اقتباسی امروزی از یک رمان کلاسیک

معرفی سریال زنان کوچک؛ نسخه کره‌ای!

عید نوروز با فیلیمو

اقتباس کره‌ای زنان کوچک Little Women از رمان پرآوازه لوییزا می الکات به همین نام، برخلاف فیلم سال ۲۰۱۹ گرتا گرویگ که کاملا به منبع اصلی وفادار بود، داستان خواهران مارچ را به دوران معاصر منتقل می‌کند. کیم گو-اون، نام جی-هیون و پارک جی-هو نقش خواهران را در این اقتباس تجسم بخشیده‌اند. سریال زنان کوچک اقتباسی از رمان بسیار محبوب زنان کوچک به کارگردانی کیم هی-وون و نویسندگی جونگ سو کیونگ است. این سریال نه تنها در کره بلکه در سراسر جهان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

بهترین سریال های کره ای

خلاصه داستان سریال زنان کوچک

سریال زنان کوچک داستان ۳ خواهر فقیر اما صمیمی و وابسته به یکدیگر را روایت می‌کند که با روش‌های خاص خود با یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین خانواده‌های کره روبرو می‌شوند. خواهر بزرگ‌تر به دنبال امنیت مالی‌ای است که در اوایل زندگی نداشت. در حالیکه خواهر دوم یک خبرنگار در یک ایستگاه خبری است و خود را به انجام کار دست متعهد می‌داند. کوچک‌ترین خواهر نیز دانش‌آموز مدرسه هنر است که بخاطر وضعیت بد خانواده‌اش هرگز نتوانسته منابع و مواد لازم برای کارش را در اختیار داشته باشد اما علی‌رغم کمبودهایش با استعداد و علاقه و پشتکار خود می‌تواند وارد یک مدرسه هنری مشهور شود تا به این ترتیب حرفه هنری خود را دنبال کند.

درباره نسخه کره ای سریال زنان کوچک

کره جنوبی از بهره بردن از تولیدات رسانه‌ای دیگر کشورها ابایی ندارد؛ به عنوان مثال بازسازی‌های کره‌ای سریال‌های غربی محبوبی مانند زندگی در مریخ Life on Mars، همسر خوب The Good Wife و بازمانده برگزیده Designated Survivor و موارد دیگری که از سال ۲۰۱۸ به این سو عرضه شده‌اند را در نظر بگیرید. حتی سریال بازی مرکب که یکی از محبوب‌ترین محصولات صادراتی کره‌ای در سال‌های اخیر محسوب می‌شود تا حد زیادی وامدار نبرد سلطنتی Battle Royale کینجی فوکاساکو است. به همین دلیل شاید برخی از آن‌ها از اصالت زیادی برخوردر نباشند، اما سریال زنان کوچک با رعایت تعادل میان اورجینال بودن و اقتباس، یک ماده خام غربی را برای مخاطبان کره‌ای می‌آورد و از آن چیزی تازه بیرون می‌کشد. با فیلیموشات و معرفی سریال زنان کوچک همراه باشید.

درباره رمان زنان کوچک

زنان کوچک در واقعا عنوان رمان بسیار معروفی از لوییزا می الکات است که اولین‌بار در سال ۱۸۶۸ منتشر شد. این کتاب داستان ۴ خواهر را بازگو می‌کند که پدرشان همیشه آن‌ها را زنان کوچک خطاب می‌کند. در واقع این داستانی در مورد زندگی ۴ خواهر به نام‌های مگی، جو، بث و ایمی است که با الهام از زندگی واقعی نویسنده با ۳ خواهرش نوشته شده است. احتمالا بسیاری از شما با زندگی این خواهران که با نام خانوادگی مارچ شناخته می‌شوند آشنا هستید. دخترانی که پدرشان به جنگ رفته است و آن‌ها در غیاب او سعی می‌کنند خرج زندگی خود را در بیاورند. آدم‌هایی بسیار مصمم که زندگی به نسبت سختی دارند اما آرزوهای بزرگی در ذهن خود می‌پرورانند. از این رمان تاکنون اقتباس‌های سینمایی، تلویزیونی، رادیویی، موزیکال و اپرای بسیاری انجام شده است. همچنین کتاب‌ها و داستان‌های زیادی از این رمان الهام گرفته‌اند.

سریال زنان کوچک

اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی زنان کوچک

از زنان کوچک تاکنون ۷ اقتباس سینمایی صورت گرفته که نخستین نسخه آن یک فیلم صامت گم‌شده محصول سال ۱۹۱۷ به کارگردانی السکاندر باتلر است. جرج کیوکر، مروین لیروی، گیلیان آرمسترانگ و گرتا گرویگ، دیگر اقتباس‌های سینمایی مشهور زنان کوچک را کارگردانی کرده‌اند. فیلم گرویگ که آخرین اقتباس سینمایی از این رمان محسوب می‌شود ۶ نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم را کسب کرد.

ریچارد آدلر آهنگساز در سال ۱۹۵۸ برای اولین‌بار از این رمان برای یک موزیکال تلویزیونی اقتباس کرد. این رمان تنها ۴ بار در سال‌های ۱۹۵۰، ۱۹۵۸، ۱۹۷۰ و ۲۰۱۷ توسط بی‌بی‌سی به یک سریال تلویزیونی تبدیل شده‌ است. این اقتباس کره‌ای از رمان زنان کوچک، جدیدترین اقتباس از این رمان و اولین اقتباس کره‌ای آن به شمار می‌رود.

فرایند تولید سریال زنان کوچک

جونگ سو کیونگ در مصاحبه‌ای با Tatler Asia در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ فاش کرد که با کارگردان سریال وینچنزو در حال کار کردن روی یک افتباس کره‌ای از زنان کوچک است:«کیم گو-اون و نام جی-هیون بازیگران زن اصلی سریال هستند در حالیکه بازیگر نقش اصلی مرد وی ها-جون از بازی مرکب است. من در حقیقت کتاب زنان کوچک را هنگامی که جوان بودم خواندم و واقعا آن را دوست داشتم».

در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ خبر تولید این سریال با عنوان زنان کوچک به کارگردانی کیم هی-وون، نویسندگی جونگ سو کیونگ و تهیه‌کنندگی استودیو دراگون تایید شد. سریالی از تی‌وی‌ان و نتفلیکس که کیم گو-اون، نام جی-هیون و پارک جی-هو در آن در نقش‌های اصلی حضور دارند. فیلمبرداری زنان کوچک از ژوئن تا جولای ۲۰۲۲ در لوکیشن‌های مختلفی در اطراف سنگاپور فیلمبرداری شد.

سریال زنان کوچک

بازیگران و عوامل سریال زنان کوچک

گروهی از برجسته‌ترین و شناخته‌ترین بازیگران کره‌ای در زنان کوچک هنرنمایی کرده‌اند؛ کیم گو-اون نقش بزرگ‌ترین خواهر، اوه این-جو را بازی می‌کند. این-جو می‌خواهد از خانواده‌اش محافظت کند و احساس می‌کند که با پول این کار را به بهترین شکل می‌تواند انجام بدهد. تنها رویای او این است که بتواند مانند هر کس دیگری با درآمد پایدار زندگی کند. گو-اون  فعالیت سینمایی خود را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده و تاکنون موفق به کسب جوایز متعددی برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف شده است. خاطرات شمشیر (Memories of the Sword)، قهرمان (Hero) و سریال‌های تلویزیونی گابلین (Goblin) و پادشاه: سلطنت ابدی (The King: Eternal Monarch) از جمله آثار مطرح گو-اون هستند.

نقش خواهر دوم اوه این-کیونگ را بازیگر و خواننده جوان کره‌ای نام جی-هیون بازی کرده است. جی-هیون که بیشتر به عنوان خواننده اصلی گروه دخترانه ۴مینیت (۴Minute) شناخته می‌شد –این گروه در سال ۲۰۱۶ به فعالیت‌های خود پایان داد– در سریال‌های تلویزیونی‌ای مانند شاهزاده بزرگ (Grand Prince) و وقتی شیطان نامت را فرا می‌خواند (When the Devil Calls Your Name) هنرنمایی کرده است. او در اینجا شخصیت این-کیونگ را به تصویر می‌کشد که اعتقاد دارد برای کسب درآمد و پول نباید روح خود را بفروشد. او روزنامه‌نگاری راسخ و مصمم است که حاضر نیست برای پول مقابل دیگران تعظیم کند.

پارک جی-هو در نقش کوچک‌ترین خواهر، دانش‌آموز مدرسه هنر اوه این-هه، حضور دارد. این بازیگر آینده‌دار برنده جایزه بهترین بازیگر زن جدید از انجمن فیلم کره است. او که فعالیت بازیگری خود را از سال ۲۰۱۴ و پس از یک تست بازیگری موفق در خیابان شروع کرده است خیلی زود پای خود را به تولیدات مشهور بین‌المللی باز کرد. سریال ما همه مرده‌ایم (All of Us Are Dead) و فیلم‌های خانه مرغ مگس خوار (House of Hummingbird) و شهر ساختگی (Fabricated City) از مشهورترین آثار این بازیگر تازه‌کار هستند. این-هه یک نابغه نقاشی است که علی رغم شرایط سخت مالی خانواده‌اش به یک دبیرستان هنری معتبر راه پیدا کرده است.

علاوه بر این سه نفر، سریال از گروهی از بازیگران استثنایی در نقش‌های مکمل بهره می‌برد. کیم می-سوک کهنه‌کار در نقش اوه هه-سوک ، خاله خوهران اوه، حضور دارد. کانگ هون و وی ها-جون در راس بازیگران مرد سریال قرار دارند. پارک جی-یونگ، گونگ مین جونگ، پارک سو یی در نقش کودکی اوه این-جو، اوم کی-جون، آم جی وون، لی دو یوپ، لی مین-وو، پارک بو-کیونگ، جانگ گوانگ، چو جا-هیون، اوه جونگ-سه و سونگ جونگ-کی، از دیگر بازیگران مطرح خواهران کوچک هستند.

درباره فیلمنامه‌نویس و کارگردان سریال زنان کوچک

فیلمنامه‌نویس و کارگردان سریال زنان کوچک هر دو برای علاقه‌مندان به فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای نام‌هایی آشنا هستند؛ کیم هی-وون بخاطر کارگردانی سریال وینچنزو (Vincenzo)، درام قدرتمند دیگری که یک نقش اول زن قوی را به نمایش می‌گذارد، شناخته می‌شود. حضور هی-وون به عنوان کارگردان، لحنی بی‌رحمانه و تاریک به جهان داستان اضافه می‌کند که مشخصه سبک تجاری او است. در واقع آن‌هایی که با سبک او آشنا هستند احتمالا هیجان بیش‌تری برای تماشای این سریال دارند.

اما نام کنجکاوی‌‌برانگیز دیگر حضور جونگ سو کیونگ به عنوان فیلمنامه‌نویس است. سو کیونگ که بخاطر فیلمنامه‌هایش افتخارات زیادی کسب کرده است بیش‌تر بخاطر همکاری پیوسته‌اش با فیلمساز مشهور کره پارک چان-ووک شناخته می‌شود. او در فیلم‌های بانوی انتقام (Lady Vengeance)، من یک سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست (I’m a Cyborg, But That’s OK)، عطش (Thirst)، کنیز (The Handmaiden) و تصمیم جدایی (Decision to Leave)، به عنوان فیلمنامه‌نویس با پارک چان-ووک همکاری کرده است. تصمیم جدایی که جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره کن دریافت کرد، نماینده کره برای رقابت در مراسم اسکار امسال بود.

سریال زنان کوچک

سریال زنان کوچک در چه ژانری است؟

اقتباس تلویزیونی زنان کوچک، ژانر‌های اکشن، هیجان‌انگیز، معمایی و درام خانوادگی را در بر می‌گیرد. همه این ژانر‌ها از محبوبیت بسیار بالایی در نزد مخاطبان برخوردارند، بنابراین جای تعجب نیست که این سریال با اقبال خوبی از جانب مخاطبان همراه شده است.

مرور فیلم‌های ایرانی که نقش اولش، زنانی شجاع هستند

مقایسه سریال با رمان منبع اقتباس آن

سریال کره‌ای زنان کوچک، اقتباسی بسیار آزاد از کتاب است بطوری‌که خطوط داستانی آن تفاوت‌های زیادی دارد. از جمله اینکه در اینجا بجای ۴ خواهر با ۳ خواهر مواجه هستیم. تنها وجه اشتراک بسیار پررنگ سریال با رمان، شخصیت‌های اصلی آن است که واقعا بنظر می‌رسد از درون کتاب بیرون آمده‌اند زیرا با کاراکترهای کتاب همپوشانی‌های زیادی دارند. علاوه بر این هم کتاب و هم سریال، درباره موضوعات یکسانی شامل طبقه و روابط قدرت، طمع و استیصال صحبت می‌کنند. اما در نهایت می‌توان گفت که این اقتباس تازه، زنان کوچکی که می‌شناسید نیست. جونگ در اینجا با بردن داستان از ماساچوست قرن نوزدهم به سئول معاصر، دنیایی بدبینانه مملو از حرص و طمع و جاه‌طلبی سیاسی مقابل چشمانمان می‌گذارد. در واقع زنان کوچک نتفلیکس و تی‌وی‌ان دیگر روایتی از یک داستان بلوغ نیست، بلکه یک تریلر تاریک و فشرده درباره پول و قتل است.

جونگ خواهران مارچ را با خواهران اوه جایگزین می‌کند. ۳ زن که توسط والدینشان رها شده‌اند و در فقر گرفتار هستند. اسکلت رمان الکات در اینجا وجود دارد، اما پیرنگ محوری سریال که از طریق دسیسه‌های سیاسی، فساد و طمع بسط می‌یابد آن را برای مخاطبان امروزی ملموس می‌سازد. زنان کوچک نشان می‌دهد برای اینکه یک سریال خوب باشد لازم نیست یک اقتباس کاملا وفادارانه ارائه بدهد.

جو در اینجا دیگر یک نویسنده بی‌هدف نیست بلکه او در قالب اوه این-کیونگ یک روزنامه‌نگار تحقیقی سرسخت است که قصد دارد یک سیاستمدار فاسد را به زیر آورد. در حالیکه مگ یک متاهل خوشبخت است، اوه این-جو یک زن مطلقه است که تنها می‌خواهد تا جاییکه می‌تواند برای خواهرانش پول در بیاورد. ایمی هنرمند با اوه این-هه جایگزین شده است. زنی که هنر برای او هم یک اشتیاق شدید و هم عامل فقر است. البته این تغییرات همگی مناسب بنظر می‌رسند. گویی اگر زنان کوچک امروز نوشته می‌شد این‌ها ممکن است همان نقش‌هایی باشند که خواهران انجام می‌دادند. نقطه قوت زنان کوچک این است که سعی نمی‌کند عناصر کره‌ای را به اجبار درون فضای کاملا آمریکایی رمان جا بیندازد، بلکه در عوض جنبه‌هایی از رمان را به شکل ماهرانه‌ای وارد بافت کره‌ای می‌کند.

تماشای سریال زنان کوچک در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole