باور می‌کنید؟ آرنولد شوارتزنگر در یک سریال کمدی اکشن

معرفی و نقد سریال نابود شده FUBAR

اگرچه این شمایل سینمای اکشن پیش از این در سریال‌های تلویزیونی دیده شده است، اما نابود شده FUBAR اولین سریال تلویزیونی است که او در آن نقش اصلی را به عهده دارد. چه از طرفداران فیلم‌های اکشن باشید و چه نباشید، احتمالا با این بدنساز حرفه‌ای که به یک ستاره پرفروش تبدیل شد و به عنوان فرماندار سابق کالیفرنیا نیز شناخته می‌شود، آشنا هستید. کارنامه حرفه‌ای آرنولد به عنوان یک بازیگر گویای همه چیز است؛ بازیگری که در کارنامه‌اش آثار کلاسیکی مانند کماندو Commando، غارتگر Predator، دروغ‌های حقیقی True Lies و البته فرانچایز محبوب نابودگر Terminator که از سال ۱۹۸۴ شروع شد، دیده می‌شود. در سریال کاملا جدید جاسوسی و ماجراجویی نابود شده، ما شاهد بازگشت این ستاره افسانه‌ای به دنیای اکشن کمدی هستیم.

خلاصه داستان سریال نابود شده

خلاصه داستان سریال نابود شده FUBAR اینطوری است؛ یک مامور سیا در آستانه بازنشستگی یک راز خانوادگی را کشف می‌کند و همچنین مجبور می‌شود که برای آخرین ماموریت خود یکبار دیگر به میدان بازگردد. این سریال که به پویایی جهان‌شمول خانواده می‌پردازد در پس‌زمینه‌ای از فضای جاسوسی، اکشن و طنز داستان خود را روایت می‌کند. اما راز مورد اشاره این است که لوک (آرنولد) و دخترش اما (مونیکا باربارو)، هر دو مخفیانه و بدون اطلاع یک‌دیگر سال‌ها است که از ماموران سیاه هستند. هنگامی که هر دو حقیقت را می‌فهمند متوجه می‌شوند که هیچ چیز از یک‌دیگر نمی‌دانند، زیرا کل رابطه آن‌ها یک دروغ بزرگ بوده است. در پی این کشف بزرگ، این دو مجبور می‌شوند که به عنوان همدست با یک‌دیگر کار کنند و در این حین به شناختی از هم می‌رسند.

۱۵ حقیقت جذاب درباره زندگی آرنولد شوارتزنگر

خلاصه داستان ذکر شده ما را بلافاصله به یاد یکی از فیلم‌های مطرح آرنولد یعنی دروغ‌های حقیقی می‌اندازد. در آن فیلم نیز شوارتزنگر نقش یک مامور دولتی را بازی می‌کرد که حرفه واقعی خود به عنوان یک مامور مخفی را از بقیه اعضای خانواده‌اش پنهان نگه داشته بود. او تنها زمانی که به خیانت همسرش (جیمی لی کرتیس) مشکوک می‌شود و می‌فهمد که خانواده‌اش درگیر یک توطئه تروریستی شده‌اند، پنهان کاری خود را کنار می‌گذارد. بطور کلی فضا و طرح داستانی نابود شده خیلی شبیه دروغ‌های واقعی بنظر می‌رسد، اما در اینجا پیچش داستانی زمانی اتفاق می‌افتد که می‌فهمیم دختر لوک نیز یک جاسوس است و آن را از خانواده‌اش مخفی نگه داشته است. در نتیجه، درگیری این دو با ماموریت مشترکشان به عنوان استعاره‌ای از رابطه واقعی آن‌ها عمل می‌کند.

سریال نابود شده

بازیگران و عوامل سریال نابود شده FUBAR

همانطور که گفتیم آرنولد شوارتزنگر در نقش لوک برونر ستاره اصلی نابود شده است. بازیگران مکمل بسیار جذابی نیز در این ماجراجویی ۸ قسمتی آرنولد را همراهی می‌کنند که در راس آن‌ها مونیکا باربارو قرار دارد. باربارو که با نقش شخصیت ستوان فینیکس در تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) شناخته می‌شود نقش دختر آرنولد اما برونر را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این دو می‌توان به گروهی از بازیگران کمدی متنوع مانند فورچون فیمستر، اندی باکلی و جی باروشل، اشاره کرد. گابریل لونا، تراویس ون وینکل، فابیانا اودنیو، باربارا ایو هریس، دون باستیک، اسکات تامپسون، آدام پالی و تام آرنولد، از دیگر بازیگران این سریال هستند.

عوامل سازنده سریال نابود شده

خالق نابود شده نیک سانتورا است که تجربه قابل توجهی در توسعه‌ داستان‌های اکشن برای تلویزیون دارد. سانتورا کار خود را به عنوان فیلمنامه‌نویس با سوپرانوز (The Sopranos) شروع کرد و از آن زمان در نگارش فیلمنامه‌های سریال‌هایی مانند فرار از زندان (Prison Break)، اسکورپیون (Scorpion)، خطرناک‌ترین بازی (Most Dangerous Game) و این اواخر ریچر (Reacher)، مشارکت داشته است. فیل آبراهام، هالی دیل، استیون ای. آدلسون و استیون سرجیک، هر کدام دو قسمت کارگردانی کرده‌اند. سانتورا، آبراهام و شوراتزنگر همگی از تهیه‌کنندگان سریال هستند. تونی مورالس آهنگسازی سریال را انجام داده است و کالین هولت و کریگ روبلسکی آن را فیلمبرداری کرده‌اند. جی. جی. گایگر، سانگ هان، آنتونی میلر و اریک سیبرن، تدوینگران آن هستند.

 

نابود شده را از فیلیمو ببینید

نابود شده از پنجشنبه ۲۵ مه با پخش هر ۸ قسمت خود از طریق نتفلیکس برای تماشا در دسترس قرار گرفته است. شما نیز می‌توانید این سریال را از طریق فیلیمو بطور اختصاصی تماشا کنید.

دانلود سریال نابود شده در فیلیمو

نقد و بررسی سریال نابود شده آرنولد شوارتزنگر

دیسایدر | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

جوئل کلر | نیک سانتورا به عنوان خالق و تهیه‌کننده اجرایی نابود شده که احتمالا بیش‌تر بخاطر سریال‌های اکشنی مانند اسکورپیون و ریچر شناخته می‌شود، بر جنبه اکشن سریال تسلط خوبی دارد. اما شاید با دیدن اینکه قسمت اول چقدر خنده‌دار است، شگفت‌زده می‌شوید. و جالب‌تر اینکه یکی از بامزه‌ترین بخش‌های این قسمت آرنولد است.  ما می‌دانیم که او در ارائه این نوع کمدی اکشن تلویزیونی کاملا استعداد دارد، زیرا او بارها این کار را در صفحه نمایش بزرگ انجام داده است. اما آنچه که که کمی تعجب‌آور بنظر می‌رسد این است که عنصر خانوادگی سریال واقعا حتی بر وجه اکشن آن غلبه می‌کند.

کلایدر | امتیاز: ۶۷ از ۱۰۰

نیت ریچارد | قسمت‌هایی که سریال بیش‌تر روی لوک، اما و تیم سی‌آی‌ای آن‌ها در ماموریت‌های خطرناک تمرکز می‌کنند، زمان‌هایی هستند که سریال در بهترین حالت خود قرار دارد. میلان کارتر، فورچون فیمستر و تراویس ون وینکل، در ارائه لحظات کمیک عملکردی موثر دارند. از سویی دیگر، بدون آنکه بخواهیم داستان را لو بدهیم، قسمت‌هایی هستند که سعی می‌کنند به موضوعات بالغانه‌تری بپردازند. قسمت‌هایی آنقدر نامناسب و آنچنان رو و آشکار که هیچ احساسی برنمی‌انگیزانند. در واقع، همین پیرنگ‌های فرعی هستند که باعث می‌شوند سریال تمرکز خود را بر روی برخی خطوط داستانی جذاب‌تر از دست بدهد. به عنوان نمونه می‌توان به شخصیت بورو پالونیا اشاره کرد که به عنوان یک شخصیت شرور جذاب با طبیعتی غیرقابل پیش‌بینی معرفی می‌شود که در میانه‌‌های سریال و قبل از اینکه دوباره به او برگردیم تقریبا به فراموشی سپرده می‌شود.

این بدین معنی نیست که نابود شده سریال بدی است اما به وضوح بین اینکه چیزی شبیه جک رایان (Jack Ryan)، یک کمدی محل کار در سیا و یا یک درام خانوادگی باشد، سردرگم بنظر می‌رسد. در نهایت این بازیگران هستند که سریال را پیش می‌برند و آن را به نتیجه می‌رسانند، حتی زمانیکه که هیچ چیز آنطور که باید باشد نیست. شوارتزنگر کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد. در حالیکه شاید پیش خود بگویید او فقط خودش را بازی می‌کند و یا کاری که در پلیس کودکستان (Kindergarten Cop) انجام داده بود را تکرار می‌کند، اما نمی‌توانید استدلال کنید که بازی او موثر نیست. کاریزمای شوارتزنگر بسیار گیرا است و او مانند همتای معاصرش دوئین جانسون می‌تواند تقریبا با هر کسی که کنارش قرار می‌گیرد، شیمی داشته باشد.

We Got This Covered | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

اسکات کمبل | اگر شخص دیگری غیر از شوراتزنگر نقش اصلی را بازی می کرد، نابود شده در معرض خطر یک شکست تمام عیار قرار می‌گرفت. …در اینجا هم اکشن هم کمدی و هم آرنولد را داریم. این سه مولفه تمام چیزی است که برای فروش و بازاریابی نابود شده به مخاطبان انبوه نیاز است، اما دو مورد اول به هیچوجه از لحاظ اهمیت با سومی برابر نیستند. البته خیالتان راحت آرنولد همچنان به هدف می‌زند، اما اگر به بقیه اجزای سریال به اندازه شخصیت اصلی جذاب آن اهمیت داده می‌شد، نتیجه برای کل سریال سودمند بود.

سریال نابود شده

راجر ایبرت | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

برایان تالریکو | نابود شده سریالی است که مدام بنظر می‌رسد باید موفق باشد. بهرحال ایده استفاده از سوپر استار دهه ۸۰، آرنولد شوارتزنگر که پرسونای اکشن خود را در یک سریال استریم بازنمایی می‌کند، پتانسیل زیادی دارد. مثل این می‌ماند که کسی ببیند سی‌بی‌اس دارد دروغ‌های واقعی را به یک سریال تلویزیونی تبدیل می‌کند و تصمیم بگیرد با سریالی به نسخه اصلی بازگردد. در اینجا یکبار دیگر آرنولد نقش مردی را بازی می‌کند که زندگی‌اش بین یک جاسوس حرفه‌ای بودن و مرد خانواده بودن دو شقه شده است. حتی در آخر فصل شاید حضور کوتاه یکی از همبازی‌های او در آن فیلم هستیم! اما اگر بنظر می‌رسد که نابود شده از جیمز کامرون (کارگردان فیلم اصلی دروغ‌های حقیقی) الگو برداری می‌کند، این کار را به گونه‌ای انجام نمی‌دهد که به اندازه کافی هوشمندانه یا سرگرم‌کننده باشد. در بهترین اپیزودهای فصل به اندازه کافی لحظات هیجان‌انگیز و اکشن به سبک فیلم‌های بی‌مووی وجود دارد تا مخاطبان را پای خود نگه دارد، در حالیکه سریال در مجموع از فقدان ایده‌های جدید یا تمایل به تکرار همان ترفندهای آشنا رنج می‌برد.

سن فرانسیسکو کرونیکل | امتیاز: ۲۵ از ۱۰۰

میک لاسال | این یک سریال احمقانه و ناخوشایند است که با شوخی‌های بی‌مزه به موضوعات ناخوشایند و ترسناک می‌پردازد. سریال به شکل بی‌رحمانه‌ای کشته شدن آدم‌های زیادی را نشان می‌دهد و بعد در موقعیت‌هایی دیگر لحنی احساساتی به خود می‌گیرد. مجموعه‌ای از شخصیت‌های تخت و یک بعدی را نشان می‌دهد و سپس فرض را بر این می‌گذارد ما عمیقا به آن‌ها اهمیت می‌دهیم، در حالیکه هیچ اهمیتی برای آن‌ها قائل نیستیم. …نابود شده پرتلاطم و غافلگیرکننده نیست. حتی برای اینکه دیوانه‌وار باشد به اندازه کافی احمقانه نیست. این سریال فقط به اندازه‌ای احمقانه است که یک آشفتگی کامل و رخوت‌انگیز باشد.

نقد سیامک رحمانی بر سریال FUBAR

امتیازهای سریال آرنولد

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۶.۵ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۳.۲ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۵۱ درصد بر اساس ۴۹ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۷۰ درصد
منتقدان متاکریتیک ۴۸ درصد براساس ۲۴ نقد

مصاحبه با آرنولد شوارتزنگر درباره FUBAR

  • دیوید الیسون -تهیه‌کننده اجرایی- با ایده یک سریال تلویزیونی سراغ من آمد. من گفتم:«این باید همان داستانی باشد که بتوانم در آن از همه جنبه‌ها و استعدادهایم استفاده کنم. باید سرگرم کننده، پر از اکشن و دلچسب باشد. ما نباید سعی کنیم سن من را دور بزنیم، بلکه باید مطابق با آن پیش برویم». او ایده انجام دادن کاری به سبک دروغ‌های حقیقی را مطرح کرد. هر کجا که می‌رفتم مردم از من می‌پرسیدند که چه زمانی قرار است یک کمدی اکشن بزرگ دیگر مانند دروغ‌های واقعی را بازی کنم.خب، چیزی که می‌خواستید اکنون اینجاست!
  • [مونیکا باربارو] یک بازیگر زن شگفت‌انگیز است. گاهی روزهای عذاب‌آوری در هنگام فیلمبرداری داشتیم. سرمای یخبندان بود و ما شب‌ها کار می‌کردیم و او مجبور بود لباس نازکی بپوشد، اما هرگز شکایتی نداشت. او یک بازیگر جدی است که می‌خواهد تمام راه‌های ممکن را در حرفه‌اش طی کند. زیرا او علاقه‌مند است سخت کار کند و به خودش ایمان دارد و انرژی فوق‌العاده‌ای با خود می‌آورد که به شما نیز شور و انرژی می‌بخشد، – چرا که بازیگری یک خیابان یک طرفه نیست. در بازیگری واقعا به چنین شریک‌هایی نیاز دارید.
  • دست کم گرفته شده‌ترین نقش من در آخرین قهرمان اکشن بود (Last Action Hero). قبل از اینکه کسی آن را ببیند سلاخی شد! این به معنای واقعی کلمه یک حمله سیاسی بود، زیرا من در کارزار انتخاباتی جرج بوش پدر بودم (ٰرئیس جمهور سابق آمریکا)، اما بیل کلینتون برنده شد. آخرین قهرمان اکشن فوق‌العاده نبود، اما خیلی خوب بود ولی به آن بها داده نشد. اما اکنون مدام مخاطبان بیش‌تری آن را می‌بینند و می‌گویند:«من عاشق این فیلم هستم».

سریال نابود شده

 

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

filimo the north pole