نگاهی به کارنامه و آمار مخاطبان بازیگر همیشه ستاره

لیلا حاتمی؛ نگین درخشان سینمای ایران

۹ مهر سالگرد تولد این بازیگر دوست‌داشتنی است

۹ مهرماه سالروز تولد لیلا حاتمی یکی از بهترین بازیگران حال حاضر سینمای ایران است که با ایفای نقش کوتاهی در فیلم «کمال‌الملک» ساخته پدرش علی حاتمی در سال ۱۳۶۲ در نقش کودکی کمال الملک بازیگری در سینما را تجربه کرد و پس از ۸ سال و در اوج جوانی در فیلم دیگری از پدرش با نام «دلشدگان» حاضر شد و با این دو تمرین کوتاه، نهایتا در سال ۱۳۷۵ نقش‌آفرینی جدی سینمایی‌اش را در فیلمی از داریوش مهرجویی با عنوان «لیلا» آغاز کرد. در سالی که پدرش حین ساخت «جهان پهلوان تختی» درگذشت.

لیلا حاتمی از جمله بازیگران گرانقدر سینمای ماست که کلی آثار درخشان در کارنامه اش دیده می‌شود. اینجا از زاویه تعداد بازیگران به فیلم هایش نگاه کرده‌ایم.

دهه ۷۰ | اولین جایزه سینمایی برای لیلا حاتمی

۲ فیلم کمال‌الملک و دلشدگان در اولین سال اکرانشان هر یک نزدیک به یک میلیون تماشاگر داشتند. «کمال الملک» در رتبه هفدهم و «دلشدگان» در جایگاه یازدهم جدول پربیننده‌ترین های سال قرار گرفتند.

لیلا حاتمی برای نقش‌‎آفرینی‌اش در فیلم لیلا ساخته داریوش مهرجویی و هنرنمایی علی مصفا، جمیله شیخی، محمدرضا شریفی‌نیا، توران مهرزاد، امیر پایور، شقایق فراهانی و وحیده محمدی‌فر در حالی که همگان اذعان داشتند سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن پانزدهمین جشنواره فیلم فجر (بهمن ۱۳۷۵) شایسته او بود، تنها دیپلم افتخار نصیبش شد و گلچهره سجادیه برای بازی‌اش در فیلم جنگی و سخت «سرزمین خورشید» ساخته احمدرضا درویش سیمرغ بلورین را از آن خود کرد.

فیلم لیلا تحسین نویسندگان و منتقدان و همچنین مخاطبان را در پی داشت و البته با وجود اینکه در ۱۰ بخش نامزد سیمرغ بلورین بود، تنها توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (جمیله شیخی) را به دست آورد. فیلم داریوش مهرجویی ۳۰ مهر سال ۱۳۷۶ در سینماهای ایران به روی پرده رفت و موفق شد یک میلیون و ۵۸ هزار تماشاگر را جذب سالن‌های سینما کند و در جایگاه پنجم جدول پرتماشاگرترین‌های سال بایستد.

لیلا حاتمی در فیلم لیلا

لیلا حاتمی یک سال پس از موفقیت فیلم لیلا، در فیلمی از کمال تبریزی ایفای نقش کرد: «شیدا» با بازی پارسا پیروزفر، بهزاد فراهانی، محمدرضا شریفی‌نیا، اکرم محمدی، کمند امیرسلیمانی، نادیا گلچین، جمشید اسماعیل‌خانی، گوهر خیراندیش و…

«شیدا» با اینکه در هفدهمین جشنواره فیلم فجر (بهمن ۱۳۷۷) عنوان دوم فیلم منتخب تماشاگران را پس از فیلم «رنگ خدا» از آن خود کرد، اما تنها در ۳ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. از جمله در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن (لیلا حاتمی). فیلم در تاریخ ۵ آبان سال ۱۳۷۸ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و توانست یک میلیون و ۷۶ هزار مخاطب را به سینماها بکشاند و در رده هشتم جدول پربیننده‌ترین‌های سال قرار گیرد.

«میکس» دیگر ساخته داریوش مهرجویی و با بازی چهره‌های بیشماری چون خسرو شکیبایی، نگار فروزنده، علی مصفا، ناصر چشم‌آذر، گوهر خیراندیش، فردوس کاویانی، محمدرضا شریفی‌نیا، عزت‌الله انتظامی، نیکی کریمی، مرضیه برومند، مهناز انصاریان و امید روحانی که لیلا حاتمی هم در نقش کوتاهی در آن ظاهر شده بود و همچنین فیلم «آب و آتش» به کارگردانی فریدون جیرانی که حاتمی در آن تحسین‌برانگیز بازی کرده بود دیگر آثار فرزند علی حاتمی بودند که در دهه ۷۰ اکران شدند.

«میکس» که در هجدهمین جشنواره فیلم فجر تنها در دو بخش کارگردانی و تدوین نامزد شده بود، در سال ۱۳۷۹ در سینماهای ایران تنها نزدیک به ۱۴۰ هزار تماشاگر داشت و «آب و آتش» هم که پس از «قرمز» جدیدترین ساخته جیرانی بود در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر به دلایل فنی انصراف داد و در اکران هم با وجود هنرنمایی پرویز پرستویی، آتیلا پسیانی، بهناز جعفری و فریماه فرجامی تنها توانست ۵۵۳ هزار بیننده داشته باشد و در جایگاه یازدهم جدول پرتماشاگرترین‌های سال بایستد.

لیلا حاتمی و هما روستا در فیلم شیدا

دهه ۸۰ | حضور در یک فیلم اسکاری

ارتفاع پست فیلم خوش‌ساخت ابراهیم حاتمی‌کیا با فیلمنامه‌ای نوشته حاتمی‌کیا و اصغر فرهادی، اولین فیلم لیلا حاتمی در دهه ۸۰ بود که اکران می شد. فیلم با هنرنمایی حمید فرخ‌نژاد، گوهر خیراندیش، مهدی ساکی، امیر آقایی، رضا شفیعی‌جم، محمدعلی اینانلو، رامتین خداپناهی، شهرام قائدی، احمد کاوری و … در بیستیمن جشنواره فیلم فجر در شش بخش (فیلم، کارگردانی، زن اول، مرد اول حمید فرخ نژاد، چهره پردازی و جلوه های ویژه) نامزد شد که در نهایت توانست سیمرغ بلورین فیلم منتخب تماشاگران و همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (گوهر خیراندیش) را به دست آورد.

فیلم البته از جشن خانه سینما دست پر بیرون آمد. ضمن نامزد شدن در دوازده بخش، دو تندیس بهترین فیلم و کارگردانی به «ارتفاع پست» رسید. «ارتفاع پست» در تاریخ ۲ مرداد سال ۱۳۸۱ در سینماهای ایران اکران شد و توانست بیش از ۸۰۰ هزار تماشاگر را با خود همراه کند و رده هشتم جدول پربیننده‌ترین‌های سال را از آن خود کند.

لیلا حاتمی در فیلم ارتفاع پست

لیلا حاتمی در سال ۱۳۸۰ در ۲ فیلم دیگر نیز ایفای نقش کرد: ایستگاه متروک (علیرضا رئیسیان) و مربای شیرین (مرضیه برومند).

فیلم هنری ایستگاه متروک با هنرنمایی نظام منوچهری، مهران رجبی و محمود پاک‌نیت که تنها دستاوردش از بیستمین جشنواره فیلم فجر کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری (محمد آلادپوش) بود، ۲ سال بعد در تاریخ ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۸۲ در سینماها به نمایش درآمد و تنها ۳۰ هزار نفر تماشاگر داشت و رتبه ۴۵ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال را از آن خود کرد.

مربای شیرین با بازی مانی نوری، محمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، امیرحسین صدیق، ژاله صامتی، سیامک انصاری، ارژنگ امیرفضلی و… هم که در ژانر کودک ساخته شده بود و با توجه به سوژه جذابش پیش بینی می‌شد از پرفروش‌ترین‌های سال باشد، ۵ سال در صف اکران ایستاد و در نهایت ۳۰ فروردین سال ۱۳۸۵ در سینماها به نمایش درآمد و تنها توانست نزدیک به ۶۰ هزار مخاطب را جذب سالن‌های نمایش کند و در جایگاه ۳۴ جدول پربیننده‌ترین‌های سال قرار گیرد.

لیلا حاتمی در سال ۱۳۸۴ سه فیلم بر پرده سینماها داشت. حکم ساخته مسعود کیمیایی، سالاد فصل دومین همکاری او با فریدون جیرانی پس از آب و آتش و سیمای زنی در دوردست اولین تجربه کارگردانی همسرش علی مصفا.

حکم با هنرنمایی عزت‌الله انتظامی، پولاد کیمیایی، بهرام رادان، خسرو شکیبایی، مریلا زارعی، لادن طباطبایی، جلال پیشوائیان و سعید پیردوست بدون حضور در جشنواره فیلم فجر در تاریخ ۱۶ آذر سال ۱۳۸۴ اکران شد و افتتاحیه خیلی خوبی هم داشت اما در نهایت تعداد تماشاگرانش به بیش از ۳۹۰ هزار نفر هم نرسید و رتبه چهاردهم جدول پربیننده‌ترین‌های سال به فیلم کیمیایی رسید.

لیلا حاتمی در فیلم مربای شیرین

سالاد فصل با نقش‌آفرینی خسرو شکیبایی، محمدرضا شریفی‌نیا و مهناز افشار که در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (خسرو شکیبایی) را به دست آورد و برای بهترین بازیگر نقش اول زن (لیلا حاتمی) و بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی) نامزد دریافت جایزه بود در تاریخ ۱۲ مرداد سال ۱۳۸۴ به روی پرده رفت و نزدیک به ۵۷۵ هزار نفر از آن دیدن کردند و جایگاه یازدهم جدول پربیننده‌های سال به فیلم فریدون جیرانی رسید.

سیمای زنی در دورست ساخته علی مصفا و بازیگری همایون ارشادی، زری خوشکام، ژیلا سهرابی، فرهاد شریفی و … که در سال ۱۳۸۲ تولید شده بود هم در بدترین زمان ممکن یعنی ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۴ اکران شد و تنها توانست نزدیک به ۱۲ هزار تماشاگر داشته باشد و جایگاه ۴۸ جدول پرمخاطب‌ترین‌های قرار گیرد.

از دیگر آثار مهم و قابل اعتنای لیلا حاتمی که در دهه ۸۰ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و البته توفیق چندانی در گیشه نداشت می‌توان به «شیرین» (عباس کیارستمی)، «پرسه در مه» (بهرام توکلی)، «چیزهایی هست که نمی‌دانی» (فردین صاحب الزمانی) و «شاعر زباله‌ها» (محمد احمدی) اشاره کرد. مجموع تماشاگران این چهار فیلم به ۱۰۰ هزار نفر هم نرسید با اینکه «پرسه در مه» با هنرنمایی شهاب حسینی، مسعود رایگان و احمد ساعتچیان و «چیزهایی هست که نمی‌دانی» با نقش‌آفرینی علی مصفا، مهتاب کرامتی، پیام یزدانی و فرناز رهنما از ساخته‌های برجسته کارگردانانشان به شمار می روند.

لیلا حاتمی در فیلم سیمای زنی در دور دست

هر شب تنهایی به کارگردانی رسول صدرعاملی و بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد که در بخش خارج از مسابقه بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر (بهمن ۱۳۸۷) به نمایش درآمد در تاریخ ۱۶ دی ماه سال ۱۳۸۸ در سینماهای ایران اکران عمومی شد و حدود ۲۳۵ هزار نفر از آن استقبال کردند و رتبه ۱۹ جدول پرتماشاگرترین‌های سال به این فیلم تعلق گرفت.

یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های کارنامه سینمایی لیلا حاتمی در فیلم بی‌پولی دومین ساخته حمید نعمت‌الله پس از بوتیک شکل گرفت. بهرام رادان، سیامک انصاری، امیر جعفری، بابک حمیدیان، حبیب رضایی، نادر فلاح، علی سلیمانی و … در این فیلم هنرنمایی کردند و فیلم در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر یکی از آثار تحسین برانگیز آن دوره بود. لیلا حاتمی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد و سیمرغ بلورین فیلم منتخب تماشاگران هم به طور مشترک به «بی‌پولی» و «درباره الی…» رسید.

بی‌پولی در تاریخ ۲۵ شهریور سال ۱۳۸۸ اکران عمومی شد و ۴۶۵ هزار نفر به دیدن آن رفتند و جایگاه ۱۲ جدول پربیننده‌ترین‌های سال به فیلم حمید نعمت الله رسید.

لیلا حاتمی در سال ۱۳۸۹ علاوه بر فیلم پرسه در مه، فیلم چهل سالگی ساخته علیرضا رئیسیان و بازیگری محمدرضا فروتن، عزت‌الله انتظامی، فرزان اطهری و سهیلا گلستانی را هم روی پرده داشت. فیلم که برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی (مصطفی رستگاری) از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده بود و تنها دستاوردش از مهم‌ترین جشنواره فیلم فجر همین جایزه بود در تاریخ ۱۶ تیر اکران عمومی شد و حدود ۲۰۸ هزار نفر مخاطب، جذب سالن‌های نمایش دهنده شدند و رده ۱۷ جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم رئیسیان رسید.

لیلا حاتمی در فیلم چهل سالگی

اما سال ۱۳۸۹ برای لیلا حاتمی سال خاطره‌انگیزی شد. او با حضور در گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین (پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی مریلا زارعی و شیرین یزدان بخش)، هم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر شاهد موفقیت فیلم اصغر فرهادی بود هم در جشنواره فیلم برلین برای گروه بازیگران این فیلم خرس نقره‌ای را از آن خود کرد.

«جدایی نادر از سیمین» در جشنواره فیلم فجر در دوازده بخش نامزد دریافت جایزه بود که موفق شد ۵ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، فیلمنامه، فیلم منتخب تماشاگران، فیلمبرداری (محمود کلاری) و صدابرداری (محمود سماک باشی) و همچنین دو دیپلم افتخار بازیگر نقش مکمل زن (ساره بیات) و بازیگر نقش مکمل مرد (شهاب حسینی) را از آن خود کند و عنوان موفق‌ترین فیلم جشنواره را به دست آورد.

چهره‌ها از نمای فیلیموشات

همزمان با جشنواره فیلم فجر، جشنواره فیلم برلین هم در جریان بود که در نهایت علاوه بر کسب جایزه خرس نقره‌ای بهترین گروه بازیگران مرد و زن، خرس طلای بهترین فیلم هم به «جدایی نادر از سیمین» رسید که این موفقیت زمینه ساز موفقیت‌های بین‌المللی و گسترده فیلم در جشنواره‌ها و مراسم‌های سینمایی سال ۲۰۱۱ جهان شد که از آن جمله می‌توان به کسب جایزه گلدن گلاب و اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و همچنین نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه اسکار اشاره کرد.

جدایی نادر از سیمین نوروز سال ۱۳۹۰ در سینماهای ایران به روی پرده رفت و توانست بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار تماشاگر را با خود همراه کند و پس از دو کمدی «اخراجی ها۳» و «ورود آقایان ممنوع» در رده سوم جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال قرار گیرد.

لیلا حاتمی در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر علاوه بر فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «چیزهایی هست که نمی‌دانی» یک فیلم دیگر نیز داشت: «سعادت آباد» ساخته مازیار میری و با نقش‌آفرینی حامد بهداد، حسین یاری، مهناز افشار، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی و مینا ساداتی. فیلم در جشنواره فیلم فجر با تحسین نویسندگان و منتقدان و همچنین مخاطبان روبرو شد اما کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (مهناز افشار) تنها دستاورد فیلم از داوری جشنواره بود.

سعادت آباد که در تاریخ ۲۰ مهر سال ۱۳۹۰ در سینماهای ایران به روی پرده رفت نتوانست آن طور که پیش بینی می‌شد بدرخشد و تنها ۴۸۰ هزار نفر از فیلم دیدن کردند و رتبه ششم جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم مازیار میری تعلق گرفت.

لیلا حاتمی و پیمان معادی در فیلم جدایی نادر از سیمین

دهه ۹۰ | لیلا حاتمی؛ تحسین‌برانگیز یا پرتماشاگر

در دهه ۹۰ لیلا حاتمی سیزده فیلم بر پرده سینماها داشت که از این میان در نیمه اول دهه، هم کیفیت آثار و هم کیفیت نقش‌آفرینی او در درجه بالاتری از نیمه دوم دهه قرار می‌گیرد. هنرنمایی درجه یک و تحسین برانگیز او در فیلم‌هایی چون «نارنجی پوش»، «سر به مهر»، «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «من» و گل سرسبدشان فیلم «رگ خواب» که البته در میانه دهه قرار دارد کاملا کف ترازوی این نیمه را سنگین‌تر از نیمه دومی می‌کند که حاتمی در آثاری چون «بمب یک عاشقانه»، «خوک»، «مردی بدون سایه»، «ما همه با هم هستیم» و «حکایت دریا» در بهترین شکل چندان درخشان ظاهر نشده بود.

حاتمی حتی برای «رگ خواب» هم از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر صاحب سیمرغ بلورین شد و هم از نوزدهمین جشن خانه سینما تندیس زرین را به خانه برد.

نکته جالب اینجاست که همه آثار لیلا حاتمی در دهه ۹۰ کمتر از یک میلیون نفر تماشاگر داشتند. «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی در بهترین حالت حدود ۹۷۰ هزار بیننده داشت و «بمب یک عاشقانه» و «رگ خواب» هم به ترتیب نزدیک به ۷۱۵ هزار و ۶۰۰ هزار تماشاگر را با خود همراه کردند. «رگ خواب» دومین همکاری لیلا حاتمی با حمید نعمت‌الله پس از «بی‌پولی» در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شد و رتبه ۸ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال را از آن خود کرد.

لیلا حاتمی در فیلم رگ خواب

«بمب یک عاشقانه» دومین ساخته سینمایی پیمان معادی پس از «برف روی کاج ها» هم که فیلمی دوست داشتنی و نوستالژیک بود در تاریخ ۱۴ آذر سال ۱۳۹۷ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و حدود ۷۱۳ هزار نفر از آن استقبال کردند و البته با این حال رتبه ۱۲ جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم پیمان معادی رسید. در سالی که استقبال مخاطبان از فیلم‌ها در بهترین شکل خود در دهه ۹۰ بود.

کمدی سیاه «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی و حضور بیشمار بازیگران چهره ای چون مهران مدیری، محمدرضا گلزار، پژمان جمشیدی، جواد عزتی، مانی حقیقی، حسن معجونی، سروش صحت، نادر فلاح، سام نوری، علی شادمان، یدالله شادمانی، هانیه توسلی، ویشکا آسایش، مهران غفوریان، سیروس گرجستانی، فرزین محدث و رضا ناجی، دومین تجربه همکاری لیلا حاتمی با تبریزی پس از فیلم «شیدا» پرتماشاگرترین فیلم لیلا حاتمی در دهه نود بود. این فیلم که در تاریخ ۱۵ خرداد سال ۱۳۹۸ اکران شد، با جذب حدود ۹۷۵ هزار تماشاگر، جایگاه ۸ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال را به دست آورد.

تعداد تماشاگران دیگر آثار لیلا حاتمی در دهه ۹۰ زیر ۴۰۰ هزار بیننده داشتند: «دوران عاشقی» با ۳۹۸ هزار نفر، «نارنجی پوش» با ۳۲۷ هزار نفر و «من» با ۳۲۱ هزار نفر بیننده شاید وضعیت بهتری نسبت به فیلم‌های دیگر داشتند.

«خوک» فیلم خوش ساخت مانی حقیقی با اینکه هنرنمایی درجه یک حسن معجونی را با خود داشت و سوژه جدید و به روزش هم می‌توانست تماشاگرپسند باشد اما در نهایت نزدیک به ۱۲۳ هزار نفر از فیلم دیدن کردند و جایگاه ۴۳ جدول پربیننده ترین های سال به فیلم مانی حقیقی تعلق گرفت.

 

قرن جدید | یک سورپرایز درجه یک در راه است

حمید نعمت‌الله در جدیدترین ساخته خود و برای بار سوم به سراغ لیلا حاتمی رفت تا برای ایفای نقش یکی از سخت‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینمای ایران خیالش راحت باشد. «قاتل و وحشی» با هنرنمایی دیگر بازیگرانی چون امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت دوست، عزت الله رمضانی فر، شهرام قادی و سام نوری در سال ۱۳۹۸ ساخته شد اما تا به این لحظه (مهرماه ۱۴۰۱) به دلیل توقیف، از اکران عمومی این فیلم خبری نیست.

پروانه نمایش این فیلم ممکن است بزودی صادر شود و شاهد یکی از بهترین فیلم‌های سال های اخیر سینمای ایران باشیم.

 

تعداد تماشاگران آثار اکران شده لیلا حاتمی

نام فیلم سال ساخت تاریخ اکران سال اکران تعداد تماشاگران رتبه
کمال الملک ۱۳۶۲ ۲۴ بهمن ۱۳۶۳ ۱۳۶۴ ۹۳۹,۰۹۴ ۱۷
دلشدگان ۱۳۷۰ ۶ آبان ۱۳۷۱ ۹۸۲,۲۳۰ ۱۱
شیدا ۱۳۷۷ ۵ آبان ۱۳۷۸ ۱,۰۷۶,۸۸۲ ۸
میکس ۱۳۷۸ ۱۰ دی ۱۳۷۹ ۱۳۹,۰۹۰ ۳۲
اب و آتش ۱۳۷۹ اول فروردین ۱۳۸۰ ۵۵۳,۳۵۹ ۱۱
ارتفاع پست ۱۳۸۰ ۲ مرداد ۱۳۸۱ ۸۰۶,۰۵۸ ۸
ایستگاه متروک ۱۳۸۰ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۲ ۳۰,۹۸۶ ۴۵
سالاد فصل ۱۳۸۳ ۱۲ مرداد ۱۳۸۴ ۵۷۴,۳۴۲ ۱۱
حکم ۱۳۸۳ ۱۶ آذر ۱۳۸۴ ۳۸۹,۰۱۰ ۱۴
سیمای زنی در دوردست ۱۳۸۲ ۱۹ اسفند ۱۳۸۴ ۱۱,۴۲۷ ۴۸
مربای شیرین ۱۳۸۰ ۳۰ فروردین ۱۳۸۵ ۵۹,۶۹۷ ۳۴
لیلا ۱۳۷۵ ۳۰ مهر ۱۳۸۶ ۱,۰۵۸,۱۶۳ ۵
شاعر زباله ها ۱۳۸۴ ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ۸,۳۸۴ ۵۹
هر شب تنهایی ۱۳۸۶ ۱۶ دی ۱۳۸۸ ۲۳۴,۲۰۵ ۱۹
بی پولی ۱۳۹۷ ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ ۴۶۵,۹۰۳ ۱۲
چهل سالگی ۱۳۸۸ ۱۶ تیر ۱۳۸۹ ۲۰۸,۸۸۶ ۱۷
پرسه در مه ۱۳۸۸ ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ۳۳,۸۸۴ ۴۴
شیرین ۱۳۸۷ ۲۸ دی ۱۳۹۰ ۵,۸۵۳ ۶۸
چیزهایی هست که نمی دانی ۱۳۸۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ۳۴,۴۸۰ ۴۴
سعادت آباد ۱۳۸۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۰ ۴۸۰,۳۱۷ ۶
جدایی نادر از سیمین ۱۳۸۹ ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ ۱,۱۴۵,۱۵۵ ۳
پله آخر ۱۳۹۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ۵۳,۷۹۴ ۳۴
نارنجی پوش ۱۳۹۰ ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ ۳۲۷,۳۳۰ ۶
سر به مهر ۱۳۹۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ۱۰۸,۸۳۸ ۱۹
آشنایی با لیلا ۱۳۹۱ ۴ دی ۱۳۹۳ ۲,۶۱۳ ۶ در گروه هنر و تجربه
در دنیای تو ساعت چند است؟ ۱۳۹۲ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲۳,۲۶۷ ۲۲
دوران عاشقی ۱۳۹۳ ۷ مرداد ۱۳۹۴ ۳۹۸,۸۶۲ ۱۰
من ۱۳۹۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ۳۲۱,۴۸۸ ۱۹
رگ خواب ۱۳۹۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ۶۰۰,۶۲۳ ۸
بمب، یک عاشقانه ۱۳۹۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ۷۱۳,۶۷۴ ۱۲
خوک ۱۳۹۶ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲۲,۹۱۷ ۴۳
مردی بدون سایه ۱۳۹۷ ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰۵,۶۰۱ ۳۴
ما همه با هم هستیم ۱۳۹۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۹۷۴,۷۲۱ ۸
حکایت دریا ۱۳۹۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ۳۸,۹۰۷ ۰ اکران آنلاین
    میانگین تعداد تماشاگر   ۳۸۶,۱۷۸  

ده فیلم پرتماشاگر آثار سینمایی لیلا حاتمی

  نام فیلم سال ساخت تاریخ اکران سال اکران تعداد تماشاگران رتبه
۱ جدایی نادر از سیمین ۱۳۸۹ ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ ۱,۱۴۵,۱۵۵ ۳
۲ شیدا ۱۳۷۷ ۵ آبان ۱۳۷۸ ۱,۰۷۶,۸۸۲ ۸
۳ لیلا ۱۳۷۵ ۳۰ مهر ۱۳۸۶ ۱,۰۵۸,۱۶۳ ۵
۴ دلشدگان ۱۳۷۰ ۶ آبان ۱۳۷۱ ۹۸۲,۲۳۰ ۱۱
۵ ما همه با هم هستیم ۱۳۹۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۹۷۴,۷۲۱ ۸
۶ کمال الملک ۱۳۶۲ ۲۴ بهمن ۱۳۶۳ ۱۳۶۴ ۹۳۹,۰۹۴ ۱۷
۷ ارتفاع پست ۱۳۸۰ ۲ مرداد ۱۳۸۱ ۸۰۶,۰۵۸ ۸
۸ بمب، یک عاشقانه ۱۳۹۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ۷۱۳,۶۷۴ ۱۲
۹ رگ خواب ۱۳۹۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ۶۰۰,۶۲۳ ۸
۱۰ سالاد فصل ۱۳۸۳ ۱۲ مرداد ۱۳۸۴ ۵۷۴,۳۴۲ ۱۱

دانلود فیلمهای لیلا حاتمی از فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil