در روزهای جام‌جهانی چه چیزی بهتر از تماشای سریال سراغ دارید؟

بهترین سریال های فوتبالی جهان

سریال ها با موضوع فوتبال را در فیلیمو ببینید

ورزش فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا است و علاقه‌مندان بسیاری را در سراسر دنیا دارد. به بهانه برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ نگاهی انداختیم به مهم‌ترین و بهترین سریال‌های دنیا که موضوع اصلی‌شان فوتبال است. از فساد در فوتبال تا تاثیر فوتبال بر سیاست و اقتصاد.

لیست بهترین فیلم های فوتبالی

سریال تد لاسو | Ted Lasso | 2020

اصلا می‌شود فهرستی از بهترین سریال های فوتبالی جهان تهیه کرد و این سریال بامزه و دوست‌داشتنی را در صدر آن ننشاند؟ فوتبال بازی شانس است. ۹۰ دقیقه تلاش ۲ تیم درون زمین گاهی با یک ضربه تبدیل به یک اتفاق دراماتیک می‌شود که نیمی از آن شادی و نیمی دیگرش غم است. حالا تصور کنید ضریب این اتفاق‌های شانسی را با ورود یک آدم ناشناس به عرصه فوتبال بیشتر کنید. موقعیتی دراماتیک که فارغ از غم و شادی ضریب بالایی از کمدی را نیز درون خود حمل می‌کند. سریال کمدی درام تد لاسو ماجرای ورود یک مربی فوتبال امریکایی به لیگ برتر انگلیس است. لیگ برتر انگلیس برترین لیگ فوتبال دنیاست و مربیان بزرگی در آن کار می‌کنند. تد لاسو با دانش کم در زمینه فوتبال و دانش بسیار در زمینه انگیزه و روانشناسی وارد لیگ پر ستاره انگلیس می‌شود و کاری می‌کند که بازیکنان تیمش که دچار بحران در زمینه نتیجه‌گیری شدند به باوری عمیق در زندگی برسند و فوتبال فصل مشترکی برای رسیدن به سعادت در زندگی می‌شود.

سریال تد لاسو که عناوین مختلفی را در جشنواره‌های معتبر سینمایی و تلویزیونی از آن خود کرده است در فیلیمو با دوبله اختصاصی در دسترس است و در روزهایی که تب داغ فوتبال جهان را فراگرفته است تماشایش خالی از لطف نیست.

تد لاسو؛ بهترین سریال های فوتبالی جهان

سریال امتیاز نهایی | The Final Score | 2022

دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی در امریکای لاتین اوج سلطنت کارتل‌های بزرگ مواد مخدر بود و کلمبیا مرکز و قلب این رخدادها بود. هیچ یک از اهالی فوتبال جام‌جهانی ۹۴ امریکا و اشتباه مرگبار مدافع تیم ملی کلمبیا که منجر به کشته شدنش در هتل محل اقامت شد فراموش نمی‌کند. اتفاقی تلخ و شوکه کننده که نشان از نفوذ بیش از اندازه اقتصاد کثیف مواد مخدر و شرط بندی در فوتبال داشت. این اتفاق اگرچه زمینه‌ساز تصویب قوانین فسادستیز در فیفا شد اما تلخی آن هنوز هم همراه اهالی فوتبال است.

اگر می‌خواهید درباره این اتفاق و نفوذ کارتل‌های بزرگ مواد مخدر به فوتبال جهان بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنیم سریال ۵ قسمتی امتیاز نهایی به کارگردانی کلودیا زی و کارلوس مورینو را از فیلیمو تماشا کنید. این سریال محصول کشور کلمبیا است و سال ۲۰۲۲ تولید شده است و حال و هوای سریال در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی می‌گذرد.

تماشای آنلاین سریال امتیاز نهایی در فیلیمو

سریال این یک فوتبال است | This Is Football | 2019

سریال این یک فوتبال است یک مستند سریالی از رخدادهایی است که هر کدام به طریقی و با نخ تسبیح فوتبال به یکدیگر متصل می‌شوند. هیچ کنش اجتماعی و فرهنگی‌ای بالاتر از فوتبال نمی‌تواند فرهنگ‌ها و اتفاق‌ها و رخدادهای جامعه جهانی را به هم پیوند بزند. هواداری از قلب آفریقا تیمی در مرکز اروپا را تشویق می‌کند و دیگری از آسیای دور طرفدار بازیکنی در امریکای لاتین است.

در مستند سریالی این یک فوتبال است سازندگان به سراغ موضوعات متنوعی رفتند تا ابعاد اجتماعی و تاثیرگذاری فوتبال بر روابط انسان‌ها و جامعه جهانی را بهتر و بیشتر نشان دهند. از نسل کشی رواندایی‌ها تا تلاش زنان ژاپنی برای حضور در جام جهانی فوتبال آن هم ۳ ماه بعد از فاجعه سونامی که در این کشور رخ داد همگی موضوعاتی است که در این مستند سریالی می‌توان ابعاد مختلف آن را به تماشا نشست.

سریال این فوتبال است

سریال قفل آبی | Blue Lock | 2022

ژاپنی‌ها که در صنعت انیمه در جهان پیشتاز هستند جزو اولین کشورهایی هستند که پای ورزش فوتبال را به صنعت انیمه و انیمیشن جهان باز کردند. هنوز هم تاثیرات شگرف ساخت انیمیشن فوتبالیست‌ها بر روح جمعی حاضر بر صنعت فوتبال ژاپن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. حتی این تاثیر آنقدر جهانی و بین‌المللی است که زین‌الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه نیز یکی از دلایل علاقمندی به فوتبال را تماشای تلاش‌های سوباسا و هم‌تیمی‌هایش می‌داند.

فهرست بهترین های مستند فوتبالی

انیمیشن سریالی قفل آبی یکی از جدیدترین محصولات ژاپن است که به ماجرای یک تیم فوتبالی می‌پردازد. تماشای آن با سبک جدید ساخت انیمیشن می‌تواند برای مخاطبانی که فضای پر از رویا و خیال انیمیشن را می‌پسندند یک تجربه جدید به شمار برود. قفل آبی در ۷ قسمت پخش می‌شود و داستان پسری به نام جینپاچی است که در رویاهای خود در یک تیم فوتبال به موفقیت آن کمک می‌کند.

 سریال قفل آبی

سریال آقای رییس | El Presidente | 2020

فوتبال یک صنعت پردرآمد و پول زا است. ورزش فوتبال با سرگرمی همراه است و برای همین گردش مالی در این حوزه یکی از بالاترین سودهای مالی را درون خود جای داده است. فیفا به عنوان اتحادیه جهانی فوتبال یکی از بزرگترین و قدرتمند‌ترین نهادهای مردمی دنیا است که می‌تواند نقش تاثیرگذاری روی بسیاری از اتفاق‌ها بگذارد. برای همین رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال فیفا یکی از اهداف بزرگ دولت‌ها برای دست‌یابی به قدرت‌های جهانی است. از این رو با وجود آنکه در ذات ورزش هیچ‌گاه فساد نمی‌تواند رخنه کند اما با ورود پول و قدرت به حوزه فوتبال این ورزش تبدیل به یک ابزار استراتژیک شده است که اهداف اقتصادی و سیاسی نامشروع برخی را پیش می‌برد.

سریال آقای رییس یک سریال شیلیایی است که به قدرت و فساد در حوزه ریاست فیفا به زبان طنز می‌پردازد و جزو آثار مطرح حوزه سریال است که توسط پخش آمازون عرضه شده است. فصل نخست این سریال در سال ۲۰۲۰ به زبان اسپانیایی تولید و در سال ۲۰۲۲ به زبان انگلیسی دوبله شد. داستان سریال مربوط به ماجرای فساد در فیفا است که در سال ۲۰۱۵ رخ داده است و حاشیه‌های بسیاری را رقم زد.

تماشای سریال آقای رییس در فیلیمو

فهرست هیجان‌انگیز بهترین فیلم های ورزشی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 نظر
  1. وحید می‌نویسد

    چرا پخش جام جهانی رو حذف کردید؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      دستور رسید. زورمون نرسید.

filimo the north pole