دورخیز برای رکوردهای بیشتر آغاز شد!

همه چیز درباره فیلم هتل؛ کمدی پرفروش این روزها

پژمان جمشیدی و محسن کیایی زوج تماشایی این فیلم کمدی مسعود اطیابی هستند

فیلم هتل جدیدترین ساخته مسعود اطیابی است که باز هم در گونه طنز ساخته شده و این روزها به یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های روی پرده تبدیل شده است. اطیابی از زوج موفق پژمان جمشیدی و محسن کیایی برای بازی در نقش اول این فیلم استفاده کرده است و آنطور که مشخص است فیلم با استقبال مخاطبان همراه شده است. اینجا معرفی اولیه این فیلم و جمع‌آوری نقدها را می‌خوانید.

فهرست بهترین فیلم های کمدی و خنده دار ایرانی

خلاصه داستان فیلم هتل

داستان فیلم خنده دار هتل را می‌توان این‌طور تعریف کرد؛ رامین بعد از یک ازدواج ناموفق، با مهتاب آشنا شده و با او ازدواج می‌کند. او در روز عروسی‌اش با تماسی از جانب سهیلا، همسر سابقش، روبه‌رو می‌شود که از او می‌خواهد در قبال بخشیدن کل مهریه و مقداری پول، با او به سفر رفته و وانمود کنند که هنوز با یکدیگر زن و شوهر هستند تا بتوانند از عمه سهیلا پول قرض کنند. رامین به مهتاب می‌گوید که باید به ماموریت برود و راهی سفر می‌شود. از طرف دیگر مسعود، رئیس رامین، با منشی شرکت، خانم دائمی، در همان هتل رامین اقامت دارد و قصد دارد به همسرش خیانت کرده و با منشی‌اش ازدواج کند. مهتاب که بعد از عروسی از داماد جدا شده، با پدرش به محل اقامت رامین می‌آید تا در کنار او باشد و ماجرا از همین‌جا شروع می‌شود. رامین که باید سهیلا را از مهتاب مخفی نگه دارد با آمدن ستاره، همسر مسعود، خودش را همسر خانم دائمی معرفی می‌کند و اوضاع پیچیده‌تر می‌شود…

 

بازیگران و عوامل فیلم هتل

  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • نویسنده: امیر برادران، مصطفی زندی، پیمان جزینی
  • تهیه کننده: محمد شایسته
  • بازیگران: پژمان جمشیدی، محسن کیایی، ریما رامین‌فر، صدف اسپهبدی، مه‌لقا باقری

 

چند نکته و حاشیه درباره فیلم

  • هتل اکران موفقی را پشت سر می‌گذارد تا جایی که در عرض کمتر از ۲ ماه موفق شد لقب دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند.
  • پژمان جمشیدی حالا با بازی کردن در فیلم هتل به پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران تبدیل شده است که حضورش در هر فیلمی می‌تواند تضمین‌کننده فروش آن باشد.
  • مسعود اطیابی یکی از کارگردان‌های موفق عرصه کمدی است که آثار پرمخاطبی چون انفرادی، خروس جنگی، دینامیت و بخارست را تولید کرده و حالا با هتل دورخیزی برای پولسازترین فیلمساز ایرانی برداشته است.
  • اطیابی که در زمینه سریال نمایش خانگی هم فعالیت دارد بعد از ساخت سریال جادوگر این روزها مشغول ضبط و آماده سازی فصل دوم سریال نیسان آبی است که از فیلیمو پخش می‌شود.
  • هتل دومین همکاری مشترک پژمان جمشیدی و محسن کیایی بعد از فیلم لونه زنبور است که نشان می‌دهد حضور آن‌ها کنار یکدیگر می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.
  • فیلم هتل در جزیره کیش فیلمبرداری شده است و فضای شاد و مفرحی دارد. بهره‌گیری از یک مکان گردشگری و استفاده از جاذبه‌های کیش در خلق یک فیلم کمدی می‌تواند مخاطب را مجذوب فیلم کند. شاید مهم‌ترین ویژگی فیلم هتل هم همین باشد.

پژمان جمشیدی و غلامرضا نیکخواه در فیلم هتل

یادداشت پیمان قاسمخانی درباره فیلم هتل

پیمان قاسم‌خانی؛ نویسنده و کارگردان سینمای ایران، پس از دیدن فیلم هتل در یادداشتی درباره این کمدی نوشت: «فیلم هتل رو در سینما دیدم و کیف کردم؛ چه فیلم خوبی! چقدر سرپا و خوش ریتم، چقدر بامزه. خیلی وقت بود به هیچ فیلمی، چه ایرانی و چه خارجی انقدر نخندیده بودم. جایی که پژمان رئیسشو دم در اتاقش می‌بینه یه جوری قهقهه زدم که نفرات جلوییم تو سالن سینما برگشتن نگاهم کردن. خنداندن سالم مردم در سالن سینما کار دشواریه و واقعا هنر می‌خواد فیلمی مثل «هتل» رو انقدر بامزه و سالم ساخت. بازیگرا تک تکشون خوب بودن و کارگردانی و فیلمنامه هم درست و به اندازه بود و در مجموع بهترین کمدی بود که در چندسال اخیر و حتی بیشتر در سینما دیدم. انقدر فیلم برام بامزه و جذاب بود که هفته دیگه هم با خانواده و دوستان برای تماشای مجددش به سینما میریم.»

 

نقد و بررسی منتقدان درباره هتل مسعود اطیابی

دفتر طنز حوزه هنری

محسن فراهانی | «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم؟» این جمله‌ای است که در خلاصه فیلم هتل نوشته شده است اما تقریبا هیچ مفهوم و منظوری را نمی‌رساند. بگذارید خلاصه هتل را ما برای شما تعریف کنیم. هتل ماجرای دو مرد است که یکی با همسر اولش و دیگری با همسر دومش به یک هتل در جزیره کیش رفتند که ناگهان همسر دوم مرد اولی و همسر اول مرد دومی وارد هتل می‌شوند. در نتیجه اتفاقاتی می‌افتد که خداوند نصیب گرگ بیابان نکند ولی نصیب مردهایی که شلوارشان دو تا به بالا شده است می‌کند. شما هم یک لحظه به پایین نگاه کنید. اگر شلوارتان یکی یا یکی به پایین است با خیال راحت به تماشای فیلم کمدی هتل بنشینید. اما اگر شلوارتان دو به بالا است بی‌خیال این فیلم بشوید و وقت خود را صرف شلوار جدید بکنید. شما گرگ روزگارید. ورود گرگ‌ها به سینما ممنوع است.

 سایت پلازا

هتل تفاوت‌هایی با فیلم‌های کمدی قبلی مسعود اطیابی دارد و با داستان جذاب و هیجان‌انگیز خود برجستگی می‌یابد. بازیگران با تجربه‌ای همچون پژمان جمشیدی و محسن کیایی، که پیش‌تر در فیلم‌های معروفی مانند «لونه زنبور» و «دینامیت» همکاری کرده‌اند، در این فیلم دوباره به همراه یکدیگر هستند و درخشش خود را ادامه می‌دهند. اطیابی در فیلم «هتل» از تنوع بازیگران بهره‌برده و با انتخاب بازیگران جوان، استعدادهای نوپا را نیز به نمایش می‌گذارد. ما حدس می‌زنیم که اگر این فیلم میان فیلم‌های کمدی امسال قرار بگیرد احتمالا نمرات فیلم ایرانی هتل بالاتر از همه‌ی آنها قرار می‌گیرد.

 سایت کدومو

فیلم کمدی «هتل» در دسته فیلم‌های کمدی اسکروبال ساخته شده. کمدی اسکروبال به آن دسته از فیلم‌ها اطلاق می‌شود که روند آن‌ها منطق خاصی ندارد و فقط برای سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت ساخته شده است. در فیلم هتل، ناهنجاری‌های زیادی به چشم می‌خورد و داستان فیلم بر پایه خیانت و دروغ ساخته شده و در پایان نیز به پشیمانی یا ندامت از این رفتار پرداخته نمی‌شود. تکه کلام‌ها یا رفتارهای اروتیک فیلم، به خاطر بار طنزی که دارند، تاثیرگذاری بیشتری بر فرزندان داشته و نباید تاثیر آن را دست کم گرفت.

 

پوستر و تیزر فیلم هتل

پوستر فیلم هتل پژمان جمشیدی و محسن کیایی

پوستر فیلم هتل پژمان جمشیدی و محسن کیایی

آلبوم عکس های فیلم هتل

پژمان جمشیدی در فیلم هتلپژمان جمشیدی و محسن کیایی در فیلم هتلمحسن کیایی در فیلم هتلمحسن کیایی و صدف اسپهبدی در فیلم هتلمه‌لقا باقری در فیلم هتلپژمان جمشیدی در فیلم هتلپژمان جمشیدی و صدف اسپهبدی در فیلم هتلپژمان جمشیدی و صدف اسپهبدی در فیلم هتل

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

93 نظر
  1. پوریا صادقی می‌نویسد

    اقا خوب بکید به تهیه کننده اجازه بده

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      آخه به حرف ما نیست، به تصمیم خودشونه.

  2. محمد مهدی می‌نویسد

    پرویز خان که جزو فیلم های نوروزی بود اکران آنلاین شد اما هتل و هاوایی نه

  3. ماهان می‌نویسد

    ایشالا زودتر توی فیلیمو بیاد

  4. سارا می‌نویسد

    کی قراره فیلم هتل بیاد ؟
    تهیه کننده چیزی نگفتن؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      راستش اطلاع و امکانی دست ما نیست. تهیه‌کننده محترم باید تصمیم بگیره.

  5. گیم می‌نویسد

    آقا فیلیمو اخباری نیست در مورد هتل

  6. شهروز میری پور می‌نویسد

    فیلیمو شات عزیز چی شد اون مقاله راجب پرفروش ترین بازیگرها

  7. امیر ترابی می‌نویسد

    فیلیمو شما که صفحه هتل را ساختی بگو ببینیم کی میاد این فیلم خفن

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      ما صفحه معرفی و نقد فیلم رو مثل بقیه فیلم‌های در حال اکران ساختیم و درباره‌اش نوشتیم. بقیه‌اش به تصمیم تهیه‌کننده محترم ارتباط داره.

  8. محمد مهدی می‌نویسد

    آقایان چرا هی میگی فیلیمو اکران آنلاین میشه آقا هتل تو فیلم نت اکران آنلاین می شود و معلوم نیست ولی من فکر میکنم در دوشنبه ۲۷ فروردین اکران آنلاین می شود

  9. رضا می‌نویسد

    ببخشید کی میاد پس؟؟

  10. سید می‌نویسد

    فیلیمو شما که خبرداری واسه عید فطر اکران آنلاین نمیشه ؟

  11. گیم می‌نویسد

    تهیه کننده هنوز چیزی بهتون نگفته

  12. امیر ترابی می‌نویسد

    فیلیمو تو برای عید فطر اکران آنلاین درنظر گرفتی یا نه

  13. سید می‌نویسد

    فیلیمو برای اکران آنلاین تا این لحظه تصمیمی گرفته شده؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      نه هنوز.

  14. علی می‌نویسد

    سلام تو متن گفتین که فیلم “هتل” دومین همکاری آقایان جمشیدی و کیایی بعد از فیلم “لونه زنبور” هست، اما این دو نفر، قبل از فیلم “هتل” در فیلم “دینامیت” نیز با یکدیگر همکاری کرده اند.

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      ممنون اصلاح میشه

  15. مهبد می‌نویسد

    میشه زودتر؟

  16. مهبد می‌نویسد

    یعنی ۲۵ فروردین؟

  17. مهبد می‌نویسد

    منظور شما چند فر وردین هستش

  18. محمد مهدی می‌نویسد

    سلام بر کاربر گرامی(امیر ترابی) فیلم ورود و خروج ممنوع در فیلم نت اکران آنلاین شد تهیه کننده هاوایی و ورود و خروج ممنوع یکی هستن پس هاوایی در فیلم نت اکران آنلاین می شود و همینطور هتل در فیلم نت

  19. امیر ترابی می‌نویسد

    فیلیمو هتل که الان دوهفته است که اکران عمومیش تمام شده لااقل تو اکران آنلاینش کن

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      تهیه‌کننده محترم باید تصمیم بگیره. به اراده و علاقه ما ربطی نداره!

  20. ناهید می‌نویسد

    بهترین فیلم طنزی بود که از اول تا آخرش بدون خنده نگذشت

  21. سینما می‌نویسد

    بهترین فیلم سینمایی کمدی چندسال اخیر ایران بئون شک

  22. شهروزمیری پور می‌نویسد

    فیلیموشات میشه یه مقاله راجب پرفروش ترین ها و پرمخاطب ترین بازیگر های تاریخ سینمای ایران که جزو بازیگرای اصلی فیلم ها بودند انتشار کنید تا پایان ۱۴۰۲

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      ایده خوبی است. ممنون. در دستور قرارش میدیم.

  23. امیر ترابی می‌نویسد

    سلام بر شما کاربر گرامی (شهروزمیری) سال نو مبارک در کانال تلگرام نمایش خانگی منتشر شد که هتل از فروردین ماه در فیلم نت اکران آنلاین میشه

  24. شهروز میری پور می‌نویسد

    الان که هتل از تو سینما در اومده فیلم نت هم که تبلیغ نکردتش شما که صفحه اش رو ساختین اکرانش کنید

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      تصمیم با تهیه‌کننده محترمه و نه با فیلیمو. ما که خیلی دوست داریم…

  25. امیر ترابی می‌نویسد

    فیلیمو با توجه به این که اکران عمومی هتل به پایان رسید و مشخص شد که پلتفرم اکران آنلاین فیلم نت شده حالا بین این فیلم ها کدوم اختصاصی فیلیمو هست
    ورود و خروج ممنوع
    هاوایی
    سلفی با رستم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      اکران آنلاین کاملا به تصمیم تهیه‌کننده محترم مرتبط هست نه پلتفرم پخش.

  26. مسعوداطیابی می‌نویسد

    هتل ازوسط فروردین ۱۴۰۳اکران آنلاین درفیلم نت خاهدشد

filimo the north pole