یک انیمیشن باشکوه و جاه‌طلبانه

درباره سریال شکست ناپذیر چه می‌دانیم؟

سریال انیمیشنی Invincible مناسب بزرگسالان است

انیمیشن شکست‌ناپذیر یا اینوینسیبل Invincible را رابرت کرکمن برای «آمازون پرایم ویدیو» خلق کرده؛ سریالی بزرگسالانه که بر اساس مجموعه کتاب‌های مصوری به همین نام از کرکمن، کوری واکر و راین آتلی شکل گرفته و فصل اول آن ماه مارس ۲۰۲۱ عرضه شد. نمایش فصل دوم شکست‌ناپذیر هم از نوامبر ۲۰۲۳ آغاز شد. شکست‌ ناپذیر که فصل سومش هم تولید خواهد شد با تحسین منتقدان روبه‌رو شده است و پویانمایی، فصل‌های اکشن و داستانش بیشتر ستوده شده‌اند.

بهترین انیمیشن های سریالی جهان

داستان انیمیشن شکست ناپذیر Invincible

خلاصه داستان فصل اول سریال انیمیشن ابرقهرمانی شکست ناپذیر Invincible را اینطور باید تعریف کرد؛ پسر قوی‌ترین ابرقهرمان کره زمین قرار است به قهرمانی بزرگ‌تر از خودش بدل شود: قهرمانی جسور، جهانی و شکست‌ناپذیر؛ و در نهایت، مارک گریسِن پس از پدرش به مدافع بزرگ بعدی زمین بدل می‌شود.

داستان فصل دوم هم از جایی شروع می‌شود که در زمینی ویران‌شده، دانشمندی به نام انگستروم لِوی با استفاده از مدخلی مرموز می‌گریزد. مارک یک ماه پس از مرگ پدرش نولان، می‌کوشد از عهده وظایف او به عنوان شکست‌ناپذیر/ اینوینسیبل برآید. سیسِل (رییس آژانس پدافند جهانی) ایمورتالی احیاشده را برمی‌گزیند تا به عنوان رهبر محافظان، جانشین رودی شود و قهرمانی جدید به نام بولت‌پروف را هم به جمع نیروهای آژانس اضافه می‌کند. در این میان، مالرها هم با کمک نسخه خودشان از انگستروم، راهی برای فرار از زندان پیدا می‌کنند. آن‌ها از سوی انگستروم مامور می‌شوند تا ابزاری بسازند که می‌تواند خاطرات نسخه‌های مختلف همزادهای انگستروم در سایر جهان‌های موازی را به او منتقل کنند؛ و او به این شیوه بتواند از فناوری‌های روی کره زمین پیشی بگیرد و دیگر سیاره‌ها را هم نجات بدهد. سیسل، مارک را می‌فرستد تا جلوی تلاش مالرها را بگیرد ولی مارک از عهده این ماموریت برنمی‌آید و تا سر حد مرگ پیش می‌رود.

دانلود و تماشای انیمیشن شکست ناپذیر

عوامل و بازیگران سریال شکست ناپذیر

خالق: رابرت کرکمن، کارگردانان: جف آلن، دن دانکن و… فیلمنامه‌نویسان: کرکمن، راین آتلی، کوری واکر و… تدوینگران: اسکات وینلا، متیو سیپِل و لوک گیدیچی، آهنگساز: جان پایزانو.

بازیگران صداپیشه: استیون یون (مارک گرِیسِن/ شکست‌ناپذیر یا اینوینسیبل)، سندرا او (دِبرا گریسن ملقب به دِبی)، جی. کی. سیمِنز (نولان گریسن/ آمنی-مَن)، سامانتا ایو ویلکینز/ اتم ایو (جیلیئن جیکوبز و…) و…

تولید شکست ناپذیر Invincible از کجا شروع شد؟

چهارم آوریل ۲۰۱۷ بود که اعلام شد کمپانی «یونیورسال پیکچرز» فیلمی زنده بر اساس کتاب‌های مصور «شکست‌ناپذیر» تولید خواهد کرد؛ و البته افشا شد که سِت روگن و اِوِن گولدبرگ (پس از همکاری‌شان در سریال «واعظ») این فیلم با درجه نمایشی «آر» (تماشاگر زیر ۱۷ سال با همراهی والدین می‌تواند فیلم را تماشا کند) را کارگردانی خواهند کرد. با وجود این، وقتی قرار شد سریال «شکست‌ناپذیر» هم ساخته شود، تولید فیلم به حالت تعلیق درآمد تا این‌که ژانویه ۲۰۲۱ گفته شد که پروژه فیلم سینمایی منتفی نشده است و جدا از سریال تولید خواهد شد! روگن در یکی از مصاحبه‌های سال میلادی جاری خود اشاره کرده است که سریال «شکست‌ناپذیر» تاثیر زیادی روی فیلم زنده آن‌ها گذاشته و حالا به عنوان نسخه سینمایی سریال در حال تولید است.

یازدهم اوت ۲۰۱۷ رابرت کرکمن قراردادی با آمازون امضا کرد تا سریال‌های مختلفی را با کمپانی‌اش «اسکای‌بوند انترتینمنت» برای «آمازون پرایم ویدیو» تولید کند. آن زمان کرکمن گفت که دوست دارد سریالی بر اساس کتاب‌های مصور «شکست‌ناپذیر» کار کند اما به دلیل فیلمی که کمپانی یونیورسال اعلام کرده بود، شدنی به نظر نمی‌رسید. با وجود این، نوزدهم ماه ژوئن ۲۰۱۸ خبر رسید که آمازون دستور تولید فصل اول را به صورت انیمیشن و در قالب هشت قسمت حدودا یک‌ساعته داده است. ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ هم پس از عرضه قسمت آخر فصل اول «شکست‌ناپذیر»، آمازون دستور تولید فصل‌های دوم و سوم را صادر کرد.

آیا می‌دانید؟

  • عنوان‌بندی ابتدایی سریال (Title Sequence) در ابتدای هر قسمت جدید با یک لکه(پاچِش) تازه خون همراه می‌شود.
  • شخصیت سایمن پِگ در فیلم «پل» (۲۰۱۱) تی‌شرتی پوشیده است که روی آن تصویر شکست‌ناپذیر دیده می‌شود.
  • «شکست‌ناپذیر» که بر اساس کتاب‌های مصوری از رابرت کرکمن – خالق کتاب مصور «مردگان متحرک» (The Walking Dead) و تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی مرتبط با آن – شکل گرفته است، چند بازیگر از سریال «مردگان متحرک» را به عنوان صداپیشه در ترکیب خود دارد.
  • ویلیام کرب‌تری، نقاش کتاب‌های مصور «شکست‌ناپذیر»، دهم ژانویه ۲۰۲۲ از رابرت کرکمن به دادگاه شکایت برد و ادعای خسارت بابت نقض حقوق و عدم پرداخت سود کرد.

سریال شکست ناپذیر

نقد و بررسی منتقدان | فصل دوم سریال شکست ناپذیر

گاردین | امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

لیلا لطیف | شکست‌ناپذیر باشکوه، جاه‌طلبانه و از نظر اخلاقی، در هر چرخش داستانی‌اش، پیچیده است؛ و با این‌که بیش‌تر شخصیت‌های مورد علاقه ما روی صحنه لت‌وپار می‌شوند اما فکر کردن به این موضوع که باید تا سال میلادی آینده منتظر بمانیم تا بتوانیم باقی ماجراهای این سریال دیدنی را تماشا کنیم، به همان اندازه دردناک است.

کولایدر | امتیاز ۸۳ از ۱۰۰

چِیس هاچینسِن | سریال به هر نقطه و جوابی که ختم شود، سفر پرفرازونشیبی که در آن شاهد تجربه فرازهای تازه و غوطه‌وری بیش‌تر در اعماق تباهی و شرارت هستیم، عاملی است که «شکست‌ناپذیر» را دیدنی و درخشان کرده است.

ای. وی. کلاب | امتیاز ۸۳ از ۱۰۰

سالونی گاجار | شور و هیجان همچنان به قوت خودش باقی است و «شکست‌ناپذیر» مثل همیشه استفاده شگفت‌انگیزی از انیمیشن خاص خود برده است… و با این‌که قسمت‌های فصل دوم به‌شدت بی‌عجله به نظر می‌رسند، «شکست‌ناپذیر» به‌طرزی موثر تفکربرانگیز است و ما را آماده گام واقعا بلند بعدی در آینده خودش می‌کند.

اسلش‌فیلم | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

رافائل موتامایور | سریال با جدیت پذیرای هر استعاره و عنصر عجیب‌وغریبی از کتاب‌های مصور منبع اقتباس خود است و توامان، انبوهی خشونت و خون و خون‌ریزی را به آن اضافه می‌کند. «شکست‌ناپذیر» در فصل دوم، بزرگ‌تر و جسورانه‌تر است و به‌مراتب انیمیشن بهتری دارد.

راجرایبرت‌دات‌کام | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

رِندی جونز | سوای داستان‌گویی سرراست سریال، شخصیت‌پردازی و درامی که میان شخصیت‌ها جریان دارد – چه قهرمان و چه آدم‌بد – جایی است که «شکست‌ناپذیر» انتظارها را برآورده می‌کند. از نقاط قوت فصل دوم می‌توان به این مورد اشاره کرد که تاثیر احساسی اتفاق‌های گذشته را بر همه شخصیت‌ها در نظر گرفته و حساب‌شده آن‌ها را پیش برده است.

دیسایدِر | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

جول کِلِر | این‌طور به نظر می‌رسد که فصل دوم از فصل اول پیچیده‌تر خواهد بود اما از این موضوع مطمئن هستیم که فصل دوم به اندازه فصل نخست منسجم خواهد بود.

آی‌جی‌اِن | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

سیدانت اَدلاکا |  صداپیشگی هم کیفیت بهتری پیدا کرده است و بازگشت شخصیت‌های استیون یون و سندرا او برای این مجموعه و خود این بازیگران امتیازی به شمار می‌رود. با وجود این هسته احساسی متقاعدکننده و جالب درام، و همین‌طور گسترش ابعاد تولیدی سریال، فصل دوم کمی لرزان به نظر می‌رسد.

امتیاز سایت های سینمایی به انیمیشن Invincible

پس از مرور امتیاز کاربران سایت «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان (که میانگین امتیازشان برای فصل دوم در جدول آمده است) می‌توانید بخشی از نظرهای هفت منتقد مطرح را هم مطالعه کنید:

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ۸.۷ از ۱۰ ۱۷۰ هزار کاربر
۲ متاکریتیک منتقدان برتر ۸۲ از ۱۰۰ بر اساس ۱۱ نقد
۳ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۸.۵ از ۱۰ بر اساس ۳۰ نقد

 

پوستر سریال انیمیشنی شکست ناپذیر

پوستر شکست‌ناپذیر

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole