آیا با بهترین فرانچایز ابرقهرمانی تاریخ مواجهیم؟

معرفی و نقد فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

این انیمیشن نه تنها یکی از بهترین فیلم های سال 2023 است، بلکه یکی از بزرگ‌ترین ابرقهرمان‌های تاریخ سینما را معرفی می‌کند

طرفداران می‌توانند با مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی که دومین قسمت از یک سه‌گانه محسوب می‌شود، دوباره با مایلز و دوستانش ملاقات کنند. این دنباله بسیار مورد انتظار برای طرفداران جهان وسیع‌تری را به نمایش می‌گذارد. فیلم عمدتا جهان‌های دیگری را نشان می‌دهد که در فیلم قبلی ندیده بودیم. اکنون نه با یک یا دو، بلکه با ۶ جهان مختلف ملاقات می‌کنیم که هر کدام سبک هنری خاص خود را دارند. زیرا مایلز و گروهش از عنکبوتی‌های بین ابعادی با هم متحد می‌شوند تا با یک تهدید جدید مقابله کنند. در اینجا همه چیزهایی که می‌خواهید درباره ماجراجویی جدید مایلز مورالس بدانید را گردآوری کرده‌ایم.

بهترین تا بدترین فیلم های مرد عنکبوتی

داستان مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

خلاصه داستان رسمی فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی Spider-Man: Across the Spider-Verse که سونی پیکچرز منتشر کرده، اینجوری است:

مایلز مورالس برای فصل بعدی حماسه برنده اسکار دنیای عنکبوتی بازمی‌گردد. یک ماجراجویی حماسی که در آن مرد عنکبوتی دلسوز و دوست داشتنی بروکلین را به جهان‌های چندگانه می‌فرستد. جاییکه او با گوئن استیسی و تیمی جدید از افراد عنکبوتی برای مقابله با شروری که از هر چیزی که تاکنون با آن روبرو شده‌اند قدرتمندتر است، متحد می‌شود.

این شخصیت شرور نه مظنون‌های همیشگی‌ای مانند گرین گابلین و دکتر اختاپوس، بلکه شخصیت کم‌تر شناخته شده اسپات با بازی جیسون شوارتزمن است که توانایی دسترسی یکپارچه به جهان‌های چندگانه او را به یک تهدید قدرتمند تبدیل می‌کند. شخصیت‌های بسیار متنوع و زیادی در این دنباله حضور دارند. همانطور که کریستوفر میلر و فیل لرد تایید کرده‌اند، در مجموع شاهد حضور ۲۴۰ شخصیت خواهیم بود و داستان آن نیز در شش جهان اتفاق می‌افتد. به این ترتیب بنظر می‌رسد که با فیلمی روبرو هستیم که از لحاظ جاه‌طلبی و بزرگی مقیاس با انتقام‌جویان: پایان بازی Avengers: Endgame رقابت می‌کند.

تماشای فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی در فیلیمو

کمی درباره پیشینه این سری انیمیشن مرد عنکبوتی

اگرچه صنعت ابرقهرمانی – و البته صنعت فیلم در کل – تحت تسلط دنیای سینمایی مارول است، اما این امر مانع از آن نشده که دیگران وارد رقابت نشوند. یکی از بزرگ‌ترین مثال‌های آن سونی است که از زمان فیلم مرد عنکبوتی سم ریمی در سال ۲۰۰۲، حقوق این شخصیت بسیار محبوب مارول را در اختیار دارد. آن‌ها عمدتا روی جهان شخصیت‌های شرور خود تمرکز کرده‌اند و در حال حاضر دو فیلم اول ونوم (Venom) و موربیوس (Morbius) را ارائه کرده‌اند و آثار بیشتری مانند کریون شکارچی (Kraven the Hunter) و ال موئرتو (El Muerto) را به ترتیب در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در نوبت انتشار دارند. با اینحال، یک فیلم مهم دیگر از سونی وجود دارد که هیچکس انتظارش را نداشت. فیلمی که به عنوان اولین اقتباس کمیک مارول که جایزه اسکار بهترین انیمیشن را تصاحب کرده است نام خود را در تاریخ مارول ثبت کرد. این فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی بود که در یک پیروزی تاریخی، رالف اینترنت را خراب می‌کند (Ralph Breaks the Internet) و شگفت‌ انگیزان ۲ (Incredibles 2) را در رقابت بهترین انیمیشن بلند اسکار شکست داد.

بررسی دنیای سینمایی مارول و ۶ فاز آن تا سال ۲۰۲۵

این موفقیت از جهتی بی‌دلیل نبوده است، چراکه به درون دنیای عنکبوتی تقریبا در سراسر جهان اولین انیمیشن استادانه روی پرده بزرگ سینما محسوب می‌شود که شخصیت مورد علاقه طرفداران کمیک، مایلز مورالس را به تصویر می‌کشد. فیلمی که از عناصر باکیفیت یک سبک هنری خلاقانه، شخصیت‌های ملموس، روایتی جذاب از لحاظ احساسی و موارد دیگر، بهره می‌برد و تنها یک فیلم مرد عنکبوتی عالی نیست، بلکه بدون شک بهترین فیلم عنکبوتی است که تاکنون ساخته شده است.

آیا انیمیشن مرد عنکبوتی بخشی از یک دوگانه است؟

با این وجود که در عنوان به قسمت اول اشاره نشده است، در میان دنیای عنکبوتی همچنان نیمه اول یک داستان ۲ قسمتی محسوب می‌شود. قسمت دوم این فیلم قرار است کمتر از یک سال بعد در ۲۹ مارس ۲۰۲۴ منتشر شود و این سه گانه حماسی و پیشگامانه را به پایان برساند.

 

پخش و دوبله اختصاصی فیلم در میان دنیای عنکبوتی در فیلیمو

مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی یکی از بسیار فیلم‌هایی است که بخاطر شیوع پاندمی اکران آن به تاخیر افتاد. فیلم در ابتدا قرار بود در ۸ آوریل ۲۰۲۲ اکران شود اما به ۷ اکتبر ۲۰۲۲ منتقل شد. اما از آن زمان فیلم دوباره با تاخیر مواجه شد. سرانجام فیلم از ۲ ژوئن ۲۰۲۳ اکران خود را آغاز کرد و به این ترتیب به انتظار مخاطبان پرشمارش پایان داد. همزمان با پخش جهانی این فیلم را با دوبله اختصاصی در فیلیمو مشاهده می‌کنید.

گویندگان دوبله اختصاصی فیلیمو برای فیلم مرد عنکبوتی ۲۰۲۳ این صداپیشه‌ها هستند: عرفان هنربخش، مرجانه فشنگچی، سامان مظلومی، غلامرضا صادقی، راضیه فهیمی، میثم نیکنام، عباس چهاردهی، علیرضا وارسته، فریبا ثابتی، کسری نیک آذر، علیرضا طاهری، علی ضمیری، ناصر محمدی، مینا مومنی، مسعود تقی پور، بهزاد الماسی، شهره روحی، نرگس آهازان، مصطفی جلالی، علیرضا مهدوی، روژینا ظهوری، آیلار احمدی، مسیحا شهیدی، فائقه تبریزی، پرنیان شادکام، آرمین راستگو، علی سلطانی و ساناز غلامی. مدیر دوبلاژ این مرد عنکبوتی جدید عرفان هنربخش است، مترجم عباس چهاردهی است و صداپردازی را رضا سلطانی به عهده داشته است.

انیمیشن مرد عنکبوتی در دنیای عنکبوتی

بازیگران و شخصیت های آشنا در مرد عنکبوتی انیمیشنی

تعداد زیادی از بازیگران فیلم اول از جمله شامیک مور و هیلی استاینفلد به ترتیب در نقش مایلز مورالس و گوئن استیسی برای این دنباله بازگشته‌اند. همچنین جیک جانسون در نقش پیتر بی. پارکر، نیکلاس کیج در نقش اسپایدرمن نوآر، جان مولانی در نقش اسپایدر-هم، برایان تایری هنری در نقش پدر مایلز، جفرسون دیویس، و لونا لورن ولز در نقش مادر مایلز، ریو مورالس، از دیگر چهره‌های فیلم اول هستند که در این دنباله نیز حضور پیدا کرده‌اند.

اسکار ایزاک پس از حضوری کوتاه در تیتراژ پایانی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی در نقش میگل اوهارا، یا مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ – مرد عنکبوتی از زمان آینده که در سال ۲۰۹۹ زندگی می‌کند -، در اینجا نقشی پررنگ‌تر به عهده دارد. این سومین حضور آیزاک در فیلمی از دنیای مارول است. او در ابتدا به عنوان شخصیت شرور در فیلم مردان ایکس: آپوکالیپس (X-Men: Apocalypse) و اخیرا در سریال شوالیه ماه (Moon Night) در نقش مارک اسپکتور دیده شد. ایسا رای، دنیل کالویا، کاران سونی نیز به ترتیب در نقش اسپایدر وومن، اسپایدر پانک و اسپایدرمن ایندیا حضور دارند.

از دشمنانی که در فیلم می‌بینیم می‌توان به جورما تاکونی در نقش کرکس و جیسون شوارتزمن در نقش اسپات، اشاره کرد. از بازیگران مکمل هم می‌توان از شیا ویگهام در نقش پدر گوئن، جورج استیسی، و ریچل درچ در نقش مدیر مدرسه مایلز نام برد. اندی سمبرگ، آماندلا استنبرگ، کیمیکو گلن، تاران کیلام، ماهرشالا علی، یوری لاونتال، مترو بومین، جی. کی. سیمونز، کاترین هان و دونالد گلاور، از دیگر بازیگران این فیلم پرستاره هستند.

بهترین انیمیشن های دوبله فارسی جهان

عوامل سازنده در میان دنیای عنکبوتی

فیل لرد و کریستوفر میلر، اکنون از بزرگ‌ترین و معتبرترین نام‌ها در انیمیشن‌ بلند هستند و در ساخته شدن فیلم‌هایی مانند فیلم لگو (The LEGO Movie)، ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی (Cloudy with a Chance of Meatballs) و میچل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells vs. the Machines)، نقش داشته‌اند. آن‌ها برای نوشتن و تولید در میان دنیای عنکبوتی بازگشته‌اند و اگرچه در ابتدا قصد داشتند کاری در مقیاس فیلم قبلی انجام بدهند، اما دنباله از آن زمان تکامل یافته و رشد کرده است و  بزرگ‌ترین گروه عواملی که تاکنون برای یک فیلم انیمیشن گرد هم آمده‌اند را شامل می‌شود. خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی. تامپسون که هر سه افراد باتجربه‌ای در این صنعت هستند، هدایت این پروژه عظیم را به عنوان کارگردان به عهده داشته‌ند. همچنین لرد و میلر در کنار دیو کالاهام که تجربه نوشتن برای مولتی‌ورس مارول را دارد (شانگ‌ چی و افسانه ده حلقه)، فیلمنامه را به نگارش درآورده‌اند.

نام بردن از همه افراد بسیار زیادی که در ساخت در میان دنیای عنکبوتی مشارکت داشته‌اند، ممکن نیست، اما اگر بخواهیم به چند نفر از اعضای خلاق آن اشاره کنیم می‌توان از دانیل پمبرتن به عنوان آهنگساز، مایک اندروز تدوینگر، طراح تولید کوین ایمریک و پاتریک اوکیف و طراح لباس بروکلین العمر، نام برد.

انیمیشن مرد عنکبوتی در دنیای عنکبوتی

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

تایم اوت | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

فیل د سملین | در میان دنیای عنکبوتی آنچنان سیل خروشانی از جهان‌ها، ایده‌ها و سبک‌ها است که باید زیر بار سنگین خلاقانه خود فرو بپاشد. اما همه این‌ها به شکل درخشانی نتیجه می‌دهند.

اسکرین دیلی | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

تیم گریرسون | یک دنباله تکان‌دهنده که بالاتر از نسخه اصلی شگفت‌انگیز آن قرار می‌گیرد. مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی ما را عمیق‌تر به درون حماسه مایلز مورالس می‌کشاند و در عین حال همان انیمیشن جذاب، سکانس‌های خیره‌کننده و طنز جسورانه را ارائه می‌دهد.

پیست مگزین | امتیاز: ۹۴ از ۱۰۰

تارا بنت | تماشای مکرر در میان دنیای عنکبوتی برای پر کردن فاصله‌ای که تا انتشار آخرین بخش از این مجوعه در سال آینده داریم، راهی عالی برای لذت بردن از این فیلم آنچنان که کاملا شایسته آن است بنظر می‌رسد.

دیلی بیست | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

نیک شگر | مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی که معیار تازه‌ای برای انیمیشن‌های متنوع، پرشور و مهیج تعیین می‌کند، به اندازه فیلم‌های غیر لایو اکشن برجسته است.

Larsen On Film | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

جاش لارسن | انیماتورها به رهبری کمپ پاورز، خواکیم دوس سانتوس و جاستین کی. تامپسون، اکشن هیجان‌انگیز و تر و تمیزی ارائه می‌دهند و همچنین جلوه‌ای انسانی به شخصیت‌ها و مهمتر از همه اینکه به هر یک از جهان‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنیم، چشم‌اندازی متمایز می‌بخشند.

پولیگان | امتیاز: ۸۲ از ۱۰۰

تاشا رابینسون | جای تعجب نیست که هر بخش از در میان دنیای عنکبوتی تلاشی برای پیشی گرفتن از فیلم اول است. ایده رشد کردن، جلو رفتن و نادیده گرفتن محدودیت‌های دیگران، جوهره قهرمانان مجموعه و سفرهای فردی آن‌ها را تشکیل می‌دهد. بنظر می‌رسد که خود فیلم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همین رویکرد را دنبال کنند.

نیویورک تایمز | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

مایا فیلیپس | دنیای عنکبوتی از پس وظیفه چالش‌برانگیز ساخت دنباله‌ای برمی‌آید که نه تنها جذابیت‌های فیلم اول را تکرار می‌کند، بلکه مفهوم چندجهانی، شخصیت‌های اصلی و مخاطراتشان را بسط می‌دهد، بدون آنکه طرح داستانی خود را بیش از حد متورم کند و یا به شکل بی‌شرمانه‌ای به هر روشی برای جلب رضایت مخاطبان رو بیاورد.

واشینگتن پست | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

آن هورنادی | همین ادغام چشمگیر واقع‌گرایی و سبک‌پردازی است که به در میان دنیای عنکبوتی اجازه می‌دهد از کاستی‌های روایی خود فراتر برود، به‌ گونه‌ای که حتی در مبهم‌ترین و آشفته‌ترین حالت آن هم هرگز از لذت تماشایش کاسته نمی‌شود.

آبزرور | امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

اولیور جونز | مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی به همان اندازه که در بیان بصری خود خلاقانه عمل می‌کند در قصه‌گویی عجول و ضعیف است.

گاردین | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

پیتر بردشاو | فیلم پرتکاپو و جذاب است، اگرچه جزئیات و احساسات می‌توانند در نمایش پرزرق و برق آن گم شوند.

وال استریت جورنال | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

کایل اسمیت | همان اندازه که فیلم از لحاظ بصری بسیار پرانرژی و سرزنده است، وقتی صحبت از پیرنگ داستانی آن می‌شود کمی خواب آلود است، چراکه فیلم تا نیمه دوم خود واقعا شروع نمی‌شود.

فیلم مرد عنکبوتی در دنیای عنکبوتی

نقد انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی از سایت لیتل وایت لایز

لیلا لطیف | چشم‌انداز سینما در هزاره کنونی به شکل قابل ملاحظه‌ای کودکانه‌تر از آنچه قبل از آن بود است. آدم‌‌های خوب، جسور و درستکار هستند و آدم‌‌های بد با چهره‌های ناخوشایند و مونولوگ‌های شیطانی‌شان تعریف می‌شوند. فیلم‌هایی که برای موفقیت خود در گیشه روی بزرگسالانی حساب باز می‌کنند که لذت کودکانه تماشای شکست خوردن آدم‌های بد را در آغوش می‌گیرند.

زمانیکه مایلز مورالس (شامیک مور)، اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ در فیلم مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی روی پرده ظاهر شد، بنظر می‌رسید که با فیلمی مثل بقیه مواجه خواهیم بود، اما در عوض به گل سرسبد فیلم‌های ابرقهرمانی تبدیل شد. انیمیشنی جذاب که ضمن بازی با ساختار، نرخ فریم و روتوسکوپی به هنر کمیک بوک ادای احترام می‌کرد تا داستانی فوق‌العاده باشکوه و دوست داشتنی از یک نوجوان آفریقایی-لاتین اهل بروکلین به تصویر  بکشد که با گروهی از آدم‌های عنکبوتی از جهان‌های موازی متحد می‌شود تا از فاجعه‌ای جلوگیری کند. این دنباله از هر چیزی که فیلم اول را بسیار ویژه کرده بود، برخوردار است. اما هیجان‌انگیزتر از همه اینکه، چیزهای کودکانه را کنار می‌گذارد. ابهامات اخلاقی، مخاطرات معنی‌دار و تفاسیری درباره نژاد، سرمایه‌داری و وضعیت سینما، در فیلم وجود دارند که در کنار قهرمان آن به بلوغ و پختگی رسیده‌اند.

یک سال برای مایلز گذشت. او در تلاش است تا والدین بیش از حد دلواپس و نگران خود را متقاعد کند که به او اجازه بدهند به پریستون برود. او مشتاق است دوباره با گوئن استیسی (هیلی استاینفلد) متحد شود، اما او با مشکلات خودش در ابعاد خود دست و پنجه نرم می‌کند و در حالیکه پدر پلیسش در تعقیب اسپایدر وومن همزاد او است، احساس بیگانگی و تنهایی می‌کند. ما با سفر به دنیای گوئن شروع می‌کنیم که در آن به شکل خیره‌کننده‌ای هر پالت رنگی منطبق با وضعیت احساسی او تغییر می‌کند و انتزاعی می‌شود. درام نوازی گوئن، آشفتگی و پریشانی او را نقطه‌گذاری می‌کند، در حالیکه ضربه‌های او روی طبل کوچک همگام با زیرکی و تیزهوشی او است که به شکل جذابی توسط استاینفلد ارائه می‌شود. او هنگام مبارزه با کرکس در موزه هنر مدرن که نمی‌تواند باور کند جف کونز یک هنرمند محسوب می‌شود در پاسخ می‌گوید:«داریم درباره‌ آن صحبت می‌کنیم، مگه نه؟ اینی که ما بهش هنر می‌گیم بیش‌تر نوعی تفسیر خودآگاه است». این دیالوگ لحن فیلم را در ادامه تعیین می‌کند.  در اینجا همه چیز از بیلبوردهای برند نوشابه گرفته تا سخنرانی‌های مادر مایلز – ریو (لورن ولز) – درباره بلوغ، نژاد، عشق، انیمیشن، دنیای سینمایی مارول و هنر کمیک بوک، بسط می‌یابند. بطریق مشابه، تفاسیر خودآگاه فراوانی درباره فیلم به عنوان یک کل وجود دارد، بطوری که می‌توان آن را هجوی بر موفقیت غیرمنتظره فیلم اصلی دانست.

جهان‌های جدید معرفی شده در فیلم یک لذت ناب هستند. علاوه بر دنیای گوئن، سفر به مومباتان برای ملاقات با مرد عنکبوتی هندی پاویتر پرابهاکار ـ(کاران سونی) لذتبخش است. در میان دنیای عنکبوتی فصل میانی یک سه‌گانه محسوب می‌شود، بنابراین آنطور که باید به پایان نمی‌رسد، در نتیجه باید منتظر بمانیم و ببنیم که آیا – و چگونه – در فیلم سال ۲۰۲۴ فراتر از دنیای عنکبوتی (Beyond The Spider-Verse) همه چیز به سرانجامی مناسب خواهد رسید. اما همین بس که بگوییم، در میان دنیای عنکبوتی به چیزی بسیار بیش‌تر از یک تقابل ساده میان خیر و شر و دانستن اینکه چه کسی یا چه چیزی باید برای رسیدن به یک پایان شاد نابود شود، می‌پردازد.

فیلم مرد عنکبوتی 2023

امتیازهای فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۹ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۸.۵ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۹۶ درصد بر اساس ۳۲۷ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۹۵ درصد
منتقدان متاکریتیک ۸۶ درصد براساس ۵۹ نقد

 

مصاحبه با کارگردان فیلم

جاستین تامپسون: ما تا آخر به اضافه کردن شخصیت‌ها ادامه دادیم

  • [درباره تعداد شخصیت‌های فیلم] تعداد دقیق؟ ما تا آخر به اضافه کردن شخصیت‌ها ادامه دادیم. …فکر نمی‌کنم فرصت مکث و شمارش نهایی داشته باشم. اما فکر می‌کنم آخرین باری که نگاه انداختم حدود ۲۸۰ تا بود. اما صرفا جهت اطلاع، این به معنای حضور شخصیت‌های منحصربفرد و خاصی که ممکن است بشناسید نیست. اما اگر بخواهید درباره شخصیت‌های نامگذاری شده صحبت کنید، فکر می‌کنم احتمالا حدود ۹۵ نفر هستند.
  • [درباره مدت زمان فیلم] فیلم اول از نظر داستانی و بصری پیشگامانه بود. فیلمی که ما را با این بچه که در مراحل اولیه رشدش به عنوان یک قهرمان بود، در این سفر همراه کرد و ما را شیفته او ساخت. او آن زمان ۱۳ سال داشت و یک سال و نیم بعد که او را در این فیلم ملاقات می‌کنیم، ۱۵ سال دارد. او در اینجا با مشکلات بسیار پیچیده‌تر و پیچیدگی اجرای عدالت دست و پنجه نرم می‌کند.
  • ما برای گفتن این داستان به زمان نیاز داشتیم و می‌خواستیم ریتم مناسبی پیدا کنیم تا بتوانیم زمان کافی برای تنظیم اوج و فرودهای داستان داشته باشیم. بدون این فرودها و این ضربات احساسی واقعا قوی، هیچکدام از این درگیری‌ها و جلوه‌های بصری دیدنی و چیزهایی که در این فیلم قصد ساختن آن‌ها را داشتیم مهم نبودند. بنابراین فکر نمی‌کنم طولانی بودن در واقع دغدغه مهمی برای ما باشد.

 

پوستر فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

پوستر فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 نظر
  1. Taha می‌نویسد

    واقعا عالی بود و منتظر بخش ۳ هستم هرچند باید ۹ ماه صبر کنیم

  2. Amir Hossein می‌نویسد

    واقعا عالی بود قسمت بعدیش کی میاد خیلی منتظرم؟

  3. متين می‌نویسد

    این همه گفتید ای کاش کست دوبلتون رو می نوشتید به جاش

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      در متن هست. با دقت ببینید…

  4. امیر حسین می‌نویسد

    تو دوبلشو بزار نقد پیکشش چون دوبله فیلیمو یه چی دیگس

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      هم نقد لازمه و هم دوبله.
      دوبله‌اش ایشالا همزمان با پخش جهانی روی فیلیمو منتشر میشه.

filimo the north pole