لیست بهترین فیلم‌ها را نباید از دست داد

این هفت فیلم برتر جف بریجز را حتما تماشا کنید!

۴ دسامبر سالگرد تولد این ستاره دوست‌داشتنی هالیوود است

در هالیوود معمولا فرزندان بازیگران معروف به ندرت به شهرت یا دستاوردهای هنری والدین خود می‌رسند، اما در این بین استثنائاتی هم بوده‌اند که توانسته‌اند از زیر سایه شهرت والدین خود عبور کرده و در سینما تبدیل به یک برند شوند. جین فوندا، مایکل داگلاس، آنجلینا جولی و البته جف بریجز از همین استثنائات هستند.
شاید مخاطب جوان ایرانی چندان با نام «لوید بریجز» آشنا نباشد، اما پدر جف بریجز یکی از پرکارترین و محبوب‌ترین مردان هالیوود بود که در طول دوران پربار حرفه‌ای خود در بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی و چندین سریال مشهور ظاهر شد. جف بریجز خیلی زود و در ۲۲ سالگی وقتی برای بازی در فیلم «آخرین نمایش فیلم» نامزد اسکار شد، از زیر سایه سنگین پدر بیرون آمد و تبدیل به یک استعداد جدید شد. استعدادی که تا سال‌ها توسط جوایز سینمایی نادیده انگاشته می‌شد و انگار هالیوود تازه بعد از ۶۰ سالگی‌اش متوجه شد که بریجز چه بازیگر خوب و قدرنادیده‌ای است!
او اخیرا در حالی وارد ۷۳ سالگی شد که مشغول مبارزه با بیماری سرطان است. به مناسبت سالروز تولد جف بریجز تصمیم گرفتیم ۷ فیلم برتر او را به شما معرفی کنیم.

لبوفسکی بزرگ | ۱۹۹۸ | The Big Lebowski

این شاهکار «برادران کوئن» در اکران اولش چندان موفق نبود و حتی می‌شد آن را یک شکست گیشه‌ای نامید، اما ناگهان تعدادی طرفدار پروپاقرص دیوانه پیدا کرد و تبدیل به یک «کالت» تمام‌عیار شد و یکی از بهترین فیلم های جف بریجز! شمایلی که بریجز از «جف لبوفسکی» به نمایش گذاشت، خیلی زود تبدیل شد به یک سبک زندگی برای فرقه‌ای که خود را پیروان تفکر Dudism می‌پنداشتند! تفکری که زندگی را سخت نمی‌گیرد، اهل تحرک نیست، نوشیدنی قفقازی می‌نوشد و با لباس‌های راحت و گشاد و بولینگ حال می‌کند.

جف بریجز که خودش هم به اندازه کاراکتر لبوفسکی یا همون Dude آدم باحال و خونسردی به نظر می‌رسد، چنان به کاراکتری که کوئن‌ها خلق کرده بودند جان داد که امروز به مهم‌ترین اثر کارنامه‌اش تبدیل شده است.

تماشای آنلاین فیلم لبوفسکی بزرگ

دل دیوانه | ۲۰۰۹ | Crazy Heart

این همان نقطه عطفی بود که ناگهان هالیوود و کل دنیا را متوجه توانایی‌ها جف بریجز کرد: «عجب جواهری را در طول این سال‌ها نادیده گرفته بودیم!» بریجز شاهکارش را در این درام عاشقانه شیرین انجام داد؛ در نقش موسیقیدان دائم‌الخمر شوریده‌حالی که استعدادش عمری نادیده گرفته شده و در آستانه پیری ناگهان عاشق می‌شود!

هنرنمایی بریجز آن‌قدر عالی بود که از همان زمان اکران فیلم در سال ۲۰۰۹، همه او را بخت اول کسب جایزه اسکار می‌دانستند. بریجز وقتی بالاخره اولین اسکار زندگی‌اش را گرفت، طی سخنرانی بامزه‌ای گفت: «شما دارید موقعیت من را (با دادن این جایزه) به عنوان یک بازیگر قدرنادیده خراب می‌کنید!»

فیلم دل دیوانه

آدم‌فضایی | ۱۹۸۴ | Starman

«جان کارپنتر» که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ به ساخت فیلم‌های ترسناک نوآورانه و باحال مثل «هالووین» مشهور بود، با ساخت این عاشقانه علمی-تخیلی تحسین‌شده ناگهان تغییر مسیر داد. بریجز در فیلم در نقش یک آدم‌فضایی ظاهر شده که به دعوت فضاپیمای «وویجر» به کره زمین می‌آید. این بیگانه در کالبد شوهر مرحوم یک بیوه‌زن ظاهر می‌شود و به خانه او می‌رود.

نقش بیگانه‌ای که باید یاد بگیرد با کالبد انسانی‌اش زندگی و از آن استفاده کند، فرصتی بی‌نظیر برای بریجز فراهم کرد تا طبق معمول بازی گرم و شیرینی به تاریخ سینما هدیه کند.

فیلم آدم فضایی

پیکرهای شگفت‌انگیز | ۱۹۸۹ | The Fabulous Baker Boys

جف بریجز به همراه برادر بازیگر «بو بریجز» در نقش دو برادر موزیسین ظاهر شده‌اند که در حال تلاش برای پیدا کردن یک خواننده برای گروه موسیقی‌شان هستند. البته ستاره فیلم را باید «میشل فایفر» جوان دانست که در نقش آن خواننده چنان اجرایی از خود ارائه کرد که موفق شد نامزد تمام جوایز مهم سال شود و البته در نهایت اسکار را به «جسیکا تاندی» باخت؛ اما در عین حال نباید از بازی گرم و گیرای بریجز در فیلم و نقشی که در جذابیت فیلم دارد غافل شد.

فیلم پیکرهای شگفت انگیز

سلطان ماهیگیری | ۱۹۹۱ | The Fisher King

یک فیلم استادانه از «تری گیلیام» کارگردان برجسته سینما. فیلم به سیاق فیلم‌های گیلیام اگرچه راوی یک داستان واقع‌گرایانه‌ است، اما صحنه‌های فانتزی جذاب و زیادی در دلش دارد. بریجز در فیلم نقش گوینده رادیو را بازی می‌کند که وقتی متوجه می‌شود یک دیوانه تحت‌تاثیر حرف‌ها و شوخی‌های او کشتار جمعی راه انداخته، حرفه‌اش را ول می‌کند و می‌چسبد به الکل. او که زندگی‌اش رو به نابودی است توسط یک استاد سابق دانشگاه که حالا پریشان‌حال و بی‌خانمان است نجات پیدا می‌کند و مامور انجام یک ماموریت عجیب می‌شود!

تماشای بازی بریجز در برابر بازی شگفت‌انگیز «رابین ویلیامز» تجربه‌ای بی‌نظیر است. ویلیامز برای این فیلم نامزد اسکار شد و البته هنرنمایی بریجز هم لایق نامزدی اسکار بود.

فیلم سلطان ماهیگیری

رقیب | ۲۰۰۰ | The Contender

درست کمی بعد از انتشار خبر رسوایی جنسی «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همکارش «مونیکا لوینسکی»، این فیلم با داستانی تقریبا مشابه در آمریکا اکران شد. در این فیلم یک سناتور زن که در حال تبدیل شدن به معاون رئیس‌جمهور است، به خاطر رسوایی ناشی از یک رابطه نامشروع به دردسر می‌افتد.

بریجز در این فیلم نقش رئیس‌جمهور آمریکا را بازی می‌کند که به دنبال مرگ معاونش در صدد انتخاب یک معاون جدید است و حالا به خاطر رسوایی معاون جدیدش به دردسر افتاده. «جوآن آلن» و بریجز هردو به خاطر بازی‌های معرکه‌شان در فیلم نامزد جایزه اسکار شدند.

فیلم رقیب

شهامت واقعی | ۲۰۱۰ | True Grit

۱۲ سال پس از ساخت لبوفسکی بزرگ، برادران کوئن باز هم سراغ هنرپیشه محبوب‌شان جف بریجز رفتند تا این بار یک وسترن کلاسیک و بسیار محبوب را بازسازی کنند. بریجز ریسک کرد و حاضر شد در نقشی ظاهر شود که قبلا توسط «جان وین» بازی شده بود.

فهرست بهترین فیلم های برادران کوئن

در حالی که چنین اتفاقی نادر است، فیلم به لحاظ هنری از نسخه اصلی‌اش هم بهتر و در ۱۰ رشته اصلی نامزد دریافت جایزه اسکار شد. بریجز در شهامت واقعی در نقش «روستر کاگبرن» کلانتر سالخورده الکلی و پیزوری‌ای بازی کرده که در ازای دریافت پول از یک دختر نوجوان، مامور می‌شود به او در پیدا کردن قاتلان سنگدل پدرش کمک کند. یک نقش‌آفرینی درجه یک که می‌توانست دومین اسکار پیاپی را در دو سال متوالی نصیب بریجز کند، اما این بار فقط نامزدی اسکار نصیب او شد.

دانلود فیلم شجاعت واقعی از فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil