نگاهی آماری به تعداد تماشاگران آثار اکران شده‌اش به عنوان بازیگر

مهتاب کرامتی؛ زنی از جنس بلور

۲۵ مهر سالگرد تولد این تهیه‌کننده و بازیگر گزیده‌کار سینمای ایران است

همه ۲۵ مهرها به نام او سند خورده است، بازیگری که فعالیتش را در سال ۱۳۷۶ و از سریال «مردان آنجلس» ساخته فرج‌الله سلحشور آغاز کرد و یک سال بعد با حضور در فیلم «مردی از جنس بلور» به کارگردانی سعید سهیلی وارد دنیای سینما شد و مسیر پیچیده تا سیمرغ را طی کرد و حالا کم‌کارترین بازیگر زن سینمای ماست؛ می‌خواهیم از مهتاب کرامتی بنویسیم و نگاهی کاملا آماری داشته باشیم به تعداد مخاطبان آثار اکران شده او در سینماهای ایران.

دهه ۷۰؛ شروع بازیگری مهتاب کرامتی

سعید سهیلی پس از کسب موفقیت فیلم اولش مردی شبیه باران که ۲ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن (بابک بیات) و بهترین بازیگر نقش اول مرد (ابوالفضل پورعرب) و دیپلم افتخار بهترین فیلم اول را از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر به دست آورده بود، مردی از جنس بلور را با حضور بازیگرانی چون ابوالفضل پورعرب، مهتاب کرامتی، اصغر نقی زاده، عطاالله سلمانیان، آناهیتا آزادپرور، مهتاج نجومی، آرش تاج، علیرضا اوسیوند، فخری خوروش و … در سال ۱۳۷۷ ساخت.

فیلم در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر موفقیتی به دست نیاورد و در سال ۱۳۷۸ به روی پرده سینماهای ایران رفت و بیش از ۲۸۰ هزار نفر از فیلم دیدن کردند و اولین حضور سینمایی مهتاب کرامتی در رده ۲۱ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال قرار گرفت.

مومیایی ۳: یک کمدی پرتماشاگر

مهتاب کرامتی با حضوری موفقیت آمیز در فیلم مردی از جنس بلور در سال ۱۳۷۸ از دو کارگردان کهنه‌کار سینمای ایران محمدرضا هنرمند و ابوالحسن داودی دعوت به کار شد. کرامتی در فیلم مومیایی۳ ساخته محمدرضا هنرمند در نقش اصلی و در کنار پرویز پرستویی، رامبد جوان، سیروس ابراهیم‌زاده، فتحعلی اویسی، رضا ژیان، رضا فیض نوروزی، عزت‌الله مهرآوران، ابراهیم آبادی و … ایفای نقش کرد.

محمدرضا هنرمند مومیایی ۳ را پس از فیلم تماشاگرپسند و موفق مرد عوضی ساخت اما فیلم جدیدش با اینکه در گیشه با استقبال مواجه شد، توفیق مرد عوضی را به دست نیاورد. این فیلم در هجدهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در ۶ بخش از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد (پرویز پرستویی)، بهترین فیلمبرداری (محمد آلادپوش)، بهترین تدوین (حسین زندباف) و… نامزد دریافت جایزه شد.

مومیایی ۳ به عنوان یک کمدی موفق و مخاطب‌پسند در ۱۸ خرداد سال ۱۳۷۹ در سینماهای ایران به روی پرده رفت و توانست نزدیک به یک میلیون و ۳۳۰ هزار تماشاگر را راهی سالن‌های نمایش‌دهنده کند. فیلم محمدرضا هنرمند در نهایت در رده ۸ جدول پربیننده‌ترین‌های سال ایستاد. در آن سال «شوکران» (بهروز افخمی) و «دست های آلوده» (سیروس الوند) هر دو با هنرنمایی هدیه تهرانی به ترتیب عناوین اول و دوم پرتماشاگرترین های سال را با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و همچنین ۲ میلیون و ۴۶۲ هزار نفر از آن خود کردند.

مرد بارانی فیلم عاشقانه ابوالحسن داودی با هنرنمایی فرامرز قریبیان، مهتاب کرامتی، رویا تیموریان، کیهان ملکی، جمشید اسماعیل خانی، محسن قاضی مرادی، ملکه رنجبر و … هم در سال ۱۳۷۸ ساخته شد و در هجدهمین جشنواره فیلم فجر ۸ نامزدی به دست آورد که در نهایت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرامرز قریبیان) را تصاحب کرد.

 مهتاب کرامتی در فیلم مرد بارانی

مهتاب کرامتی در سومین سال حضورش در سینما برای بازی در فیلم «مرد بارانی» از هجدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. مرد بارانی با کسب موفقیت نسبی در جشنواره فیلم فجر که در سال ۱۳۷۸ راهی پرده نقره‌ای سینماهای سراسر ایران شد، چندان در گیشه موفق نبود و تنها حدود ۱۱۵ هزار نفر به دیدن این عاشقانه خوش ساخت رفتند و رتبه ۳۷ جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم ابوالحسن داودی تعلق گرفت.

پس از دعوت دو فیلمساز کهنه کار سینمای ایران از مهتاب کرامتی، اینبار نوبت علیرضا داودنژاد بود که در مسیر تجربه گرایی‌اش که با مصائب شیرین شروع شده بود، از مهتاب کرامتی برای حضور در فیلم بهشت از آن تو دعوت کرده و او را به جمع خانواده‌اش اضافه کند. بهشت از آن تو با نقش آفرینی بازیگران دیگری چون علی واجد سمیعی، شجاع‌الدین حبیبیان، محمدرضا داودنژاد، مونا داودنژاد، مریم واجد سمیعی، امیر واجد سمیعی و … در سال ۱۳۷۹ ساخته شد و در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر جایی که «سگ کشی» (بهرام بیضایی)، «زیر نور ماه» (رضا میرکریمی) و «باران» (مجید مجیدی) حضور داشتند، در چهار بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن (بهمن سپهری شکیب) نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

«بهشت از آن تو» در سال ۱۳۸۰ در سینماهای ایران اکران شد و تنها ۵۷ هزار نفر از فیلم دیدن کردند و جایگاه ۴۶ جدول پربیننده‌ترین‌های سال به فیلم علیرضا داودنژاد تعلق گرفت.

فیلم بهشت از آن تو با بازی مهتاب کرامتی

دهه ۸۰؛ پرکاری مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در دهه ۸۰ تقریبا پرکار بود و در ۱۸ فیلم ایفای نقش کرد که ۱۴ تای آن در فاصله سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۰ در سینماهای ایران به نمایش درآمدند و ۳ تای دیگر اکران شان مربوط به دهه ۹۰ می‌شود.

کرامتی در ادامه حضور در فیلم تجربه گرای علیرضا داودنژاد با نام «بهشت از آن تو» در اواخر دهه ۸۰، در دو فیلم اکشن خانوادگی داودنژاد هم حضوری نسبتا موفق داشت: ملاقات با طوطی و هشت‌پا با حضور پرتعداد بازیگران چهره و مشهور آن سال‌ها از جمله محمدرضا فروتن، ویشکا آسایش، میترا حجار، ماهایا پطروسیان، احمد نجفی، محمدرضا داودنژاد، داود رشیدی، آتنه فقیه نصیری، رضا داودنژاد، علی صادقی و …

هر دو فیلم بدون حضور در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر راهی اکران عمومی شدند و هر دو فیلم با وجود ریتم تند و داستان پرکشش و حضور ستاره‌ها موفقیتی در گیشه به دست نیاوردند. ملاقات با طوطی در اکران نوروزی سال ۱۳۸۳ تنها توانست نزدیک به ۳۷۵ هزار تماشاگر را با خود همراه کند و در رتبه ۱۲ جدول پربیننده‌ترین‌های سال بایستد و هشت پا هم در اکران سال ۱۳۸۴ حدود ۲۶۵ هزار مخاطب را به سالن‌های نمایش‌دهنده کشاند و جایگاه ۱۸ جدول پرتماشاگرترین‌های سال را از آن خود کرد.

حضور نسبتا موفق مهتاب کرامتی در فیلم رستگاری در هشت و بیست دقیقه سیروس الوند در کنار بازیگرانی چون بهرام رادان، شهاب حسینی، سیاوش طهمورث و آفرین عبیسی که در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (شهاب حسینی) نامزد دریافت جایزه بود هم در گیشه با موفقیتی همراه نشد. فیلم سیروس الوند در تیرماه سال ۱۳۸۴ اکران عمومی شد و در نهایت ۲۳۴ هزار نفر به دیدن فیلم رفتند و رتبه ۲۱ جدول پربیننده‌ترین‌های سال به رستگاری در هشت و بیست دقیقه تعلق گرفت.

فیلم رستگاری در هشت و بیست دقیقه

فیلم خوش ساخت حس پنهان اولین ساخته مصطفی رزاق کریمی و با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، مهتاب کرامتی، نیوشا ضیغمی، حامد بهداد، آتیلا پسیانی، شهره سلطانی، مینا جعفرزاده، شیوا بلوریان و اردشیر کاظمی در سال ۱۳۸۶ ساخته شد و در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و با اینکه با استقبال نسبی منتقدان و تماشاگران روبرو شد اما بی مهری داوران را در پی داشت و با وجود نقش آفرینی درخشان حامد بهداد و تصاویر درخشان فرشاد محمدی، در هیچ بخشی حتی نامزد دریافت جایزه هم نشد.

حس پنهان در تاریخ ۵ تیرماه سال ۱۳۸۷ در سینماهای سراسر ایران به نمایش درآمد و حدود ۲۷۵ هزار نفر تماشاگر را با خود همراه کرد و رده ۱۶ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال را به خود اختصاص داد.

در همان سال اکران حس پنهان و حدود یک ماه قبل‌تر و در تاریخ اول خرداد، فیلم زن‌ها فرشته‌اند ساخته شهرام شاه‌حسینی و با هنرنمایی امین حیایی، مهتاب کرامتی، نیکی کریمی، محمدرضا شریفی‌نیا، لیلا اوتادی، لادن طباطبایی، احمد پورمخبر و … بدون حضور در جشنواره فیلم فجر بلافاصله پس از ساخت راهی پرده سینماهای ایران شد و موفق شد بیش از ۱ میلیون و ۱۴۵ هزار نفر را با خود همراه کند و پس از فیلم‌های «چارچنگولی» و «دایره زنگی» و در رقابتی نزدیک و فشرده، عنوان سومین فیلم پرتماشاگر سال را به دست آورد.

‌زن‌ها فرشته‌اند و مومیایی ۳ تا به امروز تنها فیلم‌های باشگاه میلیونی کارنامه سینمایی مهتاب کرامتی هستند. کرامتی در همان سال در ۴ فیلم سینمایی حضور داشت و یکی از پرکارترین سال‌های بازیگری‌اش را تجربه کرد: تردید (واروژ کریم مسیحی)، دوزخ برزخ بهشت (بیژن میرباقری)، شبانه روز (امید بنکدار، کیوان علیمحمدی) و بیست (عبدالرضا کاهانی). از این میان تنها فیلم دوزخ برزخ بهشت بدون اکران عمومی راهی شبکه نمایش خانگی شد و سه فیلم دیگر هم حضور در جشنواره فیلم فجر را تجربه کردند و هم در نمایش عمومی، به روی پرده سینماها رفتند.

فیلم دوزخ برزخ بهشت با بازی مهتاب کرامتی

حضور در فیلمی از واروژ کریم مسیحی

«تردید» دومین ساخته سینمایی واروژ کریم مسیحی پس از «پرده آخر» (۱۳۶۹) در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر و در حضور «درباره الی …» اصغر فرهادی موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم را به دست آورد. دو سیمرغ بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین کارگردانی فیلم‌های اول و دوم هم به جوایز «تردید» در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اضافه شد ضمن اینکه فیلم واروژ کریم مسیحی در هشت بخش دیگر نامزد دریافت جایزه بود.

بهرام رادان، ترانه علیدوستی، حامد کمیلی، علیرضا شجاع نوری، مهتاب کرامتی، محمد مطیع، انوشیروان ارجمند، فرخ نعمتی، امید روحانی، صدرالدین حجازی، رزا آرایش و … تیم بازیگری فیلم را تشکیل می‌دادند. «تردید» در تاریخ ۲۵ شهریور سال ۱۳۸۸ در سینماهای ایران به نمایش عمومی درآمد و تنها حدود ۱۱۲ هزار نفر به دیدن آن رفتند و فیلم در رده ۲۷ جدول پربیننده‌ترین‌های سال ایستاد.

فیلم تردید

زمانی برای سیمرغ بلورین به مهتاب کرامتی

بیست سومین ساخته سینمایی عبدالرضا کاهانی و دومین همکاری مشترک او با مهتاب کرامتی پس از فیلم «آدم» در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر خوش درخشید و کرامتی و علیرضا خمسه به ترتیب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست آوردند. ضمن اینکه عبدالرضا کاهانی هم دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد و اصغر فرهادی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای «درباره الی …» به دست آورد.

فیلم «بیست» که در آن دیگر بازیگرانی چون پرویز پرستویی، حبیب رضایی، مهران احمدی و فرشته صدرعرفایی هنرنمایی کردند، در فروردین ماه سال ۱۳۸۸ اکران عمومی شد و حدود ۱۷۰ هزار نفر به تماشای آن نشستند و رتبه ۲۴ جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم عبدالرضا کاهانی تعلق گرفت.

درام جنایی «آدمکش» به کارگردانی رضا کریمی و با نقش آفرینی بهرام رادان، حامد بهداد، مهتاب کرامتی، افسانه بایگان، لیلا اوتادی و قطب‌الدین صادقی بدون حضور در جشنواره فیلم فجر در تاریخ اول دی ماه سال ۱۳۹۰ روانه پرده سینماهای ایران شد و با وجود حضور بازیگران سرشناس نتوانست تماشاگران زیادی را به سالن‌های نمایش دهنده بکشاند و نزدیک به ۲۰۵ هزار نفر از فیلم استقبال کردند و فیلم در رتبه ۱۹ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال قرار گرفت.

«شبانه روز» دومین ساخته مشترک امید بنکدار و کیوان علیمحمدی پس از فیلم «شبانه» با حضور پرشمار بازیگران چهره‌ای چون محمدرضا فروتن، نیکی کریمی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، حامد بهداد، نگار جواهریان، مهناز افشار، آزاده صمدی، خاطره اسدی، ستاره اسکندری، بهنوش بختیاری، لادن طباطبایی، شاهرخ فروتنیان و … در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر حاضر بود و با وجود درخشش خیره کننده حامد بهداد، تنها در ۳ بخش بهترین فیلمبرداری (مرتضی پورصمدی)، بهترین چهره‌پردازی (سودابه خسروی) و بهترین صدای فیلم (مانی هاشمیان) نامزد دریافت جایزه شد و دست خالی جشنواره را ترک کرد.

«شبانه روز» سه سال در صف اکران ماند و در نهایت در تاریخ ۵ مرداد آخرین سال دهه هشتاد (۱۳۹۰) به اکران عمومی درآمد و تنها نزدیک به ۹۲ هزار نفر تماشاگر به دیدن آن رفتند و رتبه ۲۷ جدول پربیننده ترین‌های سال به «شبانه روز» رسید.

فیلم شبانه روز با بازی محمدرضا فروتن و مهتاب کرامتی

یک سال خوب و بیادماندنی با حضور در ۳ فیلم درخشان

در سال ۱۳۹۰ مهتاب کرامتی سه فیلم دیگر نیز بر پرده سینماها داشت که هر سه از بهترین های سال بودند و در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۹) و در حضور آثار مطرحی چون «جدایی نادر از سیمین»، «یه حبه قند»، «سعادت آباد»، «اینجا بدون من» و … به موفقیت‌هایی نیز دست پیدا کردند: چیزهایی هست که نمی‌دانی، آلزایمر و اسب حیوان نجیبی است.

چیزهایی هست که نمی‌دانی ساخته تحسین برانگیز فردین صاحب الزمانی با نقش آفرینی علی مصفا، لیلا حاتمی، فرناز رهنما، پیام یزدانی در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در حالی که استقبال نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، در بخش فیلم‌های اول نامزد دریافت سه جایزه بهترین بازیگر زن (لیلا حاتمی)، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد (علی مصفا) شد. چیزهایی هست که نمی‌دانی در تاریخ ۲۳ بهمن سال ۱۳۹۰ راهی اکران عمومی شد و حدود ۳۵ هزار آن را روی پرده تماشا کردند و جایگاه ۴۴ جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم فردین صاحب الزمانی رسید.

آلزایمر به کارگردانی احمدرضا معتمدی و هنرنمایی فرامرز قریبیان، مهدی هاشمی، مهران احمدی، حمید ابراهیمی و شاه علی سرخانی هم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر حاضر بود و دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (مهدی هاشمی) و بهترین چهره پردازی (سعید ملکان) در بخش مسابقه سینمای ایران و  دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد بخش بین الملل را از آن خود کرد. ساخته احمدرضا معتمدی در تاریخ ۲ شهریور سال ۱۳۹۰ در سراسر ایران به نمایش عمومی درآمد و حدود ۸۰ هزار نفر به دیدن آن رفتند و رده ۲۹ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال به «آلزایمر» تعلق گرفت.

و فیلم اسب حیوان نجیبی است ساخته تحسین برانگیز عبدالرضا کاهانی و حضور بازیگران پرتعدادی چون رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، باران کوثری، مهران احمدی، بابک حمیدیان، ماهایا پطروسیان، اشکان خطیبی و کارن همایون فر که تنها در بخش نوعی نگاه جشنواره بیست و نهم فیلم فجر حضور داشت، بدون کسب یک نامزدی در تاریخ ۱۸ آذر سال ۱۳۹۰ راهی اکران عمومی شد و توانست ۳۵۳ هزار نفر را به سالن های نمایش دهنده بکشاند و جایگاه ۹ جدول پربیننده‌ترین‌های سال را به خود اختصاص دهد.

فیلم چیزهایی هست که نمی‌دانی

دهه ۹۰؛ گزیده کاری مهتاب کرامتی

فیلم متفاوت و تحسین برانگیز زندگی خصوصی آقا و خانم میم دومین ساخته روح الله حجازی با هنرنمایی حمید فرخ نژاد، مهتاب کرامتی، ابراهیم حاتمی‌کیا و امید روحانی اولین فیلم مهتاب کرامتی در دهه ۹۰ بود که به بخش مسابقه سی امین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۰) راه نیافت اما با استقبال نویسندگان و منتقدان و تماشاگران مواجه شد.

فیلم روح الله حجازی پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام در تاریخ ۸ آذر ۱۳۹۱ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و حدود ۱۴۰ هزار نفر از آن دیدن کردند و رتبه ۱۳ به زندگی خصوصی آقا و خانم میم تعلق گرفت.

فرصت حضور در فیلم داریوش مهرجویی

مهتاب کرامتی در سال ۱۳۹۲ در فیلمی از داریوش مهرجویی با نام اشباح و در کنار بازیگرانی چون همایون ارشادی، رابعه مدنی، مهدی سلطانی، حسن معجونی، هنگامه حمیدزاده، امیرعلی دانایی و ملیکا شریفی‌نیا حضور یافت. اشباح که از دیدگاه نویسندگان و منتقدان در رده بهترین آثار داریوش مهرجویی قرار نمی گیرد، در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برنده دو دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن توسط هنگامه حمیدزاده و ملیکا شریفی‌نیا شد.

اشباح در تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ اکران عمومی شد و متاسفانه در گیشه شکست خورد. تنها نزدیک به ۲۶ هزار نفر به دیدن فیلم رفتند و در جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال، جایگاهی بهتر از ۳۹ نصیب فیلم داریوش مهرجویی نشد.

مهتاب کرامتی در سریال عصر یخبندان

هنرنمایی در عصر یخبندان!

یکی دیگر از آثار مهم و مطرحی که مهتاب کرامتی در کارنامه بازیگری‌اش ثبت کرد، نقش‌آفرینی در فیلم عصر یخبندان ساخته مصطفی کیایی بود. فیلمی که از حضور پرتعداد بازیگرانی چون بهرام رادان، فرهاد اصلانی، آناهیتا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، ژاله صامتی، بابک بهشاد، پوریا رحیمی سام و مهری آل‌آقا بهره می‌برد، در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در ۷ بخش از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن (مهتاب کرامتی) نامزد دریافت جایزه شد که در نهایت سحر دولتشاهی به عنوان بهتزین بازیگر نقش مکمل زن و نیما جعفری جوزانی به عنوان تدوینگر سیمرغ بلورین را به خانه بردند.

عصر یخبندان در تاریخ ۳ تیر سال ۱۳۹۴ در سینماهای ایران به روی پرده رفت و البته چندان گیشه راضی کننده‌ای نداشت. حدود ۳۸۲ هزار نفر به دیدن فیلم رفتند و رتبه ۱۱ جدول پرتماشاگرترین های سال به اثر مصطفی کیایی رسید.

حضور در آثار خاص و تجربی در نیمه دوم دهه ۹۰

در نیمه دوم دهه ۹۰ مهتاب کرامتی به تدریج از سینمای بدنه فاصله گرفت و در آثار تجربی و خاص بیشتر حضور یافت که حاصل آن نقش آفرینی در فیلم هایی چون «ارغوان»، «جامه دران»، «ماجان»، «مرداد»، «بهت»، «شاید عشق نبود» و … بود. در این میان آثاری چون «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت، «صحنه زنی» ساخته علیرضا صمدی، «ناخواسته» به کارگردانی برزو نیک نژاد و در نهایت «پیتوک» به کارگردانی سیدمجید صالحی کمی متمایل به سینمای بدنه بودند که البته در گیشه به توفیقی دست نیافتند و مجموع تماشاگران آنها به ۱۵۰ هزار نفر هم نرسید.

البته «ناخواسته» در سال ۱۳۹۲ ساخته شد اما با ۵ سال تاخیر در خردادماه سال ۱۳۹۷ به روی پرده سینماهای ایران رفت.

مهتاب کرامتی در فیلم مزار شریف

فیلم‌های اکران نشده مهتاب کرامتی

آدم (عبدالرضا کاهانی، ۱۳۸۵)، دوزخ برزخ بهشت (بیژن میرباقری، ۱۳۸۷)، رستاخیز (احمدرضا درویش، ۱۳۹۲) و اورکا (سحر مصیبی، ۱۴۰۰) آثاری با نقش آفرینی مهتاب کرامتی هستند که هیچگاه رنگ پرده نقره ای در اکران عمومی را ندیدند.

البته نسخه ای عربی از فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و ۸ سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (بابک حمیدیان)، بهترین فیلمبرداری (حسین جعفریان)، بهترین موسیقی متن (استیون واربک) و … را به دست آورد در شهریورماه سال ۱۳۹۸ در یوتیوب منتشر شد.

در حالیکه «اورکا» اولین ساخته سینمایی سحر مصیبی و با نقش آفرینی ترانه علیدوستی، مهتاب نصیرپور و مسعود کرامتی همچنان امیدوار به اکران است دو فیلم دیگر اکران نشده مهتاب کرامتی در شبکه نمایش خانگی منتشر شده‌اند.

تماشای فیلم های مهتاب کرامتی در فیلیمو

جدول تعداد تماشاگران آثار اکران شده مهتاب کرامتی

ردیف نام فیلم سال ساخت تاریخ اکران سال اکران تعداد تماشاگران رتبه
۱ مردی از جنس بلور ۱۳۷۷ ۱۰ دی ۱۳۷۸ ۲۸۲,۴۳۱ ۲۱
۳ مومیایی ۳ ۱۳۷۸ ۱۸ خرداد ۱۳۷۹ ۱,۳۲۶,۱۹۵ ۸
۲ مرد بارانی ۱۳۷۸ ۲۳ تیر ۱۳۷۹ ۱۱۵,۱۷۳ ۳۷
۴ بهشت از آن تو ۱۳۷۹ اول فروردین ۱۳۸۰ ۵۷,۷۸۸ ۴۶
۵ ملاقات با طوطی ۱۳۸۲ ۲۸ اسفند ۱۳۸۲ ۱۳۸۳ ۳۷۲,۶۱۶ ۱۲
۶ شاه خاموش ۱۳۸۲ ۲۲ مهر ۱۳۸۳ ۶۵,۲۳۴ ۳۰
۷ رستگاری در هشت و بیست دقیقه ۱۳۸۳ تیر ۱۳۸۴ ۲۳۴,۰۷۰ ۲۱
۸ هشت پا ۱۳۸۳ ۳۰ آذر ۱۳۸۴ ۲۶۳,۴۹۹ ۱۸
۹ زن ها فرشته اند ۱۳۸۶ اول خرداد ۱۳۸۷ ۱,۱۴۸,۳۸۵ ۳
۱۰ حس پنهان ۱۳۸۵ ۵ تیر ۱۳۸۷ ۲۷۴,۰۳۳ ۱۶
۱۱ بیست ۱۳۸۷ فروردین ۱۳۸۸ ۱۶۸,۸۹۹ ۲۴
۱۲ تردید ۱۳۸۷ ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ ۱۱۱,۹۰۵ ۲۷
۱۳ آتش سبز ۱۳۸۶ ۶ آذر ۱۳۸۷ ۱۷,۸۰۷ ۴۷
۱۴ آدم کش ۱۳۸۸ اول دی ۱۳۸۹ ۲۰۲,۶۶۹ ۱۹
۱۵ شبانه روز ۱۳۸۷ ۵ مرداد ۱۳۹۰ ۹۱,۱۰۲ ۲۷
۱۶ آلزایمر ۱۳۸۹ ۲ شهریور ۱۳۹۰ ۸۰,۱۵۸ ۲۹
۱۷ اسب حیوان نجیبی است ۱۳۸۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۰ ۳۵۳,۵۸۷ ۹
۱۸ چیزهایی هست که نمی دانی ۱۳۸۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ۳۴,۴۸۰ ۴۴
۱۹ زندگی خصوصی آقا و خانم میم ۱۳۹۰ ۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۳۹,۶۳۹ ۱۳
۲۰ فرزند چهارم ۱۳۹۱ ۸ مرداد ۱۳۹۲ ۱۳,۵۳۵ ۴۵
۲۱ اشباح ۱۳۹۲ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۵,۴۸۹ ۳۹
۲۲ عصر یخبندان ۱۳۹۳ ۳ تیر ۱۳۹۴ ۳۸۱,۷۴۵ ۱۱
۲۳ مزار شریف ۱۳۹۳ ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳۵,۲۸۰ ۲۱
۲۴ ارغوان ۱۳۹۳ ۵ آبان ۱۳۹۴ ۴۰,۵۲۹ ۳۷
۲۵ جامه دران ۱۳۹۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۲۰۹,۵۲۳ ۱۸
۲۶ ماجان ۱۳۹۵ ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶,۰۵۴ ۷۰
۲۷ شاید عشق نبود ۱۳۸۳ – ۱۳۸۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ۱,۷۳۹ ۱۹
۲۸ ناخواسته ۱۳۹۲ ۲ خرداد ۱۳۹۷ ۹,۹۵۸ ۷۴
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۱,۱۳۳ ۷۳
۳۰ جاده قدیم ۱۳۹۶ ۴ مهر ۱۳۹۷ ۵۵,۹۴۸ ۴۸
۳۱ بهت ۱۳۹۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹  
۳۲ صحنه زنی ۱۳۹۹ اول دی ۱۴۰۰ ۸۸,۵۴۶ ۱۱
۳۳ پیتوک ۱۳۹۸ ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۵,۸۴۰ ۳۹
میانگین تعداد تماشاگر ۱۹۷,۹۶۸  

ده فیلم پرتماشاگر مهتاب کرامتی در سینماهای ایران

ردیف نام فیلم سال
ساخت
تاریخ
اکران
سال
اکران
تعداد
تماشاگران
رتبه
۱ مومیایی ۳ ۱۳۷۸ ۱۸ خرداد ۱۳۷۹ ۱,۳۲۶,۱۹۵ ۸
۲ زن ها فرشته اند ۱۳۸۶ اول خرداد ۱۳۸۷ ۱,۱۴۸,۳۸۵ ۳
۳ عصر یخبندان ۱۳۹۳ ۳ تیر ۱۳۹۴ ۳۸۱,۷۴۵ ۱۱
۴ ملاقات با طوطی ۱۳۸۲ ۲۸ اسفند ۱۳۸۲ ۱۳۸۳ ۳۷۲,۶۱۶ ۱۲
۵ اسب حیوان نجیبی است ۱۳۸۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۰ ۳۵۳,۵۸۷ ۹
۶ مردی از جنس بلور ۱۳۷۷ ۱۰ دی ۱۳۷۸ ۲۸۲,۴۳۱ ۲۱
۷ حس پنهان ۱۳۸۵ ۵ تیر ۱۳۸۷ ۲۷۴,۰۳۳ ۱۶
۸ هشت پا ۱۳۸۳ ۳۰ آذر ۱۳۸۴ ۲۶۳,۴۹۹ ۱۸
۹ رستگاری در هشت و بیست دقیقه ۱۳۸۳ تیر ۱۳۸۴ ۲۳۴,۰۷۰ ۲۱
۱۰ جامه دران ۱۳۹۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۲۰۹,۵۲۳ ۱۸

 

کارنامه کاری و آثار مهتاب کرامتی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole