فهرست ۳۹تایی فیلم‌های کنجکاوی برانگیز سال

فهرست بهترین فیلم های ۲۰۲۲

گردآوری لیستی از فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز در هر سال، کاری سخت و البته جذاب است. با رونق گرفتن بازار رقابت سرویس‌های استریمی مانند آمازون، اپل تی‌وی پلاس، اچ‌بی‌او مکس و نتفلیکس، این کار بسیار چالش‌برانگیزتر از سال‌های قبل هم شده است. به طوری که این لیست به راحتی می‌توانست به ۲۰۰ فیلم هم برسد. امسال فیلم‌های بلاک‌باستری زیادی نیز در راه هستند. اما در این فهرست کوتاه سعی شده فیلم‌های احتمالی جشنواره‌های بزرگی مانند ساندنس، کن، ونیز و تلوراید در کنار آثار بلاک‌باستری، ژانری و اسکاری، حضور داشته باشند. همچنین فیلم‌هایی که به احتمال زیاد به اکران ۲۰۲۳ می‌رسند، کم‌تر در این لیست قرار دادیم، هرچند مطمئنا برخی از این عنوان‌‌ها در نهایت راهی اکران سال آینده خواهند شد. با فیلیموشات و لیست ۳۹ فیلم کنجکاوی‌برانگیز و مورد انتظار سال ۲۰۲۲ میلاد همراه باشید.

کلیک کنید تا فهرست بهترین فیلم های 2022 را ببینید نمایش فهرست

فهرست بهترین فیلم های ۲۰۲۳

فیلم باردو؛ تاریخچه نادرست مشتی از حقایق |

Bardo; False Chronicle of a Handful of Truths)

الخاندرو گونسالس اینیاریتو پس از کسب دوباره اسکار کارگردانی برای فیلم بازگشته (Revenant) در سال ۲۰۱۵، سرانجام با یک کمدی مکزیکی بنظر فلسفی که هیچ‌ ستاره هالیوودی‌ای در آن حضور ندارد، به ریشه‌های خود بازگشته است. دانیل خمینس کاچو، گریسلدا سیسیلیانی و گرانتام کلمن در آن بازی می‌کنند و همچنین نیکلاس گیاکوبونه که در نوشتن فیلمنامه بردمن (Birdman) با ایناریتو همکاری داشته برای نگارش فیلمنامه باردو دوباره به او پیوسته است. آیا این فیلم جزو بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲ است؟

معرفی و نقد فیلم باردو یا وقایع ‌نگاری نادرست یک مشت حقیقت

فیلم باردو یا تاریخچه نادرست مشتی از حقایق

فیلم نه | Nope

جوردن پیلِ کم کار، همزمان با رونمایی از پوستر شوم فیلم نه، می‌تواند با موفقیت ادعا کند که ردای فیلمسازان هیجان‌انگیزی مانند ام‌. نایت شیامالان را به تن کرده است. هر فیلم پیل اکنون می‌تواند از قبل یک رویداد بزرگ و یک اثر موفق و پرفروش محسوب شود. با حضور مجدد دنیل کالویا (برون بیرون Get Out) در کنار کیکه پالمر (شیادان Hustlers) و استیون ین تحسین شده (میناری Minari)، بنظر می‌رسد که Nope فیلم ترسناک بلاک باستری تابستان باشد.

فیلم نه

 

فیلم قاتلان ماه کامل | Killers Of The Flower Moon

مارتین اسکورسیزی با یک درام جنایی ۲۰۰ میلیون دلاری درباره اعضای قبلیه بومیان آمریکایی که در شرایطی مرموز در دهه ۱۹۲۰ به قتل رسیدند، بازمی‌گردد. این وقایق جرقه تحقیقات FBI را می‌زند و توجه جی. ادگار هوور را به خود جلب می‌کند. لئوناردو دی‌کاپریو، جسی پلمونس، لی‌لی گلداستون و رابرت دنیرو، در کنار برندن فریزر و تانتو کاردینال، بازیگران اصلی این فیلم هستند. اپل تی‌وی‌پلاس در حال پرداخت هزینه فیلم است و آن را همراه با پارمونت پیکچرز منتشر می‌کند.

دانلود دوبله فیلم قاتلان ماه کامل

 

فیلم بلوار ناامیدی | Disappointment Blvd

آری استر پس از میدسامر (Midsommar)، یک پالایش کاتارسیستی فوق‌العاده از اندوه و فاجعه مطلق، در بلوار ناامیدی با واکین فینیکسِ همیشه جذاب همکاری می‌کند. استر از فیلم خود به عنوان یک کمدی کابوس یاد می‌کند. استر درباره بلوار ناامیدی با جاه‌طلبی ادعا می‌کند،  فیلم پیش از این Beau is Afraid نام داشت، که انتظار دارد سومین فیلمش چهار ساعت طول بکشد.

فیلم بلوار ناامیدی

فیلم بیچارگان | Poor Things

یورگوس لانتیموس بی‌نظیر، در آخرین تجربه عجیب خود، بیچارگان، سراغ رمانی اسکاتلندی به همین نام رفته است. او در این فیلم که بازیگرانی مانند ویلم دفو، کریستوفر ابوت، رامی یوسف و مارگارت کوالی در آن حضور دارند، دوباره با اما استون همکاری می‌کند. بل باکستر (استون) پس از اینکه برای فرار از یک رابطه آزاردهنده خود را غرق می‌کند، از طریق مغز فرزند متولد نشده‌اش از دنیای مردگان بازمی‌گردد. فیلمی از کارگردانی که خرچنگ (The Lobster) و کشتن گوزن مقدس (The Killing of a Sacred Deer) را به ما هدیه داده است.

فیلم بیچارگان

فیلم مرد شمالی | The Northman

رابرت اگرز (جادوگر The Witch و فانوس دریایی The Lighthouse)، به عنوان یک فیلمساز هیجان‌انگیز خود را معرفی کرده است. در تازه‌ترین فیلم اگرز بازیگران برجسته‌ای مانند الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن، آنا تیلور-جوی، ویلم دفو، ایثن هاک، کلیس بنگ، بیورک و رالف اینسون، از مهارت‌های او بهره می‌برند. مرد شمالی درباره یک شاهزاده نوردیک قرن دهم است که پس از کشته شدن پدرش، به دنبال انتقام است.

فیلم مرد شمالی

 

فیلم سه هزار سال اشتیاق | Three Thousand Years Of Longing

جرج میلر (مکس دیوانه: جاده خشم Mad Max: Fury Road) در سن هفتاد و شش سالگی، هیچ نشانه‌ای از کم کار شدن ندارد. در حالی که فوریوسا (Furiosa) در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود، سه هزار سال اشتیاق اولین فیلم عاشقانه حماسی فانتزی او است که به عنوان یک فیلم ضد مکس دیوانه توصیف می‌شود. ادریس البا و تیلدا سوینتن، در این فیلم همبازی هستند. میلر با بودجه شصت میلیون دلاری و صحنه‌آرایی‌های دیوانه‌وار و بسیار بزرگ، جان سیل فیلمبردار برنده جایزه اسکار و بازنشسته شده جاده خشم را در اینجا دعوت به همکاری کرده است.

فیلم سه هزار سال اشتیاق

 

فیلم او گفت | She Said

هالیوود سرانجام سراغ هاروی واینستین می‌رود. فیلمی که نشان می‌دهد چگونه رویکرد ژورنالیستی توسط دو خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز منجر به رسوایی و سقوط او شد. کری مولیگان و زویی کازان در نقش دو خبر نگار اسکار در این فیلم ماریا شریدر (ناراست‌کیش Unorthodox) بازی می‌کنند. از همین الان می‌توان او گفت را یکی از رقیب‌های جدی مراسم اسکار به حساب آورد. پاتریشیا کلارکسون، آندره بروگر، سامانتا مورتون، تام پلفری و آدام شاپیرو، از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

معرفی و نقد فیلم آن زن گفت

فیلم او گفت

 

فیلم حضور | Showing Up

کلی رایکارد پس از فیلم اولین گاو (First Cow)، در حضور، داستان هنرمندی را دنبال می‌کند که در آستانه برگزاری یک نمایشگاه سرنوشت‌ساز است. اگرچه داستان آن ساده بنظر می‌رسد، اما رایکارد به عنوان یکی از بهترین مشاهده‌گران داستان‌های کوچک و صمیمی آمریکایی است همیشه شیفته‌ این قصه‌ها‌ی مینیمال است. میشل ویلیامز در کنار هانگ چائو، جاد هیرش، آندره بنجامین، هدر لاولس، جان ماگارو، جیمز لوگرو و آماندا پلامر، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های بازیگری او را تشکیل می‌دهند.

فیلم حضور

 

فیلم زمان آرماگدون | Armageddon Time

جیمز گری (به‌سوی ستارگان Ad Astra)، با داستانی درباره بلوغ و بزرگ شدن در کویینز دهه هشتاد، به ریشه‌های خیابانی خود بازمی‌گردد. این فیلم با بازی آن هتوی، جرمی استرانگ، آنتونی هاپکینز و دو چهره ناشناس (در ابتدا اعلام شد که اسکار آیزاک، رابرت دنیرو و کیت بلانشت در آن حضور دارند، اما پس از کووید همه آن‌ها کنار رفتند)، پیرامون دو دوست صمیمی است که به زودی بخاطر طبقه و امتیازهای اجتماعی از یک‌دیگر جدا می‌شوند. زمانی که یکی از آن‌ها به یک مدرسه خصوصی می‌رود. گفته می‌شود که فرد ترامپ به عنوان یک شخصیت فرعی در فیلم ظاهر می‌شود.

فیلم زمان آرماگدون

 

فیلم جنایت‌های آینده | Crimes Of The Future

دیوید کراننبرگ ۷۸ ساله، سرانجان پس از وقفه‌ای هشت ساله، زمانی که فکر می‌کرد شاید بازنشسته شود، با فیلمی همنام یکی از آثار قدیمی‌اش که ندرت کسی آن را دیده (فیلم دیگری به همین محصول ۱۹۷۰)، دوباره بازگشته است. اطلاعات زیادی درباره فیلم جدید کراننبرگ در دست نیست، اما یک فیلم وحشت است و ویگو مورتنسن می‌گوید که کراننبرگ با آن به ریشه‌های اولیه‌ی خود بازمی‌گردد. علاوه بر مورتنسن، لئا سیدو، کریستن استیورات، اسکات اسپیدمن و دان مک‌کلر، در آن حضور دارند.

فیلم جنایت‌های آینده

فیلم بابیلون | Babylon

درباره جدیدترین اثر دیمین شزل اطلاعات زیادی وجود ندارد، به جز اینکه ظاهرا یک حماسه تاریخی است که داستان در پس‌زمینه باشکوه هالیوود دوران صامت می‌گذرد. نخسیتن انسان (First Man) و لا لا لند (La La Land) در نبود جاه‌طلبی به چنین موفقیتی نمی‌رسیدند. جاه‌طلبی‌ای که بنظر در بابیلون نیز دیده می‌شود و بازیگران برجسته‌ی آن نیز نوید اثری درخشان را می‌دهند. برد پیت و مارگو رابی در کنار کاترین واترستون، مکس مینگلا، فلی، سامارا ویوینگ، توبی مگوایر، اولیویا وایلد، اسپایک جونز، جین اسمارت، جف گارلین، لی جون لی و جوان آدپو، در این فیلم حضور دارند.

معرفی و نقد فیلم بابیلون

فیلم بابیلون

فیلم تصمیم به جدایی | Decision To Leave

فیلمساز مولف کره‌ای، پارک چان-ووک (کنیز The Handmaiden)، با یک داستان جنایی رازآمیز بازمی‌گردد. داستان درباره کارآگاهی است که در حال تحقیق روی یک قتل در منطقه‌ای کوهستانی است و در این مسیر با همسر مرموز مرد مرده ملاقات می‌کند. این داستان فیلم تصمیم به رفتن است. پارک هائه‌-ایل (میزبان The Host) در نقش کارآگاه بازی می‌کند، در حالی که تانگ وی در نقش بیوه حضور دارد. پارک چان-ووک فیلمنامه را با همکار قدیمی‌اش چانگ سئو کیونگ نوشته است.

 

فیلم مسیر باد (The Way Of The Wind) با عنوان سابق آخرین سیاره (The Last Planet)

اگرچه ترنس مالیک پروژه‌های خود را با هر سرعتی که با آن راحت است پیش می‌برد، اما احتمالا آخرین فیلم او، بازگویی چند بخش از زندگی مسیح، در سال ۲۰۲۲ رونمایی شود. در این فیلم بازیگران برجسته‌ای مانند مارک رایلنس (در نقش شیطان)، ماتیاس خونارتس (در نقش پطرس)، گیزا رورینگ بازیگر فیلم پسر شائول (در نقش عیسی)، جوزف فاینز، بن کینگزلی و اوری فیفر، حضور دارند. باتوجه به تمایلات معنوی مالیک، کمی تعجب‌آور است که پرداختن به این موضوع اینقدر طول کشیده است.

فیلم مسیر باد

فیلم استروید سیتی | Asteroid City

وس اندرسون کارگردان فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch) که گروه بازیگران سرگرم‌کننده و جذابش را با خود از فیلمی به فیلمی دیگر می‌برد، به تازگی فیلمبرداری استروید سیتی را در اسپانیا به پایان رسانده است. جزئیات داستان هنوز مشخص نشده است، اما می‌دانیم که گروهی از بازیگران استنثایی به رهبری تیلدا سوینتن در آن حضور دارند. تام هنکس، مارگو رابی، اسکارلت جوهانسون، آدرین برودی، برایان کرانستون، جفری رایت، لیو شرایبر، جیسون شوارتزمن، مت دیلون، تونی ریوولوری و بیل مری، از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم تازه‌ی اندرسون ایفای نقش می‌کنند.

فیلم استروید سیتی

 

فیلم نهنگ | The Whale

نهنگ، اولین فیلم دارن آرونوفسکی پس از مادر (Mother) است. آخرین فیلم که بر اساس یک نمایشنامه ساخته شده یک درام روانشناختی است و داستان یک مرد میانسال ۶۰۰ پوندی را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند با دختر ۱۷ ساله‌اش دوباره ارتباط برقرار کند. برندن فریزر در نقش مرد میانسال و سیدی سینک ستاره سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) نقش دخترش را بازی می‌کند. هانگ چائو، سامانتا مورتون و تای سیمپکینز، همبازی‌های این دو هستند. متیو لیباتیک، همکار ثابت آرونوفسکی، فیلمبرداری آن را به عهده دارد.

معرفی و نقد کامل فیلم نهنگ دارن آرونوفسکی

فیلم نهنگ

 

فیلم انسان‌ها | Men

الکس گارلند، کارگردان فیلم‌های سورئال، وهم‌انگیز و هیپنوتیزم کننده فراماشین (Ex Machina)، نابودی (Annihilation) و سریال توسعه‌ دهندگان (Devs)، فیلم تازه‌ای در راه دارد. آثار قبلی گارلند، پیرامون موضوعاتی مانند فناوری، هوش مصنوعی و ایده‌های دیستوپیایی، متمرکز هستند. اطلاعات زیادی درباره انسان‌ها منتشر نشده است، اما گفته می‌شود که این درام ترسناک درباره زنی (جسی باکلی) است که پس از مرگ همسر سابقش به تعطیلات می‌رود.

 

فیلم قطار سریع‌السیر | Bullet Train

قطار سریع‌السیر یک فیلم بلاک باستری پرهزینه با مجموعه‌ای از بازیگران متنوع و جذاب است. برد پیت، جوئی کینگ، اندرو کوجی، آرون تایلر-جانسون، برایان تایری هنری، زاری بیتز، ماسای اوکا، مایکل شنون، لیدی گاگا، لوگان لرمن، هیرویوکی سانادا، ساندرا بولاک و خواننده‌ی معروف رپ بد بانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. گذشته از این، دیوید لیچ کارگردان قطار سریع‌اسیر، در اکشن فوق‌العاده بنظر می‌رسد. فیلم پنج قاتل را در یک قطار دنبال می‌کند که ماموریت‌های همه آن‌ها به یک‌دیگر ارتباط دارد.

 

فیلم الویس | Elvis

در مواجهه با هر فیلمی از باز لورمن (رومئو+ژولیت Romeo + Juliet و مولن روژ! Moulin Rouge ) می‌توانید مطمئن باشید که تصاویر تماشایی، پرزرق و برق و ولخرجی‌های بصری را شاهد خواهید بود. آخرین فیلم او نگاهی به زندگی ستاره افسانه‌ای راک اند رول الویس پرسلی است. ستاره نوظهور آستین باتلر در کنار تام هنکس و الیویا دی یونگ، بازیگران اصلی فیلم تازه لورمن هستند.

فیلم الویس

فیلم ویرانی | Havoc

جای تعجب است که گارث اونس، کارگردان یورش (The Raid)، هنوز جذب یک استودیو برای ساخت یک پروژه پر هزینه نشده است. باید ببینیم که جدیدترین فیلم که تام هاردی در نقش اصلی آن حضور دارد، تغییری در این موقعیت ایجاد می‌کند یا خیر. پس از اینکه یک معامله مواد مخدرد بهم می‌خورد، یک کارآگاه باید وارد دنیای با دنیای زیرین جنایتکاران بجنگد تا شبکه تاریک شهر خود را از توطئه و فساد پاک کند. یک اکشن دلهره‌آور محصول نتفلیکس از فیلمسازی که در این ژانر تخصص دارد.

فیلم ویرانی

فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی | Doctor Strange in the Multiverse of Madness

نباید انتظار داشته باشیم که مارول به این زودی‌ها سرعت توسعه چندجهانی را کاهش بدهد، همانطور که هجوم سریال‌های دیزنی پلاس و تریلرهای مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست این موضوع را تایید می‌کند. با بازگشت سم ریمی به ژانری که به افرایش محبوبیت آن کمک کرد، دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی مرزهای بسیار بزرگ دنیای سینمایی مارول را بیشتر از گذشته گسترش خواهد داد. الیزابت اولسن در نقش خود یعنی اسکارلت ویچ در کنار بندیکت کامبریچ حضور دارد و زوکایتل گومز، شخصیت آمریکا چاوز مورد علاقه طرفداران را معرفی می‌کند.

فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی

 

فیلم هالووین پایان می‌یابد | Halloween Ends

پس از استقبال نه چندان خوب از هالووین می‌کشد، باید ببینیم که دیوید گوردون گرین و کمپانی برای قسمت آخر سه‌گانه ریبوت هالووین چه تصمیمی خواهند گرفت. در حالی که در ابتدا گفته شده بود که داستان قسمت سوم در همان شب فیلم اول رخ می‌دهد، گرین هالیوود پایان می‌یابد را به عنوان یک داستان بلوغ توصیف می‌کند که وقایع آن چهار سال پس از دو فیلم اول اتفاق می‌افتد. همچنین طبق گفته گرین، فیلم در حالی شخصیت‌ها را دنبال می‌کند که آن‌ها دنیا را به همان وحشتناکی چهار سال پیش می‌بینند.

فیلم هالووین پایان می‌یابد

 

فیلم لایتیر | Lightyear

آیا تابحال به روتختی‌های با تم محیط‌بان فضایی اندی نگاه کرده‌اید و سپس از خود بپرسید که آیا باز لایتیر یک شخصیت واقعی بود؟ در پاسخ باید بگوییم بله، یک فضانورد از این فیگور اکشن الهام گرفته شده و یک فیلم انیمیشن از روی آن ساخته شده است. شخصیتی که کریس ایوانز صداپیشگی آن را به عهده دارد.

همه‌چیز درباره انیمیشن باز لایتیر

انیمیشن لایتیر

فیلم تاپ گان: ماوریک | Top Gun: Maverick

بیشتر از سی سال از نمایش تاپ گان تونی اسکات می‌گذرد و اکنون دنباله‌ آن تا چند ماه دیگر به سینماها می‌آید. داستان تاپ گان: ماوریک در ادامه فیلم اسکات است. خلبان ارشد نیروی دریایی، پیت ماوریک میچل، همان جایی است که به آن تعلق دارد. او به گروه جدیدی از خلبان‌ها آموزش می‌دهد و رهبری آن‌ها را به عهده دارد. جوزف کوشینسکی (ترون: میراث Tron: Legacy) فیلم را کارگردانی کرده و تام کروز در آن بازی می‌کند. مایلز تایلر، جان هم، وال کیلمر، جنیفر کانلی و اد هریس، در نقش‌های فرعی حضور دارند.

فیلم تاپ گان: ماوریک

فیلم فیبلمن‌ها | The Fabelmans

اسیتون اسپیلبرگ، فیلمنامه فیبلمن‌ها را بر اساس خاطرات کودکی خودش در آریزونا ساخته است. این اولین فیلمنامه اسپیلبرگ پس از فیلم هوش مصنوعی (A.I. Artificial Intelligence) محسوب می‌شود. اسپیلبرگ فیلمنامه را با همکاری تونی کوشنر نوشته است. ست روگن، میشل ویلیامز و پل دینو، در نقش اعضای خانواده بدل اسپیلبرگ بازی می‌کنند. این احتمال شخصی‌ترین فیلمی است که این کارگردان خانواده دوست از زمان فهرست شیندلر (Schindler’s List) ساخته است. سخت است تصور کنیم که یک شیفته سینما خودش را برای این فیلم آماده نکرده باشد.

معرفی و نقد فیلم خانواده فیبلمن

فیلم فیبلمن‌ها

 

فیلم مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنبکوتی | Spider-Man: Across The Spider-Verse

به تازگی عنوان و تیزر دنباله مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)، در میان دنیای عنکبوتی، منتشر شده است. باتوجه به اینکه فیلم دو قسمتی خواهد بود بنظر می‌رسد که با یک پروژه‌ی جاه‌طلبانه روبه‌رو هستیم. مایلز مورالز (شامیک مور) و گوئن استیسی (هیلی استاینفلد) بازمی‌گردند و مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ (اسکار آیزاک) به آن‌ها ملحق می‌شود. البته انتظار می‌رود افراد عنکبوتی بیشتری ظاهر شوند (زن عنکبوتی جسیکا درو با بازی ایسا رای). فیل لرد و کریستوفر میلر در حال نگارش فیلمنامه هستند و کمپ پاورز، جاستین کی. تامپسون و خواکیم دوس سانتوس، کارگردانی آن را به عهده دارند.

مرد عنکبوتی

فیلم چاقوکشی ۲ | Knives Out 2

دنیل کریگ، آخرین جیمزباند سینما، در اینجا رها از قید و بندهای قراردادی خود به نقش دومی که برای ایفای آن متولد شده است بازمی‌گردد: کارآگاه بنویت بلانک. هنوز عنوانی برای جدیدترین فیلم پلیسی رایان جانسن انتخاب نشده است. گفته می‌شود که فیلم جدید جانسن بیشتر یک ماجراجویی مستقل دیگر به سبک پوآرو خواهد بود تا اینکه دنباله‌‌ی مستقیم چاقوکشی باشد. کارگردان برادران بلوم (The Brothers Bloom)، در چاقوکشی ۲ که در یونان فیلمبرداری شده، گروه فوق‌العاده را گرد هم آورده است: دیو باتیستا، ادوارد نورتون، جنل مونی، کاترین هان، لسلی اودم جونیور، کیت هادسن و ایثن هاک، همگی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم چاقوکشی 2

فیلم کرید ۳ | Creed III

مایکل بی. جردن، برای کارگردانی سومین فیلم از مجموعه‌ی اسپین‌آف راکی پشت دوربین می‌رود. در حالی که جزئیات رسمی فیلم هنوز مشخص نیست، سیلوستر استالونه که انتظار نمی‌رود این بار بازگردد ابزار تمایل کرده است که پسر کلابر لانگ (مستر تی) شخصیت آنتاگونیست کرید ۳ باشد. علاوه بر بازگشت تسا تامپسون، بازیگر فوق‌العاده با استعداد جاناتان میجرز در آن نقش‌آفرینی کرده است. حضور میجرز باعث شده که اشتیاق و کنجکاوی‌ برای تماشای آخرین قسمت این مجموعه افزایش پیدا کند.

فیلم کرید 3

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد | Black Panther: Wakanda Forever

با درگذشت غم‌انگیز چادویک بوزمن، پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد، کار سختی در پیش دارد. تصمیم محترمانه برای انتخاب نکردن شخصیت دیگری در قالب تچالا، نامی که از نسلی به نسلی دیگر می‌رسد، طرفداران تصور می‌کنند که این دنباله به عنوان یک فیلم انتقالی عمل خواهد کرد و لباس را به شخصیتی مانند شوری (لتیتیا رایت)، اوکویه (دانای گوریرا)، یا ام‌باکو (وینستون دوک)، می‌دهد. میکلا کوئل به جمع بازیگران پیوسته است. ما مشتاقیم که ببینیم رایان کوگلر این فرانچایز را در چه مسیری پیش می‌برد.

آنچه درباره پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه باید بدانید

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد

فیلم بتمن | The Batman

با اطمینان می‌توان که هیچ کس به یک فیلم شوالیه تاریکی دیگر نیازی ندارد. اما با پوشیدن شنل توسط رابرت پتیسنون و حضور مت ریوز به عنوان کارگردان، سخت است که برای تماشای بتمن جدید هیجان‌زده نباشیم، حتی اگر تشدید کردن تاریکی چیزی نباشد که شهر گاتهام به آن نیاز داشته باشد. ریوز با ارائه‌ی تفسیرهای جدید از بدمن‌های یاغی کلاسیکی مانند پنگوئن (کالین فارل)، زن گربه‌ای (زوئی کراویتز) و ریدلر (پل دینو)، بنظر می‌رسد که کمیک‌های خیابانی دی‌سی را از نو احیا می‌کند.

همه چیز درباره فیلم بتمن ۲۰۲۲

فیلم بتمن

فیلم ماموریت: غیرممکن ۷ | Mission: Impossible 7

تام کروز، کریستوفر مک‌کوری کارگردان (ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت Mission: Impossible – Fallout) و تیم ماموریت غیرممکن، بازگشته‌اند. پی‌رنگ داستانی فیلم منتشر نشده، اما چه کسی اهمیت می‌دهد وقتی تیم بازیگری شامل چهره‌های برجسته‌ای است. علاوه بر تام کروز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، ونسا کربی، هایلی اتول، پام کلمنتیئف، شیا ویگهام، نیکلاس هولت، هنری چرنی، وینگ ریمز، اسای مورالس، راب دلینی، ایندیرا وارما، کری الویس و بسیاری دیگر، در فیلم حضور دارند. مک‌کوری فرانچایزی خلق کرده که در آن بدلکاری‌های مرگبار، اکشن دیوانه‌کننده و یک طرح داستانی پیش پا افتاده، هنوز کاملا رضایت‌بخش عمل می‌کنند.

فیلم ماموریت غیرممکن ۷

فیلم ثور: عشق و تندر | Thor: Love and Thunder

ثور: عشق و تندر، با الهام از یکی از بهترین اجراهای اخیر، جین فاستر (ناتالی پورتمن) را شایسته‌ی در دست گرفتن چکش اودین سان (کریس همسورث) می‌داند. بسیاری از شخصیت‌های نگهبانان، با هدایت تایکا وایتیتی، کارگردان ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok)،  قرار است در این فیلم ظاهر شوند. کریستین بیل نیز در نقش شخصیت شرور گور، قصاب خدایان بازی می‌کند.

همه آنچه می‌خواهید درباره ثور: عشق و تندر بدانید

فیلم ثور: عشق و تندر

فیلم جان ویک: بخش ۴ | John Wick: Chapter 4

بخش چهارم جان ویک، در دنیایی به سبکی جانی تو روایت می‌شود و با قاتلینی رده‌بالا سر و کار دارد. لارنس فیشبرن از جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) بازمی‌گردد. در فیلم جدید استعدادهای کهنه‌کار، دانی ین، هیرویوکی سانادا، کلنسی براون در کنار چهره‌های آشنایی مانند لنس ردیک و ایان مک‌شین حضور دارند. البته در راس همه این اسامی کیانو ریوز محبوب قرار دارد. منتظر باشید که گلوله‌ها پرواز کنند و خون از آن سو به بیرون بجهد.

جان ویک ۴؛ خبری از یک پایان شاد نیست!

فیلم جان ویک: بخش 4

فیلم پیتر پن و وندی | Peter Pan & Wendy

شاید دیوید لاوری با الگوبرداری از نگرش فیلمسازی «یکی برای آن‌ها، یکی برای خودم» استیون اسپیلبرگ، اقتباس جسورانه بی‌نظیر خود از شوالیه سبز (The Green Knight) را با چرخشی جدید در پیتر پن و وندی دنبال کند. جود لا در نقش کاپیتان هوک، الکساندر مولونی در نقش پیتر، اور اندرسون در نقش وندی و جیم گافیگان در نقش آقای اسمی حضور دارد. لاوری پیش از این توانایی خود در ساخت فیلم خانوادگی با اژدهای پیت (Pete’s Dragon) ثابت کرده است. بنابراین از اینکه قرار است لاوری ما را به سفری به نورلند بفرستند، هیجان زده هستیم.

اخبار و اطلاعات لایو اکشن پیتر پن و وندی

فیلم پیتر پن و وندی

فیلم پسر | The Son

فلوریان زلر، نمایشنامه‌نویس/کارگردان تئاتری که فیلمسازی رو آورد، در سال ۲۰۲۰ با اولین فیلم بلند خود، پدر (The Father) به موفقیتی گسترده رسید. فیلمی که جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای آنتونی هاپکینز به ارمغان آورد. موفقیت پدر این قدرت و اعتماد به نفس را به زلر  داد که سراغ اقتباسی دیگر از یکی از نمایشنامه‌های خود به نام پسر برود. هیو جکمن، لورا درن، ونسا کربی و آنتونی هاپکینز در این فیلم بازی می‌کنند. این یک دنباله‌ برای فیلم پدر نیست، بلکه یک درام خانوادگی دیگر است.

معرفی و نقد فیلم پسر

فیلم پسر

فیلم فلش | The Flash

فلش ارزا میلر به زودی اولین ماجراجویی مستقل خود را خواهد داشت. بری آلن در این فیلم که برداشتی آزاد از کتاب کمیک Flashpoint است به گذشته سفر می‌کند تا از مرگ مادرش جلوگیری کند، در نتیجه به شکلی تصادفی باعث مشکلات چندجهانی می‌شود. بن افلک و مایکل کیتون دوباره در نقش خودشان یعنی بتمن بازی می‌کنند.

فیلم فلش

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو | Jurassic World: Dominion

مثلث اصلی پارک ژوراسیک – سم نیل، لورا درن و جف گلدبلوم – همگی با دنیای ژوراسیک: قلمرو بازگشته‌اند. فیلمی به کارگردانی کالین ترورو که در ادامه دنیای ژوراسیک (Jurassic World) و دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom) قرار می‌گیرد. با این فیلک سه‌گانه دنیای ژوراسیک یونیورسال تکمیل خواهد شد. کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، عمر سی و بی‌دی ونگ دوباره در اینجا حضور دارند.

فیلم دنیای ژوراسیک

فیلم بلک ادم | Black Adam

مدت زیادی از زمانی اعلام شد دواین جانسون قرار است در نقش بلک ادم – دشمن اصلی شزم – بازی کند، می‌گذرد. فیلم ۵۰۰۰ سال پس از زندانی شدن این شخصیت شرور، درست مانند پادشاه عقرب (The Scorpion King)، شروع می‌شود. ژاومه کویت-سرا کارگردانی فیلم را به عهده دارد. بنظر می‌رسد که این اسپین‌اف در حال و هوای اکشن فانتزی پادشاه عقرب باشد.

اطلاعات فیلم بلک آدام ۲۰۲۲

فیلم بلک آدام

فیلم آواتار ۲ | Avatar 2

مواجهه با جهان حماسی آواتار جیمز کامرون  پس از گذشت بیش‌ از یک دهه، بسیار هیجان‌انگیز است. اکثر بازیگران فیلم اصلی (از جمله برخی از شخصیت‌های مرده) مانند سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، جووانی ریبیسی و سیگورنی ویور، بازگشته‌اند. همچنین بازیگران جدیدی مانند کیت وینسلت، کلیف کرتیس، ادی فالکو، میشل یئو و وین دیزل به فیلم اضافه شده اند. آواتار ۲ در چند مرحله در طول زمان‌های مختلف فیلمبرداری شده و پس از هشت بار تاخیر در اکران سرانجام آماده نمایش شده است.

همه چیز درباره فیلم آواتار ۲؛ راه آب

فیلم آواتار ۲

فهرست بهترین فیلم های ۲۰۲۱

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. کامیار می‌نویسد

    لطفا و حتما درباره فیلم fall 2022 مطلب بنویسید. این فیلم برای همه مخصوصا برای کسانیکه مثل من ترس از ارتفاع دارن بسیار جذاب و دلهره اوره. در حین دیدن فیلم چند جا من واقعا حس کردم بین زمین و اسمون و در حال سقوط هستم و دچار وحشت شدم. مخصوصا که کارگردان اواخر فیلم یه رکب خیلی سنگین به بینندگان عزیز میزنه و همه میفهمن که… این فیلم جزو ۲۵ فیلم برتر در بین فیلمهایی که من دیدم بوده.

fosil