژولیت بازی کند.

بن افلک در فیلم شکسپیر عاشق

فیلم آرماگدون | ۱۹۹۸ |  Armageddon

آرماگدون ساخته مایکل بی ‌پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۹۸ در آمریکاست اما منتقدان واکنش ضدونقیضی به فیلم نشان دادند. فیلم نامزد چند جایزه اسکار و همزمان نامزد تمشک طلایی هم شد که به بدترین فیلم‌های سال اهدا می‌شود. داستان درباره یک ستاره دنباله‌دار است که اصابتش به زمین، زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کند. گروهی به سرپرستی هری (بروس ویلیس) تصمیم می‌گیرند در ماموریتی ستاره را پیش از اصابت به زمین منفجر کنند. بن افلک نقش ای. جی فراست یکی از اعضای گروه هری را ایفا می‌کند که با دختر هری (لیو تایلر) سر و سری هم دارد.

تماشای آنلاین فیلم آرماگدون در فیلیمو

فیلم به دنبال ایمی | ۱۹۹۷ |  Chasing Amy

به دنبال ایمی کامل‌ترین فیلم کوین اسمیت و همچنین بهترین فیلم کمدی رمانتیک بن افلک است که اغلب در فیلم‌های اکشن حضور می‌باید. به دنبال ایمی یک فیلم کمدی رمانتیک کلیشه‌ای نیست. افلک در نقش هولدن مک نیل، هنرمند و نویسنده کتاب‌های مصور ظاهر می‌شود که به همکار کاریکاتوریست خود آلیسا جونز (جوی لورن آدامز) دل می‎بندد، اما رازی در زندگی شخصی جونز کشف می‌کند که هولدن را بهم می‌ریزد. به دنبال ایمی شاخصه آثار کوین اسمیت را دارد اما نقطه قوت فیلم بده-بستان میان بن افلک و جوی لورن آدامز است.

بن افلک در فیلم به دنبال ایمی

فیلم ویل هانتینگ نابغه | ۱۹۹۷ |  Good Will Hunting

بن افلک با نوشتن فیلمنامه ویل هانتینگ نابغه ساخته گاس ون سانت به همراه مت دیمن برای نخستین بار در مراسم اسکار توانست جایزه بهترین فیلمنامه را بگیرد. فیلم الهام‌بخش ویل هانتینگ نابغه داستان سرایدار ۲۰ ساله‌ا‌ی به نام ویل هانتینگ (مت دیمن) در دانشگاه ام‌آی‌تی را روایت می‌کند که نابغه ریاضی است. استاد روانشناس دانشگاه (رابین ویلیامز) باید زخم‌های عمیق گذشته ویل هانتینگ را کشف کند تا او بتواند زندگی بهتری داشته باشد. بازیگران نقش‌های فرعی ویل هانتینگ نابغه از مینی درایور (نامزد ویل) تا بن افلک (دوست ویل) و استلان اسکاشگورد در نقش استادی که استعداد ویل هانتینگ را کشف می‌کند، همگی بازی‌های شگفت‌انگیزی را ارائه دادند.

تماشای آنلاین فیلم ویل هانتینگ نابغه

فیلم مات و مبهوت | ۱۹۹۳ |  Dazed and Confused

در فیلم کمدی ریچارد لینک‌لیتر با موضوع گروهی از نوجوانان دبیرستانی، بازیگران تازه کار همراه با بازیگرانی که بعدها به ستاره تبدیل شدند، یکی از بهترین نقش‌آفرینی گروهی در سینما را خلق کردند. سال ۱۹۷۶ گروهی از نوجوانان آخرین روز دبیرستان را به جشن و پایکوبی تبدیل می‌کنند. بن افلک نقش اوبانیون پسری گردن کلفت را بازی می‌کند که نتیجه رفتارش را می‌بیند.

فیلم مات و مبهوت

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole