هوادار فانتزی‌تر از جمشید قاسم‌پور هم داشته‌ام

جمشید هاشم پور نیاز به معرفی ندارد؛ ستاره دهه‌های قبل سینمای ایران که هنوز هم از محبوب‌ترین چهره‌های خاطره‌ساز بر پرده‌های نقره‌ای محسوب می‌شود. عشق جمشید قاسم پور (با بازی حسین یاری) به جمشید هاشم پور یکی از سوژه‌های اصلی در داستان نیسان آبی است که اتفاقا به‌صورت ویژه هم موردتوجه علاقه‌مندان سریال قرار گرفته است. حضور جمشید هاشم‌پور در سریال تازه منوچهر هادی بهانه‌ای شد برای یک گفت‌وگوی کوتاه با این بازیگر پیشکسوت سینما که در ادامه می‌خوانید.

جمشید هاشم پور در نیسان آبی

  • جناب هاشم پور شما از ستاره‌های پرکار سال‌های دور سینمای ایران هستید، کمی از تجربه حضور خود در سریال نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی بگویید.

ضمن تشکر از همه عوامل این سریال باید بگویم برای نیسان آبی زحمات زیادی کشیده شد به طوری که حدود ۸۰ نفر در چند ماه گذشته مشغول کار هستند. من خدا را شاکرم که موقعیتی برایم پیش آمد تا در این پروژه حضور داشته باشم و کاری را که به من سپرده شده بود، انجام بدهم. حضور در این اثر تجربه خوبی بود. حس کردم که سریال نیسان آبی یک کار جدید، خاص و توام با صحنه‌های بسیار کمدی است که حضور در چنین پروژه‌ای را تاکنون تجربه نکرده بودم. آقای منوچهر هادی حضور در این سریال را به من پیشنهاد داد و من هم از آن استقبال کردم. جا دارد از عوامل نیسان آبی به ویژه آقای منوچهر هادی تشکر کنم.

همه چیز درباره سریال نیسان آبی

  • بی‌شک شما سوپراستار سینما هستید و هواداران زیادی دارید. در این سریال هم نقش خود جمشید هاشم پور را بازی کردید. این تجربه چطور بود؟

نمی‌شود قاطع و دقیق به این پرسش پاسخ داد. این نقش با اینکه خیلی خاص و مربوط به من است ولی خودم حس می‌کنم کمی با نقش، بازی شده است. من شخصیتی دیگر دارم و آدم دیگری هستم ولی در فیلمنامه یک کاراکتر خاصی را نوشته بودند که درباره من بود.

  • خارج از فیلم و سریال در دنیای واقعی هم چنین اتفاقی برای شما رخ داده است؟ یعنی شده که کسی به اندازه جمشید قاسم پور با بازی حسین یاری شما را دوست داشته باشد و پیگیر شما باشد؟

بله. البته این اتفاق برای دیگر بازیگران هم رخ می‌دهد. من هم مثل بقیه چنین مواردی را تجربه کرده‌ام که البته خیلی فانتزی‌تر بود. در این سریال درصد کمی از آن اتفافات به نمایش گذاشته شده، به ویژه که این موارد در شهرستان‌ها زیاد است. من البته لازم می‌دانم از این افراد تشکر کنم چراکه واقعاً به من لطف دارند. معتقدم این مخاطبان هستند که ما را تشویق می‌کنند تا در پروژه‌های نسبتاً سطح بالایی حضور داشته باشیم. با توجه به مسئولیتی که بر دوش داریم موظفیم پاسخگوی این امر باشیم.

جمشید هاشم پور در سریال نیسان آبی

  • بعد از آقازاده به سراغ نیسان آبی رفتید، تجربه کدام یک از این سریال‌ها برای شما جذاب‌تر بود؟

این دو سریال دو کار متفاوت بودند و شباهتی بین آن‌ها حس نمی‌کنم. سریال آقازاده برای خودش حسی جداگانه داشت و این کار هم حس و حالی خاص داشت که با نظر ویژه کارگردان به سرانجام رسید. فکر می‌کنم کارگردانان باید دقت داشته باشند که نقش‌ها شبیه به هم نباشند. متاسفانه بعضی از همکاران را می‌بینیم که نقش‌های آثارشان به هم شباهت دارند. این در آینده بازیگران ما را اذیت خواهد کرد. من سعی می‌کنم نقش‌هایم از هم متفاوت باشند. حس می‌کنم آقازاده و نیسان آبی با هم فاصله زیادی دارند.

  • در این سریال به آثار گذشته شما ارجاعات زیادی داده شده است. خودتان کدام یک از این ارجاعات را بیشتر دوست داشتید؟ اساساً کدام یک از فیلم‌هایتان برایتان خاطره‌انگیز و جذاب است؟

سریال آقازاده برای خودش حسی جداگانه داشت و این کار هم حس و حالی خاص داشت که با نظر ویژه کارگردان به سرانجام رسید. فکر می‌کنم کارگردانان باید دقت داشته باشند که نقش‌ها شبیه به هم نباشند

فکر می‌کنم ۲ ژانر سینمایی دارم که به قبل از هیوا و بعد از آن تقسیم‌بندی می‌شود. قبل از هیوا در آثار اکشن بازی می‌کردم که البته آن‌ها بیننده خاص خودشان را داشت. بعد از آنکه حال و هوای فیلم‌ها تغییر کرد و مخاطبان تمایل نداشتند آن جور فیلم‌ها را ببینند به سراغ آثاری رفتیم که ژانر خاص هنری خودشان را داشتند. با توجه به واکنش‌هایی که از سوی مخاطبان می‌بینم به نظرم این ژانر هم جواب داده و موردپسند مخاطبان واقع شده است.

  • در قسمت اول نیسان آبی اشاره‌ای به تاراج شده است خودتان حستان چه بود وقتی حسین یاری را در قالب نقش خودتان می‌دیدید؟

به نظرم جالب بود و امیدوارم برای مخاطبان هم جالب باشد. یک طنز زیبایی بود که آقای هادی خیلی دقیق و ظریف درآورده بود. من هم حس بسیار خوبی به آن صحنه داشتم.

  • اگر نیسان آبی داشتید پشت نیسانتان چه می‌نوشتید؟

احتمالاً همان جملاتی را می نوشتم که در این سریال پشت نیسان نوشته شده است. همین جملات بالاترین و بهترین هستند.

  • اگر صحبتی با مخاطبان نیسان آبی دارید بفرمایید…

ما نمی‌توانیم اصرار بیش از اندازه داشته باشیم تا مردم سریال را به صورت قانونی ببینند اما گر می‌خواهند یک اثر طنز و خاص ببینند توصیه می‌کنم این سریال را با خانواده تماشا کنند. از همه عوامل این فیلم، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمبردار و… تشکر می‌کنم چون این سریال با تلاش شبانه روزی همه دوستان با کیفیت خوب و مناسبی ساخته شد.

 

تماشای آنلاین سریال نیسان آبی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 نظر
  1. ناصر می‌نویسد

    جمشید هاشم‌پور یادآور جوانی ماست ولی جوان‌های این روزه زیاد تصوری از این موضوع ندارد

  2. ali می‌نویسد

    حسین یاری فوق‌العاده بود عااااااالیه

  3. somaye می‌نویسد

    مهران غفوریان در نیسان آبی بسیار زیبا نقش‌آفرینی کردن نماد یک فرد فهمیده و همه چی تمام

  4. راضیه می‌نویسد

    بهترین بازیگر سریال نیسان آبی جناب آقای مهران غفوریان هستند بسیییییار عالی

  5. عرفان می‌نویسد

    بهترین بازیگر این سریال با اختلاف حسین یاری هست و لطفا باهاش مصاحبه کنید

  6. فقط حسین یاری می‌نویسد

    خواهشا با حسین یاری مصاحبه اختصاصی داشته باشید مفصل

filimo the north pole