هر آنچه که باید درباره فصل جدید این مجموعه ابرقهرمانی عجیب و غریب بدانید

معرفی فصل چهارم سریال دووم پاترول

این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی در حال حاضر دوران طلایی خود را سپری می‌کنند. ژانر ابرقهرمانی بیشتر به دلیل جهان‌های متمایزی که همه آن‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد، از محبوب‌ترین ژانرها است. ژانری که هم از لحاظ حجم محتوای تولیدی و هم از نظر کیفیت، بدون شک در دوران اوج خود قرار دارد. اما دووم پاترول دی‌سی بسیار متفاوت از بقیه است. سریالی که بی سروصدا بر بازار سریال‌های تلویزیونی ابر قهرمانی تسلط یافته است. این سریال که قبل از انتقال به اچ‌بی‌او مکس در دی‌سی یونیورس پخش می‌شد، تقریبا در سراسر جهان مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. ما در فیلیموشات به استقبال فصل چهارم دووم پاترول رفته‌ایم.

خلاصه داستان دووم پاترول | فصل چهارم

سریال دووم پاترول بر قهرمانان ناخوشایند تیم اصلی که همگی توانایی‌های مافوق بشری خود را از طریق اتفاق‌های غم‌انگیز به دست آوده‌اند، تمرکز دارد. قهرمانانی که عموما مورد علاقه جامعه نیستند. در فصل‌های قبلی طرفداران شاهد بودند که هر کدام از آن‌ها با قدرت‌های منحصربفرد خود و آسیب‌های گذشته که آن‌ها را به این سرنوشت سوق داده بود، کنار آمدند. این سریال در پرداختن به زخم‌های روانشناختی هر شخص و تاثیری که بر آن‌ها می‌گذارد به شکل موشکافانه‌ای عمل می‌کند و به نظر می‌رسد که فصل چهارم نیز همین مسیر را دنبال خواهد کرد. در ادامه خلاصه داستان رسمی فصل چهار دووم پاترول که توسط تلویزیون برادران وارنر منتشر شده را را مرور می‌کنیم:

«در فصل چهارم، تیم به شکل غیرمنتظره‌ای به آینده سفر می‌کند تا یک شگفتی ناخواسته را پیدا کند. دووم پاترول در مواجهه با مرگ قریب‌الوقوع خود، باید یک بار برای همیشه تصمیم بگیرد که کدام مهم‌تر است: خوشبختی خودشان یا سرنوشت جهان؟» سفر در زمان ترفند داستانی جذابی است که در سریال‌های مختلف بکار گرفته شده است و در سریال‌هایی مانند دووم پاترول، مزایای بسیاری را به همراه دارد. اول از همه، از آنجایی که کلیف استیل/مرد روباتی سال‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است، یک دوره جدید به او اجازه می‌دهد تا جنبه‌های منحصر بفرد گذشته (و حتی آینده) را کشف کند. باتوجه به اینکه ویک استون/سابیورگ، بدن خود را با پوست مصنوعی بازسازی کرده و شکل انسانی به خود گرفته است، ما او را در حالی خواهیم دید که با این موضوع که ابرقهرمان بودن بدون قدرت‌های فوق‌بشری چه معنایی دارد سر و کله می‌زند. ویک با سفر در زمان همچنین این شانس را خواهد داشت که در آینده به پیشرفت‌های ضروری دست یابد و زمانی که در نهایت به سایبورگ بودن بازگردد یک مزیت استراتژیک دیگر به گروه ببخشد. او اکنون که از آن همه شکوه و شهرتی که به عنوان سایبورگ به آن عادت کرده بود فاصله گرفت است باید راه‌های جدیدی را برای کمک کردن به دوستانش بیابد. برای مادام روژ و ریتا (الاستی-گرل) که در زمان سفر کرده‌اند نیز امکانات بی‌پایانی وجود دارد.

تماشای سریال دووم پاترول در فیلیمو

بازیگران فصل چهارم دووم پاترول

خبر خوب برای طرفداران اینکه در فصل چهارم دووم پاترول شاهد بازگشت کامل بازیگران سریال خواهیم بود. در نتیجه برندن فریزر را به عنوان صداپیشه همراه با رایلی شاناهان در نقش مرد روباتی، آپریل بالبی در نقش الاستی-گرل/ریتا فار، مت بامر به عنوان صداپیشه به همراه متیو زاک در نقش لری ترینر/نگتیو من، دایان گررو در نقش کی چلیس/کریزی جین و جویون وید را در نقش سایبورگ دوباره ملاقات خواهیم کرد. اگرچه ممکن است تیموتی دالتون بخاطر مرگ شخصیتش نایلز کولدر در فصل ۳،  در اینجا حضور نداشته باشد، اما از آنجایی که مرگ در دنیای دووم پاترول هرگز مشکل‌ساز نبوده است، احتمال بازگشت او وجود دارد.

میشل گومز در نقش لورا د میل/مادام روگ که اولین‌بار در فصل سوم دیده شد در فصل چهار نیز حضور دارد. او یک متا انسان مرموز با قابلیت سفر در زمان است که قدرت تقلید از ظاهر افراد، حیوانات و اشیا را دارد. الیجا رشاد رید در نقش شخصیتی به نام دریک، یک معلم رباتیک باهوش و فعال مدنی که بطور غیرمنتظره‌ای خود را درگیر زندگی بسیار متفاوت ویک استون می‌بیند، وارد دنیای دووم پاترول خواهد شد. سندهیل رامامورثی، نام جدیدی است که به عنوان آقای ۱۰۴ شرور به گروه بازیگران سریال پیوسته است. او به عنوان مردی جوان و کنجکاوی برانگیز توصیف می‌شود که می‌تواند شکل خود را به هر چیزی که می‌خواهد تبدیل کند و همین او را به خطری برای هر دشمنی که با او روبرو می‌شود تبدیل می‌کند. مادلین زیما نیز در نقش کیسی برینک/ اسپیس کیس، یک امدادگر معمولی که در جریان ماجراجویی‌های دووم پاترول قرار می‌گیرد، در فصل چهار حضور خواهد داشت.

 

فصل چهارم دووم پاترول شامل چند اپیزود می‌شود؟

فصل چهارم دووم پاترول برخلاف فصل سوم آن قرار است ۱۲ قسمت باشد و هر قسمت آن بین ۴۴ تا ۵۸ دقیقه طول می‌کشد. عناوین اپیزودهای فصل جدید قبل از اعلام تاریخ عرضه آن منتشر شدند. برخی قسمت‌ها ممکن است برای خوانندگان کامیک دووم پاترول عناوین آشنایی داشته باشند. قسمت پنج با عنوان «کیسی پاترول» ممکن است به کیسی برینک اشاره داشته باشد. بهیاری که بعدا به گروه می‌پیوندد و مشخص می‌شود که یک قهرمان فضایی است. همچنین قسمت ده با عنوان پاترول جاودانه احتمالا به ژنرال ایمورتوس اشاره دارد. یک مهاجم باستانی که چندین‌بار در کامیک‌ها با اعضای دووم پاترول برخورد داشته است.

سریال دوم پاترول

تریلر فصل چهارم دووم پاترول

تریلر دووم پاترول در ۹ اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد و بیش از آنچه انتظارش را داشتیم، آشفتگی و جنون را در خود جای داد. اولین تریلر فصل چهارم دووم پاترول مملو از چیزهای معمولی عجیب و غریب و خنده‌دار است و این اطمینان را به طرفداران می‌دهد که قرار است در سفری دیوانه‌وار گام بگذارند. یک ساختمان زیرزمینی که حاوی یک برنامه تسلیحاتی فوق سری دولتی است در این تیزر به تصویر کشیده شده است. آزمایش متعاقب آن فوق‌العاده خطرناک توصیف می‌شود و دانشمندی را به تصویر می‌کشد که به قتل رسیده است.

اعضای گروه نیز به همراه مرد روباتی در بدن زره‌پوش خود بازگشته‌اند. سایبورگ از شکل انسانی تازه کشف شده خود لذت می‌برد و مادام روژ میشل گومز در کنار این گروه که با هم برای نجات دنیا تلاش می‌کنند دیده می‌شود. همچنین در این تریلر یک دشمن وجود دارد که بنظر می‌رسد پرتو انرژی فوق‌العاده قوی را از کشاله ران خود شلیک می‌کند.

 

نگاهی به داستان فصل های قبل دووم پاترول

در فصل اول چه اتفاقاتی می‌افتد؟

فصل اول دووم پاترول در پانزده قسمت از ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ تا ۲۴ مه ۲۰۱۹ منتشر شد. در این فصل، دووم پاترول به جستجوی چیف که توسط مستر نوبادی اسیر شده است می‌رود. آن‌ها همانطور که پیش می‌روند چیزهای بیش‌تری درباره خود و توانایی‌های‌شان کشف می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌فهمند که چیف مسئول اتفاق‌هایی است که به آن‌ها قدرت داده است.

در فصل دوم چه اتفاقاتی می‌افتد؟

فصل دوم در ۹ قسمت از ۲۵ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۶ آگوست ۲۰۲۰ پخش شد. این فصل ما را با دوروتی اسپینر (ابیگیل شاپیرو)، دختر چیف که توانایی جان بخشیدن به دوستان خیالی‌اش را دارد، آشنا می‌کند. در حالیکه اعضای دووم پاترول با مشکلات شخصی خود روبرو هستند، دوروتی ناخواسته جهان را به خطر می‌اندازد. زمانی که قدرت‌های او یک موجود باستانی به نام کندل میکر را آزاد می‌کنند.

در فصل سوم چه اتفاقاتی می‌افتد؟

این فصل نیز از ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ در ده قسمت عرضه شد. فصل سوم دووم پاترول با نبرد دوروتی با کندل میکر شروع می‌شود که منجر به مرگ چیف می‌شود. همانطور که هر یک از اعضای تیم با اندوه خود و همچنان معضلات شخصی‌شان دست و پنجه نرم می‌کند، یک شرور جدید وارد معرکه می‌شود. مادام روژ (میشل گومز) برای انجام یک ماموریت با یک ماشین زمان به شهر می‌آید، البته او به یاد نمی‌آورد که این ماموریت چیست.

سریال دوم پاترول فصل 1

درباره کامیک دوووم پاترول بیشتر بدانیم

دووم پاترول اولین‌بار در شماره ۸۰ از مجموعه کامیک بزرگ‌ترین ماجراجویی من (My Greatest Adventure #80) محصول دی‌سی کامیکس در ژوئن ۱۹۶۳ ظاهر شد. آرنولد دریک، باب هینی و برونو پرمیانی، خالقان دووم پاترول هستند. این تیم که عجیب‌ترین قهرمانان جهان نامیده می‌شوند، از افراد نامتجانسی تشکیل می‌شود که با بیگانگی و آسیب ناشی از آدم‌های دنیا که آن‌ها را درست درک نمی‌کردند، مواجه می‌شوند.

در حالیکه مردم آن‌ها را عجیب و غریب و منفور می‌دانستند، چیف یا رئیس آن‌ها را دور هم جمع کرد و از آن‌ها خواست برای نجات دنیایی که از آن‌ها متنفر بود از دست موجودات شرور، مبارزه کنند.

به این ترتیب، مردی روی ویلچر گروهی از قهرمانان نامتناسب جوان را گرد هم آورد. دنیا از این موجودات ابرقدرت می‌ترسید و از آن‌ها متنفر بود، اما این مرد به آن‌ها آموخت که در قالب یک تیم کار کنند و همان دنیایی که نمی‌خواست با آن‌ها کاری داشته باشد را نجات بدهند. این داستان مردان ایکس و همچنین داستان دووم پاترول است. دووم پاترول اولین‌بار در ژوئن ۱۹۶۳ در دی‌سی کامیکس و مردان ایکس اولین‌بار در سپتامبر همین سال در مارول کامیکس ظاهر شدند. شباهت‌ها آنقدر قوی هستند که نمی‌توان آن را رد کرد، از جمله این واقعیت که دووم پاترول انجمن شیطانی و مردان ایکس با انجمن جهش‌یافتگان شرور مبارزه می‌کرد. شباهتی که نمی‌توان آن را تصادفی در نظر گرفت.

اعضای گروه دووم پاترول

فهرست افراد دووم پاترول در طول سال‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده است. مردی که تیم ابرقهرمانی دووم پاترول را به وجود آورد به عنوان چیف یا دکتر نایلز کولدر شناخته می‌شود. تیم اصلی‌ای که او تشکیل داد شامل الاستی-گرل، مرد رباتی و نگتیو من بود. مرد رباتی در طول سال‌ها تنها عضو ثابت شش مجموعه کتاب کامیک متفاوتی است که این گروه را به نمایش گذاشته‌اند.

در مورد این سریال، مرد رباتی، نگتیو من، الاستی-گرل، کریزی جین، دکتر کولدر و سایبورگ، اعضای گروه را تشکیل می‌دهند. الاستی-گرل بدنش توانایی ارتجاع و کشسانی دارد، کریزی جین شصت و چهار شخصیت متمایز دارد که هر کدام دارای قدرت‌های خاص خود هستند، مرد رباتی کسی است که مغز خود را درون یک ربات قرار داده، نگتیو من می‌تواند انرژی منفی را از بدن خود آزاد کند و سایبورگ، سایبورگ است.

سریال دووم پاترول

شخصیت‌های شرور دووم پاترول

انتظار نداشته باشید که نام‌های آشنای دی‌سی کامیک را در لیست شروران دووم پاترول ببینید. بزرگ‌ترین دشمن آن‌ها گروهی شرور به رهبری برین – یا مغز  – به نام انجمن شیطانی است. برین، مغزی هوشیار در یک شیشه بود که توسط یک گوریل فرانسوی به نام مسیو ملاح حمل می‌شود. این فقط یکی از عناصر عجیب و غریب دووم پاترول است. شخصیت شرور دیگر مستر نوبادی است. شخصیتی که می‌خواست به انجمن شیطانی بپیوندد و کاملا دیوانه شد و بعد یک دانشمند سابق نازی او را به یک سایه انتزاعی تبدیل کرد.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole