قسمت اول سریال بیگناه روز یکشنبه ۶ شهریور از فیلیمو به صورت اختصاصی پخش شد. این سریال به کارگردانی مهران احمدی و تهیهکنندگی مصطفی کیایی یکی از آثار پربازیگر و پرقصه نمایش خانگی است که قرار است روزهای یکشنبه از پلتفرم فیلیمو پخش شود. در این یادداشت نگاهی انداختیم به نکات مهم قسمت اول سریال بیگناه.
قصه پر غصه بیگناه
نکتهای که در نگاه اول و در تماشای قسمت اول سریال بی گناه بیش از هر چیزی به چشم میخورد فیلمنامه پر قصه سریال است که روایتهای متعدد از شخصیتهای داستان را در قالب یک فضای درون خانوادگی به تصویر کشیده است. محسن کیایی اینبار در مقام نویسنده سعی کرده است با تقطیع روابط میان کاراکترهای اصلی فضایی پر از پرسشهای اساسی در ذهن مخاطب ایجاد کند. آنطور که به نظر میرسد در کنار وجه معمایی داستان باید به تراژدی پنهان در اتمسفر سریال هم توجه کنیم.
عشق سالهای دور
در قسمت اول شاهد بودیم که بهمن پس از سالها به ایران بازگشت و به دنبال عشق قدیمی خود میگشت. خانواده استاد با اینکه همواره در کنار یکدیگر ظاهری قدرتمند دارند اما معماهایی حل نشده از جمله دوری بهمن از خانواده آنها یکی از نکاتی است که ریشه در تصمیم استاد (مسعود رایگان) برای دور کردن بهمن به خاطر فعالیتهای سیاسی دارد.
بازیگر برتر قسمت اول
برای اینکه درباره بازی بازیگران قضاوت کنیم کمی زود است اما حضور متفاوت محسن کیایی و بازی او در قامت یک مرد جا افتاده که یک غم بزرگ را با خودش به دوش میکشد بیشتر از بقیه بازیگران جلب توجه میکرد. بهمن کاراکتری است که در ادامه سریال باید بخش مهمی از درام داستان را با خودش همراه کند و از این بابت میتوان به جزئیات بازی او توجه ویژهای کرد.
تفاوت نسلها
از همان سکانس ابتدایی که مراسم تجلیل از استاد در حوزه فرش بود میشد نشانههایی از تفاوت نسلها که مورد نظر فیلمساز و نویسنده است را جستجو کرد. جوانهایی که در کنار مو سپید کردهها درام داستان را به دوش میکشند و در این مسیر حلقه وصل بسیاری از اتفاقات هستند. حضور بازیگرانی چون ماهور الوند و باران احمدی در کنار نسل میانی همچون نسرین نصرتی و شبنم مقدمی میتواند دغدغه مورد نظر کارگردان درباره دغدغهها و تفاوتهای میان نسلی را به خوبی به تصویر بکشد.
تولید حرفهای
از همان پخش قسمت اول سریال بی گناه مشخص است که با یک تولید حرفهای و حساب شده روبرو هستیم. داستانی که با فلاشبکهای پیدرپی در دو مقطع تاریخی روایت میشود و وسواسهای گروه تولید برای انتخاب چهرههایی شبیه به جوانی شخصیتهای اصلی در کنار بهرهمندی از فضای متفاوت در دهه شصت و دوران حاضر نشان دهنده عزم جدی تیم تولید برای ساخت یک اثر منسجم و خوب در نمایش خانگی است.
فیلم سریال و سینمای بلیط