تنها در خانه در محاطره بیگانگان

معرفی و نقد فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد

فیلم ترسناک No One Will Save You یک فیلم علمی تخیلی هوشمندانه با حضور درخشان کیتلین دیور است

خودتان را برای یک سفر هیجان‌انگیز و هراسناک به قلمرو‌های ناشناخته آماده کنید. تریلر علمی-تخیلی روانشناختی هیچکس نجاتت نخواهد داد، روایتی مسحورکننده از مواجهه یک زن جوان تنها با تهدیدات فرازمینی است. جایی‌که این زن با بازی کیتلین دیور خود را در نبردی بی‌امان و پرمخاطره با موجودات ماورایی می‌بیند، در حالی‌که هیچکس نیست که به دادش برسد. هیچکس نجاتت نخواهد دارد، یک تجربه سینمایی هیجان‌انگیز است که تعلیق، وحشت و اکشنی قدرتمند را در هم می‌آمیزد و شما را از همان صحنه آغازین تا تیتراژ نهایی میخکوب نگه می‌دارد. فیلمی تقریبا بدون دیالوگ که می‌توان آن را یک برخورد نزدیک از نوع بی‌کلام توصیف کرد. با فیلیمو شات و معرفی و نقد فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد همراه باشید.

فهرست ترسناک ترین فیلم های جهان

خلاصه داستان فیلم هیچکس نجاتت نخواهد نداد

در فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد No One Will Save You با زن جوان خلاق و با استعدادی به نام برین آدامز (کیتلین دیور) همراه می‌شویم که از جامعه خود رویگردان شده است و در انزوا زندگی می‌کند. البته به‌نظر می‌رسد که برین تنها و بی‌کس اما خوشبین و امیدوار، در چهاردیواری خانه‌ای که در آن بزرگ شده است، احساس آرامش و راحتی دارد. تا اینکه شبی با صداهای عجیب و غریب مزاحمانی غیرزمینی و بسیار رعب‌انگیز از خواب بیدار می‌شود. آنچه در ادامه می‌بینیم، یک رویایی بسیار هیجان‌انگیز و پرتحرک میان برین و این موجودات فرازمینی است. موجوداتی که آینده او را مورد تهدید قرار می‌دهند، اما در عین حال او را مجبور می‌کنند تا با گذشته‌اش کنار بیاید.

 

بازیگران و عوامل فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد

کیتلین دیور در نقش برین آدامز، زن جوان خلاق و با استعدادی که در یک محیط روستایی دورافتاده به تنهایی زندگی می‌کند، تک ستاره فیلم است. او علی رغم انزوایش، از زندگی در خانه موقر  خود خشنود به‌نظر می‌رسد. اما زمانی‌که گروهی از موجودات فرازمینی با انگیزه‌ای مبهم آنجا را احاطه می‌کنند، وحشت جهان آرام او را فرا می‌گیرد و در نتیجه در چرخشی غیرمنتظره از شخصیتی صلح‌جو به مبارزی جسور و قدرتمند تبدیل می‌شود. او که چاره‌ای جز دفع این مهاجمان بیگانه ندارد، باید به نیروی درونی خود و هر آنچه که در اختیار دارد تکیه کند.

دیور احتمالا بیش‌تر بخاطر بازی‌اش در کنار بنی فلدستاین در فیلم کمدی دبیرستانی پرهیاهوی اولیویا وایلد بوک اسمارت Booksmart، و همچنین برای نقش‌آفرینی‌های نامزد گلدن گلوب خود در مینی سریال‌های باورنکردنی Unbelievable و دوپسیک Dopesick شناخته می‌شود. او همچنین در اقتباس سینمایی ایون هنسن عزیز Dear Evan Hansen در کنار جولین مور و ایمی آدامز و در کمدی رمانتیک بلیت بهشت Ticket to Paradise در کنار جرج کلونی و جولیا رابرتس، بازی کرده است.

جز دیور، بقیه بازیگران فیلم حضوری کوتاه و حاشیه‌ای دارند. جینجر کرسمن، جرالدین سینگر، دوین سندیج، ناتالی جی آلارکون، داری لین گریفین و لورن موری، از دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد

کارگردان فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد کیست؟

برایان دافیلد نویسندگی و کارگردانی این فیلم را انجام داده است. در کارنامه دافیلد که به داستان‌های علمی تخیلی و ترسناک علاقه دارد، نگارش فیلمنامه‌های آثاری مانند شورشی Insurgent – دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های سنت‌شکن -، پرستار بچه The Babysitter، زیر آب Underwater و خرس کوکائینی Cocaine Bear، دیده می‌شود. وسترن اکشن جین دست به اسلحه می‌برد Jane Got a Gun و فیلم ماجراجویی عشق و هیولاها Love and Monsters، دو اثر مطرح دیگر دافیلد به عنوان فیلمنامه‌نویس هستند.

علی رغم این کارنامه پربار در زمینه فیلمنامه‌نویسی، دافیلد فیلمسازی تازه‌کار محسوب می‌شود و فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد دومین فیلم او به عنوان نویسنده/کارگردان است. اولین اثر دافیلد، فیلم کمدی سیاه/علمی تخیلی/ ترسناک خودجوش Spontaneous بود که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. منتقدان کارگردانی، داستان و اجرای بازیگران خودجوش را ستودند. به این ترتیب دافیلد با خودجوش نشان داد که علاوه بر یک فیلمنامه‌نویس خوش قریحه، همچنین کارگردانی توانمند است.

سایر عوامل سازنده هیچکس نجاتت نخواهد داد

جوزف تراپانزه، پس از نخستین همکاری خود با دافیلد در فیلم خودجوش، موسیقی هیچکس نجاتت نخواهد داد را ساخته است. از دیگر آثاری که تراپانزه به عنوان آهنگساز در آن‌ها نقش داشته است می‌توان به فیلم‌های فراموشی Oblivion، یورش ۱ و ۲ The Raid، زندانیان سرزمین شبح Prisoners of the Ghostland و مجموعه سنت‌شکن The Divergent Series، اشاره کرد.

مدیر فیلمبرداری ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت The Lord of the Rings: The Rings of Powe، آرون مورتون، در دومین همکاری خود با دافیلد، پشت دوربین هیچکس نجاتت نخواهد داد حضور داشته و گابریل فلمینگ تدوین آن را انجام داده است.

فهرست ترسناک ترین فیلم های ایرانی

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد

کلایدر | امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰

سامانتا کولی | دیور فیلمنامه هوشمندانه و دلهره‌آور دافیلد را می‌گیرد و با اجرای پیچیده خود، آن را ارتقا می‌دهد. دیور و دافیلد با هم ترکیبی قدرتمند می‌سازند و یک تریلر علمی تخیلی جذاب و تامل برانگیز را ارائه می‌دهند که به فیلمی محبوب میان دوستداران ژانر تبدیل خواهد شد.

پولیگان | امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰

توسان ایگان | هیچکس نجاتت نخواهد داد نه تنها یک تریلر ترسناک خوف‌انگیز، بلکه همچنین یکی از غافلگیرکننده‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی سال است.

Slashfilm | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

کریس اوانجلیستا | در حالی‌که دوست داشتم طراحی خانه بهتر و قدرتمندتر باشد، هیچکس نجاتت نخواهد داد از لوکیشن‌های محدود خود نهایت استفاده را می‌برد و نشان می‌دهد که می‌توان در فضاهای محدود نیز ترس‌ و هیجان زیادی خلق کرد.

هالیوود ریپورتر | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

فرانک شک | هیچکس نجاتت نخواهد داد، یک تجربه خارق‌العاده و نفسگیر از کار درآمده است.

ورایتی | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

پیتر دبروژ | فیلم زمانی بیش‌تر موفق عمل می‌کند که برین را در تقلا برای زنده ماندن نشان می‌دهد.

New Orleans Times-Picayune | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

مایک اسکات | آنچه برای ما باقی می‌ماند یک فیلم ژانری هیجان‌انگیز و خوش‌ساخت است که در نهایت جاه‌طلبی‌ها و انگیزه‌های هنری‌اش به آن ضربه می‌زنند.

Original-Cin | امتیاز: ۴۲ از ۱۰۰

جان کرک | فیلم نویدهای زیادی را می‌دهد، اما در نهایت به سادگی به هیچ‌کدام جامه عمل نمی‌پوشاند.

گاردین | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

بنجامین لی | دیور پرشور بیش‌تر از آنچه که فیلم استحقاقش را دارد از خود مایه می‌گذارد. اگرچه او در نبود دیالوگ و مجموعه‌ای از سکانس‌هایی که او را مجبور می‌کنند با انرژی بسیار به طیفی از جلوه‌های ویژه واکنش بدهد، از پس چالشی دشوار برمی‌آید و با عملکرد خود تقریبا فیلم را نجات می‌دهد.

راجر ایبرت | امتیاز: ۳۸ از ۱۰۰

پیتون رابینسون | لحظات ابتدایی پرده اول فیلم، بهترین بخش آن هستند. زیرا هیچکس نجاتت نخواهد داد بخاطر فقدان ناامیدکننده بستری روایی، شروع به از هم پاشیده شدن می‌کند.

فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد

نقد فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد برگرفته از سایت امپایر

جان نیوجنت | زمانی استیون اسپیبرگ این توصیه را خطاب به فیلمسازان تازه‌کار و بلندپرواز بیان کرد:«اگر می‌خواهید درباره هنر و تکنیک بیاموزید، فیلم‌ها را بدون صدا تماشا کنید». این پند اسپیلبرگ را می‌توان به درستی درباره هیچکس نجاتت نخواهد داد بکار برد. فیلمی که شاید فقط دو خط دیالوگ در کل مدت زمانش داشته باشد و تقریبا تنها با اکشن و قصه‌گویی بصری پیش می‌رود. یک فیلم بلاکباستری که آرزو می‌کنید که ای کاش بجای تماشا روی صفحه کوچک تلویزیون، آن را روی پرده بزرگ سینما می‌دیدید. این یک فیلم ژانری مسحورکننده مینیمالیستی و لذت‌بخش است که به‌طرز فوق‌العاده‌ای ساخته شده و هرگز حیله‌گرایانه یا فریبنده به‌نظر نمی‌رسد.

کارگردان برایان دافیلد – یک فیلمنامه‌نویس بااستعداد و باسابقه که در کارنامه‌اش از جمله نگارش فیلمنامه فیلم بسیار دست‌کم گرفته شده عشق و هیولاها دیده می‌شود -، از همه نوع فیلم‌های کالت، از جمله فیلم‌های خانه‌های تسخیر شده، فیلم‌های ارواح خبیثه، فیلم‌های کلبه‌ای در جنگل و حتی فیلم‌های هیولایی، ایده‌هایی را وام گرفته است. اما این یک فیلم علمی تخیلی به سبک هجوم ربایندگان جسم Invasion of the Body Snatchers با بیگانه‌هایی شبیه موجودات فرازمینی سریال روزول Roswell است که آن را به یک اثر هیجان‌انگیز و لذت‌بخش غافلگیرکننده تبدیل می‌کنند.

ستاره بوک اسمارت، کیتلین دیور، در نقش برین ساکت، موقر و گوشه‌گیر حضور دارد که آشکارا از آسیبی در گذشته رنج می‌برد که به از دست دادن دوستی که به طرز اسرارآمیزی غایب است، مربوط می‌شود. با گذشت ده دقیقه از زمان فیلم، خانه قدیمی و زهوار در رفته دوران کودکی او مورد هجوم مهمانانی ناخواسته قرار می‌گیرد که متعلق به فرقه‌ای فرازمینی هستند. دیور با انرژی و شوری تمام عیار به مقابله با این بیگان می‌پردازد و شخصیتی را به تصویر می‌کشد که همانقدر که ترسیده است، جسورانه و شجاعانه عمل می‌کند.

فقدان تقریبا کامل دیالوگ انتخابی جالب است که شاید روی کاغذ در حکم یک ریسک به‌نظر برسد. اما در اینجا و برای این داستان کاملا نتیجه می‌دهد؛ برین به دلایلی که در آغاز کاملا مشخص نمی‌شود، به ناچار به یک زندگی رهبانی دور از جامعه‌ای که او را طرد کرده، رو آورده است، و فیلمنامه بی‌کلام دافیلد نیز عملا به این انزاوی برین شدت می‌بخشد. دیور به مانند یک ملکه جیغ بالفطره بدون آنکه چیزی بگوید، جادو می‌کند (ملکه جیغ بازیگر زنی است که یا به واسطه هنرنمایی‌های برجسته یا بازی در نقش‌های مختلف و تکراشونده حضوری قدرتمند و تاثیرگذار در فیلم‌های ترسناک دارد).

دافیلد با استفاده هوشمندانه از CGI و طراحی‌های جذاب، مهمان‌های غیرزمینی فیلمش را به شکلی مقتصدانه و خیره‌کننده به تصویر می‌کشد (به‌نظر می‌رسد که بیگانگان با صداهای نامفهوم و آرام خود و لرزش گردن‌های‌شان با یک‌دیگر ارتباط برقرار می‌کنند). برخی نمادگرایی‌ها کاملا سرراست هستند و برخی از تهدیدها ممکن است در پرده سوم کمی تکراری به‌نظر برسند، اما مهارت دافیلد این است که می‌داند چگونه دائما زیر پای شما را خالی و شگفتی‌های بی‌شماری ایجاد کند که در نهایت به پایانی دیوانه‌وار ختم می‌شوند. هیچکس نجاتت نخواهد داد را با صدا تماشا کنید، اما بدانید که بدون صدا هم به همان اندازه قدرتمند است.

فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد

امتیازهای فیلم No One Will Save You

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۶.۳ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۶.۴ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۸۱ درصد بر اساس ۱۱۵ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۵۶ درصد
منتقدان متاکریتیک ۶۰ درصد براساس ۱۶ نقد

مصاحبه با  کارگردان فیلم

برایان دافیلد: فیلمنامه را بدون دیالوگ نوشتم

  • فکر می‌کنم در اواخر سال ۲۰۱۹ آن را نوشتم. سپس در بهار ۲۰۲۰ آمدیم شروع به ساخت آن کنیم که ناگهان کووید از راه رسید. سپس چند سال بعد که جهان دوباره داشت به آرامی به وضعیت عادی بازمی‌گشت، دوباره سراغ آن رفتیم. روش کاری من اینگونه است که برای مدتی طولانی به چیزهای مختلف فکر می‌کنم و با کسی درباره آن حرفی نمی‌زنم. سپس به آرامی شروع به نوشتن می‌کنم و بدون آنکه بدانم به کجا می‌روم آن را پیش می‌برم. این فرایند نوشتن و نتیجه رساندن آن، شاید یک سالی طول کشید. سپس به سرعت آن را مقابل دوربین بردیم، البته با یک مکث بزرگ دوساله در این میان.
  • من فیلمنامه را به همین شکل (بدون دیالوگ)‌ نوشتم. لحظه‌ای در فیلم است که شخصیت کیتلین به دنبال کمک می‌رود، اما خوب پیش نمی‌رود و او نمی‌توان کلمه‌ای به زبان بیاورد. قبل از اینکه نوشتن فیلمنامه را شروع کنم می‌دانستم که این لحظه در آن وجود خواهد داشت. پس از این لحظه به عقب برگشتم و متوجه شدم که شخصیت برین هرگز در فیلم دیالوگی به زبان نمی‌آورد…این سورپرایز خوب و عجیبی بود.
  • من و استودیو درمورد چیزهای مختلف زیادی از فیلم صحبت کردیم. موضوع عالی درباره کار کردن با بچه‌های استودیوی قرن بیستم این بود که آن‌ها واقعا فیلم را دوست داشتند و می‌خواستم همان فیلمی که مدنظر ما بود را بسازند. البته این بدین معنی نبود که آن‌ها ایده‌ای نداشتند، ولی جالب بود که همه ما یک چیز را می‌خواستیم، در حالی‌که اغلب اینطور نیست.

 

تیزر و پوستر فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد

پوستر فیلم هیچکس نجاتت نخواهد داد

دانلود و تماشای رایگان فیلم هیچ کس نجاتت نخواهد داد

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. فری می‌نویسد

    خیلی فیلم بی معنی و ضعیفی هست

filimo the north pole