به بهانه پایان پخش فصل دوم مجموعه مهمونی

منتظر دلبری‌های عروسک‌هایتان می‌مانیم آقای طهماسب

فصل دوم مجموعه مهمونی هفته گذشته با پخش قسمت پایانی به کار خودش پایان داد. ایرج طهماسب بعد از کوچ اجباری از تلویزیون و در فراغ یار دیرینه‌اش حمید جبلی دست به ساخت یک مجموعه عروسکی با همان فرمول موفق مجموعه کلاه قرمزی زد که نتیجه آن در فصل اول برای جذب مخاطب حیرت‌انگیز بود. مخاطب دوستدار عروسک‌های دست ساز آقای مجری خیلی سریع با شخصیت‌های جدید آن دوست شدند و خیلی سریع توانستند آن‌ها را به روزمره‌های زندگی خود اضافه کنند.

درباره مهمونی ۲ چه می‌دانیم؟

حضور عروسک‌های بامزه‌ای همچون بچه و پشه و مگسی و کته باعث شد آن‌هایی که خاطرات خوشی با کلاه قرمزی و پسر عمه زا و فامیل دور و ببعی داشتند با این عروسک‌ها هم ارتباط برقرار کنند. طهماسب در مهمونی بدون حضور حمید جبلی سعی کرد با همان فرمولی که بیش از ۴ دهه است آن را آموخته و به نمایش گذاشته به سراغ مضامینی برود که گفتن آن از دهان عروسک‌ها جذابیت‌های بیشتری برای مخاطب دارد.

مهمونی با همین فرمول سعی کرد فصل دوم را نیز پخش کند. اما در فصل دوم چند چالش جدی داشت. نخست آنکه باید همان محبوبیت فصل اول را حفظ می‌کرد و دوم آنکه به جذابیت‌های آن اضافه می‌شد. طهماسب برای این قضیه سعی کرد چند راه را امتحان کند. در سری دوم مجموعه مهمونی آقای مجری کمتر به سراغ سلبریتی‌ها رفت و سعی کرد بیشتر با عروسک‌ها وقت بگذراند. اضافه شدن چند شخصیت جدید به قصه تالار عروسی اگرچه تلاشی برای حفظ محبوبیت عروسک‌های قبلی بود اما مخاطب هنوز هم دلبری‌های پسربچه گل فروش را دوست داشتند و همین موضوع کار طهماسب را سخت‌تر کرد.

شاید نبود انسجام در بخش‌های مختلف مهمونی و نداشتن توازن میان بخش‌های نمایشی باعث شد مخاطب دل به کلیپ‌های کوتاه آن در فضای مجازی ببندد و نیازی به تماشای قسمت کامل نداشته باشد. حضور برخی از چهره‌های مطرح سینما در فصل دوم در راستای رونق بیشتر برنامه بود که اگرچه نتوانست مانند فصل نخست آن موفق باشد اما همین که رنگ و بوی کارهای ایرج طهماسب را داشت در نظر مخاطب دلپذیر به نظر می‌آمد.

ایرج طهماسب در طول سالیان فعالیتش سعی کرد همواره با تکیه بر رشد فرهنگ جامعه و ارائه مضامین انسانی همچون کمک به هم‌نوع و انسانیت برنامه‌هایی تولید کند که در حافظه تصویری مخاطب نقش ببندد. اگرچه مجموعه مهمونی به پایان پخش خود در نمایش خانگی رسید اما حالا آقای مجری با موهایی که دیگر سفید شدند دغدغه‌ها و مسئولیت بیشتری دارد. او حالا به غیر از کلاه قرمزی و تیم دوست داشتنی‌اش چند عروسک جدید هم به یارانش اضافه شدند که باید منتظر ماند و دید در چه زمانی باز هم با حضور درخشانش روی تصویر تلویزیون برای چند نسل دلبری می‌کند.

تماشای سریال مهمونی در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 نظر
  1. بچه مهجونی می‌نویسد

    سلام فصل سوم برنامه مهمونی برانوروز۱۴۰۳ برای پلتفرم شماست یاصداوسیما؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      هنوز مشخص و نهایی نشده. یه کم زمان بدید مشخص بشه…

  2. عرفان می‌نویسد

    ایرج جون تو نمایش خانگی بمون و به صدا و سیما برنگرد لطفا برنامه افت میکنه مطمئن باش