نگاهی به قسمت دوم زخم کاری 2

سمیرا وارد می‌شود

خطر لو رفتن داستان! پس از تماشای قسمت دوم فصل دوم زخم کاری این مطلب را بخوانید

قسمت دوم فصل دوم سریال زخم کاری روز جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ از فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد اتفاق‌های عجیب و غیرقابل انتظار بودیم تا جورچین ماجراهای ریزآبادی‌ها به مرحله مسعود طلوعی برسد. مردی مرموز و چند وجهی که حضور مهمی در اتفاق‌های این فصل سریال دارد.

همه چیز درباره زخم کاری ۲

روند قصه قسمت دوم زخم کاری ۲

زخم کاری در فصل دوم به سراغ اقتباس از شاهکار شکسپیر یعنی هملت رفته است. نمایشنامه‌ای که تا امروز اقتباس‌های بسیاری در سینمای جهان و ایران داشته و حالا در زخم کاری محمدحسین مهدویان سعی کرده است کاراکترها را بر اساس سرنوشت‌های شخصیت‌های هملت به پیش ببرد. در قسمت دوم عمده تمرکز سریال روی معرفی شخصیت مسعود طلوعی بود. مردی ظاهرالصلاح و  به ظاهر شریف که کارهای عام‌المنفعه زیادی انجام می‌دهد و در میان مردم جامعه زندگی معمولی دارد. طلوعی اما وجه دیگری هم دارد و آن وصل بودنش به حلقه‌های اصلی قدرت است. در واقع او رابط امن و مطمئن ریزآبادی‌ها با جریان قدرت و سیاست است و تلاش می‌کند برخی از کاستی‌ها را رفع و رجوع کند.

حالا دیگر میثم مالکی متوجه نفوذ و قدرت طلوعی شده و فهمیده است که او کارهای زیادی برای انجام دادن از دستش بر می‌آید. میثم که در فصل اول رابطه عاشقانه‌ای با مائده دختر ناصر داشت حالا در فصل دوم نیز رگه‌هایی از علاقه به شیدا دختر شفاعت را از خود بروز داده است و به نظر می‌رسد بعد از خواستگاری غیرقابل پیش‌بینی طلوعی در مراسم بدرقه شهریار فرزند ارشد شفاعت خانواده مالک بیش از گذشته به خاندان طلوعی و شفاعت نزدیک شدند.

شخصیت مرموز سیما همسر جوان شفاعت که سودای قدرت را در سر می‌پروراند یکی از ویژگی‌های فصل دو است که تقابل او و سمیرا در قسمت‌های بعد نیز می‌تواند جذاب باشد.

قسمت دوم زخم کاری، ۳ اتفاق و نقطه عطف داستانی را پشت سر گذاشت؛

  1. خواستگاری طلوعی از سمیرا که میثم را بیش از گذشته از طلوعی نفرت‌زده کرد.
  2. قتل ناصر در پیش چشمان سمیرا برای از میان برداشتن مزاحم‌هایی که وارد خلوت طلوعی‌ها و مالکی‌ها شدند.
  3. نمایی عجیب و غیرقابل پیش‌بینی از مالک در سکانس پایانی این قسمت که نشان می‌دهد دستمالچی او را نجات داده و او زنده است. مالک حالا با کپسول اکسیژن در یک ویلای ناشناخته نشسته و نظاره‌گر اتفاق‌هایی است که در حال رخ دادن است. تاج پادشاهی حالا بیش از گذشته در میان حلقه‌های قدرت دست به دست می‌چرخد.

شما بنویسید که به نظرتان سرنوشت شخصیت‌های اصلی سریال به کجا می‌رسد؟

 

حاشیه قسمت دوم زخم کاری ۲

عطر وانیل پاپیروس شیدا پرسرچ شد!

در این قسمت از زخم کاری، در سکانسی میثم با شیدا برخورد می‌کند و باعث شکسته شدن عطر او می‌شود. در سکانسی دیگر میثم عطر جدیدی برای او می‌خرد تا جبران آن اتفاق شود و از همه مهم‌تر، سر صحبت را با او باز کند. میثم از عطری که شکسته و حالا به زحمت پیدا کرده نام می‌برد و همین باعث کنجکاوی مخاطبان زخم کاری شده است:

جست‌وجو عطر وانیل پاپیروس

این نمودار نشان می‌دهد که از زمان پخش قسمت دوم زخم کاری ۲ چقدر این عنوان عطر پر جست‌وجو شده و به چشم آمده است. البته که به دلیل جلوگیری از تبلیغ مستقیم یک کالا، نام دقیق و شکل ظاهری این عطر با هم تطابق ندارد ولی همین میزان کنجکاوی مردم، نشان می‌دهد که سریال زخم کاری چقدر بین مردم محبوب و پرطرفدار است و چه مخاطبان دقیقی دارد!

 

پیانو نوازی الناز ملک؛ شهزاده رویای من…

در قسمت دوم زخم کاری ۲ در سکانس مهمانی خداحافظی پسر شفاعت، الناز ملک قطعه مشهور «شهزاده رویای من» را با پیانو نواخت و مهمانان آن را همخوانی کردند که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.

همخوانی شهزاده رویای من در زخم کاری 2

بد نیست بدانید این آهنگ محبوب را همایون خرم سال‌ها پیش (سال ۱۳۴۶ برای فیلم دالاهو به کارگردانی سیامک یاسمی) ساخته است. ترانه این قطعه را بیژن ترقی سروده است و اولین اجرای این قطعه ماندگار موسیقی ایران، توسط عهدیه در ۱۸ سالگی خوانده شد. بعد از آن، خوانندگان بسیاری این قطعه را بازخوانی کردند. یکی از مشهورترین بازخوانی‌ها در سال‌های اخیر هم برمی‌گردد به قطعه‌ای منتسب به شهاب حسینی و گلشیفته فراهانی که شباهت صدا باعث شهرت این قطعه شد. حامد فولاد قلم این قطعه دوصدایی را ساخته بود! علی زندوکیلی هم یکی از همین بازخوانی‌های باکیفیت «شهزاده رویای من» را داشته است.

محتوای عاشقانه این ترانه و تنظیم آسان آن با تکنوازی پیانو و گیتار، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که خوانندگان بسیاری این ترانه را بازخوانی کرده‌اند و شاید آن را بتوان یکی از پرتکرارترین ترانه‌های ایرانی دانست.

اگر نکته دیگری هم در هر قسمت سریال هست که باعث توجه مردم می‌شود، با ما در میان بگذارید تا در حاشیه‌های هر قسمت اضافه کنیم.

تماشای آنلاین و دانلود زخم کاری 2

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

22 نظر
  1. امین می‌نویسد

    کاش یه ذره رو بازی نکنن و بازی نگیره آقای مهدویان. مثلا سیما هی میگه من صبرم زیاده، میرسه اون روز، طلوعی ازت سو استفاده می کنه! خب تابلوئه که می خواد طلوعی رو کله پا کنه و شفاعت ام خودشو به نفهمیدن میزنه. یه ذره شعور برا اون شفاعت قائل شید و برا مخاطب.

  2. امین می‌نویسد

    کاش یه ذره رو بازی نکنن و بازی نگیره آقای مهدویان. مثلا سیما هی میگه من صبرم زیاده، میرسه اون روز، طلوعی ازت سو استفاده می کنه! خب تابلوئه که می خواد طلوعی رو کله پا کنه و شفاعت ام خودشو به نفهمیدن میزنه. یه ذره شعور برا اون شفاعت قائل شید و برا مخاطب. در ضمن کاش سریال انقدر مانور تجمل نبود. می فهمیم کاراکترها ثروت مند ان، لازم نیست انقدر تو چشم مخاطب بکنید این موضوع رو.

  3. میلاد می‌نویسد

    من که کلا منتظرم باز مالک فیلمو دست بگیره فقط برازنده ی خودشه،فیلیمو جان سریالای قشنگ خارجی رو ندارید مثل بریکینگ بد و بنشی و ویچر و ….

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      برخی سریال‌هایی که نام بردید داشتیم ولی… خب نموند. متوجه میشید دیگه؟

  4. مینو می‌نویسد

    دقیقا همونطور ک دوستان اشاره کردن یه سری باگهایی داستان داره ک هنوز واسه مخاطب حل نشده… اینکه اون موبایل دست مالک تو قسمت اول با اون موبایل همیشگی زمین تا آسمون فرق داشت و ما اصلا هیچ وقت این موبایلی ک قسمت اول نشون دادن دست مالک ندیده بودیم
    و مورد بعدی اینکه اصلا ما متوجه تایم نمیشیم! اول فک میکنیم داستان کشتن مالک تازه اتفاق افتاده، بعد ازونور ناصر میگه من برا این مسئله ۸ ماه زندان بودم، ازونور رو سنگ قبر مالک نوشته تاریخ فوت: سال ۹۷! یعنی چند وقته ک مالک داره پنهانی زندگی میکنه؟

  5. بهنن می‌نویسد

    در قسمت اول سریال، مالک، گوشی میثم زو بر میداره که بهش زنگ بزنه، بعد پشیمون میشه، ایندگوشی، با گوشی یک‌ملیاردی خودش، تفاوت داره، چرا گوشی خودش نیست

  6. ممد بی کله می‌نویسد

    اصلا حال کردم ، دایی مالک برگشت ، انصافا بدون اون صفایی نداشت
    این فصل باید جذاب باشه
    دایی مالک انشالا در قسمت ۳ میره آرایشگاه کوتاه می‌کنه
    یه دست کت و شلوار سوسکی هم که سمیرا دوست داره میخره
    بعدش اسنپ میزنه میره خونه سمیرا رو به سیخ میکشه تا طلوعی متوجه بشه سمیرا شوهر داره ، بعد هم انشالا زن شفاعت رو سیخ میزنه ، چون خیلی خوشکله ، بعدش هم میره سراغ منصوره ، ببخشید طولانی شد ، نظر بدید ستون ها

  7. ایلیا می‌نویسد

    امثال شما باید صداسیما نگاه کنن

  8. سارا می‌نویسد

    کشته شدن ناصر رو دوست نداشتم

  9. سارا می‌نویسد

    ناصر میتونست کشته بشه چون شاید داستانش تو‌فصل دو کششی نداشت و به داستان فصل دو نمی خورد اما میشد با پرداخت بهتری حذف بشه. مثل به شخصیت فرعی باهاش رفتار شد.

  10. ماهان می‌نویسد

    فیلیمو جان میشه بگی سریال جند قسمتس؟‌ و اینکه یه مصاحبه هم با آقای مهدویان بگیرید در مورد زخم کاری بازگشت

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      به زودی اعلام میشه. مصاحبه با آقای مهدویان هم چشم… ولی بذارید سریال به نیمه برسه…

  11. حسن می‌نویسد

    مالک که یه پا خودش خونریز بوده فصل قبل ….حالا مثلا توبه میکنه این فصل.. فکر کنم مالکی وجود نداره و به اسم اون جلو میره داستان …

  12. Daniel hjs می‌نویسد

    من فقط خانواده مالک و همین و خود مالک خیلی دوست دارن انشاالله بتونه رو پاش واسته بیاد انتقام اونایی که دشمن بگیره

  13. غزال می‌نویسد

    فیلم مزخرفی شده ترویج خشونت و فساد چیزی جز این نداره حتی توی فیلم‌های هالیوودی هم آنقدر اغراق نمیشه واقعا جای تاسف داره که فیلم‌های سخیف ساخته میشه

  14. ابوالفضل می‌نویسد

    بنظرم جنگ اصلی این فص بین سمیرا و سیما ست
    اما همه منتظر برگشتن مالک هستیم

  15. ابوالفضل می‌نویسد

    به نظرم جذاب ترین جدال این فصل بین سمیرا و سیما ست
    ولی خیلی واضحه که همه منتظر برگشتن مالک و رو ب رو شدنش با طلوعی اند

  16. سامی می‌نویسد

    خیلی جا خوردم صبح جمعه یکدفعه دیدن رایگان ایرانسل رو برداشتین و باید اشتراک می‌خریدیم…من کلا اپلیکیشن فیلیمو رو پاک کردم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      اینطور نیست. یه اختلال در ارتباط اینترنتی وجود داشت که رفع شد.

  17. مالک مالکی می‌نویسد

    مالک و میثم با هم متحد میشن و به کره شمالی حمله میکنن تا کیم جونگ اون که در اسارت سمیرا هست رو نجات بدن بعد طلوعی و شفاعت در کمال ناباوری میبینن که حاج عمو زندس و با کپسول آتش نشانی نفس میکشه
    این بود انشای من

  18. ماهان می‌نویسد

    با اینکه خیلی از حرکات و دیالوگ های کلیشه ای و مبتدی استفاده شده مثل خنده های شیطانی مالک یا حرکات سیما که می خواد با حرکات کلیشه ای خودشو شبیه عجیب و مرموز ها کنه یا حتی اسلوموشن شدن ها، ولی باز جذابه و اینکه امیدوارم دلیل منطقی واسه ی زنده موندن مالک بیارن و ماسمالی نکنن

  19. مالک می‌نویسد

    حضور مالک بیشتر میشه دیگه چون فهمیدیم که نمرده
    آیا حضورش بیشتر میشه؟

filimo the north pole