سامورایی‌ها در دنیای ماوراءالطبیعه

از انیمه اونیموشا بیشتر بدانید

انیمه ۸ قسمتی Onimusha را در فیلیمو ببینید

مجموعه انیمه‌ اکشن و ماجراجویانه اونیموشا به کارگردانی شینیا سوگای و تاکشی میکه براساس بازی‌های مشهوری به همین نام ساخته شده که شرکت ژاپنی بازی‌ساز کپکام Capcom آن را نخستین بار در سال ۲۰۰۱ عرضه کرد و تا سال ۲۰۱۹ نسخه‌های جدیدی از این بازی ارائه می‌شد. سریال هشت قسمتی «اونیموشا» در زمره انیمیشن‌های با مدت کوتاه (زیر ۶۰ دقیقه) قرار می‌گیرد و کمپانی نتفلیکس پخش آن را خرید. تماشای اونیموشا برای گیم‌ها که بازی‌های اونیموشا را بازی کردند، خالی از لطف نخواهد بود. همینطور برای مخاطبانی که علاقه‌مند به عناصر فراطبیعی در دنیای انیمه، سامورایی‌ها و تاریخ کشور ژاپن هستند، جذاب خواهد بود.

بهترین انیمه های ژاپنی تاریخ

خلاصه داستان انیمه اونیموشا

داستان سریال انیمه اونیموشا Onimusha از این قرار است: در اوایل دوره ادو، زمانی که ژاپن در حال گذار به سمت صلح بود و جنگ‌ها داشت به تاریخ می‌پیوست، موساشی سالخورده ماموریتی مخفیانه را آغاز می‌کند. موساشی با مسلح شدن به سلاح افسانه‌ای گانتلت Oni Gauntlet، سفری حماسی را آغاز می‌کند تا شیاطین کمین‌کرده را شکست دهد.

 

عوامل سازنده سریال انیمه اونیموشا

پدیدآورندگان سریال: هیدیوکی کوراتا، کارگردان: تاکاشی میکه (کارگردان ناظر)، شینیا سوگای، موسیقی: کوجی اندو، ۸ قسمت در یک فصل.

صداپیشگان: الین مسا (میاموتو موساشی)، گرگ چان (کوجیرو ساساکی)، کرک تامپسون (کنسوکه ماتسوی)، یوری لونتال (ساهی)، متئو یانگ کینگ (هیکیرو)، سارا آن ویلیامز (سایو).

تماشا و دانلود رایگان انیمه اونیموشا

در حاشیه و متن تولید سریال انیمه اونی موشا

  • تاکاشی میکه، کارگردان مشهور کشور ژاپن به عنوان کارگردان ارشد یا ناظر در ساخت سریال انیمه اونیموشا نظارت داشت و شینیا سوگای (سازنده سریال‌هایی مانند انیمه عقیده اژدها، شیکی‌زاکورا) کارگردانی اونیموشا را برعهده گرفت.
  • کاراکتر میاموتو موساشی را براساس توشیرو میفونه طراحی کردند. میفونه بازیگر مشهور ژاپنی با بازی در فیلم‌هایی مانند سریر خون، هفت سامورایی، آفتاب سرخ، فرشته مست، سامورایی قاتل، یوجیمبو و راشومون شهرت دارد. نام او در تاریخ سینما با آکیرا کوروساوا گره خورده. او با آکیرا کوروساوا در فیلم‌های مشهور این فیلمساز ژاپنی مانند سریر خون، هفت سامورایی، ریش قرمز، راشومون، یوجیمبو همکاری داشت. میفونه الهام‌بخش بازیگران غربی مانند کلینت ایستوود بوده است.
  • تم موسیقی افتتاحیه انیمه ترانه «تنهاترین» اثر گروه دانمارکی منسکین است.
  • کمپانی کپکام مجموعه بازی‌های اکشن با موضوع بقای اونیموشا را که در دوران تاریخی سن‌گوکو می‌گذرد نخستین بار در سال ۲۰۰۱ معرفی کرد. بازی‌های این مجموعه گیم در دوران تاریخی سن‌گوکو روایت می‌شود اما داستان عناصر ماوراء طبیعی دارد. آخرین بازی، یک ریمستر از گیم «اونیموشا: ارباب جنگ» بود که در ژانویه ۲۰۱۹ منتشر شد. سن‌گوکو دوران پرآشوب در کشور ژاپن است که جنگ‌های داخلی شرایط کشور را سال‌ها ملتهب نگه داشت. دوران سن‌گوکو از سال‌های میانه‌های قرن پانزدهم تا آغاز قرن هفدهم ادامه داشت.
  • مجموعه گیم «اونیموشا» قبلاً الهام‌بخش فیلم انیمیشنی «اونیموشا: طلوع رویاها» ساخته کوئیچی کیمورا در سال ۲۰۰۶ شد. این فیلم سکانس‌های CG را از بازی ویدیویی «اونیموشا: طلوع رویاها» استفاده کرده بود و سکانس‌های انیمیشنی دیگری را نیز خود طراحی و به فیلم اضافه کرده بودند. بازی «اونیموشا: طلوع رویاها» برای پلی‌استیشن ۲ توسط کمپانی کپکام ارائه شده بود. «اونیموشا: طلوع رویاها» نوشته هیروشی یاماشیتا بود.

سریال اونیموشا

نقد و بررسی منتقدان درباره انیمه اونیموشا

اسلنت مگزین

نیو. ام سالیوان | اونیموشا تاحدی وام‌دار هفت سامورایی است، از جمله این شباهت‌ها می‎توان به تمرکز داستان بر هفت جنگجو و شباهت کاراکتر موساشی به بازیگر ژاپنی توشیرو میفونه اشاره کرد. اگرچه آثاری که از فیلم کوروساوا الهام گرفته‌اند، اغلب اعضای گروه‌ها هفت نفره را در داستان‌ها به کهن‌الگوهای کلیشه‌ای تقلیل می‌دهند، اما این‌جا شخصیت‌ها به حس فردگرایی قابل توجهی دست می‌یابند. به ویژه شخصیت گورومارو و دو شاهینی که او در نبرد فرماندهی می‌کند قانع کننده هستند. پرندگان هیولاها را تکه تکه می‌کنند – و تکه‌هایی از دشمنانش را روی گورومارو می‌ریزند، که به اهدای هدایای کوچک زشتی برای مراقب‌شان شباهت دارد. شخصیت ساهی که اهل کتاب است، می‌گوید: «شاهین‌ها در واقع گورمارو را بیش از حد دوست دارند.» سریال برای کشف فتنه وقت تلف نمی‌کند: خائنان بلافاصله پس از مظنون شدن دست‎شان رو می‌شود و منشأ غول‌های مرده لحظاتی پس از شکست آن‌ها توضیح داده می‌شود. اما کارگردان شینای سوگای و نویسنده هیدیوکی کوراتا در صحنه‌های بی‌شتابی که کامپوزیشن‌های خیره‌کننده، رابطه شخصیت‌ها و دنیای پیرامون آن‌ها را عمیق‌تر می‌کند، از ضربآهنک کم می‌کنند.

کامانُسنس‌مدیا

دانای استالنکر | اونیموشا درام تاریخی خشن با شخصیت‌های عمیق و مضامین ظریف خود تماشاگر را شگفت زده می‌کند. در نگاه نخست، به نظر می‌رسد سریال، یکی دیگر از سریال‌های فانتزی با موضوع قدرت و اکشن در پایان دوران سامورایی باشد. اما به محض آن که راز آشکار می‌شود و شخصیت‌ها با خطرات فزاینده‌ای روبرو می‌شوند، قلب داستان واقعا تلالو پیدا می‌کند. این سفر یک قهرمان با اخلاق‌گرایی مبهم است که با انسانیت خود دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که می‌کوشد از آینده‌ای صلح‌آمیز پس از یک عمر خشونت محفاظت کند. شخصیت‌های پیچیده – از جمله آنتاگونیست‌ها – و پیام‌های مرتبط در مورد سنت، پیشرفت، فرهنگ و هویت، اونیموشا را به یک انیمیشن اکشن لذت‌بخش و ادای احترام به بازی‌هایی تبدیل می‌کند که چیزی فراتر از خشونت در چنته دارد. . این سریال همچنین جایی برای بحث در مورد چگونگی تفسیر تاریخ باقی می‌گذارد.

استاربرست مگزین

جیمز هنتون | این‌جا از جزئیات بی‌اهمیت و غیرعادی که می‌تواند انیمه‌های دیگر شبیه اونیموشا را گرفتار کند، پرهیز شده است. اونیموشا همچنین کنتراست جذابی بین حرکات شخصیت‌های سه بعدی و پس‌زمینه‌های دو بعدی طراحی‌شده با دست دارد، که باعث می‌شود احساس شود که سریال در تاریخ کهن ریشه دارد، گویی در حال مطالعه نوعی کوبلن ملیله‌دوزی شده خارق‌العاده هستید. این ویژگی معمولا امتیاز برجسته انیمه‌های نتفلیکس نیست، اما اونیموشا دارای روایتی قوی و تصاویری کاملا نوآورانه برای ارائه یک ماجراجویی ارزشمند در ژاپن عصر ادو است.

سریال اونیموشا

اسپینوف

ماریلو دلگادو | اونیموشا به عنوان یک فیلم معمولی سامورایی بسیار خوب عمل می‌کند، با گروهی که متشکل از یک راهب، یک کاراکتر بامزه، یک کاراکتر باهوش، و دارودسته‌ی است که به هفت سامورایی شباهت دارند.

سایت butwhytho

کیت سانچز | داستان‌گویی اونیموشا و اقتباس از مکانیزم بازی‌های ویدیویی به موفقیت این مجموعه کمک می‌کند. سریال بسیار پرانرژی است و با تمام توان برای سکانس‌های اکشن انیمیشن زحمت کشیدند. اونیموشا خونین و پر از نماهای شمشیر بازی است که برقش چشم را می‌زند و حیرت‌انگیز است.

جدول امتیازهای تماشاگران و منتقدان

پس از مرور امتیاز کاربران سایت‌های مرجع «آی‌ام‌دی‌بی» و سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان، برآیند امتیاز سریال انیمه اونیموشا به شرح زیر است:

آرا امتیاز دهندگان امتیاز میانگین نام سایت
۱۹۰۰ کاربر کاربران ۶.۹ از ۱۰ IMDb
براساس پنج نقد عموم منتقدان ۱۰ از ۱۰ راتن تومیتوز
منتقدان برتر متاکریتیک

پوستر انیمه اونیموشا

پوستر انیمه اونیموشا

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole