مروری بر کارنامه و آمار فروش فیلم‌های آقای همیشه نقش‌اول

بهرام رادان؛ سلطان صاحب گیشه! 

۸ اردیبهشت سالگرد تولد ستاره سینما و سریال ماست

هشتم اردیبهشت ماه سالروز تولد بهرام رادان یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران جوان سینمای ایران است. به این بهانه مروری آماری داشتیم بر تعداد مخاطبان آثار اکران شده او در سینماهای ایران که امسال وارد چهل و سومین سال زندگی خود می‌شود. رادان در حال حاضر سریال «جیران» ساخته حسن فتحی را از پلتفرم «فیلیمو» در حال پخش دارد که در آن در نقش ناصرالدین شاه بازی کرده است. 

پرفروش و پرتماشاگر در آغاز راه

بهرام رادان پس از گذراندن یک دوره آموزش بازیگری برای نقش‌آفرینی در فیلم «شور عشق» به کارگردانی نادر مقدس انتخاب شد و با توجه به فیزیک و چهره جوان‌پسندش و همچنین حضور مهناز افشار جوان در کنار او فیلم «شور عشق» موفق شد در اکران سال ۱۳۷۹ بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تماشاگر را به سالن‌های نمایش دهنده بکشاند و در رده سوم جدول پربیننده‌های سال قرار بگیرد.

دومین فیلم بهرام رادان هم در گیشه موفق بود هم نزد داوران و نویسندگان سینمایی؛ رادان برای نقش آفرینی‌اش در «آواز قو» نامزد تندیس زرین جشن خانه سینما شد در حالی که «آواز قو» با هنرنمایی ساره آرین و جمشید هاشم‌پور را بر پرده سینماها داشت و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیننده از فیلم دیدن کردند و فیلم در رتبه دوم جدول پرتماشاگرترین‌های سال ۱۳۸۰ ایستاد.

بهرام رادان از سال ۱۳۸۱ تا اکران سینماها تا پایان نیمه اول سال ۱۳۸۳ پنج فیلم بر پرده سینماها داشت. هرچند که این فیلم‌ها نتوانستند موفقیت دو فیلم اول او را تکرار کنند اما از استقبال نسبی مخاطب برخوردار شدند. «آبی» ساخته سازنده سریال موفق و پربیننده «در پناه تو» با بازی بهرام رادان و هدیه تهرانی به عنوان نقش‌های اصلی در اکران نیمه اول سال ۱۳۸۱ توانست بیش از ۷۰۰ هزار تماشاگر داشته باشد و رتبه هفتم جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال را از آن خود کند.

بهرام رادان در فیلم آبی

«رز زرد» ساخته داریوش فرهنگ دیگر فیلم بهرام رادان بود که در نیمه دوم سال ۱۳۸۱ بر پرده سینماها نقش بست. حضور امین حیایی، حدیث فولادوند، مرجان محتشم و حضور کوتاه داریوش فرهنگ باعث شد تا حدود ۷۰۰ هزار نفر از فیلم دیدن کنند و رتبه دهم جدول پرتماشاگرترین‌های سال به «رز زرد» برسد.

محمدرضا اعلامی که فیلم پربیننده و پرفروش «افعی» را در کارنامه داشت سال ۱۳۸۰ فیلم «ساقی» را با حضور بهرام رادان، یکتا ناصر (در اولین حضور سینمایی خود) و محمدرضا داودنژاد ساخت و با وجود نام کنجکاوی برانگیز فیلم و حضور رادان و یکتا ناصر، چندان استقبالی از فیلم صورت نگرفت و تنها نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از «ساقی» دیدن کردند و رتبه بیست و دوم جدول پرتماشاگرترین‌های سال به ساخته محمدرضا اعلامی تعلق گرفت.

در سال ۱۳۸۲ بهرام رادان فقط یک فیلم بر پرده سینماها داشت: «عطش» اولین ساخته تهیه‌کننده معروف و مشهور سینما محمدحسین فرحبخش با فیلمنامه‌ای از پیمان معادی که سال گذشته «آواز قو» را در اکران داشت. با توجه به حضور فریبرز عرب نیا در نقش اصلی و همراهی شهرام حقیقت‌دوست و شبنم قلی‌خانی، فیلم آنچنان که انتظار می‌رفت با استقبال روبه‌رو نشد. حدود ۴۶۰ هزار نفر برای تماشا به سالن‌های سینما رفتند و رتبه هفتم جدول پربیننده‌ترین‌های سال ۱۳۸۲ به «عطش» رسید.

 

زمانی برای کسب سیمرغ

بهرام رادان و شهاب حسینی در شمعی در باددر بیست و دومین جشنواره فیلم فجر و با حضور پرشمار فیلم‌های مهم و تحسین‌برانگیز در آن دوره، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد اصلی جشنواره به بهرام رادان برای حضور متفاوتش در فیلم «شمعی در باد» رسید و البته پرویز پرستویی برای نقش‌آفرینی‌اش در فیلم «مارمولک» جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

«شمعی در باد» که بازی در خور توجه شهاب حسینی در نقش مکمل را هم داشت، ۲۸ مرداد سال ۱۳۸۳ در سینماها به نمایش درآمد و نزدیک به یک میلیون تماشاگر از فیلم دیدن کردند و رتبه هفتم جدول پربیننده ترین‌های سال به فیلم پوران درخشنده رسید.

در همین سال، فیلم «سربازهای جمعه» ساخته مسعود کیمیایی پس از ۴ سال دوری از سینما هشتم مردادماه به روی پرده رفت و با اینکه محمدرضا فروتن، پژمان بازغی، پولاد کیمیایی، اندیشه فولادوند و نقش‌آفرینی سیمرغ بگیر مریلا زارعی را با خود داشت، تنها نزدیک به ۳۲۲ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما کشاند و فیلم کیمیایی در رده سیزدهم جدول پرتماشاگرترین‌های سال قرار گرفت.

فیلم هنر و تجربه‌ای «گاوخونی» ساخته بهروز افخمی و حضور عزت‌الله انتظامی در کنار نقش آفرینی متفاوت بهرام رادان که در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر با نظرات متفاوت و متنقاضی روبه‌رو شده بود در اکران سال ۱۳۸۳ مهجور ماند و نزدیک به ۳۰ هزار بیننده جذب سالن‌ها کرد و رده چهل و دوم جدول پرمخاطب ترین‌های سال به «گاوخونی» رسید.

 

نه‌چندان موفق در گیشه، موفق در بازیگری

بهرام رادان در سال ۱۳۸۴ چهار فیلم بر پرده سینماها داشت که مجموع تماشاگران این چهار فیلم به یک میلیون نفر هم نرسید و رادان در گیشه سال ناموفقی را پشت سر گذاشت. اما به لحاظ ارائه نقش‌آفرینی‌های متفاوت نشان داد که می‌تواند از پس نقش‌های چالش‌برانگیز برآید.

حضور در فیلم «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» ساخته سیروس الوند همراه با نقش آفرینی متفاوت شهاب حسینی در نقش مکمل، همچنین بازی سخت او در نقش یک رزمنده قطع نخاع شده در فیلم «گیلانه» با همراهی هنرمندانه فاطمه معتمدآریا و همچنین بار دیگر حضور در فیلمی از مسعود کیمیایی با نام «حکم» در کنار بزرگانی چون عزت‌الله انتظامی، لیلا حاتمی و خسرو شکیبایی نشان از جاه‌طلبی او در بازیگری داشت. در این میان بازی در فیلم «ازدواج صورتی» ساخته ناموفق منوچهر مصیری که در سال ۱۳۸۱ فیلم پرفروش «دنیا» را بر پرده سینماها داشت، یکی از معدود فیلم‌های شکست خورده رادان در کارنامه بازیگری‌اش بود.

بهرام رادان در سال ۱۳۸۴ چهار فیلم بر پرده سینماها داشت که مجموع تماشاگران این چهار فیلم به یک میلیون نفر هم نرسید و رادان در گیشه سال ناموفقی را پشت سر گذاشت. اما به لحاظ ارائه نقش‌آفرینی‌های متفاوت نشان داد که می‌تواند از پس نقش‌های چالش‌برانگیز برآید

«حکم» در میان این چهار فیلم، پربیننده‌ترین‌شان بود. حدود ۳۹۰ هزار نفر از فیلم دیدن کردند و رتبه چهاردهم جدول پرمخاطب ترین‌ها به فیلم کیمیایی رسید. «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» نیز که همراهی مهتاب کرامتی و سیاوش طهمورث را هم به عنوان بازیگر داشت، نزدیک به ۲۳۵ هزار بیننده داشت و در رده بیست و یکم جدول پرمخاطب‌ترین‌ها ایستاد.

«ازدواج صورتی» با بازی چکامه چمن ماه، فاطمه معتمدآریا و خسرو شکیبایی به موفقیتی در گیشه دست پیدا نکرد و تنها ۲۱۰ هزار بیننده از فیلم دیدن کردند و رده بیست و چهارم جدول پرتماشاگرترین‌ها به فیلم منوچهر مصیری تعلق گرفت و در پایان هم فیلم «گیلانه» ساخته مشترک رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب و نقش‌آفرینی‌های دیگر بازیگرانی چون باران کوثری، ژاله صامتی، نیره فراهانی و شاهرخ فروتنیان در اکران سینماها نزدیک به ۱۷۵ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما کشاند و رتبه بیست و هفتم جدول پربیننده‌ترین‌های سال به «گیلانه» رسید.

چهره‌ها از نمای فیلیموشات

سیمرغ دوم بهرام رادان برای فیلمی که دیده نشد

«تقاطع» ساخته متفاوت و موفق ابوالحسن داودی با حضور پرشمار بازیگرانی چون بهرام رادان، فاطمه معتمدآریا، باران کوثری، بیژن امکانیان، سروش صحت، خاطره اسدی، محسن قاضی مرادی و… بیست و ششم مهر سال ۱۳۸۵ در سینماها به نمایش درآمد و با رقمی حدود ۴۴۰ هزار بیننده در رده پانزدهم جدول پرمخاطب ترین‌های سال قرار گرفت.

در بهمن ماه سال ۱۳۸۵ و در بیست پنجمین جشنواره فیلم فجر بهرام رادان برای بازی تحسین‌برانگیزش در فیلم «سنتوری» بار دیگر برای ایفای نقش یک معتاد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد اصلی جشنواره را از آن خود کرد. در سال ۱۳۸۶ و سه روز مانده به اکران «سنتوری» با حضور گلشیفته فراهانی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مائده طهماسبی، نادر سلیمانی، حسن پورشیرازی و صدرالدین حجازی، فیلم داریوش مهرجویی به محاق توقیف رفت و هیچگاه رنگ پرده را ندید. «سنتوری» پس از ۴ سال به شبکه نمایش خانگی آمد و با استقبال بی‌سابقه روبه‌رو شد.

در سال ۱۳۸۶ دو فیلم با بازی رادان به روی پرده‌های سینما آمدند: «خون بازی» ساخته مشترک رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب و نقش‌آفرینی افتخاری و کوتاه بهرام رادان در کنار باران کوثری، بیتا فرهی و مسعود رایگان و همچنین فیلم «چهار انگشتی» که رادان در دو نقش و چهار گریم متفاوت حضور داشت. «چهار انگشتی» ساخته سعید سهیلی و بازی دیگر بازیگرانی چون اندیشه فولادوند، لیلا اوتادی، جمشید هاشم پور، طناز طباطبانی و… حدود ۱۵۰ هزار مخاطب روانه سالن‌های سینما کرد و در رتبه بیست و سوم جدول پر تماشاگران فیلم‌های سال ایستاد.

بهرام رادان و ترانه علیدوستی در فیلم کنعان

انتخاب فیلم‌های باکلاس!

نقش‌آفرینی متفاوت رادان با شمایلی جدید و نگاهی نافذ در فیلم «کنعان» همچنان او را محبوب تماشاگران نگه داشت. جدیدترین ساخته مانی حقیقی با فیلمنامه‌ای از خودش همراه با اصغر فرهادی و بازی درجه یک و معرکه ترانه علیدوستی، محمدرضا فروتن و افسانه بایگان از «کنعان» یک فیلم ماندگار ساخت. عید فطر سال ۱۳۸۷ فیلم مانی حقیقی روی پرده سینماها رفت و بیش از ۵۲۰ هزار مخاطب را به سالن‌های نمایش دهنده کشاند و رتبه دهم جدول پرتماشاگرترین‌های سال را برای این فیلم به ارمغان آورد.

بهرام رادان در سال ۱۳۸۸ دو فیلم از دو کارگردان کاربلد و مطرح سینمای ایران را بر پرده سینماها داشت: «تردید» (واروژ کریم مسیحی) و «بی‌پولی» (حمید نعمت الله).

دو فیلم و دو بازی به شدت متفاوت از هم باعث شد تا بار دیگر رادان در مرکز توجه باشد؛ «تردید» در جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر و در حضور «درباره الی…» سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلمنام اقتباسی و بهترین فیلم اول و دوم را از آن خود کرد و «بی‌پولی» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن اصلی را برای لیلا حاتمی و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را برای نعت الله و هادی مقدم دوست به ارمغان آورد.

«بی پولی» با نقش آفرینی تحسین برانگیز لیلا حاتمی و حضور بازیگرانی چون امیر جعفری، سیامک انصاری، بابک حمیدیان، حبیب رضایی، علی سلیمانی، جلال پیشواییان و نادر فلاح اما در گیشه گلیم خود را از آب بیرون کشید و با حدود ۴۶۵ هزار تماشاگر در رده دوازدهم جدول پربیننده‌ترین فیلم‌های سال ایستاد.

«تردید» هم با اینکه حضور ترانه علیدوستی، حامد کمیلی، محمد مطیع، علیرضا شجاع نوری، فرخ نعمتی و مهتاب کرامتی را با خود داشت نزدیک به ۱۱۲ هزار تماشاگر را به سالن‌های سینما کشاند.

 

حضور بهرام رادان در فیلم‌های عظیم

رادان در سال ۱۳۸۹ با دو فیلم بر پرده نقره‌ای سینماها حضور داشت. او در فیلمی با نام «آدمکش» نقش آفرینی کرد و در فیلم دیگری نقش آدمکش را بر عهده داشت: «کارناوال مرگ»!

«کارناوال مرگ» ساخته حبیب‌الله کاسه ساز و با حضور فرامرز قریبیان، الناز شاکردوست، فرهاد قائمیان و… پس از چهار سال کش و قوس در سینماها به نمایش درآمد و با وجود سوژه و داستان جذاب و غافلگیرکننده در گیشه موفق نبود. تنها ۴۵ هزار نفر از فیلم دیدن کردند و رتبه سی و نهم جدول پرتماشاگرترین‌های سال به «کارناوال مرگ» تعلق گرفت.

«آدمکش» ساخته رضا کریمی که هم تنها تجربه رویارویی بهرام رادان با حامد بهداد بود و هم مهتاب کرامتی، افسانه بایگان و لیلا اوتادی را در گروه بازیگران خود می‌دید، تنها حدود ۲۰۰ هزار نفر به دیدن فیلم رفتند و «آدمکش» در رده نوزدهم جدول پربیننده‌ترین‌های سال قرار گرفت.

بهرام رادان در فیلم راه آبی ابریشم

اما رادان از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ را به نقش‌آفرینی در یک پروژه بزرگ اختصاص داد: «راه آبی ابریشم» ساخته محمد بزرگ‌نیا. فیلمی پرخرج و پر هزینه و پربازیگر. از عزت‌الله انتظامی، داریوش ارجمند و رضا کیانیان تا پگاه آهنگرانی و پیام دهکری و بهرام رادان. اما فیلم در گیشه به شدت شکست خورد و با جذب تنها ۱۲۰ هزار بیننده رده بیست و دوم جدول پرتماشاگرترین‌های سال را به خود اختصاص داد.

رادان در سال ۱۳۸۹ برای اولین بار در فیلمی از تهمینه میلانی هم حضور پیدا کرد و در کنار السا فیروزآذر، دانیال عبادی، آناهیتا نعمتی و همایون ارشادی نتوانست مخاطبان بیشماری را به سینما بکشاند و حدود ۱۸۰ هزار نفر فقط از فیلم دیدن کردند و رتبه پانزدهم جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال به فیلم تهمینه میلانی رسید.

 

بازگشت به صدر جدول فروش

بهرام رادان از سال ۱۳۸۸ و به مدت ۴ سال درگیر بازی غیرمستقیم در انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» ساخته بهرام عظیمی بود. در این انیمیشن از حضور غیرمستقیم بازیگرانی چون مهران مدیری، هدیه تهرانی، محمدرضا شریفی نیا، گوهر خیراندیش، حبیب رضایی، مهتاب نصیرپور، حسام نواب صفوی و…استفاده شده و نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از فیلم دیدن کردند و البته رده سوم جدول پربیننده‌ترین‌های سال به فیلم بهرام عظیمی رسید.

با توجه به قسمت اول «آتش بس» که در اکران عمومی بسیار موفق شد از شماره دوم این فیلم هم استقبال خوبی به عمل آمد؛ دومین همکاری رادان و تهمینه میلانی با حضور میترا حجار، گوهر خیراندیش، مهرانه مهین‌ترابی و پژمان جمشیدی بیش از ۸۷۰ هزار بیننده داشت و رتبه سوم جدول پرتماشاگرترین‌های سال ۱۳۹۳ به «آتش بس۲» تعلق گرفت.

بهرام رادان در سال ۱۳۹۴ سه فیلم روی پرده سینما داشت که دوتای آن‌ها برخلاف انتظار در گیشه شکست خوردند: «نقش نگار» ساخته علی عطشانی با وجود تبلیغات فراوان روی حضور ناصر ملک مطیعی پس از سال‌ها در سینمای ایران و بازی آتیلا پسیانی و گوهر خیراندیش حتی ۵۰ هزار نفر هم بیننده نداشت. البته زمان بد اکران هم دلیل دیگری برعدم استقبال از فیلم می‌توانست باشد.

فیلم «حکایت عاشقی» هم با موضوع عاشقانه‌اش نتوانست درخشد. هرچند که غیر از رادان بازیگر شناخته شده دیگری در گروه بازیگران فیلم به چشم نمی‌خورد. ۱۶ هزار بیننده به دیدن فیلم رفتند و رتبه چهل و نهم جدول پرمخاطب ترین‌های سال به فیلم احمد رمضان زاده رسید.

تنها موفقیت نصفه و نیمه رادان در گیشه این سال به حضور در فیلم پربازیگر و خوش ساخت «عصر یخبندان» ساخته مصطفی کیایی برمی گردد. مهتاب کرامتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، آناهیتا نعمتی، مینا ساداتی، فرهاد اصلانی و ژاله صامتی با حضور در گروه بازیگران فیلم توانستند نزدیک به ۴۰۰ هزار بیننده را به سالن‌های نمایش‌دهنده بکشانند و رتبه یازدهم جدول پربیننده‌ترین‌های سال را برای «عصر یخبندان» ثبت کنند.

ثبت دومین فیلم پرمخاطب در کارنامه بهرام رادان

بهرام رادان و پژمان بازغی در فیلم بارکددومین همکاری بهرام رادان با مصطفی کیایی با نام «بارکد» در کنار بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، محسن کیایی، بهاره کیان افشار، پژمان بازغی و رضا کیانیان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماشاگر را روانه سالن‌های سینما کرد و رده پنجم جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم «بارکد» رسید که پس از «شور عشق» دومین اثر پرتماشاگر رادان در کارنامه سینمایی‌اش به حساب می‌آید.

فیلم «زادبوم» ساخته ابوالحسن داودی که در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ ساخته شده بود و حتی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه (ابوالحسن داودی و فرید مصطفوی) و بهترین موسیقی متن (کارن همایونفر) را از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حضور فیلم‌هایی چون «درباره الی…» و «تردید» را به دست آورده بود پس از ۹ سال به اکران عمومی رسید و با وجود حضور عزت الله انتظامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، پگاه آهنگرانی در گیشه شکست خورد و نزدیک به ۶۰ هزار نفر فقط به دیدن فیلم رفتند.

بازی رادان در فیلم «زرد» که در سال ۱۳۹۶ به روی پرده رفت و دیگر بازیگرانی چون ساره بیات، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان افشار، شهرام حقیقت دوست و آناهیتا درگاهی در آن بازی کرده بودند منجر به جذب حدود ۶۰۰ هزار تماشاگر به سالن‌های سینما شد و فیلم در رده نهم جدول پربیننده ترین‌های سال قرار گرفت.

ریسک حضور در پروژه خارجی

بهرام رادان در فیلم ایده اصلیاکران فیلمی با محوریت سقوط ساختمان پلاسکو در گیشه نتوانست تماشاگران زیادی را به سالن‌های سینما بکشاند. فیلم «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی و سومین همکاری مشترک او با بهرام رادان با توجه به هزینه بسیار زیاد ساخت و نقش‌آفرینی بازیگرانی چون محسن کیایی، سحر دولتشاهی، ماهور الوند، رعنا آزادی‌ور، مسعود کرامتی، مهدی پاکدل و سعید چنگیزیان، نتوانست در گیشه موفق باشد. نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر به دیدن فیلم رفتند و رتبه ناامیدکننده بیست و دوم جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال به فیلم مصطفی کیایی رسید.

فیلم «پولاریس» ساخته سودابه مرادیان که در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) در لس‌آنجلس و سیاتل فیلمبرداری شده در سال ۱۳۹۷ در گروه هنر و تجربه اکران شد. منهای بهرام رادان و رویا تیموریان، دیگر بازیگران فیلم، خارجی بودند و تنها کمی بیش از ۲ هزار نفر بیننده به دیدن آن رفتند و در گروه هنر و تجربه رتبه چهاردهم جدول پرمخاطب‌ترین‌ها به فیلم «پولاریس» تعلق گرفت.

منهای فیلم «ایده اصلی» که از داستانی جذاب و پر از غافلگیری‌های فراوان برخوردار بود و بازیگرانی چون بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی و مهرداد صدیقیان در آن ایفای نقش می‌کردند، دیگر آثار اکران شده با بازی رادان طی سه سال اخیر در گیشه شکست خوردند: «سونامی» ساخته میلاد صدرعاملی، «آشفته‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی و «گربه سیاه» اولین ساخته کریم امینی که مجموع تعداد بیننده‌های هر سه فیلم کمی بیش از ۱۷۰ هزار نفر می‌شد. دو فیلم اول در سال ۱۳۹۸ و فیلم آخر در سال ۱۴۰۰ و البته در شرایط پاندمی کرونا در سینماهای ایران به روی پرده رفتند.

«ایده اصلی» دومین ساخته آزیتا موگویی در سال ۱۳۹۸ به روی پرده رفت و موفق شد نزدیک به ۳۴۰ هزار تماشاگر را به سالن‌های سینما بکشاند و البته با این حال رتبه‌ای بهتر از بیست و یکم در جدول پربیننده‌های سال نصیبش نشد. البته ناگفته نماند، اولین ساخته آزیتا موگویی با نام «تراژدی» و باز هم با حضور بهرام رادان و چهره‌هایی چون مهدی هاشمی، حسین یاری، رویا نونهالی، پانته‌آ بهرام، پیام دهکردی و امید روحانی در سال ۱۳۹۳ در سینماهای ایران اکران شده بود و البته گیشه موفقی نداشت. تنها ۶۵ هزار تماشاگر به دیدن فیلم رفتند و رتبه سی و دوم جدول پرتماشاگرترین فیلم‌های سال به «تراژدی» رسید.

 

انتخاب راه تهیه‌کنندگی

بهرام رادان در سال ۱۳۹۹ در «ابلق» ساخته نرگس آبیار بازی کرد. فیلمی که در راستای جنبش «من هم» ساخته شد و با وجود اینکه در جشنواره سی و نهم فیلم فجر مخالفان و موافقان زیادی داشت، پیش‌بینی می‌شود با نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز بازیگرانی چون الناز شاکردوست و هوتن شکیبا با استقبال خوبی در اکران عمومی روبه‌رو شود.

بهرام رادان در سال ۱۴۰۰ دو فیلم سینمایی تهیه کرد: «گربه سیاه» (کریم امینی) و «علف‌زار» (کاظم دانشی). «گربه سیاه» در گیشه آنچنان که باید موفق نبود اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به موضوع ملتهب فیلم «علف‌زار» و حضور بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین‌پرداز، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی و…، استقبال خوبی از فیلم در اکران عمومی صورت گیرد.

نمودار آمار مخاطبان فیلم‌های بهرام رادان

جالب است بدانید

  • بهرام رادان این شانس را داشت که بدون پشتوانه بازی در تئاتر و تلویزیون، از همان اولین حضور سینمایی‌اش در نقش اصلی ظاهر شود و طی ۲ دهه فعالیت در بیش از ۸۰ درصد آثار کارنامه سینمایی‌اش نقش اصلی را عهده‌دار بوده است.
  • «تردید» یکبار در سال ۱۳۸۶ و با نقش‌آفرینی محمدرضا فروتن در کنار بهرام رادان با موهای بلند کلید خورد و تا ۲۰ درصد کار هم جلو رفت اما به یکباره فیلمبرداری فیلم به دلیل بیماری کارگردان متوقف شد. یک سال بعد، شرایط ساخت فیلم دوباره مهیا شد و با دو تغییر در گروه بازیگران (حامد کمیلی به جای محمدرضا فروتن و آتش گرگانی به جای بیتا فرهی) و رادان با موهای کوتاه کرده در فیلمی از واروژ کریم مسیحی ظاهر شد.
  • بهرام رادان تا به حال موفق به کسب ۲ سیمرغ بلورین از دوره‌های مختلف برگزاری جشنواره فیلم فجر شده که هر دو را برای بازی در نقش یک معتاد به دست آورده است!

 

جدول تعداد تماشاگران آثار بهرام رادان به ترتیب سال اکران

نام فیلم سال ساخت سال اکران تاریخ اکران تعداد تماشاگران رتبه
شور عشق ۱۳۷۸ ۱۳۷۹ ۲۲ شهریور ۱,۸۶۱,۹۵۴ ۳
آواز قو ۱۳۷۹ ۱۳۸۰ ۷ شهریور ۱,۴۱۷,۳۶۴ ۲
آبی ۱۳۷۹ ۱۳۸۱ نیمه اول سال ۷۳۷,۳۰۷ ۹
ساقی ۱۳۸۰ ۱۳۸۱ نیمه دوم سال ۱۹۹,۳۴۴ ۲۲
رز زرد ۱۳۸۰ ۱۳۸۱ ۱۴ آذر ۷۰۱,۷۳۵ ۱۰
عطش ۱۳۸۱ ۱۳۸۲ ۲۸ خرداد ۴۵۸,۷۳۴ ۷
سربازهای جمعه ۱۳۸۲ ۱۳۸۳ ۸ مرداد ۳۲۱,۵۰۳ ۱۳
شمعی در باد ۱۳۸۲ ۱۳۸۳ ۲۸ مرداد ۹۹۰,۵۲۶ ۷
گاوخونی ۱۳۸۲ ۱۳۸۳ ۱۸ شهریور ۲۹,۲۹۳ ۴۲
گیلانه ۱۳۸۳ ۱۳۸۴ ۱۳ مهر ۱۷۴,۰۶۳ ۲۷
رستگاری در هشت و بیست دقیقه ۱۳۸۳ ۱۳۸۴ ۲۲ تیر ۲۳۴,۰۷۰ ۲۱
ازدواج صورتی ۱۳۸۳ ۱۳۸۴ نوروز ۲۱۰,۷۶۰ ۲۴
حکم ۱۳۸۳ ۱۳۸۴ ۱۶ آذر ۳۸۹,۰۱۰ ۱۴
تقاطع ۱۳۸۴ ۱۳۸۵ ۲۶ مهر ۴۳۶,۶۲۲ ۱۵
خون بازی ۱۳۸۵ ۱۳۸۶ نوروز ۲۸۰,۰۱۲ ۱۵
چهار انگشتی ۱۳۸۵ ۱۳۸۶ ۱۴ آذر ۱۴۷,۳۸۷ ۲۳
کنعان ۱۳۸۶ ۱۳۸۷ ۱۰ مهر – عید فطر ۵۲۱,۰۵۹ ۱۰
بی پولی ۱۳۸۷ ۱۳۸۸ ۲۵ شهریور ۴۶۵,۹۰۳ ۱۲
تردید ۱۳۸۷ ۱۳۸۸ ۲۵ شهریور ۱۱۱,۹۰۵ ۲۷
کارناوال مرگ ۱۳۸۵ ۱۳۸۹ ۱۱ شهریور ۴۵,۹۷۹ ۳۹
آدم کش ۱۳۸۸ ۱۳۸۹ اول دی ۲۰۲,۶۶۹ ۱۹
راه آبی ابریشم ۱۳۸۸ ۱۳۹۰ ۲۷ مهر ۱۲۱,۱۳۳ ۲۲
یکی از ما دو نفر ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ نوروز ۱۷۷,۱۹۶ ۱۵
پل چوبی ۱۳۹۰ ۱۳۹۲ ۶ شهریور ۲۸۰,۸۸۶ ۹
تهران ۱۵۰۰ ۱۳۸۸ ۱۳۹۲ نوروز ۳۹۶,۴۲۷ ۳
تراژدی ۱۳۹۲ ۱۳۹۳ ۱۲ آذر ۶۵,۶۸۴ ۳۲
آتش بس ۲ ۱۳۹۲ ۱۳۹۳ ۲۶ شهریور ۸۷۰,۶۸۹ ۳
نقش نگار ۱۳۹۲ ۱۳۹۴ ۲۳ دی ۴۶,۸۵۷ ۳۶
عصر یخبندان ۱۳۹۳ ۱۳۹۴ ۳ تیر ۳۸۱,۷۴۵ ۱۱
حکایت عاشقی ۱۳۹۳ ۱۳۹۴ ۲۵ آذر ۱۶,۵۱۸ ۴۹
بارکد ۱۳۹۴ ۱۳۹۵ ۱۹ خرداد ۱,۷۱۱,۰۹۹ ۵
زادبوم ۱۳۸۷ ۱۳۹۶ ۱۸ مرداد ۵۹,۱۳۵ ۴۵
زرد ۱۳۹۵ ۱۳۹۶ ۱۲ مهر ۵۸۵,۹۹۱ ۹
پولاریس ۱۳۹۴ ۱۳۹۷ هنر و تجربه ۲,۱۲۲ ۱۴
چهارراه استانبول ۱۳۹۶ ۱۳۹۷ ۱۲ اردیبهشت ۳۴۶,۶۲۲ ۲۲
آشفته گی ۱۳۹۷ ۱۳۹۸ ۲۷ آذر ۵۱,۵۵۰ ۴۵
سونامی ۱۳۹۷ ۱۳۹۸ ۴ دی ۲۹,۸۹۵ ۵۰
ایده اصلی ۱۳۹۷ ۱۳۹۸ ۱۶ مرداد ۳۳۷,۰۴۴ ۲۱
گربه سیاه ۱۳۹۸ ۱۴۰۰ ۲۴ آذر ۹۰,۰۰۰ ۱۰
سنتوری ۱۳۸۵ شبکه نمایش خانگی
      میانگین تماشاگر ۳۹۷,۶۳۶  

جدول ده فیلم پرتماشاگر بهرام رادان

  نام فیلم سال ساخت سال اکران تاریخ اکران تعداد تماشاگران رتبه
۱ شور عشق ۱۳۷۸ ۱۳۷۹ ۲۲ شهریور ۱,۸۶۱,۹۵۴ ۳
۲ بارکد ۱۳۹۴ ۱۳۹۵ ۱۹ خرداد ۱,۷۱۱,۰۹۹ ۵
۳ آواز قو ۱۳۷۹ ۱۳۸۰ ۷ شهریور ۱,۴۱۷,۳۶۴ ۲
۴ شمعی در باد ۱۳۸۲ ۱۳۸۳ ۲۸ مرداد ۹۹۰,۵۲۶ ۷
۵ آتش بس ۲ ۱۳۹۲ ۱۳۹۳ ۲۶ شهریور ۸۷۰,۶۸۹ ۳
۶ آبی ۱۳۷۹ ۱۳۸۱ نیمه اول سال ۷۳۷,۳۰۷ ۹
۷ رز زرد ۱۳۸۰ ۱۳۸۱ ۱۴ آذر ۷۰۱,۷۳۵ ۱۰
۸ زرد ۱۳۹۵ ۱۳۹۶ ۱۲ مهر ۵۸۵,۹۹۱ ۹
۹ کنعان ۱۳۸۶ ۱۳۸۷ ۱۰ مهر – عید فطر ۵۲۱,۰۵۹ ۱۰
۱۰ بی پولی ۱۳۸۷ ۱۳۸۸ ۲۵ شهریور ۴۶۵,۹۰۳ ۱۲

تماشای آنلاین فیلم‌های بهرام رادان

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 نظر
  1. ارین محمودی می‌نویسد

    سلام فیلیموی عزیزآیا این تیزرمرموزبهرام رادن فیلم یابرنامه؟

  2. پرنیان می‌نویسد

    سلطان قلبها عاشقتیم😍😍😍👌👌👌❤❤❤❤

fosil