فهرست برترین آثار و نکته‌هایی از زندگی‌اش

بهترین فیلم های اما استون

۱۴ فیلم برتر Emma Stone را اینجا می‌بینید

اما استون از آن دست بازیگران هالیوودی است که ابایی از اینکه در نقش‌های متفاوت بازی کند، ندارد حتی اگر این متفاوت بودن به چهره او هم آسیب برساند. استون که زندگی متفاوت و خارج از فضای مجازی را پیش می‌گیرد و از حاشیه دور است در فیلم‌های متفاوتی درخشیده و همین بهانه‌ای است تا نگاهی بیاندازیم به برترین فیلم‌هایی که او بازی کرده است.

فهرست بهترین فیلم های اما استون به ترتیب زمان انتشار مرتب شده‌اند

فیلم بیچارگان | ۲۰۲۳ | Poor Things

رمان آلاسدیر گری با اقتباسی سوررئالیستی و پرشور، به عنوان یک حماسه استیم‌پانک کثیف به روی پرده می‌آید. این فیلم با بازی بی‌پروای استون (که همچنین تهیه‌کننده مشترک بود) در نقش بلا باکستر، زنی جوان با ذهنی کودکانه و هیچ گونه محدودیت اجتماعی یا جنسی، روایت می‌شود. بلا از قیم دیوانه‌ی علمی خود می‌گریزد تا به همراه یک وکیل فاسد، به سفری برای خودشناسی بپردازد. پرانرژی‌ترین فیلم لانتیموس تا به امروز هیجان‌انگیز، عجیب و بسیار خنده‌دار است و بازی فیزیکی استون که تمام توان خود را به کار می‌گیرد، لذت‌بخش است.

فیلم بیچارگان؛ معرفی، نقد و مصاحبه

فیلم بیچارگان

فیلم سوگلی | ۲۰۱۸ | The Favourite

درباریان پر زرق و برق در دربار ملکه آن (الیویا کلمن برنده اسکار)، در حالی که خانم مارلبورو (راشل وایس) و خواهرزاده فقیر او برای کسب جایگاه برتر در اتاق خواب سلطنتی رقابت می‌کنند، در بازی‌های فریبکارانه‌ای شرکت می‌کنند. کمدی سیاه تاریخی یورگوس لانتیموس بر روی سه زن حیله‌گر و جذاب تمرکز دارد که هر کدام انگیزه‌های خاص خود را برای قدرت و کنترل دارند. استون در نقش آبی‌پوش، خواهرزاده فقیر اما جاه‌طلب، خیره‌کننده است. او با لهجه انگلیسی خود کاملاً آشنا است و در بازی خود که از خوب به بد و دوباره به عقب می‌رود، مهارت زیادی دارد.

این فیلم با بازی استون، کلمن و وایس، یک کمدی سیاه جذاب و پرتنش است که در مورد قدرت، فریب و روابط پیچیده بین زنان است.

دانلود و تماشای آنلاین فیلم سوگلی

فیلم کروئلا | ۲۰۲۱ | Cruella

روند تبدیل شخصیت‌های شرور بزرگ فیلم به شخصیت‌های ضعیف و بی‌خطر (همچنین ببینید: شرور، ملکه شیطان) با داستان منشأ دیگری ادامه دارد، اما استون در نقش یتیمی که سعی دارد در دنیای مد پس از پانک لندن به موفقیت برسد، بازی کامل و تقریباً تراژیک را ارائه می‌دهد. اما تومپسون و لباس‌های جینی بیون با لباس‌های خیره‌کننده، حمایتی پر زرق و برق را ارائه می‌دهند. کاش می‌شد داستانی از زنان طراحی بی‌رحمانه و قدرتمند داشته باشیم بدون اینکه نیازی به پیوند دادن آن به یک اثر فکری موجود باشد.

معرفی و بررسی فیلم کروئلا

دانلود و تماشای فیلم کروئلا

فیلم نبرد دو جنس | ۲۰۱۷ | Battle of the Sexes

در سال ۱۹۷۳، بابی ریکز، مردسالار سرشناس، ادعا می‌کند که می‌تواند بیلی جین کینگ، قهرمان تنیس زنان را در یک مسابقه تنیس شکست دهد. این مسابقه به عنوان نبرد «خوک مردسالار» در برابر «فمینیست پاهای مودار» تبلیغ می‌شود. با این حال، خود مسابقه آنقدر جذاب نیست که کمپین کینگ برای ترویج تنیس زنان یا رابطه همجنسگرایانه‌اش که ممکن است به پایان حرفه‌ای او منجر شود. استون که برای این نقش ۷ کیلوگرم عضله به دست آورده است، انتخابی غیرمنتظره اما کاملاً مناسب برای نقش بیلی جین است.

فیلم نبرد دو جنس

فیلم لالالند | ۲۰۱۶ |  La La Land

سومین همکاری استون و گودینگ، آنها را در نقش یک بازیگر تازه‌کار و نوازنده مشتاق جاز قرار می‌دهد که در حالی که در لس‌آنجلس تلاش می‌کنند به موفقیت برسند، درگیر رابطه‌ای پر فراز و نشیب عاشقانه می‌شوند. هر دو بازیگر با تمام وجود آواز می‌خوانند و می‌رقصند، اما فیلم بیشتر شبیه یک کمدی موزیکال پر سر و صدا مانند «عشق در آخر» است تا یک درام موزیکال ظریف مانند «چهره بامزه». استون جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد، اما این موفقیت منجر به یک اشتباه معروف شد، زمانی که فیلم عاشقانه موسیقی تلخی «لالالند» به اشتباه به عنوان بهترین فیلم اعلام شد.

اما استون و رایان گاسلینگ در فیلم لالالند

فیلم بردمن | ۲۰۱۴ | Birdman

مایکل کیتون در فیلم درام-کمدی آلخاندرو گونسالس اینیاریتو (که به گونه‌ای فیلمبرداری شده است که به نظر می‌رسد یک برداشت واحد باشد) در نقش یک بازیگر از کار افتاده که سعی دارد یک اقتباس از رایموند کارور را در برادوی به صحنه ببرد، درخشان است. استون برای بازی خیره‌کننده خود در نقش دختر او – یک معتاد به مواد مخدر در حال بهبودی که به نطق‌های صادقانه معروف است – اولین نامزدی اسکار خود را دریافت کرد و شات پایانی دشوار فیلم را با مهارت اجرا کرد.

دانلود و تماشای فیلم بردمن

فیلم جادو در مهتاب | ۲۰۱۴ | Magic in the Moonlight

در کمدی رمانتیک وودی آلن که در دهه ۱۹۲۰ در ساحل ریویرای فرانسه می‌گذرد، اما استون نقش یک پیشگو بی‌سواد را بازی می‌کند که نمی‌تواند بین چارلز دیکنز و ویلیام شکسپیر تفاوت قائل شود. کولین فرث سعی می‌کند او را به عنوان یک کلاهبردار رسوا کند، اما به جای آن عاشق او می‌شود. استون در لباس‌های زنان دهه ۲۰ بسیار زیبا به نظر می‌رسد، اما اختلاف سن ۲۸ ساله بین آنها کمی زیاد است.

فیلم جادو در مهتاب

فیلم جوخه گانگستر | ۲۰۱۳ | Gangster Squad

بازیگران توانمند، این تقلید ضعیف از فیلم نابودکنندگان را که در دهه ۱۹۴۰ لس آنجلس می‌گذرد، نمی‌توانند نجات دهند. در این فیلم، اداره پلیس لس آنجلس یک واحد غیررسمی برای مقابله با گانگستر میکی کوهن (با بازی شان پن که انرژی را از هر صحنه‌اش می‌مکد) تشکیل می‌دهد. استون، در نقش یک فاحشه که به پلیس رایان گوسلینگ جذب شده است، در لباس‌های دوره‌ای خود فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد و تقریباً موفق می‌شود شما را متقاعد کند که شخصیت تک‌بعدی او جالب است.

فیلم جوخه گانگستر

فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز | ۲۰۱۲ | The Amazing Spider-Man

استون در نقش گوئن استیسی، دختر رئیس پلیس، مقابل اندرو گارفیلد در بازسازی جدید و غیرضروری مرد عنکبوتی بازی می‌کند. همه چیز کمی تکراری است، اما شیمی فوق‌العاده بین دو بازیگر اصلی، که در خارج از صحنه نیز با هم رابطه داشتند، به آن چسبندگی عاطفی می‌دهد. دو سال بعد، آنها برای دنباله‌ای تلخ بازگشتند.

تماشای فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز در فیلیمو 2

فیلم خدمتکاران | ۲۰۱۱ | The Help

بار دیگر، هالیوود مبارزه برای حقوق برابر را از دیدگاه سفیدپوست نجات‌بخش به تصویر می‌کشد، اما گروه بازیگران قدرتمندی (از جمله ویولا دیویس و اوکتاویا اسپنسر برنده جایزه اسکار) به آن انرژی و قدرت زیادی می‌دهند، در حالی که استون به اندازه کافی دلسوز و همدلی‌برانگیز است که به عنوان یک روزنامه‌نگار مشتاق به مستندسازی نژادپرستی سیستماتیک تجربه شده توسط خدمتکاران آفریقایی آمریکایی در ایالت میسیسیپی در دهه ۱۹۶۰ عمل کند.

دانلود و تماشای فیلم خدمتکار

فیلم دیوانه‌وار، احمقانه، عشق | ۲۰۱۱ | Crazy, Stupid, Love

یک کمدی عاشقانه چند نسلی جذاب که در آن استیو کارل تازه جدا شده از همسرش، از یک متخصص جذب زنان به نام گودینگ (که برای اولین بار پس از بازی‌های عمدتاً جدی، استعداد کمدی خود را به نمایش می‌گذارد) مشاوره‌های سبک می‌گیرد. گودینگ نیز تحت تأثیر جذابیت سخت‌گیرانه استون قرار می‌گیرد. این فیلم اولین همکاری استون و گودینگ در سه فیلمی است که با هم ساخته‌اند.

فیلم دیوانه‌وار، احمقانه، عشق

فیلم سرزمین زامبی‌ها | ۲۰۰۹ | Zombieland

استون و آبیگیل برسلین در این کمدی اکشن پسا آخرالزمانی، در نقش دو خواهر کلاهبردار بازی می‌کنند که به گروه تالاهاسی (وودی هارلسون) و کلمبوس (جیمز ایزنبرگ) در جاده می‌پیوندند. این فیلم با وجود اینکه به جای زیرمتن یا نظریه اجتماعی، به شوخی‌های سطحی و کم‌مایه روی می‌آورد، اما مقداری رضایت‌بخش از خشونت و خون‌ریزی بی‌هدف زامبی‌ها را ارائه می‌دهد و به همین دلیل، ارزش دیدن دارد.

دانلود و تماشای فیلم سرزمین زامبی‌ها

فیلم مرد کاغذی | ۲۰۰۹ | Paper Man

جف دانیلز، مردی بچه‌گانه و بی‌مسئولیت، برای درمان انسداد نویسندگی‌اش به لانگ آیلند تبعید می‌شود. او در آنجا با دختری رویایی و افسرده آشنا می‌شود که او نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. این دو نفر با وجود تفاوت‌های سنی، دوستی غیرمنتظره‌ای با هم برقرار می‌کنند. هر دو شخصیت با دوستان خیالی آزاردهنده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، اما مونولوگ‌های احساسی استون، بازیگر نقش دختر رویایی، بی‌نظیر است. دو شخصیت اصلی فیلم با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می‌کنند. هر دوی آن‌ها احساس سرخوردگی و ناامیدی می‌کنند. آن‌ها در تلاشند تا معنای زندگی را پیدا کنند.

فیلم با دو مونولوگ احساسی استون به پایان می‌رسد. در این مونولوگ‌ها، او احساسات خود را در مورد انزوا، تنهایی و ناامیدی بیان می‌کند. این مونولوگ‌ها بسیار تأثیرگذار هستند و به قدرت بازیگری استون گواهی می‌دهند.

فیلم مرد کاغذی

فیلم راکر | ۲۰۰۸ | The Rocker

یک درامر (رین ویلسون)، که در آستانه موفقیت گروه راک خود اخراج شد، بیست سال بعد وقتی به گروه emo خواهرزاده نوجوان خود می‌پیوندد، شانس دوم برای شهرت را به دست می‌آورد. استون برای نقش خود به عنوان عضوی از گروه، گیتار باس آموخت، اما صدای او در موسیقی متن فیلم ضبط‌شده از گروه نیست.

اما استون در فیلم راکر

نکته های جذاب از زندگی اما استون

نرگس قوی زرینرگس قوی زری | تصمیم گرفتیم که ۱۲ نکته جذاب و خواندنی را در مورد این بازیگر برجسته که تاکنون بیش از ۳۱ جایزه بین‌المللی در عرصه بازیگری دریافت کرده، گردآوری کنیم. استون در سال ۲۰۱۷ پر درآمدترین بازیگر زن جهان بود و مجله تایم از او به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان نام برد.

انیمیشن دوست‌داشتنی اما استون

اما استون می‌گوید: «عاشق کارتون ۱۰۱ سگ خالدار بودم و دوست داشتم که سگ‌ها شبیه صاحبانشان باشند. همیشه فکر می‌کردم که این خیلی خنده‌دار است. ولی به یاد دارم که در دوران کودکی سعی می‌کردم ببینم آیا سگ‌ها واقعاً شبیه صاحبانشان هستند یا نه! جالب اینکه دیدم خیلی وقت‌ها این‌طور است. اصلا دلیل بازی‌ام در کروئلا هم همین علاقه‌ام به ۱۰۱ سگ خالدار بود.»

تمرین خنده زیر دوش

اِما استون گفته چگونه و در کجا قهقهه زدن و خنده‌های کروئلا را تمرین کرده است: «نمی‌توانم خنده را جلوی کسی تمرین کنم، چون فکر می‌کنم کار کردن روی آن تحقیرآمیز است. ترجیح دادم خنده را در خلوت تمرین کنم، جایی که هیچ‌کس نمی‌توانست صدایم را بشنود. من در حین دوش گرفتن سعی کردم خنده کامل کروئلا را بسازم. فکر می‌کنم هرکسی هم جای من بود، همین روش را برای تمرین چنین قهقهه زدنی انتخاب می‌کرد.»

اما استون

موفقیت زمان‌بر است

موفقیت برای اما استون پروسه‌ای زمان‌بر بود. او الان یک ستاره بزرگ هالیوود است، اما برای تحقق آن مدت‌ها در انتظار ماند و تلاش کرد. اِما پس از نقل مکان به لس‌آنجلس، چندین شغل عجیب‌وغریب را برای تامین هزینه زندگی‌اش تجربه کرد؛ یکی از عجیب‌ترین شغل هایش کارگر تولیدکننده غذای سگ بود؛ اما وقتی مشتریان از مزه غذایی که او درست می‌کرد، شکایت کردند، کارش را از دست داد.

اما عاشق کمدی است

اِما با اینکه شروع سختی داشته ولی می‌گوید که نقش‌های متعددی را رد کرده، چون دوست‌نداشته صرفا بر اساس چهره انتخاب شود. از طرفی استون همیشه عاشق نقش‌های کمدی بوده و سخت مبارزه کرده تا به عنوان یک بازیگر کمدی هم جدی گرفته شود! اینکه او جایزه ام‌تی‌وی را برای بهترین بازیگر زن کمدی و جایزه بهترین بازیگر زن نوجوان در یک فیلم کمدی-رمانتیک را دریافت کرده، مشخص می‌کند تا چه اندازه در مسیرش موفق بوده است.

فهرست بهترین فیلم های کمدی خارجی

امیلی استون؟

او در واقع امیلی جین استون است، نه اما استون. وقتی به انجمن بازیگران پیوست، متوجه شد که شخصی با همین نام وجود دارد. طبق قوانین هالیوود، فقط یک نفر با این نام می‌تواند وجود داشته باشد. بنابراین، نام اما استون متولد شد. او برای مدتی سعی کرد از نام رایلی استون هم استفاده کند، اما این نام در صحنه فیلمبرداری باعث حواس‌پرتی می‌شد. استون در خانه، در میان دوستان و خانواده، امیلی است و در هالیوود اما.

اما استون

من مجازی نیستم

او یکی از معدود افراد مشهوری است که در رسانه‌های اجتماعی عضویتی ندارد. با توجه به مصاحبه اما استون با مجله وُگ، عدم حضورش در شبکه‌های اجتماعی به این دلیل است: «من فکر می‌کنم برای من چیز مثبتی نخواهد داشت. حتی زمانی که رویای شما، که برای رسیدن به آن هدف‌گذاری کرده‌اید محقق می‌شود، در شبکه‌های اجتماعی همیشه عالی نیست. این واقعیت زندگی نیست.» برای همین است که اِما ترجیح می‌دهد همه چیز را خصوصی نگه دارد.

وقتی اما استون فهمید آسم دارد

در حین فیلمبرداری مثل آب خوردن easy A در سال ۲۰۱۰، اِما دچار یک حمله کوچک آسم شد. خوشبختانه، بازیگران و عوامل برای بهبودی او کمک کردند. با این‌حال، این شروع یک مبارزه واقعی برای او بود، چون نمی‌دانست که آسم دارد.

نقش‌هایی که اما استون بازی نکرد

اما استون برای نقش سیندرلا در موزیکال لایو اکشن دیزنی، به سوی جنگل into the woods در نظر گرفته شد، اما بازی در آن را نپذیرفت. او همچنین برای ایفای نقش دبورا در فیلم اکشن ۲۰۱۷، بیبی درایور در نظر گرفته شد، اما به دلیل فیلمبرداری لالالند نپذیرفت. او می‌گوید: «به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت می‌دهم.» گویا استون سیندرلا را شخصیتی بیش از حد منفعل می‌دانست، در حالی‌که بل قهرمانی بود عاشق کتاب و دانستن، که در نهایت با بازی او شکوفا شد.

اما استون

وقتی به اما استون اعتراض کردند

در ۲۰۱۵ Aloha آخرین فیلم کامرون کرو، اما استون با آن موهای بلوند و چشمان سبز، در نقش آلیسون نگ، برای نقش یک خلبان جنگنده جوان که بخشی از چین، بخشی هاوایی و بخشی نیز سوئدی بود، انتخاب شد. انتقاد رسانه‌های اجتماعی علیه انتخاب بازیگر بلند شد. همه می‌پرسیدند که چرا یک بازیگر آسیایی را برای بازی در نقش شخصیتی که بخشی از آسیا است انتخاب نکرده‌اند و Aloha را فیلم سفید شده نامیدند که نتوانست تنوع قومیتی هاوایی را به تصویر بکشد.

برای همدلی با مادر

او و مادرش یک خال‌کوبی از پرنده روی مچ دستشان دارند، زیرا پرنده سیاه از گروه بیتلز آهنگ مورد علاقه آنهاست. اِما می‌گوید که این خال‌کوبی برای او راهی است تا بهبودی مادرش از سرطان سینه را جشن بگیرد.

والدین همیشه نگران

در دبیرستان، او یک پاورپوینت با عنوان پروژه هالیوود ساخت تا والدینش را متقاعد کند که به او اجازه دهند حرفه بازیگری را دنبال کند. در آن متن، تمام دلایلی را که پدر و مادرش باید اجازه می‌دادند تا او به کالیفرنیا برود، با جزئیات شرح داده بود. اِما در سال ۲۰۰۴ پس از انصراف از مدرسه کاتولیک از آریزونا به لس‌آنجلس رفت تا حرفه بازیگری را دنبال کند. مادرش او را همراهی می‌کرد. اگرچه والدین این بازیگر هیچ تجربه واقعی از سینما و حرفه هنرپیشگی نداشتند، اما همیشه به طرز شگفت‌آوری از دخترشان حمایت کرده‌اند.

اما استون

من اما استون بزرگ‌تر از اضطرابم هستم

استون زمانی که کودک بود با اضطراب و حملات عصبی زندگی می‌کرد و از طریق درمان یاد گرفت که با آن کنار بیاید. او هر روز با خودش تکرار می‌کرده: «من بزرگ‌تر از اضطرابم هستم.» اما حتی کتاب کوچکی با همین عنوان برای خودش نوشت تا به مقابله با آن کمک کند: «اولین بار که دچار حمله عصبی شدم در خانه دوستم نشسته بودم و فکر کردم خانه در حال سوختن است. به مادرم زنگ زدم و او مرا به خانه آورد و تا ۳ سال این حملات ادامه داشت. فقط باید می‌دانستم که هیچ‌کس قرار نیست بمیرد و هیچ‌چیز تغییر نخواهد کرد.»

اگر می‌خواهید آرشیو فیلم‌های اما استون در فیلیمو را ببینید، روی عکس زیر کلیک کنید:

دانلود و تماشای فیلم های اما استون در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil