حالا بزرگسالان مخاطب این سریال هستند

معرفی و نقد انیمیشن وقت ماجراجویی با فیونا و کیک

سریال وقت ماجراجویی با فیونا و کیک یکی از انیمیشن‌های محبوب آمریکایی است. این انیمیشن در ادامه انیمیشن وقت ماجراجویی تولید شده و اینبار گروه بزرگسال را مخاطب قرار می‌دهد. این سریال روی شخصیت‌های اصلی، فیونا انسان و کیک گربه، نسخه‌های جایگزین شخصیت‌های اصلی فین انسان و جیک سگ از سری اصلی که قبلا در چندین قسمت ظاهر شده بودند تمرکز دارد. تا امروز برای سری جدید این انیمیشن ده قسمت نیم ساعته تایید شده و انتظار می‌رود با دو قسمت در هفته منتشر شود.

فهرستی از بهترین انیمیشن های سریالی جهان

سریال وقت ماجراجویی با فیونا و کیک Adventure Time: Fionna & Cake یک انیمیشن سریالی بزرگسالان آمریکایی است که توسط آدام موتو ساخته شده است. این مجموعه ادامه‌ای بر سریال وقت ماجراجویی Adventure Time است که توسط پندلتن وارد تهیه شده. برخلاف انیمیشن وقت ماجراجویی، سریال جدید این مجموعه برای بزرگسالان تولید شده است. سومین سری از این فرنچایز، از طریق سرویس استریم مکس در ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ به نمایش درآمد.

خلاصه داستان سریال وقت ماجراجویی با فیونا و کیک

انیمیشن سریالی وقت ماجراجویی با فیونا و کیک یک اسپین آف از Adventure Time است که ماجراهای فین و جیک را به تصویر می‌کشد. ماجرا از این قرار است که فیونا با گربه‌اش، کیک، در واقعیتی بدون جادو زندگی می‌کند و روزهایش را با دوچرخه‌سواری در مشاغل بن‌بست می‌گذراند؛ شب‌ها، او رویای دنیایی جادویی را می‌بیند که به نظر می‌رسد برای همیشه دست نیافتنی است. سایمون، در سرزمین اوو، کار می‌کند. این سه نفر در سراسر جهان چندگانه سفر می‌کنند و به ماجراجویی‌هایشان می‌پردازند؛ چالش بزرگ آن‌ها در این ماجراجویی‌ها فرار از دست یک آنتاگونیست قدرتمند است که در تعقیب آن‌هاست.

دوبله سریال وقت ماجراجویی با فیونا و کیک از فیلیمو

صداپیشگان انیمیشن سریالی Adventure Time: Fionna & Cake

  • مادلین مارتین (فیونا): او همچنین صداپیشگی فیونا در انیمیشن سریالی وقت ماجراجویی را نیز برعهده داشته است. او در کارنامه موفق خود صداپیشگی جوجو را در سریال JoJo’s Circus و نقش مادلین را در فیلم The Marvelous Ms. Maisel بر عهده داشت.
  • رز رایان (کیک): رایان نیز پیش از این صداپیشگی کیک را در انیمیشن سریالی وقت ماجراجویی برعهده داشته است. او همچنین صداپیشگی تالیا، در سریال هرکول را هم انجام داده.
  • تام کنی (سایمون پتریکوف): مردی که قبلا پادشاه یخ بود. تام کنی پیش از این صداپیشگی سگ را در سریال گربه سگ برعهده داشته است.

 

نقد و بررسی سریال وقت ماجراجویی با فیونا و کیک از سایت راجر ایبرت

کایا شونیاتا | سریال وقت ماجراجویی (۲۰۱۰) موفق شد نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. تصاویر رنگارنگ توام با آهنگ و رقص و صداپیشگان حاذق، ترکیبی عالی برای هرچه خاطرانگیزتر شدن سری اول این سریال شد. این سریال در ابتدا پسری به نام فین و سگ سخنگوی او جیک را در ماجراجویی‌های روزانه‌شان در سرزمین جادویی اوو به‌تصویر می‌کشید. در حالی که  این سریال به عنوان یک ماجراجویی ساده شروع شد، اما به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. این موفقیت منجر به پخش ده فصلی شد که در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. با پیشرفت سریال، پیچیدگی‌های شخصیتی و خطوط داستانی آن نیز افزایش یافت و آن را تبدیل به انیمیشنی کرد که یک سروگردن از همتایان خود برتری داشت.

قسمت اول سریال وقت ماجراجویی با فیونا و کیک با همکاری فیونا و کیک با هم آغاز می‌شود که قصه در آن بسیار روان و راحت جریان دارد. کم کم با یک موش آشنا می‌شویم که شخصیتی شرور دارد و شمایل آن یک اتوبوس را نیز به‌تصویر می‌کشد، این موش فیونا و کیک را تعقیب می‌کند. چیزی که کمی از همین ابتدا آزاردهنده بنظرم می‌رسد این موش اتوبوسی و شرور است که خیلی ناشیانه از کت‌باس در انیمه همسایه من توتورو الهام یا بهتر بگویم کپی شده است. همینطور که با فاجعه موش‌باس کنار می‌آیید یکباره فیونا از خواب می‌پرد و متوجه می‌شویم که همه‌چیز تا به اینجا خوابی بیش نبوده و آن‌ها در دنیای عادی زندگی می‌کنند.

در این ماجرا فیونا بدون جادو و دسیسه به‌عنوان یک راهنمای تور کار می‌کند تا هزینه یک آپارتمان درهم و برهم را پرداخت کند. او سعی می‌کند با این زندگی بیش از حد معمولی کنار بیاید؛ اما رویای مبارزه با جنایت هرگز رهایش نمی‌کند. به همین ترتیب قصه به سادگی و توام با کسالت پیش می‌رود تا طی یک ماجراجویی فیونا دوباره وارد سرزمین جادویی می‌شود. سپس ما دوباره با سرزمین اوو آشنا می‌شویم و با شخصیت‌هایی که سال‌ها دوستشان داشته‌ایم، ملاقات می‌کنیم.

فیلن و جیک بعضی ماجراهایشان را مدام تکرار می‌کنند. برخی از این رفتارها شبیه نسخه‌های قدیمی‌تر شخصیت‌های محبوب ما هستند، در حالی که برخی دیگر سخت و تلخ بنظر می‌رند. خارج از روایت زمان ماجراجویی: فیونا و کیک به ما اجازه می‌دهد عاشق نسخه‌های مختلفی از شخصیت‌هایی شویم که پیش از این ۱۳ سال پیش عاشق آن‌ها شدیم.

درحالی‌که در حین تماشای این انیمیشن گاهی احساس می‌شود قصه متمرکز نیست و گاهی پرداختن به بعضی ماجراها کمی اغراق آمیز به‌نظر می‌رسد؛ اما می‌شود گفت که این انیمیشن در مجموع سرگرم‌کننده است. فیونا و کیک در مقایسه با آنچه در ۲۰۱۸ از آن‌ها تماشا کردیم، طبیعی‌تر و باورپذیرتر بنظر می‌رسند. همچنین اتفاق خوب دیگری که در انیمیشن سریالی وقت ماجراجویی با فیونا و کیک روی داده این است که سازندگان با وارد کردن دنیای واقعی و ادغام آن با جادو، سرزمین اوو را برای بینندگان و جادویی‌تر جلوه داده‌اند.

سریال وقت ماجراجویی با فیونا و کیک

جدول امتیازهای سریال

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ۹.۱ از ۱۰ ۹۴۶ هزار کاربر
۲ متاکریتیک منتقدان برتر ۷۸ از ۱۰۰ بر اساس ۵ نقد
۳ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۹۸ از ۰۱۰ بر اساس ۵۰ نقد

تیزر سریال وقت ماجراجویی با فیونا و کیک

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole