به بهانه صدسالگی دیزنی با همه ستاره‌های خاطره‌انگیر دیدار کنید

درباره انیمیشن روزی روزگاری استودیو چه می‌دانید؟

انیمیشن روزی روزگاری استودیو، برای صدمین سالگرد تاسیس کمپانی والت دیزنی تهیه شده و به‌عنوان یک تشکر از همه مخاطبانی است که در طول صد سال گذشته با این دنیای تماشایی همراه بوده‌اند. این فیلم کوتاه شامل بیش از ۵۰۰ شخصیت و بیش از ۴۰ صداپیشه است.

فهرست بهترین انیمیشن های سریالی جهان

خلاصه داستان انیمیشن روزی روزگاری استودیو

خلاصه داستان انیمیشن خاطره‌باز روزی روزگاری استودیو Once Upon a Studio از این قرار است؛ برنی متینسون آرزو می‌کند که دیوارهای استودیو می‌توانستند صحبت کنند. بعدا، میکی و مینی ماوس از عکس‌های روی دیوار جدا می‌شوند و قصد دارند شخصیت‌هایی را از سراسر استودیو برای یک عکس دسته جمعی جمع کنند. در این ماجرا ۵۰۰ کاراکتر تمام صدسال فعالیت دیزنی حضور دارند.

 

تاریخ پخش انیمیشن روزی روزگاری استودیو

انیمیشن روزی روزگاری استودیو در ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ (یکم آذر ۱۴۰۲) منتشر می‌شود.

 

صداپیشگان انیمیشن Once Upon a Studio

کریستن بل (آنا)، جودی بنسون ( آریل)، اولی کراوالیو (موانا)، آریانا دبوز (آشا)، بیل فارمر (گوفی)، سانتینو فونتانا (هانس)، جاش گاد (اولاف)، جینیفر گودوین (جودی هاپس)، جاناتان گروف (کریستوف)، جرمی آیرونز (اسکار)، برت ایوان (میکی موس)، دواین جانسون (مائوئی)، ناتان لین (تیمون)، برنی متینسون (خودش)، آیدینا منزل (السا)، پیج اوهارا (بل)، کیتلین رابروک (مینی ماوس)، آنیکا نونی رز (تیانا)، لی سالونگا، آلن تودیک (کلاهدوز دیوانه).

انیمیشن روزی روزگاری استودیو

درباره انیمیشن تازه دیزنی

روزی روزگاری استودیو Once Upon a Studio یک لایو اکشن کوتاه کمدی فانتزی آمریکایی است که برای پخش در ۲۰۲۳ تهیه شده. این انیمیشن به نویسندگی و کارگردانی دن آبراهام و ترنت کوری نوشته شده و مراحل تولیدش را استودیو انیمیشن والت دیزنی طی کرده و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شده است. در این فیلم، برنی متینسون، انیماتور، متوجه می‌شود که شخصیت‌های دیزنی از تصاویر آویزان شده در ساختمان استودیو زنده می‌شوند. این فیلم کوتاه با الهام از صدمین سالگرد آینده کمپانی والت دیزنی در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۴ مهر ۱۴۰۲)، به‌عنوان نامه‌ای عاشقانه به استودیوی انیمیشن والت دیزنی توسط کوری و آبراهام توصیف شد. سبک هنری این انیمیشن کوتاه، ترکیبی از گرافیک کامپیوتری، انیمیشن سنتی و اکشن زنده است.

انیمیشن روزی روزگاری استودیو در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۱ خرداد ۱۴۰۲) به نمایش درآمد و اولین نمایش عمومی خود را در ABC در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۳ مهر ۱۴۰۲)، به‌عنوان بخشی از دنیای شگفت‌انگیز دیزنی: جشن صدمین سالگرد دیزنی پیش از نمایش در سینماها خواهد داشت.

انیمیشن روزی روزگاری استودیو، برای صدمین سالگرد تاسیس کمپانی والت دیزنی تهیه شده و به‌عنوان یک تشکر از همه مخاطبانی است که در طول صد سال گذشته با این دنیای تماشایی همراه بوده‌اند. این فیلم کوتاه شامل بیش از ۵۰۰ شخصیت و بیش از ۴۰ صداپیشه است.

نکته جالب درباره شخصیت های انیمیشن‌های دیزنی

انیماتورها و سبک طراحی انیمیشن روزی روزگاری استودیو

در این پروژه اریک گلدبرگ به‌عنوان مدیر بخش انیمیشن دستی و اندرو فلیسیانو به‌عنوان مدیر بخش انیمیشن کامپیوتری فعالیت می‌کند. گلدبرگ برای تولید این انیمیشن انیماتورهای CG را استخدام کرد که در طراحی انیمیشن‌های دستی نیز تجربه داشتند. کارآموزانی نیز برای تهیه انیمیشن کوتاه استخدام شدند. شخصیت‌ها به گونه‌ای متحرک شدند که سبک هنری فیلم اصلی آنها را تکرار می‌کند.

انیماتورهای این انیمیشن مارک هن، رندی هایکاک، الکس کوپرشمیت و برت کلین هستند و از میان انیماتورهای قدیمی دیزنی، جیمز باکستر، روبن آکوینو، تونی بنکرافت، نیک رانیری، و ویل فین نیز در این پروژه همکاری کرده‌اند. هر دو گروه انیماتورها روی شخصیت‌های کلاسیک دیزنی کار کرده‌اند.

در این میان باکستر از کارگردان‌ها درخواست کرد تا روی شخصیت‌های بامبی (۱۹۴۲) نیز کار کنند و جایگاهی در این انیمیشن برایش تعریف کنند چرا که در دوران پخش، طیف وسیعی از طرفداران را به سمت خود جذب کرده بود.

تقریبا ۸۰ درصد از انیمیشن روزی روزگاری استودیو به‌صورت دستی طراحی شده است. با اصرار کارگردان‌ها، انیمیشن دستی با جوهر و کاغذ کشیده شد و در نهایت به تایید گلدبرگ رسید. گلدبرگ صحنه‌ها را به‌طور کامل با دست طراحی کرد، پس از آن فلیسیانو انیمیشن CG را ایجاد کرد که با حرکت شخصیت‌ها مطابقت داشته باشد. گلدبرگ همچنین با وسواس و مهارت خودش صحنه‌ای را که میکی به عکسی از والت دیزنی نزدیک می‌شود، را انیمیت می‌کند؛ زیرا به این صحنه به‌دلیل لحن احساسی آن علاقه‌مند بود.

دن ابراهام و ترنت کوری

انیماتورهای CG مجبور شدند مدل‌های کاراکترها را برای شخصیت‌های CGI که ​​قبل از گیسوکمند (۲۰۱۰) Tangled ساخته شده بودند، بازسازی کنند، زیرا به‌روزرسانی‌هایی که در فناوری انیمیشن شکل گرفته‌اند در طول سال‌ها، با ریگ‌سازی و رندرینگ بازسازی می‌شد تا بتوان از آنها با فناوری مدرن نیز تولید اثر کرد. انیماتورهای CG از نزدیک با تیم طراحی با دست کار کردند، با گلدبرگ و فلیسیانو، که از دوران کودکی طرفدار علاءالدین بودند. آن‌ها باهم این انیمیشن کوتاه را بررسی کردند تا مشخص کنند که آیا صحنه توسط یک شخصیت طراحی شده با دست یا سی جی هدایت می‌شود یا خیر، پس از آن، آنها ارزیابی می‌کردند که ابتدا  یک کاراکتر دستی در صحنه انیمیت شود یا یک کاراکتر خلق شده با شیوه مدرن CG. انیماتورهایی با تجربه در طراحی دستی و انیمیشن‌های CG، مانند تایلر پاکانا و تونی دروزا، روی صحنه‌هایی کار کردند که هر دو فرمت باهم ترکیب می‌شد.  در آخر پاکاندا از تکنیکی به نام “Puppetry 2D” برای کمک به ساخت تصویر نهایی استفاده کرد.

 

موسیقی انیمیشن Once Upon a Studio

دیوید متزگر موسیقی انیمیشن روزی روزگاری استودیو را تنظیم کرده است. صحنه‌ای که در آن میکی به عکسی از والت دیزنی نزدیک می‌شود، آهنگ “Feed the Birds” از مری پاپینز (۱۹۶۴) شنیده می‌شود که دلیل انتخابش این بوده که یکی از موسیقی‌های محبوب دیزنی بوده است. همانطور که آنها این ایده را با مت واکر، تهیه کننده اجرایی موسیقی در میان گذاشتند، او پیشنهاد کرد تا ریچارد ام. شرمن، یکی از نویسندگان آهنگ، برای اجرای یک موسیقی جدید استخدام شود. شرمن این آهنگ را در ۲۲ آگوست در دفتر اصلی دیزنی ضبط کرد و با استفاده از همان پیانویی که در ابتدا آهنگ را در آن اجرا کرده بود این موسیقی را تنظیم کرد.

نکته های خواندنی درباره آقای والت دیزنی؛ کاشت خیال، برداشت اسکار!

پوستر و تیزر انیمیشن روزی روزگاری استودیو

پوستر انیمیشن روزی روزگاری استودیو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم