ترسناک ترین فیلم های ایرانی
فهرست ۱۳ تایی از بهترین فیلم های وحشتناک ایرانی را ببینید
هروقت که بحث ژانر در سینمای ایران پیش میآید، با موضوع فقر تکنیکی و کمبود تجربه لازم برای بومیسازی ژانرهای سینمایی مواجهبودهایم؛ در میان ژانرها هم اوضاع برای ژانر وحشت از همه سختتر است. ژانری که شاید کمترین توجه و تجربه را از جانب سینماگران ایرانی به همراه داشته و با وجود این، همواره برای مخاطبان سینمای ایران مورد کنجکاوی بوده. آن هم در شرایطی که چه در ادبیات مدرن و چه در افسانههای فولکلور و باورهای عامیانه، پتانسیل بالای این ژانر قابل مشاهده است. به همین دلیل، در فیلیموشات سراغ ژانر وحشت در سینمای ایران، از سالهای دور تا همین امروز، رفتهایم ببینیم چقدر فیلم خوب داریم.
فهرست بهترین فیلم های ترسناک ایرانی به ترتیب تاریخ انتشار مرتب شدهاند و نه کیفیت آن؛ چیزی جا مانده است؟
فهرست ترسناک ترین و وحشتاک ترین فیلم های جهان
فیلم زالاوا | ارسلان امیری | ۱۳۹۹
- کارگردان: ارسلان امیری
- تهیهکننده: روحالله برادری، سمیرا برادری
- نویسنده: ارسلان امیری، آیدا پناهنده، تهمینه بهرام
- فیلمنامهنویس: ارسلان امیری
- بازیگران: نوید پورفرج، پوریا رحیمیسام، هدی زینالعابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی
- موسیقی: رامین کوشا
خلاصه داستان فیلم زالاوا: داستان فیلم زالاوا درباره روستایی در یک منطقه کوهستانی است که مردمانش با زبان کردی صحبت میکنند. در این روستا جنگیری وجود دارد که در یک اتفاقی تصمیم گرفته است جن را از تن یکی از اهالی با شلیک تیر به پای او آزاد کند. داستان فیلم در دهه ۵۰ میگذرد و یک افسر ژاندارمری تصمیم دارد جلوی خرافات و رفتارهای مردمان خرافه پرست روستا را بگیرد.
معرفی، نقد و بررسی فیلم زالاوا
ارسلان امیری در نخستین تجربه کارگردانیاش به سراغ ساخت یک اثر بومی با درونمایه خرافاتگرایی و نقد خرافات بومی و محلی منطقه کردنشین رفته است. زالاوا در روزگاری که سینمای ایران به سمت ساخت آثار اجتماعی و یا کمدی رفته است اثری متفاوت و قابل اعتنا است و در فهرست فیلمهای ژانر وحشت سینمای ایران قطعا در جایگاه مناسبی قرار میگیرد.
فیلم پوست | برادران ارک | ۱۳۹۸
- کارگردان: بهمن ارک، بهرام ارک
- تهیهکننده: محمدرضا مصباح
- نویسنده: بهمن ارک، بهرام ارک
- بازیگران: جواد قامتی، فاطمه مسعودیفر، محمود نظرعلیان، ناصر هاشمی، هادی افتخارزاده
- موسیقی: بامداد افشار
خلاصه داستان فیلم پوست: داستان فیلم پوست درباره عشق، جادو و خرافه پرستی است و حکایت خانوادهای است که یک مادر و پسر هستند و زندگی آنها به دلیلی دچار مشکل میشود. فیلم ارجاعاتی به برخی خرافات محلی دارد و تاثیر این خرافات را در زندگی مردمان آن منطقه بررسی میکند.
بهمن و بهرام ارک فیلمسازان اهل خطه آذربایجان محصول تحصیل در مدرسه فیلمسازیای هستند که دولت یازدهم و بعد از طی یک سری استعدادیابی برپا کرده بود. این دو برادر ترک زبان با ساخت فیلم کوتاه حیوان توانستند نظر مثبت جامعه سینمایی و منتقدان را جلب کنند و در اولین تجربه فیلمسازی به سراغ ساخت فیلم پوست در ژانر وحشت و دلهره رفتند. پوست داستانی بومی بر اساس یکسری باورهای محلی و فرهنگ زیست بوم منطقه آذربایجان دارد و به زبان ترکی ساخته شده است. با این حال فیلم در جشنواره فیلم فجر و در دوران اکران عمومی و آنلاین توانست مخاطبان خود را جلب کند.
فیلم ماهی و گربه | شهرام مکری | ۱۳۹۲
- نویسنده و کارگردان: شهرام مکری
- تهیهکننده: سپهر سیفی
- بازیگران: بابک کریمی، سعید ابراهیمیفر، سیاوش چراغیپور، محمد برهمنی، عبد آبست، فراز مدیری، پدرام شریفی، ارنواز صفری، ندا جبرائیلی، میلاد رحیمی، پریناز طیب، علیرضا عیسیپور، آیناز آذرهوش، سمانه وفایی، محمدرضا مالکی، نازنین بابایی، مونا احمدی، پویا شهرابی، نیما شهرابی، شادی کرمرودی، خسرو شهراز، گروه پالت
- موسیقی: کریستف رضاعی
خلاصه داستان فیلم ماهی و گربه: رستورانی بین راهی به جرم استفاده از گوشت انسان در غذاهای خود پلمپ شده و صاحب رستوران هم دستگیر شده است. در نزدیکیهای این رستوران که در شمال کشور است یک تفرجگاه است که گروههای دانشجویی برای سپری کردن برخی از اردوهای تحصیلی به آنجا میروند. در یکی از این سفرها چند نفر از دانشجوها گم میشوند. دانشجوهایی که معلوم میشود از گوشت آنها در غذاهای رستوران بینراهی استفاده شده است.
شهرام مکری کارگردان فرمگرا و صاحب سبک سینمای ایران در دومین تجربه فیلمسازی خود داستانی جنایی و رازآلود را برای ساخت انتخاب کرد. داستانی که درون مایه وحشت و دلهره دارد و با توجه به فرم متفاوت فیلمبرداری و بیش از ۲ ساعت پلان – سکانس باعث شد ماهی و گربه یکی از فیلمهای محبوب علاقمندان به سینما باشد.
فیلم آل | بهرام بهرامیان | ۱۳۸۸
- کارگردان: بهرام بهرامیان
- تهیهکننده: علی معلم
- نویسنده: بهرام عظیمی
- بازیگران: مصطفی زمانی، آنا نعمتی، همایون ارشادی، هنگامه حمیدزاده، کیتوش آرزویان، سونیا کاتوزیان، لیزا عزیزیان، نارینه خاچاطوریان
- موسیقی: بهزاد عبدی
خلاصه داستان فیلم آل: فیلم آل روایت یک زوج جوان است که تصمیم میگیرند در دوران بارداری زن به خاطر ماموریت کاری شوهر به ایروان سفر کنند. زندگی خوب آنها بعد از مدتی به خاطر خرافاتی که درباره آل و جن میشنوند به هم میریزد و دستخوش تغییراتی میشود.
بهرام بهرامیان که با ساخت سریالهای پرمخاطب و جنجالیای مانند ساعت شنی و سقوط یک فرشته تواناییهای خودش را در کارگردانی نشان داد. پس از ساخت سریال ساعت شنی و موضوع جنجالی رحمهای اجارهای بود که علی معلم به عنوان تهیهکننده به بهرامیان اعتماد کرد و ساخت اولین فیلم بهرامیان در سینما را حمایت کرد. فیلمنامه آل را بهرام عظیمی انیمیشن ساز مطرح سینمای ایران نوشت و بهرامیان با حضور بازیگران مطرحی همچون مصطفی زمانی که آن زمان به تازگی از سریال یوسف پیامبر فارغ شده بود و شهرت بسیاری داشت فیلم آل را جلوی دوربین برد.
فیلم حریم | رضا خطیبی سرابی | ۱۳۸۸
- کارگردان: رضا خطیبی سرابی
- تهیهکننده: محمد احمدی
- نویسنده: رضا خطیبی سرابی، مهدی حسیننژاد
- بازیگران: حمید فرخنژاد، شیرین بینا، عنایت شفیعی، چکامه چمنماه
خلاصه داستان فیلم حریم: در خلاصه داستان عمومی فیلم حریم آمده است: کشتار عجیبی در یکی از جنگلهای شمال ایران به وقوع پیوسته است. یک افسر پلیس (با بازی حمید فرخ نژاد به همراه مامور پلیس محلی(با بازی عنایت شفیعی) به منطقه فوق اعزام میشوند تا از راز قتل توریستهای انگلیسی پرده بردارند اما…
حریم سومین ساخته رضا خطیبی فیلمساز ایرانی مقیم فرانسه است که پیش از آن تجربه ساخت یک کمدی متفاوت با نام «در شهر خبری نیست هست» را داشته و حریم را در فضایی جنایی و رازآلود و وحشت جلوی دوربین برد. حریم اگرچه در زمان اکران در جشنواره و سینماها با اقبال چندانی روبرو نشد اما فیلمی است مهجور در ژانر وحشت که قواعد ژانر را به خوبی رعایت کرده و به اصطلاح عام مخاطبش را حسابی میترساند.
فیلم کلبه | جواد افشار | ۱۳۸۷
- کارگردان: جواد افشار
- تهیهکننده: ضحی فیلم با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
- سرمایهگذار: پرویز خادمی
- نویسنده: برزو نیکنژاد
- مدیر فیلمبرداری: مسعود کرانی
- بازیگران: کامبیز دیرباز، احمد مهرانفر، بهاره افشاری، سحر ریحانی، علی افشار، جمشید هاشمپور و بابک حمیدیان
خلاصه داستان فیلم کلبه: کلبه داستان ۴ جوان دانشجو است که برای تحقیق درباره یک پروژه دانشگاهی راهی جنگلهای شمال میشوند و در یک کلبه در جنگل زندگی میکنند. همزمان با حضور این ۴ جوان اتفاقهای عجیبی از داخل کلبه و اطراف آن میافتد که موجب وحشت آنها میشود.
بیش از یک دهه گذشته جواد افشار قبل از آنکه با دو گانه گاندو به عنوان یک کارگردان تلویزیونی مطرح شود فیلمی را بر اساس الگوی ژانر وحشت و با حضور ۴ بازیگر جوان ساخت که اگرچه در زمان جشنواره فیلم فجر و اکران عمومی مورد توجه قرار نگرفت اما جزو آثاری به حساب میآید که با استانداردهای ژانر وحشت همگامی دارد. کلبه داستانی سرراست دارد و از ویژگی جنگلهای شمال برای بهرهگیری از فضای ترس و دلهره بهره برده است.
فیلم خواب لیلا | مهرداد میرفلاح | ۱۳۸۶
- کارگردان: مهرداد میرفلاح
- تهیهکننده: حبیبالله شیرازیان
- نویسنده: شاهرخ دولکو
- بازیگران: لیلا زارع، پژمان بازغی، فاطمه معتمدآریا، ماهایا پطروسیان، پرویز پورحسینی، فرخ نعمتی، شیوا ابراهیمی، محسن قاضی مرادی
- موسیقی: بردیا کیارس
خلاصه داستان فیلم خواب لیلا: خواب لیلا داستان لیلا دختری ۲۶ ساله است که به تنهایی در خانه به ارث رسیده از پدر و مادرش زندگی میکند. او مدتی است که توسط دختری ۶ ساله که از قدرت خارق العادهای برخوردار است مورد حملههای وحشیانه قرار میگیرد. دکتر پوریا عقیده دارد تنها راه رهایی وی جستجو در گذشتههای فراموش شده دوران کودکی اوست. این جستجو به جایی نمیرسد تا در نهایت او را به دکتر سهرابی میسپارند تا لیلا را در یک سفر درونی برای ملاقات با ضمیر ناخودآگاهش ببرد. لیلا به دوران کودکیاش میرود و در آنجا متوجه میشود که مورد خشونت قرار گرفته و پدر و مادرش جلوی چشمانش کشته شدند.
مهرداد میرفلاح پس از تجربه ساخت دو فیلم که یکی از آنها کمدی بود (زن بدلی) به سراغ ساخت فیلمی در ژانر وحشت رفت. خواب لیلا تا امروز آخرین ساخته کارگردانش است و میرفلاح در این فیلم تلاش کرد فیلمی با تکیه بر علم روانشناختی و هیپنوتیزم بسازد. خواب لیلا از حضور بازیگران مطرحی بهره جست و در میزان رضایتمندی مخاطب نسبت به ترسناک بودن فیلم عملکرد قابل قبولی در حافظه سینمای ایران ثبت کرد.
فیلم پارک وی | فریدون جیرانی | ۱۳۸۵
- نویسنده و کارگردان: فریدون جیرانی
- تهیهکننده: غلامرضا موسوی
- بازیگران: نیما شاهرخشاهی، آناهیتا نعمتی، بیتا فرهی، محمدرضا شریفینیا، نیوشا ضیغمی، مهدی احمدی، مائده طهماسبی، جمشید شاهمحمدی، علی کاظمی، رعنا آزادیور
- موسیقی: آریا عظیمینژاد
خلاصه داستان فیلم پارک وی: دختر و پسر جوان و پولداری روی پل پارک وی عاشق همدیگر میشوند و تصمیم میگیرند علیرغم مخالفت خانواده دختر با یکدیگر ازدواج کنند. بعد از ازدواج مشخص میشود که پسر دارای مشکلات و بیماریهای روانی است و علاقه زیاد به همسرش بیشتر شبیه به جنون است. همین رفتار که با حمایت مادرشوهر ادامه پیدا میکند منجر به بروز جنایتهایی میشود و دختر راهی بیمارستان میشود. پس از آنکه دختر بهبود پیدا کرد برای انتقام تصمیم میگیرد دوباره به خانه شوهرش باز گردد و این بار دختر با خشونت بسیار شوهر و مادرش را میکشد.
فریدون جیرانی جزو معدود کارگردانانی است که علاقه زیادی به فضای رازآلود، جنایی و معمایی و وحشت دارد. او از همان فیلم دومش یعنی قرمز نشان داد به خشونت و جنایت در آثارش علاقه دارد و همین خط را در آثار بعدیاش یعنی شام آخر و آب و آتش هم ادامه داد. جیرانی سال ۸۵ با خط داستانی مشابه فیلم قرمز ولی در فضای آثار فیلمهای اسلشر به سراغ ساخت فیلم پارک وی رفت. جیرانی همانطور که در قرمز از حضور ۲ چهره جوان بهره برده بود در پارک وی هم به سراغ ۲ جوان تازه وارد یعنی نیما شاهرخشاهی و رعنا آزادیور رفت و پارک وی را با تعدادی از بازیگران مطرح ساخت.
فیلم اقلیما | محمدمهدی عسگرپور | ۱۳۸۵
- کارگردان: محمدمهدی عسگرپور
- تهیهکننده: ناصر عنصری
- نویسنده: محمدرضا گوهری، محمدمهدی عسگرپور
- بازیگران: حسین یاری، پانتهآ بهرام، احمد مهرانفر، هنگامه قاضیانی، فرناز رهنما، شاهرخ فروتنیان، احسان امانی
- موسیقی: محمدرضا علیقلی
خلاصه داستان فیلم اقلیما: دختر ثروتمندی با مردی ازدواج میکند اما از همان ابتدای زندگی به او و رفتارهایش شک دارد. زن به حضور یک زن دیگر در خانه ویلایی خود شک دارد اما همسرش که همواره به او عشق میورزد سعی در القای این حس به او دارد که زن دچار بیماری روحی و روانی است. در نهایت مشخص میشود که زن درست فکر کرده و مرد با یک زن در ارتباط است و مرد به خاطر اینکه بتواند به ثروت دختر دست پیدا کند او را به جنون کشانده و از خود دور کند.
محمدمهدی عسگرپور حضور کم اما متنوعی در سینما دارد. او اولین ساخته سینماییاش در گونه معناگرا جای دارد و در سال ۸۵ هم سعی کرد به سراغ ساخت فیلمی در گونه ژانر دلهره و وحشت برود. اقلیما فیلمنامه قوی و پر جزئیاتی دارد که عسگرپور سعی کرد با تکیه بر المانهای مهم در طراحی صحنه به خصوص انتخاب لوکیش اصلی فیلم اثری استاندارد در سینمای وحشت بسازد.
فیلم خوابگاه دختران | محمدحسین لطیفی | ۱۳۸۳
- تهیهکننده: حمید مدرسی، مجید مدرسی
- کارگردان: محمدحسین لطیفی
- نویسنده: ایرج طهماسب
- بازیگران: باران کوثری، مجید صالحی، صادق صفایی، نگار جواهریان، اسماعیل پوررضا، فرحناز منافی ظاهر، خشایار راد، افسانه ناصری، پروین میکده، شهربانو موسوی
- موسیقی: محمدرضا علیقلی
خلاصه داستان فیلم خوابگاه دختران: ۲ دختر جوان که با همدیگر دوست خانوادگی هستند و همزمان در دانشگاهی در یکی از شهرهای اطراف تهران قبول شدند تصمیم میگیرند برای تحصیل در دانشگاه خانهای را اجاره کنند. رویا و شیرین علیرغم مخالفت خانوادهها به شهری که محل تحصیلشان بود میروند و در خانه پیرزنی زندگی میکنند که همیشه صداهای عجیب از خانهاش بیرون میآید. در نهایت پسر پیرزن که یک دیوانه و جانی است دست به جنایتهایی میزند که موجب میشود زندگی برای دختران دانشجو با مشکلاتی روبرو شود.
محمدحسین لطیفی یکی از تکنیسینهای کاربلد سینما است. او به خوبی میتواند هر فیلمنامه خوبی را تبدیل به یک اثر قابل تماشا کند و تجربه کار در پروژههای مختلف نشان داده که لطیفی در شناخت ژانر و ارائه درست آن کاربلد و دقیق است. خوابگاه دختران با فیلمنامهای از ایرج طهماسب و حمید جبلی و با تهیهکنندگی برادران مدرسی در حالی ساخته شد که پیش از این از همین تیم فیلم موفق عینک دودی اکران عمومی شده بود و مخاطب با آن همراهی کرده بود. استفاده از چهره دو جوان کمتر شناخته شده (باران کوثری و نگار جواهریان) در کنار بازیگرانی که بیشتر در عرصه کمدی شاهد حضورشان بودیم مثل مجید صالحی و خشایار راد و حضور درخشان صادق صفایی در نقش مرد جنایتکار فیلم خوابگاه دختران را به اثری دیدنی در گونه وحشت تبدیل کرد.
فیلم اثیری | محمدعلی سجادی | ۱۳۸۰
- نویسنده و کارگردان: محمدعلی سجادی
- تهیهکننده: محمدعلی سجادی (شکوفا فیلم)
- بازیگران: خسرو شکیبایی، امین حیایی، هانیه توسلی، عباس امیری، عباس شادروان، آزیتا لاچینی، افسانه ناصری
- موسیقی: کارن همایونفر
خلاصه داستان فیلم اثیری: خورشید (هانیه توسلی) و سمندر (امین حیایی) پس از یک مراسم مفصل عروسی در شمال کشور زندگی مشترک خود را آغاز میکنند. خورشید از همان روز عروسی دچار حالاتی میشود که با غش کردن همراه است. خانواده سمندر و پدر و عمویش از تاجران مطرح کشور هستند و ثروت زیادی دارند. خورشید وقتی به خانه خودشان میرود متوجه میشود زنی را در قامتی متفاوت در خانه مشاهده میکند و بعد از دیدن هرباره او غش میکند. خورشید تصمیم میگیرد نقاشی زن را بکشد. وقتی نقاشی را به عموی سمندر (خسرو شکیبایی) نشان میدهد متوجه میشوند او معشوقه سابق عموی سمندر بوده و دیدن روح او که سالها از مرگ و مفقود شدنش میگذرد باعث شده زندگی خانواده سمندر دچار مشکلاتی شود.
محمدعلی سجادی جزو فیلمسازان سینمای اجتماعی ایران است که داستانهایش بر بستر رخدادهای طبیعی شکل گرفته و همواره رنگ و بوی جنایت و خونریزی دارد. ساخت فیلمهایی همچون جنایت، شیفته، رنگ شب و اثیری در دهه ۷۰ و ۸۰ گواه بر این موضوع است که نگرش سجادی به سینما از زاویه وحشت و دلهره است. اثیری در ابتدای دهه ۸۰ و با حضور بازیگران مطرحی چون امین حیایی و خسرو شکیبایی و هانیه توسلی ساخته شد. فیلمی که بر مبنای فرمول واحد فیلمهای دلهره آور در سینمای ایران ساخته شده و داستانی را روایت میکند که ریشه در برخی خرافات و باورهای محلی و زیستبوم ایران دارد.
فیلم شب بیست و نهم | حمید رخشانی | ۱۳۶۷
- نویسنده، کارگردان و تهیهکننده: حمید رخشانی
- بازیگران: حسین گیل، رضا رخشانی، رضا رویگری، مرجانه گلچین، ژیلا شاهانی، حمیده خیرآبادی، حسین شهاب، منصور حیدری، آنیک شفرازیان، ماندانا اصلانی، عصمت رضایی، ماندانا باباخانی
- موسیقی: مجید انتظامی
خلاصه داستان شب بیست و نهم: داستان فیلم شب بیست و نهم درباره یک زوج به نامهای محترم و اسماعیل است که طبق یک سنت قدیمی از بچگی عقد آنها را خواندهاند تا در جوانی با هم ازدواج کنند. پدر محترم جفت دخترش را خاک میکند و در همان موقع یک جن در پشت بام خانه میبیند. سالها بعد که محترم بزرگ میشود باز هم حضور جن در خانه آنها و یادآوری خاطره پدر در دوران کودکی باعث میشود زندگی محترم و اسماعیل دچار چالشهای جدی شود.
شب بیست و نهم؛ مهمترین فیلم ترسناک ایرونی
شب بیست و نهم عنوان اولین و شاید تا امروز بهترین فیلم ژانر وحشت را با خود یدک میکشد. فیلمی که بر پایه خرافات شکل گرفته و نقدی بر نگاه خرافی جامعه ایرانی دارد. فیلم در نگاه اول و برای مخاطب ایرانی پر از لحظههای دلهره آور است و با اینکه در دوران کمبود امکانات فنی ساخته شده باز هم میتواند التهاب و ترس را به دل مخاطبش بنشاند. فیلم البته در زمانه خود با واکنشهای متفاوتی روبرو بود و بسیاری از منتقدان فیلم را ترویج خرافات دانسته و آن را تقبیح کرده بودند. ولی با این حال هنوز هم وقتی قرار است لیستی از بهترین فیلمهای ترسناک ایرانی را بنویسیم اولین اسمی که به ذهنمان میآید شب بیست و نهم است.
فیلم طلسم | داریوش فرهنگ | ۱۳۶۵
- نویسنده و کارگردان: داریوش فرهنگ
- تهیهکننده: موسسه سینمایی بنیاد مستضعفان
- بازیگران: جمشید مشایخی، آتیلا پسیانی، پرویز پورحسینی، سوسن تسلیمی
- آهنگساز: بابک بیات
خلاصه داستان فیلم طلسم: یک زوج جوان پس از آنکه ازدواج میکنند برای ماه عسل به شمال کشور میروند. در میانه راه طوفان سختی در میگیرد و عروس و داماد راه را گم میکنند و همین موضوع باعث میشود آنها در میان تاریخ گم میشوند و سر از دوره قاجار در میآورند و طلسمی که در یک خانه متروکه در روستا باعث شده یک عروس سالها در آن خانه بماند.
دهه شصت جسارت فیلمسازان برای ساخت آثار متفاوت بیشتر از هر زمان دیگری بود و داریوش فرهنگ هم به عنوان یک فیلمساز جوان که توانسته بود در آثار ماندگار تئاتری بازی کند و حضورش در سینما هم با تجربه کارگردانهای بزرگی همچون بهرام بیضایی اتفاق افتاد در دومین تجربه کارگردانی به سراغ ساخت فیلمی در ژانر وحشت و دلهره رفت. طلسم تجربه متفاوتی در کارنامه کاری فرهنگ به حساب میآید و جزو آثاری است که توانست راه را برای تجربههای جدیتر در سینمای ارزشی دهه ۶۰ باز کند. فرهنگ در فیلم دومش بعد از رسول پسر ابوالقاسم که در ابتدای پیروزی انقلاب ساخته بود؛ از حضور بازیگران تئاتری و نام آشنا استفاده کرد. فیلم البته در مواجهه با مخاطب بازخوردهای خیلی جدی نداشت و نتوانست به فیلمی دلهرهآور و لذت بخش برای مخاطب تبدیل شود.
فیلم واحد ۲ رو چرا نذاشتید ؟
فیلم واحد ۲ با اختلاف یکی از ترسناک ترین فیلم های ایرانی
بقیه بچه بازی
ممنون نظر دادید، به نویسنده میگیم بررسی کنه.
یک فیلمی خانوم بایگان بازی کردن که با روح خودشون در یک هتل روبرو شدن که این روح چهره زشتی داشت و همش در حال فرار بودن انگار در یک برزخ گیر کرده بودن .اسم فیلم چی بود من بچه بودم دیدم و خیلی تاثیر گذار بود
قشنگترین فیلم ترسناک ایرانی با اختلاف ( آنها) هست. عالیه سریال ترسناک که دوست نداری اصلا تموم بشه
منهم با دوستانی که فیلم شب بیست و نهم را بدلیل خرافاتی که در مردم ایرانِ قدیم، خصوصا، نهادینه شده و اعتقاد به آل و جن و چشم کردن و تنها نگذاشتن زن زائو در شب ششم بعد از زایمان ترسناک میبینند موافقم. فیلمهای زامبی شکل با خلق موجودات عجیب و غریب و غیرواقعی شاید چندش آور و آزاردهنده باشند اما چون از واقعیت دورند، تخیلی و تصنعی می نمایند در حالیکه فیلم شب یست و نهم را ما در ایران زندگی کردیم و حقیقت پنداری فیلم زیر سوال قرار نمیگیرد. جادو و جنبل و طلسم و احضار روح وجود داشته و هنوز هم در بعضی نقاط معتقدان دارد. اما سوالی داشتم در مورد ژانرهای فانتزی و همینطور فضایی… آیا نداشتن امکانات و بودجه و تجربه مانع از نداشتن فیلمهایی در این ژانرهاست یا علاقه نداشتن مردم و فیلمسازان ایرانی و موارد دیگر… من از فیلمهای فضایی که پیش بینی در مورد اینده زمین و احتمال وجود داشتن موجودات زنده در سیارات دیگر را به تصویر میکشند خیلی خوشم میاد و امیدوارم روزی چنین فیلمهایی در کشور خودمان بسازیم. فیلمهای قوی نه بچه بازیهایی در حد مربخی و مسافران که البته مسافران بمراتب بهتر از مریخی ها بود. ممنون بابت لیستی که تهیه کردید.
شب ۲۹ ترسناک نیست؟؟؟؟به چی میگی ترسناک؟ اینکه مثل فیلم اویل دد از ادما روغن بزنه بیرون؟ اینکه مثل احضار صحنه های یه دفعه ای با اهنگ شوک اور پخش بشه؟ ترسناکترین فیلم تاریخ جهان شب ۲۹ بود. میدونی چرا؟چون خیالی نیست و امکانش هست. امکانش هست ادمی اینقدر خبیث و بدذات بشه که با یه ادم دیگه همچین کاری کنه. این خود وحشته. اینکه روح یه ادم تا این حد الوده بشه.پدرم میگفت زمان قدیم یکی دو مورد پیش اومده بوده که طرف برای انتقام رفته مرده ی تازه دفن شده یه خانواده رو از قبر بیرون کشیده. اورده دم در خونشون با طناب اویزون کرده بعد در زده و فرار کرده. طرف نصفه شب میاد در رو باز میکنه میبینه پدر یا مادرش که تازه دفنش کردن جلوی چشمش تاب میخوره!!!من از چیزی میترسم که امکان انجامش باشه.چیزای خیالی که ترس نداره.
به نظرم فیلم شب بیست و نهم اصلا هم ترسناک نیست و بیشتر غم انگیزه ، من با دیدن این فیلم گریم گرفت لطفا درست نظر بدید
من با نظر مردم این فیلم و دیدم و به نظرم لایق این نیست که لقب ترسناک ترین فیلم ایرانی رو بهش بدن
بی شک برترین فیلم تاریخ سینمای ایران و ترسناک ترین فیلم شب بیست و نهم است
درود بر شما دوستان فیلیموشات ، قطعآ توی فیلماى ترسناک ایرانی تا به امروز ، البته به نظر من ، رو دست فیلم شب بیست و نھم نیومده و این اقبال بیشتر به خاطر موسیقی متن بینظیر این اثر دلھره آور و پرھیجانه و ھمچنین بازیهای عالی ،کارگردانی و نویسندگی این فیلم خاصه . با تشکر.
الاه اکبر ب شب ۲۹
نه حرف داره نه حریف
اینقد ترسناک بوده ک فیلمنامش رو عوض کردن تماشاچی از ترس سکته نکنه
چرا فیلم زار نیست
ممنون ازتون. به نویسنده میگیم بررسی و اضافه کنه
[…] فیلم ترسناک ایرانی یا ترسیدن با لهجه فارسی […]
با این سیاست ومحدودیت در سریال سازی در ژانر وحشت به هیچ کجایی نمیرسیم
فیلم ترسناک ایرانی یه جس و حال دیگه ای داره که تو فیلمای خارجی نمیشه پیدا کرد.