متفاوت‌ترین مسابقه موسیقایی را در فیلیمو ببینید

صداتو ۲؛ جشن موسیقی و هیجان

شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی ژوله با اجرای محسن کیایی همان ترکیب طلایی هستند

فصل دوم «صداتو» در قالب یک مسابقه جذاب معمایی- موسیقایی با اجرای محسن کیایی در فیلیمو منتشر شد. مسابقه‌ای که با نمونه‌های مشابهش تفاوت‌های آشکاری دارد و کافی است یکبار ببینیدش تا مشتری آن شوید. اینجا اطلاعات این برنامه را می‌خوانید.

فصل دوم صداتو یا همان صداتو ۲ در نوروز ۱۴۰۲ به فیلیمو بازگشت؛ با همان تیم یاوران و مجری که دوستشان داریم. پس زمان‌تان را برای دیدن یک مسابقه جذاب، شاد، پر انرژی و پر از موسیقی تنظیم کنید.

 

زمان پخش فصل دوم صداتو از فیلیمو

فصل اول مسابقه صداتو از دهم خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح در فیلیمو پخش شد و قسمت آخر فصل اول هم ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در اختیار مخاطبان قرار گرفت. فصل دوم صداتو روز پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳ پخش و از این پس، پنجشنبه‌ها ۸ صبح از فیلیمو منتشر می‌شود.

تماشای آنلاین و دانلود مسابقه صداتو

عوامل، مجری و یاوران مسابقه صداتو ۲

مسابقه صداتو به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حامد جوادزاده عنوان تازه‌ترین پروژه غیرداستانی فیلیمو است که با زمینه معمایی-موسیقایی و جنبه سرگرمی منتشر می‌شود. اما چهره متفاوت این برنامه، محسن کیایی است که به عنوان مجری «صداتو» دومین تجربه اجرا را به عهده می‌گیرد.

در فصل دوم این مسابقه هم، گروه کمک‌کنندگان یا همان یاوران همیشه مومن صداتو از چهره‌های نام‌آشنایی چون شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی ژوله تشکیل شده است. همانطور که حتما می‌دانید این جمع، گروه کمک‌کنندگان نام دارند و شبیه بقیه مسابقه‌های موسیقی، هیئت داوری نیستند. آنها قرار است شرکت‌کنندگان صداتو را در این مسابقه راهنمایی و کمک کنند.

ویژستار در صداتو یعنی چه؟

یکی از انتقاداتی که به فصل قبلی صداتو می‌شد، استفاده از عبارت هلپر برای توصیف تیم یاوران یا همان هنرمندان همراه بود. برای فصل دوم صداتو این عنوان تغییر کرده و حالا هنرمندان همراه شرکت‌کنندگان، گروه ویژستار نام دارند. معنای این عبارت نو، متخصص است. کسی که به‌طور ویژه روی کاری تمرکز می‌کند یا تخصص دارد.

 

پوستر رسمی صداتو ۲

پوستر مسابقه صداتو 2

جایزه مخاطبان در مسابقه تعاملی صداتو

آیتم ویژه تعاملی مسابقه صداتو از آن تجربه‌های منحصربفرد است که هیجان و تعلیق را برای مخاطبان در خانه هم فراهم می‌کند. یک ایده کم‌نظیر در دنیا که حالا در فیلیمو مراحل اولیه تست و اجرا را از سر می‌گذراند؛ برای استفاده از بخش تعاملی این مسابقه و تعیین تشخیص خواننده بودن/نبودن شرکت‌کننده‌ها، لازم است اپلیکیشن فیلیمو در نسخه‌های اندروید، اندروید تی‌وی و آی‌اواس را به‌روزرسانی کنید. با آپدیت اپلیکیشن فیلیمو، درست در زمان مشخص شدن خواننده، برنامه متوقف شده و ۲۰ ثانیه فرصت دارید تا تشخیص‌تان را ثبت کنید. بعد از این زمان محدود، ادامه فیلم پخش می‌شود و درست و غلطی انتخاب شما، همراه با شرکت‌کننده معلوم می‌شود.

در صورتی‌که در این مسابقه تعاملی شرکت کنید و به چالش‌های مطرح‌شده، حداقل ۴ پاسخ درست بدهید، در قرعه‌کشی یک سال اشتراک فیلیمو برای ۵ فیلیمویی شرکت می‌کنید. یعنی هر قسمت صداتو، غیر از جایزه ۳۰۰ میلیونی برای شرکت‌کننده برای مخاطبان هم جایزه کنار گذاشته است!

هشدار یک؛ چالش‌ها/سوال‌های تعاملی مسابقه صداتو فقط برای اولین‌بار پخش صداتو در اکانت هر مخاطب به نمایش درمی‌آید.
هشدار۲؛ فقط پاسخ‌های ۴۸ ساعت اول در قرعه‌کشی سکه بهار آزادی شرکت داده خواهد شد.

  • یعنی اگر از اکانت فیلیموی شما دو نفر دیگر هم استفاده می‌کنند، سوالات فقط در بار اولی که صداتو در یکی از دیوایس‌های شما دیده می‌شود، به نمایش درمی‌آید.
  • پاسخ‌هایی که بعد از ۴۸ ساعت از پخش هر قسمت صداتو داده شده باشد، در قرعه‌کشی شرکت نمی‌کنند.

شرایط و مراحل ثبت نام و شرکت در مسابقه صداتو

همانطور که می‌دانید و در پاسخ به کامنت‌ها هم نوشته شد، فصل اول صداتو در حالی در فیلیمو پخش شد که ضبط برنامه با شرکت‌کننده‌ها و حاضران به اتمام رسیده بود. حالا با نهایی شدن ساخت فصل دوم، ثبت‌نام شرکت در مسابقه صداتو مشخص شد. این ثبت‌نام در ۳ حوزه انجام می‌شود: شرکت‌کننده، اجراکننده (خواننده یا خواننده‌نما!) و تماشاچی. اگر می‌خواهید در استودیوی صداتو حضور داشته باشند، باید به سایت SedatoTVShow.com سر بزنند؛

  1. در سایت صداتو عضو شوید؛ این کار به سادگی و با وارد کردن اطلاعات اولیه (نام، نام خانوادگی و ایمیل) به علاوه شماره موبایل و ارسال رمز یکبار مصرف انجام می‌شود.
  2. پر کردن پروفایل و تکمیل اطلاعات (شامل تاریخ تولد، محل سکونت و شغل) و بارگذاری عکس از خودتان.
  3. انتخاب یکی از بخش‌های اجراکننده، شرکت‌کننده و تماشاگر.
  4. با انتخاب هرکدام، قوانین مشخص و دقیقی نوشته شده که شما باید آن‌ها را  رعایت کنید تا ثبت‌نام شما بررسی شود. (مثلا در بخش ثبت‌نام به عنوان اجراکننده مسابقه صداتو، فقط می‌توانید به عنوان خواننده یا بازیگر فرم را پر کنید و امکان شرکت در هر دو مدل، نیست و هر کدام هم مراحل و شرایط جداگانه‌ای دارد)
  5. در بخش‌های ثبت نام در صداتو به عنوان اجراکننده و شرکت‌کننده نیاز به بارگذاری ویدئو هم در سایت صداتو هست. (قوانین و شرایط ارسال ویدئو در سایت صداتو به‌طور کامل و مفصل نوشته شده)
  6. بعد از ثبت‌نام و بررسی، مراحل بعدی توسط پیامک با سرشماره رسمی صداتو برای برگزیدگان ارسال می‌شود.

هشدار؛ در هیچ مرحله‌ای از ثبت‌نام در مسابقه صداتو، هیچگونه مبلغی دریافت نمی‌شود. حواستان باشد که به دام کلاهبرداران نیفتید و هرکسی خودش را از صداتو معرفی کرد، باور نکنید.

شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی ژوله در این برنامه با اجرای محسن کیایی حضور دارند

شیوه و مراحل اجرای مسابقه صداتو

مطمئن باشید که شما با یکبار دیدن این مسابقه، مشتری دائم این برنامه جدید از فیلیمو می‌شوید. قالب معمایی-موزیکال برنامه صداتو از مواردی است که آن را با دیگر تولیدات مشابه در این حوزه متفاوت می‌کند. صداتو به واسطه همان فضای موزیکال و معمایی که دارد، قرار است اتفاقات بدیع و پرهیجانی را برای مخاطبان و کمک کنندگان مسابقه رقم بزند.

روش مسابقه به این شکل که شرکت‌کننده باید از بین ۶ فردی که با چهره‌ها و پوشش‌های متنوع روی صحنه می‌آیند -و با استفاده از چالش‌هایی که تدارک دیده شده- تشخیص دهد که کدام‌یک خواننده نیست و باید حذف شود! در این بین، گروه کمک‌کننده هم به شرکت‌کننده برای باز کردن معمای هر بخش، کمک و همراهی می‌کند. در صورتی که شرکت‌کننده بتواند همه مراحل مسابقه را بگذراند، در هر مرحله صاحب ۲۰ میلیون تومان (در فصل دوم: ۴۰ میلیون تومان) می‌شود و در صورت برنده شدن در فینال، هم برنده خوشبخت ۲۰۰ میلیون تومان (در صداتو ۲: ۳۰۰ میلیون تومان) می‌شود. در این برنامه جز تیم کارگردانی، هیچ‌کس -حتی مجری- از خواننده اصلی هر قسمت اطلاعی ندارد.

هشدار؛ در تمامی چالش‌ها، جز فرد/افرادی که خواننده واقعی هستند، بقیه می‌توانند حقیقت را نگویند!

  • چالش اول؛ لیپ سینک؛ ۶ شرکت‌کننده در ۳ مرحله یک قطعه موسیقی را لب می‌زنند. فقط کسی که خواننده است، صدای خودش را لب می‌زند و بقیه افراد روی صدای دیگران این چالش را اجرا می‌کنند. حالا شرکت‌کننده با کمک تیم یاور، باید بفهمد که کدام خواننده نیست! | جایزه: ۲۰ میلیون تومان / ۴۰ میلیون تومان
  • چالش دوم؛ آنلاک: به انتخاب شرکت‌کننده، درباره یکی از افراد باقیمانده روی صحنه، اطلاعات بیشتری مشاهده می‌کنیم. شامل نمایش زندگی یا محل کارش و… حالا باید حدس زد که آیا این روایت تعریف شده، حقیقت دارد؟ آیا آن فرد، خواننده است؟ | جایزه: ۲۰ میلیون تومان / در صداتو ۲ حذف شده است
  • چالش سوم؛ استودیو مخفی: باز هم به انتخاب شرکت‌کننده، یکی دیگر از افراد باقیمانده، در استودیو مخفی صداتو یک قطعه موسیقی را با روش خاصی بازخوانی می‌کند. آیا این فرد خواننده است یا ادایش را درمی‌آورد؟ | جایزه: ۲۰ میلیون تومان / ۴۰ میلیون تومان
  • چالش چهارم؛ سین جیم: به انتخاب شرکت‌کننده، در ۳۰ ثانیه، سوالاتی از یکی از دو نفر باقیمانده روی صحنه پرسیده می‌شود. اطلاعاتی که در این مرحله به دست می‌آید نشان می‌دهد که آیا فرد خواننده هست یا نه. تیم یاور (هلپر) می‌توانند به شرکت‌کننده کمک کنند. | جایزه: ۲۰ میلیون تومان / ۴۰ میلیون تومان

فینال مسابقه صداتو: در این مرحله شرکت‌کننده باید ریسک کند و با مجموعه اطلاعاتی که در چالش‌های قبلی به دست آورده، مشخص کند که فرد آخر خواننده هست یا نه؟ اگر خواننده باشد، برنده ۲۰۰ / ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود ولی می‌تواند انتخاب کند که بدون ریسک، پول ذخیره شده مراحل قبلی را به دست آورد.

با اجرای محسن کیایی در فیلیمو بینید

چه ستاره‌هایی در برنامه صداتو حضور دارند؟

شبنم مقدمی

او بازیگر موفق سال‌های اخیر سینما و سریال ایران است. همیشه استانداردی از بازی را به نمایش می‌گذارد که در اثرهای متوسط هم می‌درخشد. حالا قرار است در مسابقه صداتو -متفاوت از تجربه بازی‌هایش- به شرکت‌کنندگان کمک کند تا بتوانند از عهده چالش‌های پیچیده این مسابقه بربیایند.

محمد بحرانی

صدای شناخته‌شده و محبوب تلویزیون، حالا در نمایش خانگی هم می‌درخشد. او که سابقه تولید، بازیگری، اجرا، صداپیشگی زیادی دارد، با جنابخان برای مردم شناخته‌تر شد. حالا او با ترکیبی از همه هنرهایی که دارد و طنز درخشانی که در کلامش نهفته است، به شرکت‌کنندگان صداتو کمک می‌کند.

محسن شریفیان

موسیقایی‌ترین کمک‌کننده یا هلپر برنامه صداتو. خواننده، آهنگساز، نویسنده و نوازنده بوشهری که با گروه لیان برای بسیاری از مردم شناخته شده است. او تقریبا همه سازهای جنوبی و بادی را استادانه می‌نوازد و حضورش در کنار بحرانی یکی از جذابیت‌های مسابقه صداتو برای بینندگان خواهد بود.

امیرمهدی ژوله

قدیمی‌ها اگه او را یک روزنامه‌نگار و سپس نویسنده کمدی با استعداد می‌دانستند، حالا او برای مردم یک بازیگر بانمک است که حضورش در هر فیلمی غنیمت است. ژوله اجرا و قلم درجه‌یکی دارد و موشکافی و ریزبینی هم از ویژگی‌هایی اوست و می‌تواند به شرکت‌کنندگان صداتو حسابی کمک کند.

آیا صداتو مسابقه استعدادیابی است؟

خیر! این نکته بسیاری مهمی است که صداتو مسابقه استعدادیابی موسیقی به شیوه مرسوم و تجربه آن در جهان و ایران نیست. نباید آن را با نسخه جهانی خوانندگی و موسیقی یا چند برنامه داخلی برای کشف استعداد موسیقی مقایسه کردی. این برنامه بیشتر از استعدادیابی (که البته استعدادهایی در زمینه بازیگری یا خوانندگی برای مخاطبان رو می‌شود!) یک برنامه معمایی است.

پوستر و تیزر مجموعه صداتو | فصل اول

پوستر مسابقه صداتو
پوستر اصلی مسابقه صداتو – کاری از استودیو لی‌مو – شیرین آذرپور

برنامه های شبیه صداتو در بقیه کشورها

مسابقه معمایی I Can See Your Voice یا من می‌توانم صدای تو را ببینم (که به اختصار ICSYV می‌گویند) یک مسابقه رازآلود و معمایی است که در بیش از ۲۸ کشور دنیا اجرا می‌شود. مبدع این مسابقه کشور کره جنوبی است و طراحی مسابقه به نوعی است که در تمامی نمونه‌های خارجی آن به یک شکل اجرا می‌شود. حتی در ساختار لوکیشن و لوگوی برنامه نیز سعی شده است در تمامی کشورهای جهان این برنامه به شکل واحد ساخته شود. برنامه صداتو نیز از این قاعده (یا ژانر مسابقه‌سازی) مستثنی نیست و ساختار برنامه سعی شده است با بالاترین سطح آن مشابه‌سازی و اجرا شود.

برنامه صداتو با ایرانی‌سازی این برنامه جهانی مطابق با فرهنگ بومی خودمان، یک نمونه موفق از مسابقه‌سازی در تلویزیون است. بد نیست بدانید صداتو از نظر فرم، گرافیک و دکور، بسیار به نمونه کانادایی آن شبیه است.

برنامه مشابه صداتو کدام است؟

کشور نام برنامه رسانه پخش‌کننده
بلژیک I Can See Your Voice VTM
بلغارستان You sing or lying Nova
کلمبیا I Can See Your Voice Hang Meas HDTV
کانادا Qui sait chanter? Noovo
چین I Can See Your Voice Jiangsu Television
کرواسی Mogu ti vidjeti glas Una TV
فنلاند Mysteerilaulajat Nelonen
فرانسه Show Me Your Voice M6
آلمان Zeig uns deine Stimme RTL
یونان I can see your voice Mega Channel
اندونزی I Can See Your Voice MNCTV
لیتوانی Aš matau tavo balsą LNK
مالزی I Can See Your Voice ۸TV / Current: TV3 / Former: NTV7
هلند I Can See Your Voice RTL 4
فیلیپین I Can See Your Voice Current: Kapamilya Channel, A2Z / Former: ABS-CBN
رومانی Falsez pentru tine Pro TV
روسیه I Can See Your Voice Russia-1
کره جنوبی I Can See Your Voice Mnet / tvN
اسپانیا Veo cómo cantas Antena 3
تایلند I Can See Your Voice Thailand Workpoint TV
ترکیه Sesini görebiliyorum TV8
انگلستان I Can See Your Voice BBC One
 امریکا I Can See Your Voice Fox
ویتنام Hidden voices HTV7
نمونه بلغارستانی برنامه صداتو
نمونه بلغارستانی برنامه صداتو – نمایی از استودیوی این برنامه
نمونه بلغارستانی برنامه صداتو
نمونه بلغارستانی برنامه صداتو – شیوه نشستن یاران کمکی در استودیو و شرکت‌کننده‌ها را می‌بینید
نمونه کانادایی برنامه صداتو
نمونه کانادایی برنامه صداتو – جایگاه هلپرها یا یاران کمکی
نمونه کانادایی برنامه صداتو
نمونه کانادایی برنامه صداتو – شیوه اجرا و نوع دکور در قسمت اجرای خواننده شبیه برنامه صداتو است
مدل کانادایی برنامه صداتو
مدل کانادایی برنامه صداتو – جایگاه ایستادن شرکت کننده و مجری برنامه
مدل چینی برنامه صداتو
مدل چینی برنامه صداتو – جایگاه نشستن هلپرها یا همان یاران کمکی
مدل چینی برنامه صداتو
مدل چینی برنامه صداتو – نمای کلی استودیو که محل ایستادن خواننده ها و یاران کمکی را نشان می‌دهد

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

464 نظر
  1. فرزانه می‌نویسد

    سلام من چجوری میتونم در برنامه صداتو شرکت کنم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      فرصت ثبت‌نام و شرکت در مسابقه رو از دست دادید. خیلی وقت پیش فراخوان و سایت جداگانه‌ای اعلام شد.

  2. بلوکات می‌نویسد

    تو رو خدا این محسن شریفیان و حذف کنید واقعا مسخره است اصلا چیزی که از موسیقی نمیدونه هیچ، از خودش هیچ اراده و اختیاری نداره همش منتظره ببینه بقیه چی میگن اصلا درایت و قدرت تشخیص و راهنمایی نداره وجودش کاملا نخودیه تو برنامه. من به عنوان تماشاچی حرص میخورم اجرای بیمزه شو میبینم

  3. فرشته عباسی می‌نویسد

    با سلام و احترام
    از برنامه اخر صداتو که دهه شصتیها رو به نمایش گذاشته بود خیلی خوشمون اومد ، ما خانوادگی میبینیم همیشه و لذت می بریم ولی بخصوص انتخاب واجرای خاص و فوووووق العاده آقای مدرس و پدر بزرگوارشون برامون خاطره انگیز و جذاب بود ،بسیار سپاسگزاریم

  4. عاطفه سادات حسینی می‌نویسد

    سلام و خداقوت ممنون میشم که بفرمایید پلاتو را کجا برگزار می کنید؟

  5. ایلیا می‌نویسد

    سلام فیلیمو شات عزیز ، میشه لطفا تعداد قسمت های فصل دو صداتو رو اعلام کنید و بگید
    اگه نمیگید میتونیم امیدوار باشیم تا قبل محرم صداتو رو داریم؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      بله

  6. ایلیا می‌نویسد

    سلام فیلیمو شات عزیز ،آیا بجز سید جواد هواشمی مهمون های معروف دیگری هم در صداتو خواهیم داشت؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      بله ۲ مهمون دیگه هم خواهیم داشت

  7. مهدی می‌نویسد

    سلام
    مهدی هستم از مشهد
    لطفاً اگه امکان داره من و شرکت بدین ؟
    ممنون میشم.

  8. Kamran می‌نویسد

    سلام فیلیمو تعداد قسمت هنوز مشخص نشده؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      میپرسیم می‌گیم. ولی مهمون ما هستند صداتویی‌ها. زیاد نگران نباشید.

  9. همایون می‌نویسد

    سلام صداتو فصل سوم هم دارد؟
    فصل اول گل یاپوچ مربوط به پلتفرم فیلیمواست؟
    بازنده چه زمانی پخش میشود؟
    قطب شمال کی پخش میشود؟
    هزارویک شب کی پخش میشود؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      ایشالا پخش تموم بشه، ببینیم داره یا نه.
      هنوز مشخص نیست. تصمیم با تهیه‌کننده محترمه.
      هنوز زمان نهایی مشخص نشده؛ شاید اردیبهشت، شاید دیرتر.
      منتظریم مثل شما مشخص بشه.
      اصلا معلوم نیست!

  10. زهرا می‌نویسد

    بسیار عالی

  11. زهرا می‌نویسد

    بسیار عالی و خیلی دوست دارم شرکت کنم

  12. نیما نکومنش می‌نویسد

    سلام
    چگونه در مسابقه برای مخاطبان شرکت کنیم

  13. سید حسین قریشی راد می‌نویسد

    چطور میتونم در مسابقه صدا تو شرکت کنم؟

  14. رضا می‌نویسد

    سلام ، خیلی مسابقه و رئالیتیشو قشنگیه، امیدوارم فصل سوم و چهارم هم ساخته بشه و با تعداد قسمت های زیاد

  15. رضا اکبری می‌نویسد

    سلام بسیار برنامه جزابی است امید وارم روزی در این بر نامه زیبا شرکت کنم

  16. مجتبی می‌نویسد

    چرا تمام دیدگاه ها رو پخش نمیکنید؟فقط آنهایی که بنفع شما می‌نویسند رو تائید می کنید…باشد که روزی از این دنیای دروغین آزاد شویم

  17. مجتبی می‌نویسد

    بنظر من سری دوم صداتو قصد مسخره کردن شرکت کننده و مردم رو داره و هدفش فقط بدست آوردن درآمد بدون کوچکترین هزینه هست.من صداتو رو بعد از قسمت دوم سری دومش تحریم میکنم و بهیج وجه قسمت بعدی رو نگاه نخواهم کرد.وقتی که در یک قسمت ۴ تا خواننده بذاری و در قسمت بعد فقط یک خواننده یک منظور رو میرسونه…..سرکار هستید شرکت کننده و مردم

  18. m می نویسد می‌نویسد

    سلام خسته نباشید . کی پخش میشه این قسمت پنجشنبه ها میخوره تو ذوقم کلا .

fosil