نقد و بررسی انیمیشن اولاف تقدیم می‌کند

آدم برفی منتقد فیلم می‌شود

انیمیشن اولاف تقدیم می­‌کند (Olaf Presents) یکی از جدیدترین انیمیشن­‌های کوتاه کمپانی دیزنی است که نقش اول آن را کاراکتر اولاف، آدم­‌برفی دوست‌داشتنی انیمیشن Frozen (یخ زده) بر عهده دارد. ایده ساخت این برنامه از یکی از سکانس‌های Frozen­۲ گرفته شده که در آن اولاف به مدت ۹ دقیقه به مرور داستان قسمت اول این انیمیشن می­‌پردازد.

در انیمیشن جذاب اولاف تقدیم می‌کند (Olaf Presents) شخصیت اولاف با صداپیشگی جاش گاد (Josh God) پنج انیمیشن کلاسیک شناخته شده و محبوب شیر شاه، علاءالدین، موآنا، گیسو­کمند و پری دریایی را با طنازی تمام برای بینندگان تعریف و تحلیل می­‌کند. در هر اپیزود با استفاده از ابزارهای مختلفی مثل تغییر صدا، بزرگنمایی و شوخی‌های مختلف به نکات کلیدی هر یک از این داستان­‌های کلاسیک اشاره می­‌شود. مارشملو (Marshmallow) و سون (Sven) از جمله کاراکترهای دیگری هستند که اولاف را در اجرای این برنامه همراهی کرده و به جذابیت و ایجاد فضای شاد این برنامه کمک شایانی می­‌کنند.

شاید بتوان گفت درخشان­‌ترین نکته در مورد این برنامه صداپیشگی استادانه جاش گاد است که در عین حفظ ویژگی­‌های کاراکتر اولاف، صدای تمام ستارگان این پنج داستان کلاسیک را با مهارت و متمایز ارائه می­‌کند. به هیچ‌وجه این حس به مخاطب القا نمی­‌شود که جاش گاد صدای شخصیت­‌های این داستان‌ها را تقلید می­‌کند بلکه کاملا به نظر می­‌رسد که این اولاف است که به انجام این کار می­‌پردازد. اگر چه گاد بدون شک قلب انیمیشن اولاف تقدیم می‌کند، است؛ اما متن کار نیز تحسین‌برانگیز است.

مطمئنا بچه‌ها از تماشای این برنامه و دیدن آدم برفی محبوب و بامزه‌شان در لباس پری دریایی و دیگر شخصیت‌های انیمیشن‌های محبوبشان بسیار لذت خواهند برد، اما طنز عالی و ایجاد حس نوستالژی، تماشای این برنامه را برای بزرگترها هم لذتبخش می­‌کند.

انیمیشن اولاف تقدیم میکند

نظر سازندگان انیمیشن اولاف

کارگردان این مجموعه هایروم اُسماند و تهیه‌کننده آن جنیفر نیوفیلد، هستند. نیوفیلد در تازه‌ترین گفت‌وگویی که انجام داده گفته: «انتخاب ۵ داستان از میان تعداد زیاد انیمیشن‌های محبوب دیزنی کار سختی بود، اما بر اساس پیشنهاد جن لی، نویسنده هر ۲ قسمت Frozen، تصمیم گرفته شد تا داستان­‌هایی را انتخاب کنیم که قبل از به وجود آمدن شخصیت اولاف وجود داشته‌اند و اولاف فرصت آن را داشته که آن­ها را بخواند تا بتواند برای دیگران تعریف کند.» شیرشاه اپیزود مورد علاقه جنیفر نیوفیلد است و تماشای این اپیزود اشک خانم تهیه‌کننده را از شدت خنده درآورده!

به گفته اسماند کارگردان این مجموعه بعد از پخش Frozen2 و سکانس یادآوری اولاف درخواست­‌های بی­‌شماری در شبکه‌های مجازی از جاش گاد شد، که بقیه داستان‌های دیزنی را نیز برایشان تعریف و تفسیر کند! و همین اتفاق جرقه ابتدایی ساخت این مجموعه را زده است. اپیزود مورد علاقه اسماند، علاءالدین است؛ زیرا این قصه به گفته او تاثیر زیادی بر او در دوران کودکی داشته و رویای ساختن انیمیشن در بزرگسالی را در او ایجاد کرده است.

اسماند پیش از این درسال ۲۰۲۰ کارگردانی مجموعه در خانه با اولاف، را نیز به عهده داشته و در ساخت انیمیشن‌­های بسیار موفقی مانند: موانا، زوتوپیا، Frozen، گیسوکمند و غیره مشارکت داشته است. این مجموعه در  نوامبر ۲۰۲۱ برای اولین بار از شبکه دیزنی پلاس پخش شده و در همین مدت زمان خیلی کوتاه واکنش­‌های مثبتی به همراه داشته است.

انیمیشن اولاف تقدیم میکند

نظر منتقدان درباره اولاف تقدیم می‌کند

اشلی ساوندرز از Ashley & Company

قدرت بالای اولاف در قصه گویی برای اولین بار در Frozen2 آشکارشد، زمانی که او وقایع Frozen1  را برای بینندگان تعریف کرد. این صحنه یکی از شاخص‌ترین سکانس‌های این فیلم بود و توجه مردم را در فضای مجازی بسیار جلب کرد.

اولاف با ویژگی­‌های منحصربه‌فردش و طنازی درست و به اندازه‌اش نقش خود را به عنوان قصه‌گوی دیزنی تثبیت کرد و نظر طرفداران بسیاری را جلب کرد. جاش گاد حتی اتفاقات سال ۲۰۲۰، پایان بازی انتقام جویان، جنگ ستارگان، و موارد دیگر را در نقش اولاف برای همگان مرور کرد. در این مجموعه انیمیشن کوتاه، اولاف استعداد تئاتری خود را با گفتن چندین داستان برای مردم آرندل نشان می‌دهد. اولاف با کمک چندین کاراکتر فرعی در ۲ دقیقه هر کدام از این پنج داستان کلاسیک را به شیوه‌ه­ای بازگویی می­‌کند که خانواده­‌ها می­‌توانند چندین بار آن‌ها را تماشا کرده و لذت ببرند. به گفته جاش گاد باید ازنبوغ اسمالد (کارگردان) برای اپیزود مربوط به گیسو کمند تشکر کرد. از هوشمندانه بودن فیلم­نامه نباید غافل شد؛ این مسئله که دیزنی خودش را دستمایه طنز قرار می‌­دهد باعث جذابیت بیشتر این برنامه و کاراکتر می­‌شود که در هیچ صحنه‌ای محافظه کارانه رفتار نمی­‌کند.

در نهایت اولاف تقدیم می‌­کند برداشتی بسیار دلنشین و سرگرم کننده از برخی از بهترین فیلم­‌های دیزنی است و تماشای آن برای تمام طرفداران این کمپانی ضروری است. امیدوارم که فصل دوم این برنامه ساخته شود زیرا داستان­‌های سرگرم‌کننده بیشتری برای تعریف کردن هنوز وجود دارد.

انیمیشن اولاف تقدیم میکند

گارسیا بنیتز از El Espoiler

در این سری از انیمیشن کوتاه، اولاف به قهرمان داستان تبدیل شده و از یک آدم برفی به یک شومن واقعی تبدیل می‌شود که نقش تهیه‌کننده، بازیگر، طراح صحنه و لباس را بر عهده می‌گیرد و استعداد منحصربه‌فرد خود را در بازگویی پنج داستان کلاسیک و محبوب دیزنی به نمایش می‌گذارد. این کاراکتر کاریزماتیک استعدادهای هنری خود را با ایفای نقش­ های نمادین مانند پری دریایی، غول چراغ جادو، شیرشاه و اکثر نقش‌های فرعی نشان می‌دهد، در حالی که مردم آرندل را با نسخه‌های کوتاه خنده‌دار خود از این داستان‌های دوست‌داشتنی سرگرم می‌کند. در ۵ قسمت ۲ دقیقه‌ای، اولاف همراه با دیگر دوستانش ۵ اثر کلاسیک دیزنی را با طنز و طعنه روایت می­‌کند. اگر از علاقه­‌مندان این شخصیت دوست‌داشتنی هستید تماشای این اثر را از دست ندهید.

گرگ ویلر از The Review Geek

در ساده‌ترین شکل، انیمیشن اولاف تقدیم می­‌کند را می‌­توان یک کمدی تک نفره فیزیکی دانست که توسط یک آدم برفی اجرا می‌­شود. اولاف به عنوان نقش اول این برنامه پنج داستان کلاسیک دیزنی را بازگو می­‌کند. در میان تمام برنامه‌های کوتاه و مشتق شده از Frozen، انیمیشن اولاف تقدیم می‌کند بدون شک بهترین است. این برنامه تا حدودی به تبلیغ انیمیشن‌های دیزنی می‌پردازد اما در این مسئله زیاده ­روی نمی­‌کند و هویت برنامه برای ماندگاری خودش حفظ می­‌شود.

اگر چه ممکن است مدت زمان ۱۲ دقیقه کمی کوتاه‌­تر از آنی به نظر برسد که مخاطب را ترغیب به تماشا کند، اما این مسئله می‌­تواند یک نکته مثبت باشد زیرا اولاف در مدت زمان کوتاه، داستان­‌ها را بسیار جذاب‌تر روایت می­‌کند که امکان ساخت اپیزودهای بعدی را در آینده نیز فراهم می‌­کند. این انیمیشن گواهی بر کارهای جاودانه‌ای‌ است که در استودیوهای انیمیشن دیزنی ساخته شده‌اند و بر این نکته تاکید می­‌کند که چگونه کارهای کلاسیک اصلی همچنان به قوت خود باقی هستند. این انیمیشن یک راه بسیار خوب برای گذراندن ۱۵ دقیقه با بچه‌­هاست و در حالی که هیچ‌چیز خارق‌العاده و برجسته‌ای وجود ندارد اما همچنان عملکرد جاش گاد کم‌نظیر و لذتبخش است.

تماشای آنلاین انیمیشن اولاف تقدیم میکند

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole