سرگرم‌کننده و خنده‌دار؛ اثر شایسته دیگری از ریچی

همه آنچه می‌خواهید درباره سریال نجیب زادگان بدانید

سریال نجیب زادگان یا جنتلمن ها The Gentlemen سریالی اکشن کمدی است

فیلم «آقایان» اثر گای ریچی را یادتان هست؟ سریال نجیب زادگان، سریالی فرعی (اسپین-آف) بر اساس همان فیلم و توسط همان خالق (محصول ۲۰۱۹) ساخته شده است. ریچی نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردانی انگلیسی است که بیشتر با فیلم‌های گنگستری انگلیسی‌اش مثل «قاپ‌زنی» و «مردی از آ.ن.ک.ل» و فیلم‌های «شرلوک هولمز» با بازی رابرت داونی جونیور شناخته می‌شود. اینجا معرفی و نقد و بررسی سریال هشت‌قسمتی «آقایان» را می‌خوانید که محصول نتفلیکس است.

فهرست بهترین سریال های جنایی که باید دید

خلاصه داستان سریال جنتلمن

اول بیایید سر نام سریال باهم توافق کنیم؛ سریال جنتلمن ها یا آقایان یا نجیب زادگان، همه و همه ترجمه‌ها یا روایت‌هایی است برای The Gentlemen که فیلمی هم به همین نام توسط همین کارگردان ساخته شده. پس قضیه خیلی پیچیده است! اما خلاصه داستانش را از این قرار است؛ اِدی هورنیمن پس از خدمت در ارتش به زادگاهش در انگلیس برمی‌گردد و این در حالی است که پدرش، دوک هالستِد، در بستر مرگ افتاده است. دوک می‌میرد و اِدی بنا به خواسته پدر به شکلی غیرمنتظره ثروت و قلمروی او را به ارث می‌برد و چیزی به برادر بزرگ‌تر بی‌مسئولیتش فرِدی نمی‌رسد. ادی خیلی زود متوجه می‌شود که برادرش هشت میلیون پوند به یک قاچاقچی مواد مخدر به نام تامی دیکسن بدهکار است. او تصمیم می‌گیرد ملک خانوادگی را به یک سرمایه‌گذار بفروشد تا بتواند زندگی برادرش را نجات بدهد؛ اما پس از دیدار با سوزی گلس به این موضوع پی می‌برد که یک مزرعه بزرگ گیاه شاهدانه زیر ملک وجود دارد که بر اساس توافقی مالی بین پدران‌شان ساخته شده است. سوزی موافقت می‌کند تا پیرامون شرایط همکاری مذاکره‌ای تازه با تامی داشته باشد. ادی به‌تدریج و با کمک سوزی شرایط رهایی فردی را از بند بدهکاری‌ها و گندهایش فراهم می‌کند اما روزی فردی – که به‌شدت تحت تاثیر تامی است – با شاتگان برمی‌گردد و به تامی تیراندازی می‌کند…

عوامل و بازیگران سریال The Gentlemen

خالق: گای ریچی، نویسنده اصلی: گای ریچی با مشارکت متیو رید و… مدیران فیلمبرداری: کالان گرین، اِد وایلد و بیورن کارپِنتیه، تدوینگران: مت پلاتس-میلز، نیک الیکس و… آهنگساز: کریستوفر بِنستید

بازیگران سریال جنتلمن ها: تئو جیمز (ادوارد هورنیمَن ملقب به اِدی)، کایا اسکودِلاریو (سوزان گلس ملقب به سوزی)، دنیل اینگز (لرد فردریک هورنیمن ملقب به فرِدی)، جولی ریچاردسن (سابرینا هورنیمن)، جانکارلو اسپوزیتو (استنلی جانستن)، رِی وینستون (رابرت گلس ملقب به بابی) و…

دانلود و تماشای سریال نجیب زادگان

تولید سریال جنتلمن از کجا شروع شد؟

ماه اکتبر ۲۰۲۰ بود که گای ریچی کار نویسندگی و کارگردانی سریالی بر اساس فیلم خودش «آقایان» را با کمپانی‌های «مونِج پیکچرز» و «میراماکس تِلِویژِن» آغاز کرد. ریچی به همراه تهیه‌کنندگان فیلم اصلی، تهیه‌کنندگی اجرایی سریال را هم بر عهده گرفت تا این‌که نتفلیکس پس از نگارش سناریو قسمت اول، توسط ریچی و متیو رید، چراغ سبز تولید را نشان داد. تولید در لندن و عمارت بدمینتِن واقع در گلوکسترشایر جنوبی از نوامبر ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ صورت گرفت.

 

آیا می‌دانید:

  • استنلی جانستن با بازی جانکارلو اسپوزیتو در صحنه‌ای اشاره می‌کند که ثروتش را به‌واسطه یک امپراتوری شیشه به دست آورده است؛ موضوعی که ارجاع روشنی است به نقش گاس فرینگ با بازی اسپوزیتو در سریال‌های زدن به سیم آخر Breaking Bad و بهتر است با سال تماس بگیرید Better Call Saul.
  • دست‌کم هفت ارجاع یا اشاره بصری آشکار به فیلم‌های «پدرخوانده» و «پدرخوانده بخش دوم» در این سریال وجود دارد که معمولا ادوارد را به عنوان مایکل و فردی را به عنوان فردو در نظر گرفته است.
  • گای ریچی در رونمایی از «آقایان» درباره اقتباس تلویزیونی از فیلم خودش چنین توضیح داد: «واقعا آسان‌تر از چیزی بود که انتظارش را داشتم. اصلا احساس می‌کنید که داستان در قالب سریال همین‌طور می‌تواند ادامه داشته باشد. شخصیت‌ها زندگی خودشان را پیش می‌برند و تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که شخصیتی را خلق کنید تا به هویت مستقل خودش برسد؛ و سپس بازیگری مناسب برایش پیدا کنید تا با هم پیش بروید و پیش بروید.»
  • تئو جیمز هم دلیل علاقه‌مندی‌اش به بازی در این سریال را چنین توضیح می‌دهد: «غرور و خودبینی جذاب این شخصیت بود که مرا مجذوب «آقایان» کرد و همین‌طور درآمیختگی اشرافیت و دنیای تبهکاری و این‌که چطور در این داستان، برخورد عظیمی با هم دارند. بریتانیا به‌شدت با کلاس و طبقه اجتماعی تعریف شده است و ما به دلایل مختلفی هم این موضوع را دوست داریم و هم از آن متنفریم؛ اما پرداختن به این موضوع در بستر چنین غوغا و ستیزی برای من واقعا جذاب بود.»
  • کایا اسکودلاریو هم درباره ایفای نقش زن اصلی می‌گوید: «من به‌ندرت فرصت بازی در نقش زنانی را پیدا می‌کنم که از همان ابتدا در اوج بازی زندگی‌شان قرار دارند. در واقع همیشه نقش زن جوانی به من می‌رسد که راهش را در زندگی پیدا می‌کند؛ به این ترتیب، ویژگی شخصیت سوزی برای من این بود که رییس است، کارش را خوب بلد است و می‌تواند شرایط را مدیریت کند. او دقیقا می‌داند که دارد چه کار می‌کند.»

سریال آقایان

نقد و بررسی منتقدان درباره سریال نجیب زادگان

ورایتی | امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

آراماید تاینوبو | «آقایان» از چشم‌اندازهای زیبا و لباس‌های نظرگیر شخصیت‌هایش گرفته تا استفاده از نوشته‌ها به منظور کمک به تماشاگران برای شناخت بهتر آدم‌ها و مناسبات و… همچون تاری حیرت‌انگیز از اغتشاش و ناآرامی، تماشاگران را در تمام این هشت قسمت غوطه‌ور می‌کند. «آقایان» سریالی سرگرم‌کننده است با پیرنگ‌های کنجکاوی‌برانگیز، خشونت خونبار و هیجان‌های خاص دنیای تبهکاران.

تایمز | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

کارول میجلی | تئو جیمز و دنیل اینگز بازی‌های دیدنی – و در قیاس با دیگران بهتری – را عرضه کرده‌اند… شاید گاهی وقت‌ها این‌طور به نظر برسد که داستان بیش از حد پرپیچ‌وخم شده است و کمدی بزن‌بکوب (اسلپ‌استیک) هم می‌شد کم‌تر و کنترل‌شده‌تر باشد؛ اما خلاصه کلام این است که «آقایان» سرگرم‌کننده است و شما را می‌خنداند.

شیکاگو سان-تایمز | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

ریچارد روپر  | سریال در مواردی از مسیر اصلی خود خارج می‌شود و تا بازگشت دوباره‌اش ممکن است تماشاگر کمی صبرش را از دست بدهد اما به لطف سناریوی زیرکانه و بازی‌های ستاره‌سان تئو جیمز و کایا اسکودلاریو – و دیگر بازیگران سریال – «آقایان» اثر شایسته دیگری است که به کارنامه صاحب سبک گای ریچی افزوده می‌شود.

پلی‌لیست | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

رودریگو پِرِز | «آقایان» پر از سبک و جلوه و خنده است و ترکیب بازیگران قرص و محکمی دارد که نهایت تلاش خودشان را به کار بسته‌اند. این سریال یکی از بهترین کارهای کمدی ریچی پس از مدت‌هاست و با شیطنت، دست روی این موضوع می‌گذارد که بارون‌ها و سارقان، اغلب دو روی یک سکه هستند.

سریال نجیب زادگان

گاردین | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

لوسی مَنگِن |  سریال نجیب زادگان یا جنتلمن های ریچی به پای فیلم‌هایش نمی‌رسد اما اگر آثار سینمایی او را دوست دارید باید این سریال را هم تماشا کنید؛ و اگر فیلم‌های ریچی را دوست ندارید انبوهی سریال دیگر هست که می‌توانید در عوض به تماشای آن‌ها بنشینید.

هالیوود ریپورتر | امتیاز ۵۰ از ۱۰۰

اَنجی هان | اگر این سوال برای شما مطرح شده است که چطور سریالی هشت‌قسمتی می‌تواند انرژی فشرده یک فیلم تبهکاری دوساعته از گای ریچی را در خود داشته باشد، «آقایان» نشان می‌دهد که چنین اتفاقی نیفتاده است؛ و با این‌که سریال در عمل و ظاهرا چیزی کم ندارد اما مشخص است که قلبش کاملا همراه کار نیست.

تایم | امتیاز ۴۰ از ۱۰۰

جودی بِرمن | پیرنگ قابل درک است و نژادپرستی و یهودستیزی سطحی، کم‌تر در سناریو دیده می‌شود؛ و اسکودلاریو هم نقشی به دست آورده است که شایستگی‌هایش را نشان بدهد؛ اما در میانه فصل، خودنمایی‌های ریچی خسته‌کننده می‌شوند و سریال نجیب زادگان قابل پیش‌بینی می‌شود.

نقد سریال نجیب زادگان گای ریچی

امتیازهای تماشاگران و منتقدان برای سریال نجیب‌زادگان

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ۸.۱ از ۱۰ ۸۸ هزار کاربر
۲ متاکریتیک منتقدان برتر ۶۷ از ۱۰۰ بر اساس ۲۶ نقد
۳ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۷.۱ از ۱۰ بر اساس ۷۰ نقد

پوستر و عکس های سریال جنتلمن ها، نجیب زادگان

پوستر سریال جنتلمن

 

عکس های سریال آقایان گای ریچی

عکس های سریال آقایان گای ریچی عکس های سریال آقایان گای ریچی

سریال آقایانسریال نجیب زادگان

سرگرم‌کننده و خنده‌دار؛ اثر شایسته دیگری از ریچی

مطلب قدیمی

نقد و بررسی فیلم آقایان یا جنتلمن | ۲۰۲۰ | The Gentlemen

فیلم «آقایان» جدیدترین اثر گای ریچی است که در آن، آقامَنشیِ چندانی به چشم نمی‌خورد! اما طرفداران آثار او که از مدت‌ها پیش در انتظار فیلم جدیدش بودند، قطعا از تماشای کار بی‌نقص او در ساخت معجونی از شوخی، خشونت، ماجراهای خلافکاران صاحب‌سبک و نقش‌آفرینی هنرپیشگان مشهور در نقش‌های رنگارنگ و متنوع فیلم لذت خواهند برد. فیلم‌های قبلی ریچی مانند «علاالدین»، «قاپ‌زنی»، دو فیلم «شرلوک هلمز»، «مردی از یو.ان.سی.ال.ای» و «شاه آرتور افسانه شمشیر» که براساس داستان‌هایی از دیگر نویسندگان ساخته شده بودند، کارهای موفقی در کارنامه او به‌حساب نمی‌آیند؛ اما اکنون می‌توان گفت که گای ریچی با فیلم «آقایان» و با روایت داستان خودش، بازگشتی به اصلش دارد.

داستان فیلم، حول شخصیت اصلی آن یعنی مایکل پیرسن یا مختصرا میکی با بازی متیو مک‌کانهی می‌چرخد. میکی از اهالی ایالات جنوبی آمریکاست که در جوانی برای تحصیل به انگلستان آمده و همان‌جا ماندگار شده است. او حالا مالک و درواقع بنیان‌گذار مقتدر یک امپراتوری مواد مخدر است که طی سال‌ها از طریق خطوط کشتی‌رانی و با جاسازی محموله‌های بزرگ حشیش در میان بارهایی که از نجیب زادگان ورشکسته انگلیسی اجاره می‌کند، به رونق تجارت سیاه خود افزوده است. اما میکی تصمیم دارد که از این کار بازنشسته شود و به‌عنوان فردی محترم و سالم به جامعه برگردد.

گای ریچی علاقه فراوانی به بازی با کلمات دارد و حتی گاه چنان از اصطلاحات سبک باروک استفاده می‌کند که اشارات او برای بیننده قابل‌فهم نیست. فیلم، توسط روزنامه‌نگاری روایت شود که نقش او را هیو گرنت بازی می‌کند؛ روزنامه‌نگاری که در فلش بک و فلش فورواردهای داستان، ماجرا را با جملاتی طولانی و پرطمطراق مانند روایت فیلمنامه‌ای برای فیلم خودش بازگو می‌کند. در جایی از فیلم، گرنت به معاون میکی با بازی چارلی هانم که انگار راه فراری از صحبت‌های بی‌پایان روزنامه‌نگار ندارد، می‌گوید: «قهرمان ما باش !» گرنت در این میانه داستان‌گویی‌ها، روزالیند همسر میکی (با بازی میشل داکری بازیگر سریال دانتون ابی) را «کلئوپاترای لندنیِ میکی سزارِ دهاتی» توصیف می‌کند. درجای دیگری از فیلم، میکی بدون هیچ دلیل خاصی می‌گوید: «در فرانسه، نامیدن یک خوک با نام «ناپلئون» خلاف قانون است.» این‌ها فقط چند نمونه از بازی‌های عجیب گای ریچی با کلمات است.

فیلم آقایان گای ریچی

باید اشاره کرد که همسر میکی، تنها شخصیت زن فیلم است و نقش او در پیشبرد داستان، بسیار جزئی است؛ بنابراین نامیدن «آقایان» به‌عنوان فیلمی کاملا مردانه، اصلا جنبه شوخی ندارد. داستان درباره تلاش‌های سخت و جدی گروه‌های تبهکار مختلف برای خریدن و یا حتی دزدیدن کسب‌وکار میکی است: یک باند تبهکار چینی (با بازی هنری گلدینگ در نقش رییس آن‌ها)، رپرهای یک کلوپ هنری با لباس شطرنجی که علاوه بر خوانندگی سرقت هم می‌کنند و پدرخوانده باند با بازی کالین فارل آنها را «نوپاها» می‌نامد و سرانجام، یک تاجر آمریکایی با بازی جرمی استرانگ؛ همه این‌ها در تلاش هستند تا امپراتوری میکی را ازآن خود کنند.

فیلم شامل تعدادی خرده روایت حاشیه‌ای هم می‌شود؛ مانند نجات دختر یک نجیب‌زاده پایین رتبه (با بازی ساموئل وست) از چنگال یک قاچاقچی بدجنس مواد مخدر. اما به‌طور کلی، روند خود را به خوبی حفظ می‌کند و در مسیر داستان اصلی باقی می‌ماند. اگر فیلم «آقایان» گای ریچی را طعنه‌ای به ارتقاء طبقه اجتماعی افرادی خاص بدانیم، باید گفت که در این کار چندان موفق نبوده است. در جلسه پرسش و پاسخ فیلم که با حضور نویسنده و کارگردان و برخی عوامل انجام و به‌صورت زنده پخش شد، ریچی گفت: «من مخالف سیستم طبقاتی جامعه نیستم.» او گفت درواقع ایده فیلم، طی تحقیقاتش درباره «موازنه» در «گردابی» به ذهن او خطور کرده است که حاصل تنش‌های درازمدت بین اقشار طبقات بالا و پایین جامعه بریتانیاست. به‌کار بردن کلمه «موازنه» درباره فیلمی که عدم تعادل به‌صورت مداوم و به خوبی در آن احساس می‌شود، تعبیر عجیبی به نظر می‌رسد؛ عدم تعادلی که تا آخرین دقایق فیلم کاملا قابل‌لمس است.

یک صحنه تیراندازی در فیلم وجود دارد که معلوم نمی‌شود طی آن چه کسی مضروب می‌شود. حتی قاتل و دلیل قتل و چگونگی آن نیز مشخص نیست و ماجرای آن در لحظه‌هایی از فیلم آشکار می‌شود؛ در همین راستا باید گفت که نکته جالب درباره فیلم «آقایان» این است که گشودن گره‌های فیلم، هدف اصلی داستان نیست. حتی لذت تماشای فیلم هم از پیگیری گره‌ها حاصل نمی‌شود. ترانه‌ها و موسیقی فیلم در مقایسه با داستان آن، سهم زیادی در ایجاد حس خوب اثر دارند تا جایی که می‌توان گفت در «آقایان» به فرم بیشتر از محتوا توجه شده است.

نکته قابل‌توجه دیگر درباره «آقایان»، استفاده فراوان از عبارات و کلمات نامناسب، صحنه‌های خشونت‌آمیز و مرتبط با مواد مخدر است که بهتر است پیش از تماشا در نظر گرفته شود. به هر روی، درباره آخرین اثر گای ریچی می‌توان گفت که یک اتفاق لعنتی در جریان است!

تماشا و دانلود رایگان فیلم آقایان در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole