سریالی در ستایش دوستی ببینید

معرفی سریال جزیره شکل ها

عید نوروز با فیلیمو

مجموعه جزیره شکل‌ها براساس سه گانه بسیار پرفروش و بین‌المللی مک بارنت و جان کلاسن، استعدادهای صداپیشگی ایون نیکول براون، هاروی گی‌ین، اسکات ادسیت و گیدئون آدلون را به نمایش می‌گذارد. در جزیره شکل‌ها همه یک شکل هستند! دایره، مثلث و مربع از زیبا‌ترین افراد از نظر هندسی هستند که تابحال ملاقات کرده‌اید. هرچند آن‌ها شیطنت‌های خاص خودشان را نیز دارند. این اشکال چه زمانی که موزهای خوشمزه را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند چه هنگامی که اسرار ماه‌گرفتگی را کشف می‌کنند همیشه چیزی پیدا می‌کنند تا وقتشان را با آن بگذرانند.

تریلری که تازگی در صفحه رسمی یوتیوب اپل تی وی پلاس منتشر شده است ما را با ۳ شخصیت جذاب استاپ موشن سریال جزیره شکل ها Shape Island آشنا می‌کند؛ یک مربع جدی، دایره بی‌باک و مثلث حقه‌باز شخصیت‌های اصلی این استاپ موشن هستند که داستان آن در یک جزیره خیالی اتفاق می‌افتد. ایوت نیکول براون که اخیرا در افسون‌نشده Disenchanted حضور پیدا کرده است، این سریال را با تمرکز بر این ۳ دوست و فعالیت‌های روزمره‌شان روایت می‌کند. همانطور که از تریلر جزیره شکل‌ها مشخص است با یک انیمیشن جذاب با طراحی ساده و در عین حال چشمگیر با شخصیت‌های منحصر بفرد مواجه خواهیم بود. سریالی که بنظر می‌رسد یک تجربه جذاب و سرگرم‌کننده برای مخاطبان در هر سن و سالی باشد، هرچند بدیهی است که مخاطبان هدف آن کودکان هستند.

بارنت و کلاسن، به عنوان خالق و تهیه‌کننده اجرایی سریال در آن فعالیت دارند. رایان پکوین که پیش از این روی مجموعه انیمیشنی نمایش عادی (Regular show) کار کرده بود به عنوان نویسنده اصلی جزیره شکل‌ها و همچنین یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی در کنار کلی بیکسلر و درو هاجز فعالیت می‌کند.

بهترین انیمیشن های دوبله فارسی جهان

خلاصه داستان سریال جزیزه شکل ها

داستان این مجموعه انیمیشن استاپ‌موشن هوشمندانه، خنده‌دار و الهام‌بخش از اپل تی وی پلاس در جزیره‌ای جذاب اتفاق می‌افتد و از بینندگان دعوت می‌کند که به ماجراجویی‌های احمقانه و بامزه مربع جدی، دایره بی‌پروا و مثلث مکار بپیوندند. شخصیت‌هایی سرگرم‌کننده و جذاب که یاد می‌گیرند چگونه با تفاوت‌های خود کنار بیایند. آن‌ها علی رغم تفاوت‌هایشان بهترین دوستان هم به حساب می‌آیند و همیشه در همه مراحل زندگی در کنار یک‌دیگر هستند. مجموعه جزیزه شکل‌ها به بچه‌ها نشان می‌دهد که دوستی می‌تواند شکل‌های زیادی به خود بگیرد. دوستی میان آن‌ها و عشق و علاقه‌ای که بینشان وجود دارد باعث می‌شود که به زیبایی با هم سازگاری پیدا کنند.

 

شخصیت‌ها و صداپیشه‌های سریال جزیره شکل ها

مربع با صداپیشگی هاروی گی‌ین، سخت‌گیرترین و مشکل‌پسندترین کاراکتر سریال جزیره شکل ها است، اما هنگامی که به کاری فراخوانده می‌شود آن را به بهترین شکل انجام می‌دهد. چراکه همیشه در همه چیز رویکردی کمال‌گرایانه دارد. او نظم و جریان عادی روزمره را دوست دارد. آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم (What We Do in the Shadows)، هارلی کوئین (Harley Quinn) و گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) از جمله مجموعه‌های تلویزیونی‌ای هستند که هاروی گی‌ین در آن‌ها نقش‌آفرینی و صداپیشگی کرده است.

دایره با صداپیشگی گیدئون ادلون، قدیمی‌ترین، قدرتمندترین و عاقل‌ترین شکل در جزیره است، اما گاهی دست و پا چلفتی می‌شود. او برخلاف ۲ شکل دیگر، قدرت‌های جادویی دارد. به عنوان مثال او می‌تواند پرواز کند، بسیار بزرگ شود و همچنین از توانایی سایکوکینسیس (حرکت دادن اجسام از راه دور بدون تماس فیزیکی) برخوردار است. آدلون بیش‌تر بخاطر بازی در فیلم‌های بازدارندگان (Blockers)، موستانگ (The Mustang) و صداپیشگی شخصیت ویولت در بازی ویدئویی مردگان متحرک: فصل پایانی (The Walking Dead: The Final Season) شناخته می‌شود.

مثلث با صداپیشگی اسکات ادسیت، شلخته‌ترین، کم‌هوش‌ترین و بی‌نظم‌ترین شکل‌ها است. او بخاطر این ویژگی‌های شخصیتی اغلب در تضاد با مربع قرار می‌گیرد. ادسیت بخاطر بازی در فیلم‌ها و سریال‌هایی نظیر اطلاع رسانی! (The Informant!)، رفتار درخور (Appropriate Behaviour)، وینسنت مقدس (St. Vincent) و ۳۰ راک (۳۰ Rock) شناخته می‌شود. او همچنین گویندگی شخصیت ربات بیمکس را در فیلم ۶ قهرمان بزرگ (Big Hero 6) به عهده داشته است. ادسیت به عنوان یک اسطوره کمدی مشهور است و برنده جایزه جوزف جفرسون برای بهترین بازیگر مرد کمدی شده است. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم ایوت نیکول براون سریال را روایت می‌کند.

استاپ موشن جزیره اشکال

درباره جان کلاسن و مک بارنت خالقان جزیره شکل‌ها

جان کلاسن نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان و یک پویانمای کانادایی است. او برای تصویرگری کتاب کودکان این کلاه من نیست (This Is Not My Hat) – که آن را همچنین نوشته بود – هر دو جایزه نشان کالدکوت و نشان کیت گریناوی را به ترتیب از انجمن کتابخانه آمریکا و انگلستان دریافت کرد. او اولین کسی است که هر دو جایزه را برای یک اثر کسب کرده است. کلاسن نویسنده و تصویرگر سه گانه‌ای با عنوان کلاه است. این کلاه من نیست به همراه اثر قبلی او می‌خواهم کلاهم برگردد (I Want My Hat Back)  در سال ۲۰۱۱ – که اولین اثر او به عنوان نویسنده محسوب می‌شود – به مدت بیش از ۴۰ هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشتند. هر دوی این کتاب‌ها بسیار پرفروش و به زبان‌های بسیاری در سراسر جهان ترجمه شدند. داوران گریناوی این دو کتاب را برای کودکان بالای ۵ سال توصیه کردند. این سه گانه کلاسن در سال ۲۰۱۶ با انتشار کتاب ما یک کلاه پیدا کردیم (We Found a Hat) تکمیل شد.

مک بارنت نویسنده آمریکایی کتاب‌های کودکان است. او تحصیلات خود را در کالج پومونا زیر نظر رمان‌نویس و جستارنویس مشهور آمریکایی دیوید فاستر والاس به پایان رساند. بارنت برای کتاب آنابل و جعبه جادویی با تصویرگری جان کلاسن توانست جایزه بهترین کتاب سال را از طرف روزنامه بوستون گلوب کسب کند.

 

فرایند تولید سریال جزیره شکل ها

بارنت و کلاسن همیشه سه گانه کتاب کودکان خود را در قالب یک مجموعه تلویزیونی برای کودکان تصور می‌کردند. شخصیت‌های مجموعه مانند کتاب‌ها پیچیده هستند. همچنین این ویژگی‌های شخصیتی‌شان است که آن‌ها را پیش می‌برد نه مضامین یا پیرنگ داستانی. این در حالی بود که قالب انیمیشن استاپ‌موشن برای اقتباس انتخاب شد. این انتخابی مناسب است زیرا حسی سه بعدی به وجود می‌آورد که آن را برای کودکان ساده، ملموس و قابل‌تشخیص می‌سازد.

استودیوی انیمیشن برنده جایزه آنی و امی، بیکس پیکس اینترتینمنت (Bix Pix Entertainmen) به این مجموعه پیوست و با دیدگاه مولفان همگام شد و ایده‌های آن‌ها را به کمک نویسنده اصلی رایان پکوین اجرا کرد. نویسندگان در تطبیق دادن کتاب‌ها با صفحه نمایش با چالش‌هایی مواجه بودند، اما با همکاری نزدیک با تیم تولید در بیکس پیکس اینترتینمنت توانستند بر این مشکلات غلبه کنند. ۲ سال و نیم طول کشید تا فصل اول این سریال تولید شود. همچنین توسعه و اجرای سریال حدود ۴ یا ۵ سال نیز زمان برد. باتوجه به فرایند سخت و پرزحمت انیمیشن استاپ موشن، برنامه تولید حدود ۲۰ ماه بود.

بارنت صداپیشه‌های سریال را به عنوان کمدین‌های بااستعداد توصیف کرد و تجربه کار با آن‌ها را لذت‌بخش خواند. هاروی گی‌ین تجربه کار روی صدای شخصیت مربع را اینگونه توضیح می‌دهد:«ما می‌دانستیم که می‌خواهیم مربع بسیار همدلانه، مهربان و دوست‌داشتنی و شیرین باشد». بازیگران به دلیل مشغله زیاد اغلب بخش‌های خود را جدا از یک‌دیگر ضبط کردند.

استاپ موشن جزیره شکل‌ها

بازخوردهای سریال

Common Sense Media نوشت:«این سریال از لحاظ زیبایی‌شناختی از جلوه‌های بصری، انیمیشن استاپ موشن و موسیقی فوق‌العاده بهره می‌برد. بزرگسالان همچنین شاید از سرعت آرام‌تر و گفت‌وگوهای کنترل‌شده‌ و خوددارانه‌تر جزیره شکل‌ها در مقایسه با بسیاری از مجموعه‌های پیش‌دبستانی، قدردانی کنند».

Cult of Mac نویسندگی، طراحی و صداپیشگی سریال را ستایش کرده است:«جزیره شکل ها بطزر شگفت‌انگیز و دیوانه‌واری طراحی و با دقت نوشته شده و به زیبایی کارگردانی شده است. این یک استاپ موشن موفق از اپل‌تی‌وی‌پلاس است». همچنین این سریالی است که توسط نیویورک تایمز توصیه شده:«حس صمیمت و خونگرمی سریال فراتر از رویکرد آن در طراحی مسحورکننده‌اش قرار می‌گیرد».

تماشای آنلاین جزیره شکل‌ها در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole