پیش درآمدی بر سریال تاریخی بریجرتون

معرفی و نقد سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

این درام تاریخی پیش‌درآمدی برای سریال محبوب بریجرتون است

این مینی سریال ۶ قسمتی تنها شامل یک فصل می‌شود و داستان برخی از شخصیت‌های محبوب سریال اصلی را در سال‌های قبل‌تر دنبال می‌کند. در واقع این اسپین آف جدید پیش درآمدی برای سه فصل بریجرتون است. این داستان بر روی ملکه شارلوت جوان تمرکز می‌کند، هرچند لیدی دانبری جوان و وایولت نیز در آن حضوری پررنگ دارند. در اینجا همه آنچه که باید درباره سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون بدانید، گردآوری شده است. با فیلیمو شات همراه باشید.

خلاصه داستان سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

در یک بیانیه مطبوعاتی از نتفلیکس در توصیف اسپین آف سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون Queen Charlotte A Bridgerton Story Tv Series آمده است: «یک مینی سریال پیش درآمد براساس خاستگاه شخصیت ملکه شارلوت که بر قدرت گرفتن و زندگی عاشقانه شارلوت جوان متمرکز است. این اسپین آف همچنین داستان‌های وایولت بریجرتون جوان و لیدی دانبری جوان را روایت می‌کند».

در حالیکه رمان‌های بریجرتون جولی پاتینگر، آثاری تخیلی هستند، در اوایل دهه ۱۸۰۰ یک ملکه شارلوت واقعی در بریتانیا وجود داشت. این شخصیت در کتاب‌های پاتینگر حضور ندارد، اما شوندا رایمز به عنوان شورانر سریال تصمیم گرفت تا این شخصیت را به مجموعه بریجرتون اضافه کند.

این پیش درآمد بر دنیای بریجرتون با تمرکز بر مسیر صعود ملکه شارلوت به شهرت و قدرت، نشان می‌دهد که چگونه ازدواج ملکه جوان با پادشاه جورج، جرقه یک داستان عاشقانه بزرگ و همچنین یک تغییر اجتماعی را می‌زند. جاییکه مردم رنگین پوست به چهره‌هایی با نفوذ در جامعه ممتاز بریتانیا تبدیل می‌شوند. همچنین این یک داستان عاشقانه بزرگ است که نشان می‌دهد اگرچه شارلوت در ابتدا پادشاه جورج را نمیخواست، اما در نهایت به او علاقه‌مند می‌شود و در کنار یک دیگر می‌توانند ازدواج خود را به نتیجه برسانند.

سریال ملکه شارلوت

کدام بازیگران در ملکه شارلوت: داستان بریجرتون حضور دارند؟

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم طرفداران بریجرتون در این اسپین آف جدید با سه چهره بسیار آشنا دوباره دیدار خواهند کرد؛ گلدا روشوول در نقش ملکه شارلوت، آجوآ آندو در نقش لیدی آگاتا دانبری و روث گمل در نقش لیدی وایولت بریجرتون، همگی نقش‌های خود را در اینجا تکرار کرده‌اند. اما با اینحال چهره‌های جدید زیادی در ملکه شارلوت حضور دارند. زیرا گروهی از بازیگران جوان نقش شخصیت‌های محبوب مجموعه بریجرتون را در سال‌های جوانی بازی می‌کنند. از جمله ایندیا آمارتیفیو که در نقش نسخه جوان‌تر ملکه شارلوت حضور دارد. کوری میلکریست یکی دیگر از چهره‌های تازه سریال است و نقش او به عنوان پادشاه جورج جوان، اولین نقش مهم او محسوب می‌شود. پادشاه جورج جوان که به عنوان شخصیتی جذاب و کاریزماتیک و کمی مرموز توصیف می‌شود، در برابر محدودیت‌هایش به عنوان یک پادشاه آسیب‌پذیر است. با اینحال ازدواجش با شارلوت جوان او را وادار می‌سازد که در مقابل شیاطین خود بایستد.

میشل فرلی که بیش‌تر برای بازی در نقش کتلین استارک در سریال بازی تاج و تخت شناخته می‌شود در نقش شاهدخت آگوستا حضور دارد. او به عنوان مادر پادشاه زنی مصمم توصیف می‌شود که به دنبال تثبیت جایگاه پسرش در سلطنت است. آرسما توماس، آگاتا دانبری – لیدی دانبری جوان – را به تصویر کشیده است. او در اولین نقش مهم کارنامه حرفه‌ای خود به عنوان معتمد ملکه شارلوت جوان خدمت می‌کند.

در ژوئیه ۲۰۲۲، فاش شد که بازیگر بریتانیایی کانی جنکینز-گریگ نفش کاراکتر وایولت لجر جوان را ایفا می‌کند. این شخصیت که به عنوان یک نوجوان مهربان و کنجکاو توصیف شده، دختر ویویان و لرد لجر است که نقش‌هایشان به ترتیب توسط کیتی برایبن و کیر چارلز ایفا می‌شود. سیریل نری در نقش لرد دانبری، ریچارد کانینگهام در نقش لرد بوت، تونجی کاسیم در نقش آدولفوس و رابی مالنی در نقش دکتر سلطنتی، از دیگر بازیگران ملکه شارلوت: داستان بریجرتون هستند. جیمز فلیت نیز در نقش پادشاه جورج سوم، دوباره زمانی را به خود اختصاص داده است. همچین هیو ساکس نیز به عنوان بریمزلی، دست راست ملکه، نقش خود را تکرار کرده و سم کلمت نیز نقش نسخه جوان‌تر او را بازی کرده است.

سریال ملکه شارلوت

چه کسانی ملکه شارلوت: داستان بریجرتون را ساخته‌اند؟

این سریال در ماه مه ۲۰۲۱ با حضور شوندا رایمز به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی، معرفی شد. رایمز که به همراه نیکولاس ناردینی فیلمنامه را به نگارش درآورده به عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز با بتسی بیرز و تام وریکا همکاری داشته است. وریکا همچنین کارگردانی هر شش اپیزود سریال را انجام داده است.

طرفداران خود را برای یک رمان دیگر آماده کنند

اگر از طرفداران رمان‌های بریجرتون جولی پاتینگر هستید، خود را برای یک رمان دیگر آماده کنید. مجموعه رمان‌های بریجرتون در حال حاضر شامل ده رمان می‌شود، اما هیچ کدام از آن‌ها داستان ملکه شارلوت یا پادشاه جورج سوم را پوشش نمی‌دهند. شاندا رایمز با همکاری پاتینگر برای عمیق‌تر شدن در این داستان عاشقانه سلطنتی، رمانی را براساس  پیش درآمد به نگارش درآورده‌اند که چند روز پس از عرضه سریال در ۹ مه ۲۰۲۳ منتشر شده است.

تاریخ پخش سریال

هر ۶ قسمت ملکه شارلوت: داستان بریجرتون در تاریخ ۴ مه ۲۰۲۳ بطور همزمان از طریق نتفلیکس برای تماشا در دسترس قرار گرفتند.

 

بد نیست بدانید…

هنگامیکه سریال بریجرتون اولین‌بار در روز کریسمس سال ۲۰۲۰ در نتفلیکس پخش شد، ما را غافلگیر کرد. فصل اول این درام تاریخی عاشقانه سطنتی قرن نوزدهمی رکوردهای استریم را شکست و پایان افسانه‌ای آن برای دوک و دوشس هیستینگز بیش‌تر ما را تحت تاثیر قرار داد. اگرچه مخاطبان شاید در انتظار فصل سوم بریجرتون باشند، اما خبر خوب برای طرفداران این مجموعه اینکه می‌توانند اکنون یک اسپین آف پیش درآمد را با محوریت ملکه شارلوت تماشا کنند.

اگرچه در مرکز سریال بریجرتون خانواده همنام با عنوان آن و کاوش در زندگی عاشقانه آن‌ها قرار دارد، با اینحال شخصیت خارق‌العاده ملکه شارلوت به سرعت او را به کاراکتر محبوب طرفداران تبدیل کرد. تیم خلاق شوندالند در ملکه شارلوت: داستان بریجرتون Queen Charlotte A Bridgerton Story سفری دیگر در زمان برایمان تدارک دیده‌اند تا ریشه‌های شخصیتی الهام گرفته شده از یک کاراکتر واقعی را کشف کنیم.

شخصیت ملکه شارلوت در اصل بخشی از رمان‌های جولی پاتینگر – منبع اقتباس بریجرتون – نیست، بلکه زاییده ذهن شورانرهای بریجرتون بود. مسائلی مانند این باعث شد که صحت تاریخی سریال زیر سوال قرار بگیرد. کریس ون دوسن، تهیه‌کننده اجرایی فصل اول و دوم بریجرتون در همین رابطه تصریح کرد که این سریال «یک درس تاریخ نیست»، بلکه «سریالی با مضامین و شخصیت‌های مدرن برای مخاطبان امروزی است». بنابراین در حالیکه این فرضیه مورد بحث که ملکه شارلوت واقعی ممکن است اولین پادشاه بریتانیایی با اجداد چند نژادی باشد همچنان در مرکز توجه قرار دارد، آزادی زیادی در بازنمایی این شخصیت بکار رفته است.

این پیش درآمد نگاهی عمیق‌تر به ریشه‌های این شخصیت دارد و نشان می‌دهد که اگر ملکه شارلوت واقعا ریشه‌های سیاه داشت، دوره نیابت سلطنت – در سال‌های ابتدایی قرن ۱۹ – چگونه می‌تواند باشد. این مسئله چه تاثیری بر نحوه پذیرش او در جامعه عالی بریتانیا گذاشت و او چگونه از دام‌های احتمالی عبور کرد تا در نهایت به تاج و تخت برسد؟ همانطور که از این مجموعه انتظار می‌رود، ملکه شارلوت: داستان بریجرتون نه تنها بر فضای سیاسی بریتانیا در دهه ۱۸۱۰ تمرکز می‌کند، بلکه به زندگی عاشقانه ملکه به عنوان عروس جوان شاهزاده جورج سوم می‌پردازد.

سریال ملکه شارلوت

نقد و بررسی سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

شیکاگون سان-تایمز | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

ریچارد روپر | ملکه شارلوت که در بریجرتون با او آشنا شدیم، شخصیتی شگفت‌انگیز و قدرتمندترین فرد در انگلستان و یک شخصیت تاثیرگذار و مسلط در جامعه لندن است. اما همچنین درگیر شایعاتی است که ستون نویس مشهور لیدی ویستلداون درباره او منتشر می‌کند. …گلدا روشوول در نقش ملکه شارلوت عملکردی درخشان و بسیار عمیق دارد و دیدن بازگشت او در ملکه شارلوت: داستان بریجرتون، شگفت‌انگیز است. اما در اینجا دوره نیابت سلطنت (حد فاصل ۱۸۱۱ تا ۱۸۲۰)، نقشی مکمل دارد و در قالب برخی فلش فورواردها ارائه می‌شود. این مجموعه شش قسمتی در واقع داستان پیشینه این شخصیت است و ستاره با استعداد ایندیا آمارتیفیو در نقش ملکه جوان (جوانی‌های شارلوت) می‌درخشد.

… برادر شارلوت، آدولفوس (تونجی کاسیم)، ترتیب ازدواج شارلوت با شاه جورج جوان را می‌دهد. به این ترتیب شارلوت جوان و ساده‌دل اما باهوش و سرسخت، عجولانه با مردی که در روز عروسی‌اش برای اولین بار او را می‌بیند، ازدواج می‌کند. شارلوت اکنون برای همیشه با جورج پیوند می‌خورد، زیرا همانطور که اغلب گفته می‌شود آن‌ها «برای خوشبختی و بدبختی یک ملت بزرگ زندگی می‌کنند». … آمارتیفیو و میلکریست از همان ابتدا شیمی یک کمدی رمانتیک تاریخی به سبک جین آستین را به اشتراک می‌گذارند. …لباس‌ها شگفت‌انگیز و شخصیت‌ها جذاب هستند. مشکلات‌ آن‌ها گاهی جزئی و گاهی سرنوشت‌ساز هستند. ملکه شارلوت چه هنگامی که درگیر شایعات و اراجیف بیهوده است و چه زمانیکه درامی جدی و حزن‌آور می‌شود، چیزی از جذابیتش کم نمی‌شود.

لس آنجلس تایمز | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

لورین علی | این ازدواج (میان ملکه شارلوت و پادشاه جورج) برای اهداف سیاسی رخ می‌دهد، اما در این بخش از حماسه بریجرتون، شک و تردیدهای درباره ازدواج بین نژادی وجود دارد. اما این پیوند برای بقای بریتانیا حیاتی است. بسیاری از اهالی دربار از این نامزدی ناراضی هستند و عملا هنگامیکه در حال تماشای قدم زدن این زوج در راهرو هستند، نارضایتی را می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد. …عشق بین این زوج شکوفا می‌شود، اما پادشاه جورج رازی دارد که باتوجه به تاریخچه واقعی جورج سوم که به عنوان پادشاه دیوانه شناخته می‌شود، فهمیدن آن چندان سخت نیست.

آگاتا دانبری جوان (آرسما توماس) یکی از افراد نزدیک شارلوت است. شخصتی که با مردی که به سادگی سه برابر او سن دارد ازدواج کرده است و در نوع خود داستانی غنی و پرمایه دارد. او علی رغم اینکه هیچ عشقی به همسر پیرش ندارد نقش بسزایی در از میان بردن موانع بین نژادی ایفا می‌کند. …سریال واقعا پیش از این نیازی نمی‌دید که توضیح دهد چگونه یک زن سیاه‌پوست به تاج و تخت رسیده است و یا اینکه چگونه رنگ پوست یک فرد در یک جامعه بسته و سنتی، به کلی نادیده گرفته می‌شد. اما در پیش درآمد به این سوال و اینکه این تصویر شگفت‌انگیز چگونه به وجود آمده است، پاسخ داده می‌شود که افشای آن از پرده‌برداری از هویت واقعی لیدی ویستلداون در فصل اول جذاب‌تر است. بخش پایانی ملکه شارلوت عمیقا احساسی و برای فرانچایزی که بنظر می‌رسید که هرگز ما را آنقدر عمیق درگیر نخواهد کرد، شگفت‌انگیز است.

سریال بریجرتون

دیلی بیست | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

فلچر پیترز | روشوول و آمارتیفیو، شوخ‌طبع، زیرک و جسور هستند و جذاب‌ترین شخصیت‌های اصلی هر یک از بخش‌های بریجرتون را تاکنون ارائه داده‌اند. داستان عاشقانه شارلوت، متاسفانه شتاب‌زده‌ترین بخش سریال را تشکیل می‌دهد اما آمارتیفیو بهرحال با کاریزمای خودش آن را پیش می‌برد. اگر بریجرتون را بخاطر صحنه‌های احساسی و پرشور آن تماشا کردید، ملکه شارلوت احتمالا این خواسته را – البته تنها در سه قسمت اول خود – برآورده می‌کند. اما آن‌هایی که مشتاق یک عاشقانه مفصل‌تر هستند، از این اسپین آف ناامید خواهند شد. چشمگیرترین جنبه ملکه شارلوت، ارائه تعریفی قوی‌تر از یک شخصیت خارق‌العاده از سریال اصلی است. شخصیتی که اکنون هویت واضح‌تری دارد که همین امر منجر به درک پیچیده‌تری از او در فصل‌های آینده سریال اصلی می‌شود. او، ملکه شارلوت، یک شخصیت جسور و حساس است و اکنون که پیشینه غنی او را می‌دانم، بارها بیش‌تر دوستش دارم.

ای. وی. کلاب | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

مری کیت کار | این سریال می‌خواهد چیزهای زیادی باشد: نشخواری درباره اشکل مختلف بیوگی و تمایلات عاطفی در زنان مسن‌تر، درامی درباره تعادل میان وظیفه و عشق، کاوشی در مسائل اجتماعی از دریچه‌ای نیمه-تاریخی و یک داستان بلوغ درباره به قدرت رسیدن زنان جوانی که در جامعه‌ای بزرگ شده‌اند که آن‌ها را طرد می‌کند. ممکن است نسخه‌ای از این سریال وجود داشته باشد که بتواند به همه این‌ها بپردازد، اما در تنها شش قسمت چنین چیزی شدنی نیست (ترجیح سرویس‌های استریم به فصل‌های تلویزیونی کوتاه و مختصر یکی مسائل مطرح در اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا است). ملکه شارلوت برای طرفداران بریجرتون احتمالا یک سرگرمی جذاب و مفرح خواهد بود، اما تلاش‌های آن برای عمیق‌تر شدن متاسفانه نتیجه نمی‌دهد.

 

امتیازهای سریال ملکه شارلوت

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۷.۳ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۳.۱ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۹۳ درصد بر اساس ۶۱ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۸۱ درصد
منتقدان متاکریتیک ۷۶ درصد براساس ۲۸ نقد

مصاحبه با بازیگر سریال

گلدا روشوول: ملکه شارلوت سریالی است که مردم می‌توانند خودشان را در آن ببینند

  • درباره ارتباط میان دو بازیگر نقش ملکه شارلوت} ما دو نفری که این نقش را بازی می‌کردیم این اجازه را داشتیم که نقش را بررسی کنیم تا خودمان بفهمیم که چگونه در این مسیر باید همراه شویم و چگونه شخصیت را برای خود بسازیم.
  • درباره صحنه‌های حضور ملکه شارلوت در کنار ۱۳ فرزندش در ایپزود اول} بودن در کنار ۱۳ بازیگر در یک محیط از لحاظ فیزیکی یک رابطه بسیار پیچیده و لذت‌بخش است. من از طریق بریجرتون چنین تصوری از خانواده و بچه‌ها داشتم، اما اینکه واقعا با آن‌ها در یکجا حضور داشته باشید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، بسیار خارق‌العاده است. من آن را دوست داشتم. ما آن روز واقعا لذت بردیم و سعی کردیم انواع مختلف شخصیت‌ها را کشف کنیم زیرا تعدادشان زیاد بود. برای من این سریال در کلیت و در هسته مرکزی‌ و همه جوانبش، عشق است.
  • این سریالی ملموس است و مردم می‌توانند خودشان را در آن ببینند و به سمت آن متمایل شوند و وارد دنیایی شوند که پیش از این از آن‌ها دریغ شده است و فقط بنشینند و از تماشایش لذت ببرند و سرگرم بشوند.

 

پوستر سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

پوستر سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. منتقد می‌نویسد

    سریال عالی و سرگرم کننده بود ولی نمیفهمم در بریجرتون ۱و۲ کاملا این حس به بیننده القا میشد که ملکه شارلوت در انتظار مرگ پادشاه هست و چندان علاقه و اهمیتی براش نداره و در این سریال ۶ قسمتی هم سکانسی ک ملکه رو بیدار میکنند و میپرسه پادشاه مرد؟میگن نه سالمه جای خوشحالی با چهره ای بی تفاوت حتی عصبی میگه پس چرا منو بیدار کردین؟!درحالی که سریال داره عشق و ازخودگذشتگی ملکه رو درجوانی نسبت به پادشاه نشون میده و سکانس آخر فیلم!کمی تناقض دارند…

filimo the north pole