پرنسس‌ها، حیوانات و دیوها زیر ذره‌بین فیلیموشات

نکته جالب درباره شخصیت های انیمیشن‌های دیزنی

دیزنی یکی از کمپانی‌های مطرح انیمیشن‌سازی در جهان است که انیمیشن‌های آن در میان مردم بسیار محبوب و پر طرفدار است. این کمپانی مطرح در آثار خود حقایق و نکات جالبی را گنجانده که کمتر کسی به این نکات توجه می‌کند. انیمیشن‌هایی که کمپانی دیزنی تولید و منتشر کرده ‌است، جایگاه ویژه‌ای در میان بزرگسالان و کودکان دارد؛ چرا که محتوای این آثار به شکلی است که توانایی سرگرم کردن هر رده سنی را دارد. علاوه بر این، محتوای منحصربه‌فرد و جذابی که در آثار کمپانی دیزنی وجود دارد، موجب جذابیت و دیدنی‌تر شدن این آثار نزد بیننده شده است.
نکات و حقایق جالبی را که درباره انیمیشن‌های دیزنی و شخصیت‌های آنها وجود دارد و کمتر کسی به آن توجه کرده است، می‌توانید اینجا بخوانید. حقایقی که می‌تواند شما را متحیر کند و به قدری جالب است که باعث می‌شود بار دیگر این کارتون‌ها را تماشا کنید.

بهترین انیمیشن های جهان

نکته جالبی که شاید هیچکس در بین شخصیت های دیزنی تا به حال به آن توجه نکرده باشد، رنگ چشم‌های پرنسس‌های منحصربه‌فرد دیزنی است. در میان پرنسس‌های کمپانی والت دیزنی، تنها یک پرنسس وجود دارد که چشمانی سبز دارد و او کسی نیست جز راپونزل. معمولا پرنسس‌های والت دیزنی چشمانی آبی و قهوه‌ای دارند؛ اما راپونزل، تنها پرنسسی است که چشمان سبز رنگش با سایر پرنسس‌های دیزنی متفاوت است.

اگر به یاد داشته باشید یکی از پرنسس‌های دیزنی، تیانا نام دارد. تیانا تنها پرنسسی است که برای خودش شغل خاصی دارد. قسمت جالب این نکته اینجاست که می‌توان گفت هیچکدام از پرنسس‌ها و زنان قهرمان کمپانی والت دیزنی شغل واقعی ندارند؛ چرا که آنها یا شاهزاده‌اند یا با والدینشان زندگی می‌کنند. البته ماجرای سیندرلا بسیار متفاوت است و کار او شغل رسمی نیست و بابتش هم پولی دریافت نمی‌کند.

انیمیشن شاهزاده و قورباغه

شخصیت پری دریایی یا همان آریل از روی مدل معروف آلیسا میلانو طراحی شده است. مدل معروف آلیسا، در آن زمان تنها ۱۱ سال سن داشت که پس از شکوفایی در مجموعه تلویزیونی Charmed به شهرت رسید. این نکته نشان دهنده خلاقیت والت دیزنی در طراحی پرنسس‌هایش است.

پوکاهانتس یکی از پرنسس‌های دیزنی است‌، که قصه آن بر اساس داستانی واقعی شکل گرفته است. برخی از تماشاگران شاید تصور کنند که داستان مولان نیز همانند انیمیشن پوکاهانتس، واقعی بوده در صورتی که این شخصیت تنها در اشعار چین باستان حضور داشته است و نمی‌توان آن را واقعی به حساب آورد.

اولین پرنسسی که دیزنی آن را به جهان معرفی کرد با انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله بود. بله! سفیدبرفی اولین پرنسس دیزینی است که بسیار محبوب و معروف شد.

انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله

جازمین و مولان تنها کسانی هستند که در میان سایر شخصیت‌های زن دیزنی شلوار به تن دارند. این درصورتی است که اکثر پرنسس‌های دیزنی، لباس‌های مجلل شاهانه و گران‌قیمت می‌پوشند. اما مولان و جازمین که شرایط‌شان با آنها متفاوت است، پوشش متفاوت‌تری هم دارند.

تنها ۲ پرنسس از کمپانی دیزنی قدرت و توانایی‌های فرا طبیعی دارند. اگر شما انیمیشن‌های محبوب راپونزل و فروزن را مشاهده کرده باشید، قطعا قدرت‌های ماورایی ۲ کاراکتر این فلیم‌ها را دیده‌اید. به ندرت پیش می‌آید که پرنسس‌های اصلی دیزنی قدرت جادویی و ماورایی داشته باشند و راپونزل و السا دو استثنا در این قاعده هستند. قدرت راپونزل در موهایش است که می‌تواند زخم، چین و چروک و هر بیماری دیگری را درمان کند. السا نیز می‌تواند هر چیزی را که می‌خواهد منجمد کند.

مطالب مرتبط: انیمیشن های کمپانی والت دیزنی

اکثر پرنسس‌های دیزنی، مادر ندارند. نکته جالب‌تر اینجاست که این داستان، اتفاقی نیست و علت قانع‌کننده‌ای دارد؛ هنگامی که والت دیزنی اولین حقوق خود را دریافت کرد با خانواده‌اش به خانه جدیدی نقل مکان کرد. در این خانه مادرش بر اثر نشت گاز جان خود را از دست داد و از آن پس دیزنی تمامی نمایشنامه‌های خود را تغییر داد. در نتیجه شاهدخت‌ها و ملکه‌هایی که در کارتون‌های دیزنی مادر ندارند، انتخابی هوشمندانه و عمدی است؛ چرا که مخاطب بهتر می‌تواند تنهایی یک زن قهرمان را درک کند.

مریدا یکی از پرنسس‌هایی است که اغلب مردم تصور می‌کنند توسط دیزنی خلق شده است. مریدا، نه تنها پرنسس کمپانی دیزنی نیست بلکه متعلق به استودیو پیکسار است. شاید شما هم دیده باشید که  مریدا در اغلب عکس‌های پرنسس‌های دیزنی وجود دارد؛ اما این دلیل مناسبی نیست برای اینکه بگوییم؛ او هم متعلق به کمپانی دیزنی است. البته اگر انیمیشن رالف اینترنت را خراب می کند، را دیده باشید، متوجه خواهید شد که مریدا نمی‌تواند به درستی با دیگر پرنسس‌های دیزنی ارتباط برقرار کند.

انیمیشن دلیر

از دیگر نکات جالبی که در انیمیشن‌های دیزنی وجود دارد می‌توان به این اشاره کرد که یاسمن با وجود اینکه پرنسس است؛ اما در انیمیشن علاءالدین برخلاف دیگر پرنسس‌های دیزنی به عنوان نقش اصلی داستان به حساب نمی‌آید و شخصیتش در این انیمیشن فرعی است.

میکی موس معروف را حتما همه می‌شناسید اما بعید است بدانید‌‌‌، این موش بامزه و بازیگوش در ابتدا مورتیمر نامگذاری شده بود. همسر والت‌دیزنی عقیده داشت که اسم به شخصیت این کاراکتر نمی‌خورد و باید اسم دیگری برای آن انتخاب شود. در نتیجه پس از مدت زمان کوتاهی، والت‌دیزنی اسم این موش را به میکی موس تغییر داد. البته نام مورتیمر هم بر روی یکی دیگر از شخصیت‌های انیمیشن میکی موس قرار داده شد که در واقع یکی از رقبای عشقی میکی موس به حساب می‌آید. این شخصیت قد بلندتری نسبت به میکی موس دارد و بسیار مغرور است.

انیمیشن میکی موس

شخصیت نامادری سیندرلا یکی از شخصیت‌های فراموش نشدنی است که میزان بدجنسی او در برابر سیندرلا باعث شده خیلی وقت‌ها در دنیای واقعی هم به بعضی‌ها بگوییم نامادری سیندرلا. جالب است بدانید که صداپیشه این کاراکتر فردی به نام النور آدلی بود که علاوه بر کاراکتر نامادری سیندرلا، جای کاراکتر مالفیسنت نیز صداپیشگی کرده بود. در نتیجه می‌توان گفت که کاراکترهای شرور این دو فیلم در حقیقت یک نفر بودند.

اگر انیمیشن سگ‌های خالدار را دیده باشید، قطعا به این نکته توجه نکرده‌اید که این سگ‌ها میلیون‌ها خال بر روی بدنشان دارند. یا به عبارتی می‌توان گفت که در انیمیشن صد و یک سگ خالدار، بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خال بر روی بدن سگ‌های خالدار وجود دارد.

انیمیشن 101 سگ خالدار

کاراکتر دیو در انیمیشن دیو و دلبر ویژگی‌های چند حیوان را با هم دارد. طبق گفته گلن کین، انیماتوری که کاراکتر دیو را طراحی کرده از ویژگی‌های حیوانات مختلف برای طراحی آن استفاده کرده‌ است. پاهای کاراکتر دیو همانند گرگ، جثه این کاراکتر از خرس، سر آن از بوفالو، موهای سر از یال شیر، دم آن از سگ، ابروها از گوریل، پوزه آن از گراز وحشی و… برگرفته شده است.

یکی از جالب‌ترین نکاتی که در انیمیشن داستان اسباب بازی ۲ می‌توان به آن اشاره کرد، این است که مادر اندی، صاحب واقعی جسی بود. اگر به صحنه‌ای که اندی کلاه مادرش را به سر گذاشته است، دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که این کلاه دقیقا همان کلاهی است که جسی بر سر دارد و وقتی او داستان زندگی خود را برای وودی تعریف می‌کند، آن دختری که نشان داده می‌شود، دقیقا همین کلاه را بر سر داشته است.

جالب ترین ها: انیمیشن های کمپانی پیکسار

جین در انیمیشن تارزان در حقیقت نوه دختری بل در دیو و دلبر است. اگر این انیمیشن را مشاهده کرده باشید، خواهید دید که شباهت‌های بسیاری بین این دو شخصیت وجود دارد مانند علاقه آنها به رنگ زرد، دوست داشتن مردان مشکل دار و… .جین همانند بل با رفتاری دوستانه و صبر زیاد با تارزان برخورد می‌کند. از همه جالب‌تر اینجاست که جین همان وسایل چای خوری بل را در اختیار دارد.

تارزان در حقیقت برادر آنا و السا بوده است. کارگردان انیمیشن ملکه برفی و کارگردان تارزان بیان کردند که پادشاه و ملکه آرندل در حادثه کشتی کشته شدند. در صورتی که این دو به جزیره‌ای استوایی هدایت شده و در آن خانه‌ای برای خود ساختند. در لحظه‌ای که ملکه فرزند خود را به دنیا می‌آورد، پلنگی به آنها حمله می‌کند و خانواده این کودک تازه متولد شده را می‌کشد. این کودک تارزان نام دارد که برادر حقیقی السا و آنا است.

انیمیشن تارزان

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

5 نظر
  1. یه خری هستم دیگه می‌نویسد

    از ۱۰۰ درصد ۴۰ درصد مفید بود

  2. ایرانی می‌نویسد

    والت دیرنی یه کمپانی بیشرف حامی اسراییله

  3. برفین می‌نویسد

    سلام
    پرسیدم سفید برفی چشم آبی بوده؟ یا چشم قهوه ای؟

  4. برفین می‌نویسد

    چشم های سیندرلا قهوه ای بود؟ یا آبی؟ لطفاً جواب بدید. ممنون🙏🏻🥰

  5. ناشناس می‌نویسد

    آیا میدانید:سفیدبرفی و سیندرلا و راپونزل کوتاه موترین پرنسس های دیزنی هستن ، به غیر از یاسمین هیچکس شلوار نپوشیده و به غیر از اون هیچ کدوم گوشواره بلند نداشتن البته باز به غیر از مولان ، کتابخون بل، خلاق سیندرلا، کد بانو سفید برفی، جنگجو مولان،کنجکاو آرروا،جدی السا(لباس و استایل کپ سیندرلاست)،شجاع مریدا(استایل پری دریایی ، اخلاق و رنگ لباس عین فیونا)،آنیا غرغرو و مظلوم اما لباس عین بل ، مریدا و آریل هر دو شجاع و لجباز،تیانا و پوکوهانتس عاقل و محتاط ،تیانا عصبی ،پوکو کنجکاو عین آروروا یا راپونزل، مدل پیراهن بل و آرورا کپ هم ولی رنگ ها فرق داره، پوکو و آرورا و سفید برفی و مولان و موانا و مریدا تنها پرنسس های موباز هستن بقیه موهاشون یا کاملا بسته است یا نیمه بسته است مسئول ترین در برابر خانواده موانا و تیانا هستن 🤦😑😊

fosil