غرق شدن در دریای عشق، خانواده و کشتی

سریال سیاوش چطور است؟

این سریال را در فیلیمو تماشا کنید

سیاوش، سریالی اجتماعی و خانوادگی به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مهدی یاری است که در سال ۱۳۹۹ از نمایش خانگی پخش شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های آن سال تبدیل شد. این سریال با روایتی غیرخطی و داستانی پر از فراز و نشیب، مخاطب را به سفری در اعماق تاریکی و روشنایی زندگی می‌برد و داستانی از عشق، خانواده، فداکاری و چالش‌های طبقات اجتماعی را به تصویر می‌کشد.

فهرست بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی

خلاصه داستان سریال سیاوش

داستان سریال سیاوش را اینطور می‌شود تعریف کرد؛ سیاوش (با بازی میلاد کی‌مرام) کشتی‌گیری است که پس از سال‌ها تلاش و کوشش به اردوی تیم ملی دعوت شده و حالا باید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت هم کند. اما نامزد او یعنی مرجان (با نقش‌آفرینی مرجان اتفاقیان) به شکل مرموز و ناامیدکننده‌ای تصمیم گرفته تا ارتباطش را با سیاوش قطع کند. سیاوش که نمی‌داند دلیل کم‌رنگ‌شدن این رابطه چیست با عصبانیت از اردوی تیم ملی خارج می‌شود تا دلیل آن را بفهمد و متوجه می‌شود که نامزدش به بیماری کبد مبتلا شده و باید هر چه زودتر جراحی پیوند کبد انجام دهد. مرجان که فرصت زیادی ندارد باید هزینه سنگین این جراحی را بپردازد اما توانایی پرداخت رقم هنگفت آن را در سطح شرایط مالی خود و خانواده‌اش نمی‌بیند. بنابراین سیاوش که تازه دلیل دوری خودخواسته نامزدش را درک کرده، وارد عمل می‌شود و تلاش می‌کند تا سرمایه مورد نیاز برای انجام این جراحی را فراهم کرده و نامزدش را نجات دهد. در شرایطی که سیاوش در یک قدمی حضور در مسابقات جهانی قرار دارد، همه چیز برای حفظ سلامتی مرجان تغییر می‌کند.

هشدار اسپویل لو رفتن داستان

او که به هر دری زده تا هزینه جراحی پیوند کبد مرجان را فراهم کند به واسطه دوست صمیمی‌اش، سینا (با بازی محمد ولی‌زادگان)، در برابر نصرت (با حضور رضا کیانیان) قرار می‌گیرد. نصرت پدر مارال (با نقش‌آفرینی ترلان پروانه) است. مارال که مشکلات روانی دارد، روزگاری نامزد سیاوش بوده اما حالا از خانه پدرش فرار کرده و آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. با این حال نصرت می‌داند که دخترش عاشق سیاوش است و به همین دلیل از کشتی‌گیر عاشقی که برای نجات نامزد خودش به او پناه آورده، درخواست می‌کند که با دخترش ازدواج کند.

نصرت می‌داند که مارال با زندگی در کنار سیاوش به آرامش می‌رسد و به سیاوش قول می‌دهد که اگر دخترش را به آرامش برساند، زندگی خوبی برای آن‌ها بسازد. اما سیاوش که با هدف قرض‌کردن پول به نصرت پناه آورده بود، متوجه می‌شود که برای نجات نامزدش باید وارد رابطه دیگری شود. در این میان برادر سیاوش یعنی صابر (با بازی مجید صالحی) هم از زندان آزاد می‌شود و به آغوش خانواده‌اش بازمی‌گردد. سیاوش در نهایت موفق می‌شود مارال را از شرایط وحشتناکی که داشته خارج کند و هزینه جراحی نامزدش را بپردازد اما مرجان حین عمل جراحی جانش را از دست می‌دهد.

 

بازیگران و عوامل سریال سیاوش

بازیگران: میلاد کی‌مرام (در نقش سیاوش)، رضا کیانیان (در نقش نصرت)، مجید صالحی (در نقش صابر)، ترلان پروانه (در نقش مارال)، سوگل خلیق، گیتی قاسمی، خسرو شهراز، علیرضا جعفری، محمدرضا صولتی، ناهید مسلمی، مهدخت مولایی، محمد ولی زادگان، مهدی حسینی‌نیا، علی عامل هاشمی، مرجان اتفاقیان، الهام جدی، مرجان قمری، رویا جاویدنیا و…

کارگردان: سروش محمدزاده، تهیه‌کننده: مهدی یاری، نویسنده: پویا سعیدی، علی امیرریاحی و امیررضا رشتی، فیلمبردار: مهران ممدوح، تدوین: سیامک مهماندوست، موسیقی پایان: پرواز همای، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست و…

دانلود و تماشای آنلاین سریال سیاوش

چند نکته درباره سریال

  •  یکی از نقاط قوت سریال سیاوش، شخصیت‌های آن است. هر یک از شخصیت‌های این سریال، ویژگی‌ها و داستان منحصر به فرد خود را دارند و به خوبی در ذهن مخاطب نقش می‌بندند.
  •  میلاد کی‌مرام با بازی درخشان خود، روحی به شخصیت سیاوش بخشیده و او را به عنوان یک قهرمان آسیب‌پذیر و در عین حال مصمم به تصویر می‌کشد.
  •  رضا کیانیان، مجید صالحی، ترلان پروانه و سوگل خلیق نیز از دیگر بازیگران این سریال هستند که با نقش‌آفرینی‌های خود، به جذابیت و باورپذیری داستان افزوده‌اند.
  •  علاوه بر روایت جذاب و شخصیت‌های پیچیده، «سیاوش» از نظر فنی نیز اثری قابل ستایش است. کارگردان با استفاده از قاب‌بندی‌های هنرمندانه، نورپردازی حساب‌شده و طراحی صحنه چشم‌نواز، فضایی وهم‌آلود و مرموز را خلق کرده است. این فضا، به خوبی با ابهامات موجود در داستان همخوانی دارد و حس تعلیق را در مخاطب بالا می‌برد.
  •  موسیقی متن سریال نیز نقشی کلیدی در ایجاد فضای احساسی و تأثیرگذاری بر مخاطب ایفا می‌کند. قطعات موسیقی به گونه‌ای انتخاب و ساخته شده‌اند که به خوبی با فراز و فرودهای داستان همراه می‌شوند و بر بار عاطفی آن می‌افزایند.
  •  سریال سیاوش در زمان پخش خود با حواشی متعددی روبرو بود. برخی از منتقدان، این سریال را به دلیل فضاسازی تلخ و ناامیدکننده مورد انتقاد قرار دادند. همچنین، برخی از سکانس‌های سریال به دلیل خشونت و محتوای نامناسب، مورد اعتراض برخی از بینندگان قرار گرفت.
  •  سریال سیاوش در مجموع مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به عنوان یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی در سال ۱۳۹۹ شناخته شد.

میلاد کیمرام در سریال سیاوش

نظر منتقدان درباره سریال سیاوش

ویجیاتو

امیرمحمد سلیمانی | اگرچه میلاد کی‌مرام در نقش سیاوش در نخستین اپیزودهای سریال سیاوش در جایگاه مهم‌ترین بازیگر سریال قرار داشت اما در پایان نیم‌فصل نخست، بازیگران دیگری هم هستند که اهمیت و وزنه مهمی در داستان اصلی سریال پیدا کرده‌اند. با این حال نقش‌آفرینی میلاد کی‌مرام در سریال سیاوش تفاوت چندانی با هنرنمایی‌های قبلی او ندارد و اینجا هم با همان مرد ساکت همیشه عصبی و ناراحتی مواجه می‌شوید که تلاش می‌کند خودش را متمایز نشان دهد.

مجله نماوا

سیداحسان ضیافت | «صابر ساقی» سریال «سیاوش» یک شخصیت تکامل یافته، جدامانده و صورت زخمی اما در کمال اقتدار است که مجید صالحی به این کاراکتر جان می‌دهد. در یکی دو سال اخیر، روایت کردن زندگی آدم‌هایی از جنوب شهر و پرداختن به این جغرافیا و احوالات این جنس از مردم در سینمای اجتماعی ایران رونق گرفته است و کارگردانان تمایل ویژه‌ای پیدا کرده‌اند تا به اصطلاح روایت‌گر قصه‌های «لات‌های امروزی» باشند که فیلم‌هایی مثل «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ساخته هومن سیدی و «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت نمونه‌های نسبتا موفقی در سینمای ایران بودند و مابقی درست از آب در نیامدند. اما تصویری که مجید صالحی در سریال سیاوش از شخصیت «صابر ساقی» ارائه می‌کند به واقعیت موجود به شدت نزدیک است.

سایت سرگرمی

رسول خردمندی | اگر بخواهم تنها یک دلیل و نه بیشتر برای تماشای سریال سیاوش برای فردی بیاورم، بدون حتی یک لحظه تردید ایفای نقش مجید صالحی را در نقش صابر ساقی مثال خواهم زد. مجید صالحی ثابت کرده که بازیگر ماهر و کاربلدی است که برای‌اش هیچ محدودیتی وجود ندارد. صالحی این باور را که بازیگرهای کمدی نمی‌توانند به خوبی در آثار غیرکمدی خوش بدرخشند را دور می‌اندازد و به شکلی حیرت‌انگیز دیالوگ‌هایش را ادا کرده و با اعتماد به نفسی بسیار بالا جلوی دوربین نقش بازی می‌کند. این ایفای نقش به اندازه‌ی باورپذیر و خوب از آب درآمده که بازیِ بازیگران مطرحی همچون رضا کیانیان و گیتی قاسمی اصلا به چشم نمی‌آید. بهترین لحظاتِ سریال سیاوش دقیقا آن زمان‌هایی است که مجید صالحی جلوی دوربین است و با دیگران بگو مگو می‌کند. با این اوصاف هر اندازه شخصیت‌پردازی صابر و در درجه‌ی بعدی سیاوش – که رسما حکمِ فردینِ داستان را دارد – در سریال بی‌نظیر است، چند شخصیت به دلیل اشتباهات فیلم‌نامه‌ای در حاشیه قرار گرفته و به تجربه مخاطب از سریال لطمه می‌زنند.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

7 نظر
  1. پدرام می‌نویسد

    فصل دوم سریال چرا ساخته نشد؟

  2. علیرضا می‌نویسد

    سلام
    احتمال داره که فصل دوم سریال توسط فیلیمو تولید و پخش شود

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      تا این لحظه خیر

  3. Mehdi می‌نویسد

    سلام
    احتمال داره فصل دوم این سریال برای فیلیمو ساخته بشه؟

  4. عرفان می‌نویسد

    سلام
    تصمیمی برای تولید فصل دومش گرفته نشده؟؟

  5. عرفان می‌نویسد

    سلام
    پوستر و تیزر رسمی‌ش رو هم بذارید.
    و اینکه نقد ها رو باید جدا از این صفحه میذاشتید.

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      منتظریم متریال با کیفیت دستمون برسه، بله حتما حتما اضافه می‌شه ولی به دلیل اینکه خیلی از پخش سریال گذشته، نقدها رو در همین صفحه می‌خونید.

filimo the north pole